Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Sitä vaan että muuttuuhan lyijy akuissakin ominaispaino ladatessa..
Niin, sen nesteen ominaispaino muuttuu kun tavaraa siirtyy akun levyistä siihen nesteeseen tai toisin päin riippuen siitä ollaanko purkamassa vai lataamassa. Ei sen kokonaisuuden paino muutu mihinkään. Jos laitat koko akun vaakaan ja punnitset tyhjänä vs täytenä, niin ei sen massa ole muuttunut. Tai on, kuten edellisessä viestissä todettiin, mutta muutoksen suuruusluokka on sellainen ettei sitä pysty edes teoriassa havaitsemaan kuin jossakin labraolosuhteissa huippuvehkeillä. Joten voidaan riittävällä tarkkuudella todeta, että paino ei muutu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Onko suosituksia hyvistä tai varoituksia huonoista akkupumpuista auton/moottoripyörän renkaan täyttöön?
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Sattuisiko olemaan näkemystä Kia Optiman vuoden 2011 gps-radio-härpäkkeestä?

Kello on nyt näyttänyt pidemmän aikaa tunnin liian vähän. Kellonaikaa ei pysty säätämään, ilmeisesti joko radion tai gps:n avulla aika haetaan ja jostain syystä tulee väärä. Asetuksissa pystyy kesä- ja talviajan välillä vaihtamaan, mutta se ei vaikuta näkyvään kellonaikaan mitenkään.

Tuossa on näemmä joku mahdollisuus koittaa päivittää kartat usb-tikulla, mutta epäilen ettei se vaikuta muihin toimintoihin.

En äkkiä googlestakaan löytänyt, että olisi muilla samaa vikaa ja ohjeet kellonajan vaihtamiseenkin koskevat vain muunlaisia näyttöjä, kuin tätä mikä omassani on.

Edit: Laite ei suostu tuohon päivitystoimintoon taipumaan eikä soft resetti tunnu tekevän muuta kuin poistaa bt-yhteydet ja radioasemat. Mennään tolla ajalla sitten :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Miten näissä moderneissa autoissa on tarkotus mitata pakkasnesteen kestävyys, kun järjestelmä on ensin huuhdeltu vedellä eikä tiedetä paljoko sitä vettä jää sinne? Vanhoissa autoissa voi vaan täyttää vajaaksi, käyttää autoa käynnissä ja mitata suoraan syyläristä tarviiko lisätä raakaa vai laimennettua. Mutta jos syylärissä ei ole korkkia, paisarista ei voi mitata jos ei ole ~täysi järjestelmä, ja vaikka voisikin ja lisää raakaa nestettä niin menee ikuisuus että se sekoittuu järjestelmään.

E: Ford Transit 2008
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Miten näissä moderneissa autoissa on tarkotus mitata pakkasnesteen kestävyys, kun järjestelmä on ensin huuhdeltu vedellä eikä tiedetä paljoko sitä vettä jää sinne? Vanhoissa autoissa voi vaan täyttää vajaaksi, käyttää autoa käynnissä ja mitata suoraan syyläristä tarviiko lisätä raakaa vai laimennettua. Mutta jos syylärissä ei ole korkkia, paisarista ei voi mitata jos ei ole ~täysi järjestelmä, ja vaikka voisikin ja lisää raakaa nestettä niin menee ikuisuus että se sekoittuu järjestelmään.

E: Ford Transit 2008
Se pitää arvioida paljon siel on vettä.jäljel ja laitta sen mukaan uutta tekee uuden seoksen vähän varman päälle meiningillä. Sit.joskus mittaa sen paisarista jos enää muistaa tai jaksaa
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
47
Huomasin tuossa, että auton alle oli ilmestynyt märkä läntti. Kävin pienellä ajelulla, jonka jälkeen saavuin takaisin parkkipaikalleni ja läntti oli kuivunut. Pysähdyttyäni katsoin auton alle ja pakoputkesta oli taas vuotanut kirkasta nestettä (vettä?)

Olisiko syytä olla huolissaan tästä? Ympäröin punaisella mistä se tiputtaa.
IMG_20220909_222305.jpg
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Huomasin tuossa, että auton alle oli ilmestynyt märkä läntti. Kävin pienellä ajelulla, jonka jälkeen saavuin takaisin parkkipaikalleni ja läntti oli kuivunut. Pysähdyttyäni katsoin auton alle ja pakoputkesta oli taas vuotanut kirkasta nestettä (vettä?)

Olisiko syytä olla huolissaan tästä? Ympäröin punaisella mistä se tiputtaa.
Auton pakoputkessa on aina vettä. on hyvä että on reikä josta se valuu pois. Ja ei ole vitsi, viime talvena tuli töihin suht uusi golf jossa oli pakoputki jäätynyt tukkoon. sulatus ja pieni reikä porattiin vaimentimeen.
 
Liittynyt
03.01.2022
Viestejä
58
Väärä paikkamaali pois - miten?

Sanotaan nyt vaikka että tuttava meni paikkaamaan autosta kiveniskemiä vääränsävyisellä paikkamaalilla. No, iskemät menivät piiloon mutta väärä sävy erottuu pisteinä. Tuttava hankki jo oikean sävyisen paikkomaalin autoliikkeestä mutta ei saanut vielä liuotettua kynsilakanpoistoaineella vääränsävyistä paikkomaalia pois konepellin pinnasta.

Millä tuttavani saisi liuotettua nuo väärät paikkomaalit pois? Joku tujumpi liuotin? Mistä saisi, löytyykö esim. puuilosta? Pitääkö tällä pyyhkiessä huomioida jotenkin tarkemmin sitten alkuperäisen maalipinnan puolesta ettei se liukene pois? Tuttavani ei ole kovin perillä näistä asioista joten tarvitsen hänelle selkeät ohjeet.
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
314
Väärä paikkamaali pois - miten?
Voi olla aika vaikeaa ja hidasta liottimilla poistaa maalia ilman että aiheuttaa jonkinasteista vauriota ympäröivään pintaan. Itse ottaisin pienen poranterän ja pyöräyttäisin sitä sormilla vääränsävyisen maalin päällä. Ei mitenkään voimakkaasti että pellille asti maali rikkoutuu vaan kevyesti että maalipinnasta lähtee pieni kerros pois ja siihen porakuoppaan uusi pisara uutta oikeaa maalia tilalle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Sattuisiko olemaan näkemystä Kia Optiman vuoden 2011 gps-radio-härpäkkeestä?

Kello on nyt näyttänyt pidemmän aikaa tunnin liian vähän. Kellonaikaa ei pysty säätämään, ilmeisesti joko radion tai gps:n avulla aika haetaan ja jostain syystä tulee väärä. Asetuksissa pystyy kesä- ja talviajan välillä vaihtamaan, mutta se ei vaikuta näkyvään kellonaikaan mitenkään.

Tuossa on näemmä joku mahdollisuus koittaa päivittää kartat usb-tikulla, mutta epäilen ettei se vaikuta muihin toimintoihin.

En äkkiä googlestakaan löytänyt, että olisi muilla samaa vikaa ja ohjeet kellonajan vaihtamiseenkin koskevat vain muunlaisia näyttöjä, kuin tätä mikä omassani on.

Edit: Laite ei suostu tuohon päivitystoimintoon taipumaan eikä soft resetti tunnu tekevän muuta kuin poistaa bt-yhteydet ja radioasemat. Mennään tolla ajalla sitten :D
Kauanko olet odottanut kesäajan asettamisen jälkeen sen kellonajan korjaantumista? Mulla kestää muutaman minuutin ennen kuin kellonaika päivittyy.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Kauanko olet odottanut kesäajan asettamisen jälkeen sen kellonajan korjaantumista? Mulla kestää muutaman minuutin ennen kuin kellonaika päivittyy.
Kyllä mä pisimmillään varmaan 3-4 tunnin matkan oon ajanut, eikä oo korjautunu. Alkukesästä taisi tosiaan olla niin, että kello näytti aina käynnistyksen jälkeen talviaikaa ja sitten piakkoin heitti siihen tunnin lisää. Nyt ei oo pariin kuukauteen enää tajunnut tuota tehdä. Kohtahan se on taas talviaika niin mitä sitä enää vaihtamaan :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Kyllä mä pisimmillään varmaan 3-4 tunnin matkan oon ajanut, eikä oo korjautunu. Alkukesästä taisi tosiaan olla niin, että kello näytti aina käynnistyksen jälkeen talviaikaa ja sitten piakkoin heitti siihen tunnin lisää. Nyt ei oo pariin kuukauteen enää tajunnut tuota tehdä. Kohtahan se on taas talviaika niin mitä sitä enää vaihtamaan :smoke:
Jos riipuu mitä kanavaa kuuntelet? RDS radiohan päivittää kellon 7 minuutin välein - tosin silloin pitää laittaa joku YLEn kanava ainakin siksi aikaa, voi laittaa volumet nollalle jos ei halua turhaa lätinää kuunnella:cigarbeye:

Joo siis itelläkin alkaa kello heittämään autossa muutamalla minuutilla pidemmän jakson aikana, sitten yle vähäksi aikaa päälle, niin päivittyy.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Mistähän moinen 7 minuuttia tulee?
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Jos riipuu mitä kanavaa kuuntelet? RDS radiohan päivittää kellon 7 minuutin välein - tosin silloin pitää laittaa joku YLEn kanava ainakin siksi aikaa, voi laittaa volumet nollalle jos ei halua turhaa lätinää kuunnella:cigarbeye:
Noh noh, Yle Radio Suomellahan on rauhalliset musiikit ja puherytmit, ja biisit jotka peilaa aikuisten elämää ja tunteita, siinähän oikein rentoutuu irti arkiruuhkasta omiin ajatuksiinsa oman autonsa kuplassa. Joskus tietty sieltäkin tulee joku Arttu Wiskari tai My Chemical Romance, jolloin voi siksi aikaa kääntää Yle Radio 1:lle ja takuulla rentoutua klassisen musiikin sointiin. Ja kellokin päivittyy vielä kaupan päälle :D
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Jos riipuu mitä kanavaa kuuntelet? RDS radiohan päivittää kellon 7 minuutin välein - tosin silloin pitää laittaa joku YLEn kanava ainakin siksi aikaa, voi laittaa volumet nollalle jos ei halua turhaa lätinää kuunnella:cigarbeye:

Joo siis itelläkin alkaa kello heittämään autossa muutamalla minuutilla pidemmän jakson aikana, sitten yle vähäksi aikaa päälle, niin päivittyy.
Luulen että toi päivittää GPS:sta ajan mutta kokeilen tänään kuunnella YLE puhetta :D
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Luulen että toi päivittää GPS:sta ajan mutta kokeilen tänään kuunnella YLE puhetta :D
RDS:n kohdalla vika voi myös olla lähettävän aseman päässä, ei se yleistä ole muttei ihan ennen kuulumatontakaan, jos siis liikut aina saman lähettimen alueella. GPS:llä ei niinkään. Ja kyllä sen aikasignaalin pitää rds:n mukana kulkee max. minuutin välein jollei asiaa määrittelevä standardi ole muuttunut lähivuosina.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Ei muuttunut aika, vaikka kuuntelin vartin YLE Puheelta ruotsalaisten vaalispekulaatioita :hmm: Pitää ehkä vielä googletella saisiko tuohon jonkun hard resetin tehtyä jostain, koska ainakin osa asetuksista jäi tuon softasta tehtävän tehdasasetusten palautusten jälkeen vielä voimaan. Voi kyllä olla että pitäisi alkaa purkaa, jos haluaisi tehdä tollasen kokeilun.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Hyvä kysymys, silloin kun RDS ysärillä tuli, niin seitsemän minuutin sisään päivittää tosiaan. Sitä en tiedä miksei 5 tai 10 minuuttia.
No asian märittelevä standardi on eri mieltä, enkä oikein usko sen muuttuneenkaan, mut ei se toki mahdotonta ole, en vaan viitsi puhelimella selata 120 sivusta pdf:ää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
"CT-palvelu (Clock Time) asettaa radion tai auton kelloon oikean ajan."

Eli tuo CT pitää olla päällä, ja sitten löytyy vaikka mitä liikennetiedote palveluita, mitä ite joskus napsinut pois...

Josta tuli mieleen miksei kaverin Juken kello tahtonut asettua oikeaan aikaan, vaan manuaalisesti piti sitten laittaa.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Joo, mut toi 7 minuuttia..

"Ryhmätyyppi 4 - Versio A - Kellon aika ja tiedot

Kun käytetään ryhmätyyppiä 4A, se on lähetettävä joka minuutti standardin EN 50067 mukaisesti."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Joo, mut toi 7 minuuttia..

"Ryhmätyyppi 4 - Versio A - Kellon aika ja tiedot

Kun käytetään ryhmätyyppiä 4A, se on lähetettävä joka minuutti standardin EN 50067 mukaisesti."
Okei, mun tiedot on tosin ajasta jäljessä kohtuullisen paljon. En edes tiennyt että tuossakin on vaikka mitä standardeja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Rds ei vaan tue kesä- ja talviaikaa, vaan lähettää vain sen vallitsevan kellonajan. Nuo missä pitää asetuksista valita kesä- tai talviaika ottaa sen aina signaalin gps:stä. Yleensä siellä on myös mahdollisuus valita aikavyöhykekin, mutta kyllähän se teknisesti on mahdollista päivittymään karttasijainninkin perusteella. Valitsemalla "väärän" aikavyöhykkeen saa yhtälailla kesäajan käyttöön
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Onko kellään heittää jotain huoltoväli suositusta isolle Agrigaatille. On iso 21kw jossa 4syl dielselkone.
Montako tuntia voisi olla öljynvaihtoväli?
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Onko käryä miten kannattaa rekisteröidä vene jonka broidin kanssa ostamme puoliksi. saako sen kahdelle omistajalle vai miten homma kannattaa tehdä?
 
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
723
Missä uutena myytävissä autoissa on vielä 5-sylinterinen moottori? Audi TT RS vissiin yksi ainoista.
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Pitäiskö huolestua? Myin oman auton ja otin uuden vaihdossa (tuontikilvillä jos väliä).

Kaikki ok nyt kohta kuukauden, mutta eilen yöllä tuli viestiä vakuutusyhtiöltä että autovakuutus on peruttu ja traficomin sivulla nimissäni ei ole enää mitään autoja.

Suomen kilvet laitettiin alle jo 30.8 ja ensimmäinen ajatukseni oli että päivittävät vakuutuksen ja ajoneuvoni tiedot nyt vasta oikeille kilville, mutta kun nyt mulla ei oo virallisesti mitään autoa missään.

Edit: Kävin kattomassa traficomista ja pulitin 2e nähdäkseni että kuka on nyt auton omistaja ja auto on palannut auton myyneen yrityksen nimiin takaisin. Oon vähän pihalla nyt... Maanantaita odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Pitäiskö huolestua? Myin oman auton ja otin uuden vaihdossa (tuontikilvillä jos väliä).

Kaikki ok nyt kohta kuukauden, mutta eilen yöllä tuli viestiä vakuutusyhtiöltä että autovakuutus on peruttu ja traficomin sivulla nimissäni ei ole enää mitään autoja.

Suomen kilvet laitettiin alle jo 30.8 ja ensimmäinen ajatukseni oli että päivittävät vakuutuksen ja ajoneuvoni tiedot nyt vasta oikeille kilville, mutta kun nyt mulla ei oo virallisesti mitään autoa missään.

Edit: Kävin kattomassa traficomista ja pulitin 2e nähdäkseni että kuka on nyt auton omistaja ja auto on palannut auton myyneen yrityksen nimiin takaisin. Oon vähän pihalla nyt... Maanantaita odotellessa.

Mikä liike?
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
K-auto vantaa. Ei ehkä ihan tämä lafka kyseessä uutisessa mutta oli mielenkiintosta luettavaa anyway
Luulen, että Keskon kanssa asiat sujuu ihan näppärästi ja tuskin on ainakaan mikään kusetus kyseessä :thumbsup: Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta miksi näin on käynyt, tuu muistaessasi päivittämään tänne mikä oli homman nimi kun saat jotain selville.
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Laitan aamulla lisätietoa tästä, mutta oon nyt koko päivän miettiny tätä ja en ymmärrä miten ilman mun suostumusta/allekirjoitusta on voitu mun auto siirtää nimistä pois. Vakuutuskin lähti mihin mulla oli ihan hyvä tarjous ja samaa ei saa enää.

Hyvä luoja ku nää autokaupat on koitunu hankalaks.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Laitan aamulla lisätietoa tästä, mutta oon nyt koko päivän miettiny tätä ja en ymmärrä miten ilman mun suostumusta/allekirjoitusta on voitu mun auto siirtää nimistä pois. Vakuutuskin lähti mihin mulla oli ihan hyvä tarjous ja samaa ei saa enää.

Hyvä luoja ku nää autokaupat on koitunu hankalaks.
Voi olla ihan joku näppivirhe. Kerran kävin rekkaamassa konttorilla Corollan nimiini, siinä pihalla katoin otetta ja olinkin uudehkon Golfin omistaja. Tästä taas aikaa ennen näitä sähköisiä varmenteita.
Siitä sitten takaisin konttorille kyselemään missä mun volkkari on... sanoin heti että nyt kävi joku kämmi heidän päässä ja asia korjaantui samantien.
 
Liittynyt
18.02.2019
Viestejä
442
Piti laittaa aamulla viestiä kun asiasta sai selvyyttä, mutta tässä me vieläkin mennään ilman mitään kunnollista vastausta rahoitusyhtiöltä tai autokaupalta. Sen verran edennyt että nyt joku esimies/päällikkö selvittää asiaa koska ei ole ikinä elämässään törmännyt tähän.

Case taitaa kummiskin mennä näin: Rahoitusyhtiö lähetti auton luovutuspaperit autokaupalle ja autokaupassa ne allekirjotettiin ilman lukematta mitä/häh/keneltä ja näin auton omistus siirtyi rahoitysyhtiöltä autokaupalle. Tämä katkaisi mun vakuutuksen ja poisti auton nimistäni kaikkialta. Menetin tässä vakuutusbonuksen/tarjouksen ja jatkossa vakuutukseni hinta on korkeampi kuin oli ennen. Traficomilta myös autoveron maksupäivä kuun lopussa mutta en taidakkaan maksaa koska auto ei ole vieläkään takaisin nimissäni (haltijalla).

Rahoitusyhtiö ei ole vastannut nyt kolmeen päivään mitään asiasta enkä ole saanut edes yhtä kommenttia siitä että miksi siirsivät autoni pois nimistään.
 
Liittynyt
17.12.2016
Viestejä
428
Ovatko kaikki yksityisleasing-ratkaisut tyyliltään sellaisia, että rahoitus otetaan kokonaan omiin nimiin ja autoliike sitoutuu sitten ostamaan auton takaisin sovitulla hinnalla? Eli huonolla tuurilla velasta ei sopimuskauden päättyessä pääsekään helposti eroon, mikäli sopimuksen tehnyt liike menee nurin tai jos liike jostain syystä heittäytyy hankalaksi ja kieltäytyy ottamasta autoa takaisin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Piti laittaa aamulla viestiä kun asiasta sai selvyyttä, mutta tässä me vieläkin mennään ilman mitään kunnollista vastausta rahoitusyhtiöltä tai autokaupalta. Sen verran edennyt että nyt joku esimies/päällikkö selvittää asiaa koska ei ole ikinä elämässään törmännyt tähän.

Case taitaa kummiskin mennä näin: Rahoitusyhtiö lähetti auton luovutuspaperit autokaupalle ja autokaupassa ne allekirjotettiin ilman lukematta mitä/häh/keneltä ja näin auton omistus siirtyi rahoitysyhtiöltä autokaupalle. Tämä katkaisi mun vakuutuksen ja poisti auton nimistäni kaikkialta. Menetin tässä vakuutusbonuksen/tarjouksen ja jatkossa vakuutukseni hinta on korkeampi kuin oli ennen. Traficomilta myös autoveron maksupäivä kuun lopussa mutta en taidakkaan maksaa koska auto ei ole vieläkään takaisin nimissäni (haltijalla).

Rahoitusyhtiö ei ole vastannut nyt kolmeen päivään mitään asiasta enkä ole saanut edes yhtä kommenttia siitä että miksi siirsivät autoni pois nimistään.
Sulla kuitenkin seisoo auto oletettavasti omalla tontilla. Onko joku spessumpi auto, kun tuontiauto kyseessä? Tuli vaan mieleen, no kaukaa haettu scenaario että se olisi ulkomailta pöllitty ja tuotu suomeen koska trafi antaa/antoi mahdollisuuden rekata se suomeen.

Dokumentit kuitenkin löytyy: kauppakirja, vakuutus, rahoitus. Jos ei ala kuulua em. tahoilta mitään, niin kysymystä poliisilta miten toimia.
Ja sitten se perinteinen, juttua iltikseen miten auto katoaa omista nimistä noin vain ja kukaan ei ota vastuuta.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 210
Piti laittaa aamulla viestiä kun asiasta sai selvyyttä, mutta tässä me vieläkin mennään ilman mitään kunnollista vastausta rahoitusyhtiöltä tai autokaupalta. Sen verran edennyt että nyt joku esimies/päällikkö selvittää asiaa koska ei ole ikinä elämässään törmännyt tähän.

Case taitaa kummiskin mennä näin: Rahoitusyhtiö lähetti auton luovutuspaperit autokaupalle ja autokaupassa ne allekirjotettiin ilman lukematta mitä/häh/keneltä ja näin auton omistus siirtyi rahoitysyhtiöltä autokaupalle. Tämä katkaisi mun vakuutuksen ja poisti auton nimistäni kaikkialta. Menetin tässä vakuutusbonuksen/tarjouksen ja jatkossa vakuutukseni hinta on korkeampi kuin oli ennen. Traficomilta myös autoveron maksupäivä kuun lopussa mutta en taidakkaan maksaa koska auto ei ole vieläkään takaisin nimissäni (haltijalla).

Rahoitusyhtiö ei ole vastannut nyt kolmeen päivään mitään asiasta enkä ole saanut edes yhtä kommenttia siitä että miksi siirsivät autoni pois nimistään.
Ainoa mahdollisuus lienee tuo, eikö yritysten välisessä kaupassakin tuo varmenne ole se millä auto siirretään jonkun muun nimiin ja sitähän ei tietysti saa trafista pihalle kuin auton omistaja.

Varmasti ärsyttävä tilanne ja taloudellisesti harmittava, jos tulee suurempia kuluja vakuutuksesta (näitä voi varmaan vielä kysellä liikkeeltä / rahoitusyhtiöltä hyvityksenä ilman oikeusprosessiakaan), mutta onni tässä lienee se, auton on vahingossa saanut melko luotettava ja iso autoliike. Pahimmassa tapauksessa noi paperit olis mennyt johonkin mustalaisten T:mi Pasin auto & peltiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 365
Viestejä
4 158 508
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom