Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Googlehaku on lakannut näyttämästä ostokset välilehteä, joka on itselle ollut aina se ylivoimaisesti käytetyin keino etsiä tuotteen halvin hinta, saako ton jotenkin takasin päälle?
Liittynee johonki EU/markkina/kauppa-lakeihin. Kartatki oli hetken poissa (ja sai vaa reittiohjeisiin klikattua), mut sai takas ku google pyysi siihen luvan multa tms :D
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Mitä jos vetää keuhkoihin ruokaa ja se jää sinne? Aiheuttaa varmaan tulehdusta ties mitä, mut mitä sille ruualle tapahtuu? Mätänee keuhkoissa vai rykiikö ihminen sen vaa jotenki pois sairastellessaan vai kuoleeko pois ilman hoitoa? :D Otetaan nyt kärjistettynä joku iso lihanpala esimerkiksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 271
Liittynee johonki EU/markkina/kauppa-lakeihin. Kartatki oli hetken poissa (ja sai vaa reittiohjeisiin klikattua), mut sai takas ku google pyysi siihen luvan multa tms :D
Mutta eikö tota nyt saa millään enää päälle?
Käytän niinku 99% googlehauista just tota varten... :confused2:
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Mutta eikö tota nyt saa millään enää päälle?
Käytän niinku 99% googlehauista just tota varten... :confused2:
Tähän mulla ei oo vastausta. Google vissii ei saa asemassaan markkinoida omia palveluitaan, vaikka kuinka toimivia olisikin. Pitää klikata vissii jotain hakutulosta jostain toisesta palvelusta, joka listaa hintoja?
 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
464
Meillä on olkkarissa ja siihen yhdistyvässä pelihuoneessa LG:n telkkarit. Ei ovea välissä. Olkkarin tv:n kaukosäätimellä käskyttää liian helposti myös pelihuoneen telkkaria. Ideoita millä tämän estäisi? Vaihto toiseen merkkiin tai oven asentaminen eivät ole mahdollisia.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 645
Meillä on olkkarissa ja siihen yhdistyvässä pelihuoneessa LG:n telkkarit. Ei ovea välissä. Olkkarin tv:n kaukosäätimellä käskyttää liian helposti myös pelihuoneen telkkaria. Ideoita millä tämän estäisi? Vaihto toiseen merkkiin tai oven asentaminen eivät ole mahdollisia.
Sopivasti teippiä telkkarin IR-vastaanottimen kohdalle niin ettei ota joka suunnasta.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 249
Meillä on olkkarissa ja siihen yhdistyvässä pelihuoneessa LG:n telkkarit. Ei ovea välissä. Olkkarin tv:n kaukosäätimellä käskyttää liian helposti myös pelihuoneen telkkaria. Ideoita millä tämän estäisi? Vaihto toiseen merkkiin tai oven asentaminen eivät ole mahdollisia.
Pelihuoneen telkkarin IR-vastaanottimen eteen pahvista tms. askarrellen joku tötterö (tyyliin vessapaperirullan hylsy) joka osoittaa sinne suuntaan, mistä kyseessä olevaa TV:tä on tarkoitus ohjata ja toisaalta blokkaa IR-säteet muista suunnista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
661
Hakusessa olisi simppeli muistiinpanosovellus.

Optimaalinen toteutus olisi kaikkiin laitteisin synkkautuva canvas, johon voisi vapaasti kirjoitella nopeita muistiinpanoja haluamaansa kohtaan. Pointti tässä olisi siis käytön nopeus ja yksinkertaisuus. Haluan vain avata sovelluksen puhelimesta ja aloittaa heti kirjoittamisen ilman mitään otsikoita tai mitään. Sitten haluan mahdollisuuden katsoa sitä samaa canvasta tietokoneelta mieluiten sen omasta sovelluksesta eikä nettisivulta.

Tarvitsisin tätä töissä. Kun olen tuotannossa mulle usein sanotaan asioita, jotka haluaisin ottaa helposti ylös, koska muuten ne unohtuu. Yleensä ne on juuri sellaisia pikku juttuja, kuten "kuplamuovi on loppumassa" tai jotain vastaavaa.

Onkohan jotain tällaista softaa olemassa?
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Hakusessa olisi simppeli muistiinpanosovellus.

Optimaalinen toteutus olisi kaikkiin laitteisin synkkautuva canvas, johon voisi vapaasti kirjoitella nopeita muistiinpanoja haluamaansa kohtaan. Pointti tässä olisi siis käytön nopeus ja yksinkertaisuus. Haluan vain avata sovelluksen puhelimesta ja aloittaa heti kirjoittamisen ilman mitään otsikoita tai mitään. Sitten haluan mahdollisuuden katsoa sitä samaa canvasta tietokoneelta mieluiten sen omasta sovelluksesta eikä nettisivulta.

Tarvitsisin tätä töissä. Kun olen tuotannossa mulle usein sanotaan asioita, jotka haluaisin ottaa helposti ylös, koska muuten ne unohtuu. Yleensä ne on juuri sellaisia pikku juttuja, kuten "kuplamuovi on loppumassa" tai jotain vastaavaa.

Onkohan jotain tällaista softaa olemassa?
et käyttistä maininnut. Itte macosia käyttäneenä suosittelen sen omaa muistiinpanot-softaa. Riippuu tietenki kui monipuolisia muistiinpanojen pitää olla. Mut eikös toi evernote ole vähä niinku se the muistiinpano-ohjelma ja toimii vähä joka laitteella ja käyttiksellä.

 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
464
Hakusessa olisi simppeli muistiinpanosovellus.
Mä käytän samaan tarkoitukseen ihan WhatsAppia. Mulla on oma yhden hengen ryhmä, mutta koska yhdelle henkilölle ei voinut luoda ryhmää niin loin sen mulle ja kaverille, jonka jälkeen kaveri poistui ryhmästä. Nyt lähetän sitä kautta itselleni lyhyitä muistiinpanoviestejä ja WhatsApin saa luonnollisesti myös tietokoneelle. Ollut kätevä keino myös kuvien lähettämiseen kännykästä tietokoneelle, kun haluaa ne koneella käyttöön pakattuna versiona.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
661
et käyttistä maininnut. Itte macosia käyttäneenä suosittelen sen omaa muistiinpanot-softaa. Riippuu tietenki kui monipuolisia muistiinpanojen pitää olla. Mut eikös toi evernote ole vähä niinku se the muistiinpano-ohjelma ja toimii vähä joka laitteella ja käyttiksellä.

Puhelin on iPhone, mutta työkone on Windows. Evernotet sun muut on liian hankalia. Tässä ei periaatteessa edes kiinnosta voiko tekstiä muotoilla mitenkään vai ei. Pitää vaan nopeasti saada ajatus ylös.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 495
Mä käytän samaan tarkoitukseen ihan WhatsAppia. Mulla on oma yhden hengen ryhmä, mutta koska yhdelle henkilölle ei voinut luoda ryhmää niin loin sen mulle ja kaverille, jonka jälkeen kaveri poistui ryhmästä. Nyt lähetän sitä kautta itselleni lyhyitä muistiinpanoviestejä ja WhatsApin saa luonnollisesti myös tietokoneelle. Ollut kätevä keino myös kuvien lähettämiseen kännykästä tietokoneelle, kun haluaa ne koneella käyttöön pakattuna versiona.
Nykyään ainakin pystyy ihan aloittamaan keskustelun itsensä kanssa ja käyttämään sitä kuten kerroit. Painaa "uusi keskustelu"/plussa-ikonia ja siinä heti tarjoaa ensimmäisenä itsesi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
661
Mä käytän samaan tarkoitukseen ihan WhatsAppia. Mulla on oma yhden hengen ryhmä, mutta koska yhdelle henkilölle ei voinut luoda ryhmää niin loin sen mulle ja kaverille, jonka jälkeen kaveri poistui ryhmästä. Nyt lähetän sitä kautta itselleni lyhyitä muistiinpanoviestejä ja WhatsApin saa luonnollisesti myös tietokoneelle. Ollut kätevä keino myös kuvien lähettämiseen kännykästä tietokoneelle, kun haluaa ne koneella käyttöön pakattuna versiona.
Ihan loistava idea. Tää on hyvä, koska Whatsapp on kuitenkin auki. Tällä mennään.

Ekstrana vielä tuo valokuvajuttu. Tähän asti olen aina mennyt Google Photosiin ja ottanut screenshotin kuvasta, jos sähköpostiin on tarvinut jotain liitettä laittaa tai jotain.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 249
Hakusessa olisi simppeli muistiinpanosovellus.

Optimaalinen toteutus olisi kaikkiin laitteisin synkkautuva canvas, johon voisi vapaasti kirjoitella nopeita muistiinpanoja haluamaansa kohtaan. Pointti tässä olisi siis käytön nopeus ja yksinkertaisuus. Haluan vain avata sovelluksen puhelimesta ja aloittaa heti kirjoittamisen ilman mitään otsikoita tai mitään. Sitten haluan mahdollisuuden katsoa sitä samaa canvasta tietokoneelta mieluiten sen omasta sovelluksesta eikä nettisivulta.

Tarvitsisin tätä töissä. Kun olen tuotannossa mulle usein sanotaan asioita, jotka haluaisin ottaa helposti ylös, koska muuten ne unohtuu. Yleensä ne on juuri sellaisia pikku juttuja, kuten "kuplamuovi on loppumassa" tai jotain vastaavaa.

Onkohan jotain tällaista softaa olemassa?
Google Keep on toiminut itselläni hyvin suunnilleen tällaiseen tarpeeseen. Siinä on tosin yhtenäisen ison "canvaksen" sijaan toisistaan irrallisia muistilappuja joihin voi kirjoitella/laittaa kuvia/jne. Et maininnut onko Googlen ekosysteemi in vai out, mutta jos in, niin tämä voi olla ihan riittävä.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Puhelin on iPhone, mutta työkone on Windows. Evernotet sun muut on liian hankalia. Tässä ei periaatteessa edes kiinnosta voiko tekstiä muotoilla mitenkään vai ei. Pitää vaan nopeasti saada ajatus ylös.
Iphonessa toi sama muistiinpanot softa kans, mut ei oo kyl kokemusta miten sen kans windowsin kans yhteispeli toimisi. Varmaa tosi kömpelösti selainta käyttäen.
 
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
172
Mä käytän samaan tarkoitukseen ihan WhatsAppia. Mulla on oma yhden hengen ryhmä, mutta koska yhdelle henkilölle ei voinut luoda ryhmää niin loin sen mulle ja kaverille, jonka jälkeen kaveri poistui ryhmästä. Nyt lähetän sitä kautta itselleni lyhyitä muistiinpanoviestejä ja WhatsApin saa luonnollisesti myös tietokoneelle. Ollut kätevä keino myös kuvien lähettämiseen kännykästä tietokoneelle, kun haluaa ne koneella käyttöön pakattuna versiona.
Kyllä Whatsappissa on ihan message yourself -ominaisuus. Ei tarvitse kikkailla ryhmien kanssa. Sama onnistuu myös Telegramilla ja Signalilla, joista jälkimmäinen varmaan se paras, jos jotain vähänkin arkaluontoista pitää laittaa muistiin.
 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
464
Kyllä Whatsappissa on ihan message yourself -ominaisuus. Ei tarvitse kikkailla ryhmien kanssa.
Hyvä juttu että nykyään löytyy jo valmiiksi. Oma "yhden hengen ryhmä" -versio toteutettiin useita vuosia sitten, enkä muista että olisi silloin löytynyt vaihtoehtoa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
9
Mä käytän samaan tarkoitukseen ihan WhatsAppia. Mulla on oma yhden hengen ryhmä, mutta koska yhdelle henkilölle ei voinut luoda ryhmää niin loin sen mulle ja kaverille, jonka jälkeen kaveri poistui ryhmästä. Nyt lähetän sitä kautta itselleni lyhyitä muistiinpanoviestejä ja WhatsApin saa luonnollisesti myös tietokoneelle. Ollut kätevä keino myös kuvien lähettämiseen kännykästä tietokoneelle, kun haluaa ne koneella käyttöön pakattuna versiona.
Ei muuten tarvitse edes luoda ryhmää. Voit uuden keskustelun aloittamalla aloittaa itsesi kanssa, vähenee kikkailu ;)

Pitäis näköjää lukee pidemmälle et on jo mainittu :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Ei muuten tarvitse edes luoda ryhmää. Voit uuden keskustelun aloittamalla aloittaa itsesi kanssa, vähenee kikkailu ;)

Pitäis näköjää lukee pidemmälle et on jo mainittu :vihellys:
Ja mainitaan vielä listaan Teams, siinäkin voi tehdä nopeita pikamuistiinpanoja lähettämällä ne itselleen. Teamsin toimintoa olen käyttänyt töissä, Signalin toimintoa omissa hommissa. Taitaa itseasiassa olla about jokaisessa pikaviestimessä tuollainen muistiinpano-ominaisuus nykyään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 736
Mitä jos vetää keuhkoihin ruokaa ja se jää sinne? Aiheuttaa varmaan tulehdusta ties mitä, mut mitä sille ruualle tapahtuu? Mätänee keuhkoissa vai rykiikö ihminen sen vaa jotenki pois sairastellessaan vai kuoleeko pois ilman hoitoa? :D Otetaan nyt kärjistettynä joku iso lihanpala esimerkiksi.
Kyllähän siinä tulee sellainen tukehtumisen tunne, mikä ei jää huomaamatta. Ja sitten tulee linkistä ohjeita mitä voi toiselle tehdä.
Pitää kai vaan toivoa ettei ole yksin sillon kun imaisee sen lihapalan keuhkoon.

 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Kyllähän siinä tulee sellainen tukehtumisen tunne, mikä ei jää huomaamatta. Ja sitten tulee linkistä ohjeita mitä voi toiselle tehdä.
Pitää kai vaan toivoa ettei ole yksin sillon kun imaisee sen lihapalan keuhkoon.

Eikös Heimlichin ote tule kyseeseen siinä vaiheessa, ku pala on henkitorvessa eikä henki kulje? Itse puhuin siitä, ku ruokaa menee keuhkoihin asti. Ei siihen tukehdu, vaa tulee keuhkokuumetta ym, mut mitä elimistö tekee sille ruualle, joka ei kuulu keuhkoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 079
Hakusessa olisi simppeli muistiinpanosovellus.

Optimaalinen toteutus olisi kaikkiin laitteisin synkkautuva canvas, johon voisi vapaasti kirjoitella nopeita muistiinpanoja haluamaansa kohtaan. Pointti tässä olisi siis käytön nopeus ja yksinkertaisuus. Haluan vain avata sovelluksen puhelimesta ja aloittaa heti kirjoittamisen ilman mitään otsikoita tai mitään. Sitten haluan mahdollisuuden katsoa sitä samaa canvasta tietokoneelta mieluiten sen omasta sovelluksesta eikä nettisivulta.

Tarvitsisin tätä töissä. Kun olen tuotannossa mulle usein sanotaan asioita, jotka haluaisin ottaa helposti ylös, koska muuten ne unohtuu. Yleensä ne on juuri sellaisia pikku juttuja, kuten "kuplamuovi on loppumassa" tai jotain vastaavaa.

Onkohan jotain tällaista softaa olemassa?
Oon ite käyttänyt OneNotea just tollaiseen. Toimii kaikilla alustoilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 286
Eikös Heimlichin ote tule kyseeseen siinä vaiheessa, ku pala on henkitorvessa eikä henki kulje? Itse puhuin siitä, ku ruokaa menee keuhkoihin asti. Ei siihen tukehdu, vaa tulee keuhkokuumetta ym, mut mitä elimistö tekee sille ruualle, joka ei kuulu keuhkoihin.
Käsittääkseni liman muodostus lisääntyy ja kyseinen vieraskappale koitetaan saada sen avulla ulos keuhkoista, kuumetta, rykimistä, ikäviä olotiloja luvassa, ei kannata kokeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 736
Eikös Heimlichin ote tule kyseeseen siinä vaiheessa, ku pala on henkitorvessa eikä henki kulje? Itse puhuin siitä, ku ruokaa menee keuhkoihin asti. Ei siihen tukehdu, vaa tulee keuhkokuumetta ym, mut mitä elimistö tekee sille ruualle, joka ei kuulu keuhkoihin.
Enmää tiedä oikeasti, tuli vaan kylmä muisto mielen ku oma mutsi veti jotain vissii just henkeen, meinas tukehtua siihen. Mä siinä 9v vieressä katoin että tuohonko se kuolee nyt ja mitään en tiedä mitä tehdä. No sai yskittyä sen sen pois ja selvisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 432
Mihin vois laittaa omia, filmille otettuja kuvia näytille. Ihan oikeastaan, että voisi kavereille jakaa linkkiä yms. En mitään kommentteja sinänsä kaipaa, mutta jokin julkinen galleria olis ok. Instagrammiin en halua liittyä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
980
Mihin vois laittaa omia, filmille otettuja kuvia näytille. Ihan oikeastaan, että voisi kavereille jakaa linkkiä yms. En mitään kommentteja sinänsä kaipaa, mutta jokin julkinen galleria olis ok. Instagrammiin en halua liittyä.
Joku pilvipalvelu kuulostaisi tähän tarkoitukseen hyvältä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 650
Mihin vois laittaa omia, filmille otettuja kuvia näytille. Ihan oikeastaan, että voisi kavereille jakaa linkkiä yms. En mitään kommentteja sinänsä kaipaa, mutta jokin julkinen galleria olis ok. Instagrammiin en halua liittyä.
Onedrive ym. ym.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
361
Millä hakusanalla pitää etsiä, kun haluan laittaa tietokoneen kotelon pöydän alapuolelle kiinni. Saisi pöytätilaa enemmän ja lattialle sitä ei voi laittaa koska sähköpöytä.
Tai onko sulla antaa ideaa mitä kävisin ostamassa jostain kaupasta, kuinka rakennan sen itse, kun subbarin myös mielelläni laittaisin pöydän alle kiinni roikkumaan.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
678
Millä hakusanalla pitää etsiä, kun haluan laittaa tietokoneen kotelon pöydän alapuolelle kiinni. Saisi pöytätilaa enemmän ja lattialle sitä ei voi laittaa koska sähköpöytä.
Tai onko sulla antaa ideaa mitä kävisin ostamassa jostain kaupasta, kuinka rakennan sen itse, kun subbarin myös mielelläni laittaisin pöydän alle kiinni roikkumaan.
kokeile googlaa vaikka "under table computer mount", eiköhän se anna jotain osviittaa...
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 334
Laittaa kuormaliinoilla kiinni pöytäkannen alle.
Itsellä kotelo on juurikin lattialla sähköpöydän kanssa, tosin ei alla vaan pöydän vieressä.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
183
Millä hakusanalla pitää etsiä, kun haluan laittaa tietokoneen kotelon pöydän alapuolelle kiinni. Saisi pöytätilaa enemmän ja lattialle sitä ei voi laittaa koska sähköpöytä.
Tai onko sulla antaa ideaa mitä kävisin ostamassa jostain kaupasta, kuinka rakennan sen itse, kun subbarin myös mielelläni laittaisin pöydän alle kiinni roikkumaan.
Tämän tyyppisen ajattelin hankkia sähköpöytään: Neomounts by Newstar -tietokoneteline pöydän alle ja seinälle, musta 97,99 Pöydän keskipalkki rajoittaa, ettei monikaan malli sovi, mutta tuollaisen ajattelisin toimivan.
 
Liittynyt
24.12.2023
Viestejä
4
Moi,

Olen aloittamassa verkkokauppaa, joka myy elektroniikka. Miten tuo pakkauspuoli hoidetaan, jos ei ole kyse yksittäisistä komponenteista?

Kiitos!
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
424
Millä hakusanalla pitää etsiä, kun haluan laittaa tietokoneen kotelon pöydän alapuolelle kiinni. Saisi pöytätilaa enemmän ja lattialle sitä ei voi laittaa koska sähköpöytä.
Tai onko sulla antaa ideaa mitä kävisin ostamassa jostain kaupasta, kuinka rakennan sen itse, kun subbarin myös mielelläni laittaisin pöydän alle kiinni roikkumaan.
Itse rakensin tällaisen kierretangosta ja ylijääneestä keittiötason palasta. Kannaton ruuvi, jatkomutteri, mutterit ja prikat muina tarvikkeina.IMG_20240505_145913471_HDR.jpg
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
198
Moi.

Ajattelin ostaa toisen m.2 levyn (2000GB). Ensimmäinen on m.2 paikassa 1, jossa on emon mukana oleva jäähy. Tähän emoon saa yhteensä neljä näitä m.2 levyjä, mutta tarvitseeko ne asentaa järjestyksessä 1, 2, 3 ja 4? Tuo kakkospaikka on näytönohjaimen alla. Voiko sinne laittaa, jos vain mahtuu ja tarvitseeko näihin hommata joku passiivijäähy (googletin ja sain kyllä ja ei vastauksia). Tarkoitus saada lisää tilaa ja asentaa tuolle pelejä ym. (Winukka on yköslevyssä). Kuvassa emon layout.
Näyttökuva 2024-05-05 154218.png
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 921
Saako kauppa pullonpalautuksista hyvitykset koneen laskurin mukaan vai lasketaanko ne uudelleen ketjun toisessa päässä? Olettaen että kone ei litistä pulloja ja säkeissä on laite- tai myymälätunnus. Kyllä, tilankäytön kannalta olisi typerää jättää pullot ehjiksi, on vaan niin hiljainen pullojen kohdalla.
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 321
Saako kauppa pullonpalautuksista hyvitykset koneen laskurin mukaan vai lasketaanko ne uudelleen ketjun toisessa päässä? Olettaen että kone ei litistä pulloja ja säkeissä on laite- tai myymälätunnus. Kyllä, tilankäytön kannalta olisi typerää jättää pullot ehjiksi, on vaan niin hiljainen pullojen kohdalla.
Pienillä kaupoilla ei ainakaan ole pakkoa jättää tölkkejä tai muovipulloja ehjäksi. Vilkkaampaan aikaan kun palautin, niin rusahdusten saattelemana kone toimi ja silti säkki tuli usein täyteen. Ja se säkki vaihdettiin siitä etupuolelta. Jos kaupassa on vain yksi työntekijä, tarvitaan kärsivällisyyttä myös asiakkailta. En ole aikoihin palauttanut kahta-kolmea tölkkiä tai pulloa enempää pikkukauppaan tästä syystä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 921
Joo, tuokin kone on pienessä kaupassa ja etupuolelta kaikki hoituu. Tölkit ainakin litistää, koska sen kuulee ja siinä on pieni ikkuna josta näkee tölkkejä kun alkaa olla täynnä.

Asian ydin oli kuitenkin että taas hylkäsi osan, mutta imaisi sisään, samanlaisia ehjiä ja uusia pulloja. Myyjää ei kiinnostanut lainkaan kun kerrankin sanoin asiasta, ei voida hyvittää, ei käydä katsomassa ja muutenkaan asia ei kuulu heille vaan koneen edustajalle vaikka se kone heidän tiloissaan on. Tuskin montakaan euroa tulisi voittoa jos pullot laskettaisiin uudelleen kuljetusketjun lopussa, mutta kävi sekin mielessä kaupasta tullessa :D
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
183
Saako kauppa pullonpalautuksista hyvitykset koneen laskurin mukaan vai lasketaanko ne uudelleen ketjun toisessa päässä? Olettaen että kone ei litistä pulloja ja säkeissä on laite- tai myymälätunnus. Kyllä, tilankäytön kannalta olisi typerää jättää pullot ehjiksi, on vaan niin hiljainen pullojen kohdalla.
Koneen laskurin mukaan mennään. Tätähän yksi kauppias taannoin käytti hyväksi ja palautti jo palautetut pullot muihin kauppoihin. Tiedä sitten ovatko Palpalla tehneet jotain muutoksia, että vähän paremmin näitä jatkossa valvottaisiin.

Edit. Tuossa juttu aiheesta: Kepulikauppias löysi porsaanreiän pullonpalautusjärjestelmästä – tienasi lähes 200 000 euroa Näemmä palautti niitä sittemmin omaan kauppaansakin uudelleen.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 942
Jos nostaa rahaa henkilöstörahastosta, vähennetäänkö nostetusta osuusesta myös työeläkemaksu, työttömyysvakuusmaksu ja sairaanhoitomaksu?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 286
Jos nostaa rahaa henkilöstörahastosta, vähennetäänkö nostetusta osuusesta myös työeläkemaksu, työttömyysvakuusmaksu ja sairaanhoitomaksu?
Pistin ton kysymyksen goglesteriin ja verottajan mukaan nosto käsitellään aina palkkatulona, joten eiköhän nuo vähennetä, jos kuuluu työsoppariin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 379
Jos nostaa rahaa henkilöstörahastosta, vähennetäänkö nostetusta osuusesta myös työeläkemaksu, työttömyysvakuusmaksu ja sairaanhoitomaksu?
Kyllä ja monesti otetaan lisäveroprosentin mukaan eli huomattavasti kovemmin verotettu. Toki sen saa palautuksissa takaisin mutta laihempi tulo tilille ottaessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 510
Kyllä ja monesti otetaan lisäveroprosentin mukaan eli huomattavasti kovemmin verotettu. Toki sen saa palautuksissa takaisin mutta laihempi tulo tilille ottaessa.
Kannattaa varmistaa tuo asia, noihin henkilöstörahastojuttuihin taisi tulla (vai onko kohta tulossa) joku muutos. En asiasta sen enempää tiedä mutta muutama päivä sitten oli joku uutisotsikko aiheesta ja siinä mainittiin joistakin muutoksista noissa. Jäi vaan jotenkin tuo otsikko mieleen.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 870
Kyllä ja monesti otetaan lisäveroprosentin mukaan eli huomattavasti kovemmin verotettu. Toki sen saa palautuksissa takaisin mutta laihempi tulo tilille ottaessa.
Itselläni kun oli henkilöstörahastossa rahaa, sai määritellä ennakonpidätysprosentin palvelussa itse. Oletuksena siellä oli verottajalta saatu marginaaliveroprosentti.

Nyt en kyllä muista, menikö rahoista eläkemaksut yms. kun rahasto-osuus maksettiin ulos vaihdettuani työnantajaa. Pitää varmaan katsoa, näkeekö maksun KATREsta.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
609
Moi.

Ajattelin ostaa toisen m.2 levyn (2000GB). Ensimmäinen on m.2 paikassa 1, jossa on emon mukana oleva jäähy. Tähän emoon saa yhteensä neljä näitä m.2 levyjä, mutta tarvitseeko ne asentaa järjestyksessä 1, 2, 3 ja 4? Tuo kakkospaikka on näytönohjaimen alla. Voiko sinne laittaa, jos vain mahtuu ja tarvitseeko näihin hommata joku passiivijäähy (googletin ja sain kyllä ja ei vastauksia). Tarkoitus saada lisää tilaa ja asentaa tuolle pelejä ym. (Winukka on yköslevyssä). Kuvassa emon layout.
Ei tarvi asentaa järjestyksessä. Voit käyttää mitä paikkaa haluat ja jäähykään ei ole pakollinen.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
361
Miten samsung s23 ultrassa laitetaan asetus, että galaxy kaupan ja play kauppa päivittää automaattisesti, eikä aina vain ilmoita tai jättää ilmoittamatta päivityksistä?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
Miten samsung s23 ultrassa laitetaan asetus, että galaxy kaupan ja play kauppa päivittää automaattisesti, eikä aina vain ilmoita tai jättää ilmoittamatta päivityksistä?
Play
  1. Avaa Google Play Kauppa ‑sovellus.
  2. Napauta oikeassa yläkulmassa olevaa profiilikuvaketta.
  3. Valitse Asetukset
    ja sitten
    Verkkoasetukset
    ja sitten
    Päivitä sovellukset automaattisesti.
Galaxy store
  1. Menu
  2. Hammaspyörä-kuvake
  3. Päivitä automaattisesti
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
609
Itellä noi Play Storen automaattiset päivitykset ei oo toiminu pitkään aikaan, sama mitä asetuksia muuttaa. Luurina OnePlus 7. Luurin resetointia en vielä oo testannu...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 265
Viestejä
4 231 303
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom