Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Tommonen 10 sivuinen word lomake johonka pitää saada allekirjoitus ja päivämäärä.
Mitenkä tuon saa kätevästi naitettua tuohon tiedostoon? Tekemällä pdf filun?
Siis allekirjoitussivun tulostan ja skannaan, mutta en nyt koko filua jaksaisi skannailla.
Otat kuvakaappauksen siitä allekirjoituskohdasta, avaat paintissa ja allekirjoitat. Sitten poistat sen alkuperäisen kohdan ja liität paintissa tekemäsi kuvan siihen samaan kohtaan.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Tommonen 10 sivuinen word lomake johonka pitää saada allekirjoitus ja päivämäärä.
Mitenkä tuon saa kätevästi naitettua tuohon tiedostoon? Tekemällä pdf filun?
Siis allekirjoitussivun tulostan ja skannaan, mutta en nyt koko filua jaksaisi skannailla.
Tulosta allekirjotuskohta, scannaa jpegiksi / pngiksi ja liitä kuva oikeaan kohtaan.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Eh. Miten XMedia Recodessa saisi oman Custom -profiilin talteen, että ne asetukset saisi helposti käyttöön uudelleen? Eli olen XMedia Recodessa valinnut Custom -profiilin, ja tehnyt sitten runsaita muutoksia siihen, mutta ne eivät tallennu minnekään. Seuraavalla kerralla kaiken saa käydä läpi uudelleen.

Ohjelman tekijä on tunnettu siitä, ettei vastaa koskaan ikinä missään kenellekään, joten päätinpä ohimennen vatutuksen yhteydessä kysyä täältä. :D Ja eipä taida onnistua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
672
Laivalle menossa kaveriporukalla, hytit otettu perinteisesti ryhmänä. Nyt kun pirskatin usein tuolla tuppaa seuraan tunkemaan panoa vailla olevia naaraita ja pari kertaa on kosahtanut siihen että kumpaankaan hyttiin "ei pääse" matkaseurueen takia, niin mites ylimääräisen hytin varaaminen käytännössä menisi?

Eli voiko lähtöselvityksessä käydä ensin hakemassa sinkkuhytin ja sitten seurueen kanssa ilman ongelmia? Että seuruehyttiä hakiessa ei aleta nillittämään yhtään mistään ja molempiin saa avaimet jne. Joku alakannen murju ei paljoa maksaisi lisää jos sillä varmistaisi sen että mehumekkoa pääsee ruuvaamaan ilman ongelmia kummankaan hyttikavereista.

Ja tasan tarkkaan tarkoitus ei ole kertoa muulle porukalle että "varahytti" löytyy, hommatkaa omat ;)

Tätä ongelmaa ne kertoo joillain olevan. Onnistuu ihan niin että varaat vaikka etukäteen itelles sen toisen hytin ja haet sen ensin. Sen jälkeen joku teidän muusta porukasta hakee sen toisen hytin. Ei ne kysy käytännössä kuin yhden hengen paperit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
222
On varmaan tälläkin foorumille keskusteltua, mutta mihin online sovellukseen on paras ja näppärin syöttää katsotut jaksot tv-sarjoista. Jotain olen joskus käyttänyt, mutta eihän se nyt palaudu muistista.
Parin sivun takaa, josko tällä kertaa tärppäisi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 922
Tätä ongelmaa ne kertoo joillain olevan. Onnistuu ihan niin että varaat vaikka etukäteen itelles sen toisen hytin ja haet sen ensin. Sen jälkeen joku teidän muusta porukasta hakee sen toisen hytin. Ei ne kysy käytännössä kuin yhden hengen paperit.
Joo, firman reissusta kyse, ja siksi en haluaisi tuosta työpaikalla kosahtaa että sonnilla on oma panohytti. Pitäis olla täysin varma tuosta että lähtöselvityksessä ei "piippaa" että tällä yhdellä kaverilla on tuplavaraus.

Mietin jo kaverin pistämistä hoitamaan varausta jossa ei kuitenkaan tee muuta kuin käy kuittaamassa satamassa hytin ja antaa kortin mulle, mutta pirulainen suunnitelmasta kuultuaan vaati lounaan ja taksit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Joo, firman reissusta kyse, ja siksi en haluaisi tuosta työpaikalla kosahtaa että sonnilla on oma panohytti. Pitäis olla täysin varma tuosta että lähtöselvityksessä ei "piippaa" että tällä yhdellä kaverilla on tuplavaraus.

Mietin jo kaverin pistämistä hoitamaan varausta jossa ei kuitenkaan tee muuta kuin käy kuittaamassa satamassa hytin ja antaa kortin mulle, mutta pirulainen suunnitelmasta kuultuaan vaati lounaan ja taksit.
Itseasiassa, kiinnostaako laivayhtiötä hittoakaan jos jollain kaksi hyttiä? Muuten sitten sellainen huomio, tukholmasta otin hytin siljalle (kun sain porttikiellon viikkarille ja jättivät ruotsiin). No hytti siitä, ja eikös sinne sitten joku täysin tuntematon pöllähtänyt paikalle. Olin että wtf? Tiskille selvittämään että miks mun hytissä on joku toinen - no kun se on kahden hengen hytti, ja mulla oli ostettuna yksi paikka hytistä, joten jos tuon olisin tiennyt niin olisi kai jotenkin pitänyt buukata se hytti kahdelle hengelle, ja maksaa vähän lisää.

Tosta nyt vähän ja paljon aikaa, joten kannattaa tuokin huomioida miten nykyään, ettei tule mitään ylläreitä kesken reissun, niin että se hytti ei olekaan kovin privaatti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 624
Millä nimellä kutsutaan tälläistä johtoa ja mistähän saisi nopealla toimituksella? 5 metriä vähintään. Kyseessä siis peruutuskameran jatkojohto.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 922
Itseasiassa, kiinnostaako laivayhtiötä hittoakaan jos jollain kaksi hyttiä? Muuten sitten sellainen huomio, tukholmasta otin hytin siljalle (kun sain porttikiellon viikkarille ja jättivät ruotsiin). No hytti siitä, ja eikös sinne sitten joku täysin tuntematon pöllähtänyt paikalle. Olin että wtf? Tiskille selvittämään että miks mun hytissä on joku toinen - no kun se on kahden hengen hytti, ja mulla oli ostettuna yksi paikka hytistä, joten jos tuon olisin tiennyt niin olisi kai jotenkin pitänyt buukata se hytti kahdelle hengelle, ja maksaa vähän lisää.

Tosta nyt vähän ja paljon aikaa, joten kannattaa tuokin huomioida miten nykyään, ettei tule mitään ylläreitä kesken reissun, niin että se hytti ei olekaan kovin privaatti.
Kiitti vinkistä. Pitää selvitellä asiaa vaikka laivayhtiön aspasta että noin ei käy.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Kiitti vinkistä. Pitää selvitellä asiaa vaikka laivayhtiön aspasta että noin ei käy.
No ihan sama junissakin, jos sä ostat yhden lipun hyttiin niin tottakai joku toinen voi ostaa lipun siitä samasta hytistä. Aika hulppeaa että yhdellä lipulla saisi omakseen koko hytin.

En tiedä kysyykö ne nykään seksuaalista suuntautumista mutta muuten noi jaotellaan sukupuolten mukaan.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
No ihan sama junissakin, jos sä ostat yhden lipun hyttiin niin tottakai joku toinen voi ostaa lipun siitä samasta hytistä. Aika hulppeaa että yhdellä lipulla saisi omakseen koko hytin.

En tiedä kysyykö ne nykään seksuaalista suuntautumista mutta muuten noi jaotellaan sukupuolten mukaan.
Junissa ehkä joo, mutta kyllä nykyään ainakin noissa risteilyaluksissa ne hytit myydän hytin hinnalla. Hinta per nuppi sitten toki jakaantuu sen mukaan monta henkeä on hytissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Junissa ehkä joo, mutta kyllä nykyään ainakin noissa risteilyaluksissa ne hytit myydän hytin hinnalla. Hinta per nuppi sitten toki jakaantuu sen mukaan monta henkeä on hytissä.
Tämä tuli todettua tosiaan. Itse en edes ajatellut koko asiaa, ja kuvittelin että saan jonkun komeron kampiakselin vierestä, vaan eipäs ollutkaan. Eikä respa vai missä olinkaan edes kertonut että hyttiin saattaa tulla joku muu. Jos olisi kertonut niin olisin ostanut koko hytin.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
Tämä tuli todettua tosiaan. Itse en edes ajatellut koko asiaa, ja kuvittelin että saan jonkun komeron kampiakselin vierestä, vaan eipäs ollutkaan. Eikä respa vai missä olinkaan edes kertonut että hyttiin saattaa tulla joku muu. Jos olisi kertonut niin olisin ostanut koko hytin.
Ok. Aika jännä. Mikä firma? Itse olen monta kertaa matkustanut sekä Tukholmaan että Tallinnaan yksin ja aina myyty koko hytti. Ei ole muuta edes tarjottu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Ok. Aika jännä. Mikä firma? Itse olen monta kertaa matkustanut sekä Tukholmaan että Tallinnaan yksin ja aina myyty koko hytti. Ei ole muuta edes tarjottu.
Viking line, onnistuin saamaan porttikiellon kun joku pisti drinkkiin tyrmäystippoja, sitten ei mitään muistikuvia ennenkuin heräsin putkasta käsirautojen jäljet ranteissa. Jotain kai riehunut, kukaan ei kertonut mitä oli tapahtunut vaikka kysyin. Ei todellakaan mun tapaista kun osaan käyttäytyä ja mennä nukkumaan ajoissa.

Eikun siis Siljalla sitten sain hytin, johon tuli yllärikaveri yöksi. Tästä nyt on aikaa tyyliin markka, joten voi olla että systeemit on muuttuneet. Mutta jos nyt yksin lähtisin hyttiä varaamaan, niin tarkistaisin että sinne ei ketään muita pääsisi. Ja en ole pahemmin matkustellut viimeaikoina niin että olisi erikseen mitään pitänyt varmistella, ts useampi henkilö samassa hytissä niin ei ongelmaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Viking line, onnistuin saamaan porttikiellon kun joku pisti drinkkiin tyrmäystippoja, sitten ei mitään muistikuvia ennenkuin heräsin putkasta käsirautojen jäljet ranteissa. Jotain kai riehunut, kukaan ei kertonut mitä oli tapahtunut vaikka kysyin. Ei todellakaan mun tapaista kun osaan käyttäytyä ja mennä nukkumaan ajoissa.

Eikun siis Siljalla sitten sain hytin, johon tuli yllärikaveri yöksi. Tästä nyt on aikaa tyyliin markka, joten voi olla että systeemit on muuttuneet. Mutta jos nyt yksin lähtisin hyttiä varaamaan, niin tarkistaisin että sinne ei ketään muita pääsisi. Ja en ole pahemmin matkustellut viimeaikoina niin että olisi erikseen mitään pitänyt varmistella, ts useampi henkilö samassa hytissä niin ei ongelmaa.
Kyllä on viimeaikoina ollut paateissa automaationa hytti/varaus. En tiedä, onko tarjolla jotain erikoishinnoiteltuja hyttejä, joissa olisi mahdollista, että viereiseen punkkaan tulisi joku vieras tyyppi. En ole moisiin törmännyt varaushetkellä kertaakaan viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana. Kokemukset rajoittuu Tallinkin (Silja), Eckerön ja Viikkarin reittimatkoihin välillä Helsinki/Turku - Tallinna/Tukholma, laivojen ollessa käytännössä tyhjiä, täysiä, ja kaikkea siltä väliltä.

Tällä perusteella uskallan luvata, ettei yllärinä tulevista matkakumppaneista ole pelkoa, ellei sitä varaushetkellä erikseen painoteta. Tuskin on mahdollistakaan perus risteily- tai reittimatkoilla Itämeren liikenteessä.

Junassa eri juttu. Tai ainakin joku vuosi sitten piti maksaa pieni lisämaksu siitä hyvästä, että koppi on kokonaan vain itselle.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Saako pyörää pitää omassa varastokopissa, vaikka pyörät olisi kielletty väestösuojatiloissa, jossa koppi sijaitsee?

Olisi kiva ostaa uusi 500€ pyörä, mutta en halua sitä pyörävarastoon tönittäväksi tai pihalle varastettavaksi. Aluksi mietin että veisi asuntoon sisälle ja siitä parvekkeelle, mut sitten hoksasin et vois tulla lattialle kivat jäljet ajan mittaan :sori:

On tää hankalaa
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
Saako pyörää pitää omassa varastokopissa, vaikka pyörät olisi kielletty väestösuojatiloissa, jossa koppi sijaitsee?
Ei taloyhtiöllä ole mitään oikeutta kieltää sitä, mitä varastokopissaan säilyttää. Toki siellä käytävillä kaikenlaisen tavaran säilyttely on kiellettyä ihan pelastuslain perusteella. Ja saman lain mukaan vaarallisten ja helposti syttyvien tavaroiden säilyttäminen on kiellettyä varastossa, mutta aika hankala on polkupyörää pitää noista kumpanakaan.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Kyllä on viimeaikoina ollut paateissa automaationa hytti/varaus. En tiedä, onko tarjolla jotain erikoishinnoiteltuja hyttejä, joissa olisi mahdollista, että viereiseen punkkaan tulisi joku vieras tyyppi. En ole moisiin törmännyt varaushetkellä kertaakaan viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana. Kokemukset rajoittuu Tallinkin (Silja), Eckerön ja Viikkarin reittimatkoihin välillä Helsinki/Turku - Tallinna/Tukholma, laivojen ollessa käytännössä tyhjiä, täysiä, ja kaikkea siltä väliltä.

Tällä perusteella uskallan luvata, ettei yllärinä tulevista matkakumppaneista ole pelkoa, ellei sitä varaushetkellä erikseen painoteta. Tuskin on mahdollistakaan perus risteily- tai reittimatkoilla Itämeren liikenteessä.

Junassa eri juttu. Tai ainakin joku vuosi sitten piti maksaa pieni lisämaksu siitä hyvästä, että koppi on kokonaan vain itselle.
Olen aikoinaan tullut Tukholmasta Helsinkiin Viking Linellä ja ottanut tuollaisen hyttipaikan, jossa oli muitakin. Ilmaislippu oli kansipaikkaan ja laiva oli täyteen buukattu. Päästiin kuitenkin niillä henkilökunnalle jaettavilla kansipaikkalipuilla laivaan ja tyyppi sataman tiskillä sanoi että käykää laivan lähdettyä kysymässä infosta olisko noita hyttipaikkoja vapaana, ettei tarvi käytävällä nukkua. Ei niitä varmaan kyllä vahingossa saa kovin helposti itelleen buukattua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Saako pyörää pitää omassa varastokopissa, vaikka pyörät olisi kielletty väestösuojatiloissa, jossa koppi sijaitsee?

Olisi kiva ostaa uusi 500€ pyörä, mutta en halua sitä pyörävarastoon tönittäväksi tai pihalle varastettavaksi. Aluksi mietin että veisi asuntoon sisälle ja siitä parvekkeelle, mut sitten hoksasin et vois tulla lattialle kivat jäljet ajan mittaan :sori:

On tää hankalaa
Kerrostalosta/rivarista en tiedä, mutta jostain mulla on sellainen käsitys että mikään sääntö ei kyllä voi estää fillarin säilytystä vaikka makuuhuoneessa. Ja jälkiä ei tule jos edes jotain laittaa sen pyörän alle.

Kaverihan säilyttää 750cc moottoripyörää olohuoneessa, no toki näyttelyesine enemmän kuin käyttöpyörä, ja okt;ssa.

Itekin miettinyt että raahais fillarin ylimääräiseen huoneeseen ja laittais kesäkuntoon vaihteeks, melko mint kuntoinen pyörä jota muutenkin oon ennen pitänyt sisällä, nyt pannuhuoneessa. Kunhan tässä nyt jaksaa taas...
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mulle tuli Osuuspankilta uusi pankkikortti postissa. Tunnusluku elikäs pin-koodi niin säilyykö vanha vai tuleeko uusi tilalle myöhemmin postista?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Mulle tuli Osuuspankilta uusi pankkikortti postissa. Tunnusluku elikäs pin-koodi niin säilyykö vanha vai tuleeko uusi tilalle myöhemmin postista?
vanha säilyy. vanha kortti kuolettuu kun uutta käyttää eka kerran.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Paska homma tässä on se, että vanhassa kortissa on Plussa-toiminto integroituna, uudessa taas ei ole. Mutta, jos sitä vanhaa voi käyttää pelkästään Plussakorttina, ni se on jees.
Jos kortti kuolettuu niin tuskin siinä Plussakaan enää toimii.
 

JHMK

-
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
712
Paska homma tässä on se, että vanhassa kortissa on Plussa-toiminto integroituna, uudessa taas ei ole. Mutta, jos sitä vanhaa voi käyttää pelkästään Plussakorttina, ni se on jees.
Onko tähän tullut joku muutos?

Itsellä kortti elokuulta '17 jossa plussa mukana ja hyvin toimii
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 093
Paska homma tässä on se, että vanhassa kortissa on Plussa-toiminto integroituna, uudessa taas ei ole. Mutta, jos sitä vanhaa voi käyttää pelkästään Plussakorttina, ni se on jees.
Joo tuskin toimii enää kuoletetulla kortilla. Itse varmaan alkaisin tilanteessasi vain käyttämään puhelin-appia, jos vain mahdollista (vaatii Android-luurin NFC-tuella).
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Pitäisi rakentaa tulevalle pelitalolle 20 kappaletta n. 1-1,2m x 0,6-0,8m kokoisia työpöytiä tietokoneille, ikeasta katsottiin halvinta mahdollista settiä, niin kustannukset nousi aika isoihin summiin ja tasojen laatukaan ei kauheasti miellyttänyt. Tässä nyt onkin kysymysmerkkinä, että kannattaako perus "kakkosnelosesta" alkaa vääntämään liimapuuna tasoja vai onko mahdollista saada työtasoja valmiina muualta kuin ikeasta soppeliin summaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 898
Pitäisi rakentaa tulevalle pelitalolle 20 kappaletta n. 1-1,2m x 0,6-0,8m kokoisia työpöytiä tietokoneille, ikeasta katsottiin halvinta mahdollista settiä, niin kustannukset nousi aika isoihin summiin ja tasojen laatukaan ei kauheasti miellyttänyt. Tässä nyt onkin kysymysmerkkinä, että kannattaako perus "kakkosnelosesta" alkaa vääntämään liimapuuna tasoja vai onko mahdollista saada työtasoja valmiina muualta kuin ikeasta soppeliin summaan?
Oletko katsonut käytettyjä toimistokalusteita,varmasti hakkaa kestoltaan ikean 100-0
käytetyt työpöydät - Google-haku
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Halpahalleista saa valmiita oikean kokoisia massiivipuulevyjä. Starkista saa siistiä 22 millistä vesivaneria, mistä aika pienillä taidoilla saa sahattua sopivan kokoisia pöytälevyjä. 90 euron levystä tulee neljä tuollaista tasoa, ja sopivilla pukkijaloilla varustettuna nuo ovat aika pomminkestäviä. Toki tämä siis vähän vaivannäköä kysyy, mutta ei sen pitäisi kyllä yrittäjäksi ryhtyvälle olla mikään kynnyskysymys. Jos käyttää metallihyllyjen tikkaita sokkeleina, niin koneetkin saa niiden tikkaiden väliin suojaan potkimisilta, eihän niiden siinä pöydällä tarvitse olla.

T -.-
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Joo ei siis ole ongelmana ettei nähtäisi vaivaa, ollaan n. 120 neliön halli maalattu melkein uudestaan, vaikken ns. oikeissa töissä olekkaan. :D Kyselenkin vaan sillä, että mikä on fiksuin ratkaisu lompakolle ja yleisestikin.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Jos pöydille on ulkonäkö vaatimus, niin mäntypuulevy on ratkaisu. Paras tulos tulee, kun levyt ensin öljyää kunnolla pellavaöljyllä, ei keitetyllä sellaisella, vaan kylmäpuristetulla sellaisella. Älä käytä kivihiilitärpättiä ohentimena, kivihiilitärpätillä sivelty puu tummuu hyvin voimakkaasti ajan mittaan. Siitä syystä vanhat kalastajaveneet näyttävät aina liki mustilta. Jos öljyä on pakko ohentaa, niin tee se pineeni tärpätillä. Öljyä levyt molemmilta puolilta ja niin paljon, kuin öljyä vain menee. Kun öljy on imeytynyt kunnolla ja sitä on mennyt sisään se määrä mitä sitä menee, hankaa imeytymätön öljy pois ennen sen kuivumista isolla puuvilla rätillä. Puun on oltava täysin pintakuivaa, ei tahmeaa, kun sitä koskettaa. Tämän jälkeen levyt voi lakata venelakalla, jollain Unica Superilla. Se on täysin samaa sukua kuivumismekanismiltaan tuon pellavaöljyn kanssa, kytkeytyy siihen kiinni, eikä lakka enää tämän jälkeen koskaan hilseile irti puun pinnasta. Käytä täysin kirkasta lakkaa useita kerroksia, välihionnat oman maun mukaan ja kapulaa käyttäen, ja vasta se viimein kerros sitten kirkkaan lakan sijasta puolihimmeällä versiolla. Tulos kestää tuolloin vertailin minkä tahansa kaupallisen toteutuksen kanssa, eikä näytä miltään "otin ja sutaisin lakkaa päälle" törsäilyltä. Kaikki vanhat työmetodit ovat näemmä päässeet tässä yhteiskunnassa unohtumaan, siksi äidyn neuvomaan tällä tavoin pikkutarkasti.

Noin käsiteltynä mäntypuu kestää vaikka veneen kantena, saati sitten nörttien kolapullojen alla. Näin ne pöytälevyt säilyttävät myös arvonsa. Huomaa että pellavaöljy voi syttyä kuivumisensa aikana itsekseen, asia on tilastollinen tapahtuma, joten se rätti täytyy joko hävittää tai säilyttää metallisessa astiassa kannen alla. Asia kannattaa uskoa, että se öljyinen rätti on vaarallinen esine. Se voi leimahtaa auringon valossa itsekseen tuleen. Pahat kielet sanovat, että rannikkoseudulla kannattamaton venebusiness lopetettiin aina tuolla tavoin... kätevästi...

T -.-
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Sen polyesterilakan voi korvata myös polyesteri maalilla, joka siis juuttuu puun pintaan paremmin, jos alla on samansukuista ja samalla tavalla kuivuvaa öljyä. Suoraan lakalla tai maalilla sutiminen jättää sen pinnoitteen puun päälle pelkäksi kalvoksi, joka vain irtoaa ja hilseilee vanhemmiten. Öljy liimaa sen pinnan kiinni siihen puuhun. Se tuossa oli se ajatus takana. Samalla se pinta kestää hiukan paremmin sitä puun elämistä, mitä se öljyäminen muuten vähentää sitäkin. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin polyesteri maali tai lakka siis tarttuu paremmin kaksoissidoksia sisältävällä öljyllä kyllästettyyn pintaan, kuin kuivaan pintaan, mihin se tiksotrooppinen maali tai lakka ei edes kunnolla imeydy.

T -.-
 
Viimeksi muokattu:

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Itse asiassa.... puu on edelleen aivan loistava materiaali melkein mihin tahansa hommaan. Mietin noita DD-Indeedin ajatuksia. Näinhän se on, että uusi aika on uuttaa aikaa, ja makumieltymykset ovat tietenkin sitten sen mukaisia.

Kuitenkin: lujuus/paino -suhteellaan lähinnä johonkin hiilikuituun verrattavissa oleva puu siis aina kannattaa kyllästää öljyllä, jossa on kaksoissidoksia, ja joka imeytyy puun rakenteeseen oikein kunnolla. Sen jälkeen pinnan voi lakata muutamaan kertaan sopivalla polyesterilakalla, ja jatkaa vasta siitä eteenpäin haluamallaan tavalla.

Ei mikään estä vaikka ruiskumaalaamasta pohjalakattua puupintaa, ja vaikka kiiltolakkaamasta sen jälkeen sitä maalipintaa. Se, mikä kannattaa aina tehdä, on öljytä ja pohjustaa se puu ensin oikein kunnolla, ja näin samalla se pinta tulee kovettettua raskaankin käytön kestäväksi pinnaksi.

Osa ihmisistä pitää puun väristä, osa ei. Öljyämällä ja pohjalakkaamalla heti sen pinnan sen puun voi aina myöhemmin palauttaa ennalleen, puunväriseksi, tai vaihtaa siitä pohjalakka pinnan päältä sen maalin uuteen.
Hölmöin mahdollinen työvaiheiden oikaisu ja kohteen suoranainen turmeleminen on maalata kuiva huokoinen puupinta vain jollain maalilla, ja jättää se sitten silleen. Maalin irti hilsehtiminen on sen jälkeen aivan varma asia. Katsokaapa vaikka irti hilseilleitä maalipintoja läheltä, alla on aina kuiva halkeillut puu.

T -.-
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 779
Käsitellyn, eli liimatun, höylätyn ja sahatun levyn hinta verrattuna esim. Ikean kananmunakennotäytteisiin levyihin levyt aiheuttavat sen, että nätiksi, mutta ei kovinkaan kestäväksi pinnoitettu ikean kaluste päätyy usein käyttöön.
LINNMON Pöytälevy - mustanruskea - IKEA
Vaikea kuvitella, mistä saisi samaan hintaan valmista mäntylevyä. Raakalaudasta itse tekemällä ehkä onnistuu.
Jos tekee niin raakana kuin pystyy, eli pöytälevyt hyllyinä vaakasuuntaisten tukien varaan ja levyiksi vaneria, niin se onnistunee kaikkine kustannuksineen 15€/neliö.
 
Viimeksi muokattu:

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Vuonna miekka ja kypärä itselläni oli yksi lastulevystä valmistettu kirjahylly. Kun siihen lataisi oikeasti sisältöä, niin pikkuhiljaa se painui hupaisasti luokille. Sen jälkeen sitä on aina tehnyt sen selvän eron, onko tuote pahvia tai muuta lähinnä joksikin purusta liimatuksi möhnäksi luokiteltavaa ainetta, vaiko onko se oikeaa jäykkää ja satoja vuosia käyttöä kestävää umpipuuta. Hintaero on aika pieni sitten kuitenkin, ja se pahvi on ostamisensa jälkeen lähinnä vain ongelmajätettä. Vanhat umpipuiset pukkipöydät (siististi tehtynä) kyllä aina tekevät kauppansa eteenpäin.

Onhan se hyvä aloittaessa tietenkin kuluja miettiä ja olla tarkka rahasta, mutta mutta... ovat nuo kennolevyt nyt aika roskaa kuitenkin. Eipä kai tästä eriä mieltä ollakaan. Katso kuitenkin vielä noita:

Liimapuulevy, mäntyä - Liimapuulevyt - Hong Kong tavaratalot

Liimapuulevy mänty 200x60x1,8cm

Muissakin halpahalleissa noita on saatavilla. Jos paria kappaletta enemmän tarvitsee, niin ota yhteyttä paikallisen firman johonkin myymäläpäällikköön tai myyntijohtajaan, ja pyydä sähköpostilla tarjous tarvittavasta määrästä. Hinta on aina neuvottelukysymys. Toiset tämän myyntihomman osaavat, ja toiset eivät. Jos tulee pienintäkään ynseyttä vastaan, niin ei muuta kuin kyselyä muualle. Ei umpipuu levy Suomesta lopu, eikä siitä ole pulaa. Eikä ole pulaa myöskään niistä myyjistäkään.

Ja nykyajan liimat ovat jo sellaisia, että puu repeää liimasauman vierestä, ennen kuin se itse liimasauma antaa periksi. Kun ryhdyt toimeen, niin sen jälkeen sitä myöhemmin lähinnä vain ihmettelee, että kuka perhana ostaa noita valmiita roskia kun itse tekemällä saa aivan ikikestävää ja ikuista, ja lähes samaan hintaan.

Menestystä hankkeeseen ja myötätuulta purjeeseen.

T -.-

... sopivasti välillä jossain Lidlissä on myynnissä valkoista seinämaalia lähes 1/10 hinnalla, mitä se maksaa näissä 10 miljoonan hintaisissa rakennustarvike halleissa. Asiakkaat ne hallit aina loppupeleissä kustantavat.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
Pitäisi rakentaa tulevalle pelitalolle 20 kappaletta n. 1-1,2m x 0,6-0,8m kokoisia työpöytiä tietokoneille, ikeasta katsottiin halvinta mahdollista settiä, niin kustannukset nousi aika isoihin summiin ja tasojen laatukaan ei kauheasti miellyttänyt. Tässä nyt onkin kysymysmerkkinä, että kannattaako perus "kakkosnelosesta" alkaa vääntämään liimapuuna tasoja vai onko mahdollista saada työtasoja valmiina muualta kuin ikeasta soppeliin summaan?
Siis Ikeasta Joten linkkaama LINNMON pöytälevy ja siihen neljä tällaista jalkaa: ADILS Jalka - beige - IKEA
Hintaa per pöytä 20€. Tuskin halvemmalla löytää. Heppoisia tekeleitä, mutta meillä oli pienessä asunnossa monta vuotta tuollainen ruokapöytänä ja hyvin toimi ja kesti kasassa. Oli vielä sen jälkeen tytöllä työpöytänäkin vuoden verran.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 339
Voiko spotifyta komennella jotenkin helposti puhumalla tavallisessa android- kännykässä?
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
681
Ok google play paranoid on spotify toimii. Samoin Ok google play next song muistaakseni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 549
Ruokakauppojen testiostajat (tms), mitäs nämä nyt oikein ovat ja mikä heidän toimenkuvansa/palkkansa/palkkaajansa on?
Aamuisin lähi S-marketissa näitä on muutama pari kertaa viikossa. Niillä on joku A4 kokoinen lista mitä kaikkea he hakevat
kärryyn ja käyvät sitten ei-avoimella kassalla. Ihan siviilit päällä ilman ulkovaatteita pyörivät sisällä.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Ruokakauppojen testiostajat (tms), mitäs nämä nyt oikein ovat ja mikä heidän toimenkuvansa/palkkansa/palkkaajansa on?
Aamuisin lähi S-marketissa näitä on muutama pari kertaa viikossa. Niillä on joku A4 kokoinen lista mitä kaikkea he hakevat
kärryyn ja käyvät sitten ei-avoimella kassalla. Ihan siviilit päällä ilman ulkovaatteita pyörivät sisällä.
Voivat olla myös jotain nettitilauksia keräämässä ja joku sitten vie asiakkaalle.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Siis Ikeasta Joten linkkaama LINNMON pöytälevy ja siihen neljä tällaista jalkaa: ADILS Jalka - beige - IKEA
Hintaa per pöytä 20€. Tuskin halvemmalla löytää. Heppoisia tekeleitä, mutta meillä oli pienessä asunnossa monta vuotta tuollainen ruokapöytänä ja hyvin toimi ja kesti kasassa. Oli vielä sen jälkeen tytöllä työpöytänäkin vuoden verran.
Tuo ikean Linnmon jää kyllä laskuista pois, sillä halutaan oikeasti TUKEVAT pöydät talolle, varmaan melamiinilevystä lähdetään värkkäämään pöytiä. Noissakin käyttömäärät kuitenkin vähän eri luokkaa, kuin teillä kotona ruokapöytänä :D
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Näinhän se on, omalla työpisteellä nyt ei ole mitään väliä, mutta ei haluta, että pöydät lahoaa asiakkaiden alta :lol:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3
Miten saan Exceliin ympyräkaavion, missä soluun merkattu luku (asteet) muodostaa kaavioon säteen luvun (asteen) suuntaan?
Eli ympyrän koko kehä olisi tietysti 360.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 713
Sellainen tilanne että 70-80 luvulla rakennettu kiinteistö, jossa kaapelinetti. Ainoa kaapelin paikka on tilojen viimeisessä nurkassa, neliöitä ehkä noin 150. Välissä tiiliseinää ja muuta joten wifi ei kanna tilan toiseen päähän oikein mitenkään, ja siis yhdessä kerroksessa. Mahollisimman halvalla tietenkin pitäisi saada...

Netgear WN3000 Wi-Fi kantaman laajennin - Reitittimet ja verkkolaitteet

Olisko tuosta mitään kokemuksia tai muita ideoita? Tarve 2-3 läppärille sinne viimeiseen nurkkaan joka on mahdollsimman kaukana purkista.
Ja mitään kauheita datamääriä ei siis kulje, vaan ihan peruskäyttöön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
92
Kävin äsken Telian myyntipisteessä sulkemassa kaksi liittymää ja päivittämässä yhden. Kotiin tultuani tajusin, että eivät varmistaneet millään tavalla mun henkilöllisyyttä asioidessani heillä. Kysyi vain puhelinnumeron ja hommat hoitui sillä. Onkohan tuo ihan yleinen käytäntö? Jos on, niin liian helpoksi tehty.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Sellainen tilanne että 70-80 luvulla rakennettu kiinteistö, jossa kaapelinetti. Ainoa kaapelin paikka on tilojen viimeisessä nurkassa, neliöitä ehkä noin 150. Välissä tiiliseinää ja muuta joten wifi ei kanna tilan toiseen päähän oikein mitenkään, ja siis yhdessä kerroksessa. Mahollisimman halvalla tietenkin pitäisi saada...

Netgear WN3000 Wi-Fi kantaman laajennin - Reitittimet ja verkkolaitteet

Olisko tuosta mitään kokemuksia tai muita ideoita? Tarve 2-3 läppärille sinne viimeiseen nurkkaan joka on mahdollsimman kaukana purkista.
Ja mitään kauheita datamääriä ei siis kulje, vaan ihan peruskäyttöön.
On ok, itsellä käytössä. Mutta ota huomioon se että tuo pitää asentaa paikkaan missä se alkuperäinen netti vielä kuuluu hyvin. Ihan reunalla se on naurettavan hidas. Jouduin omaani siirtämään 5m lähemmäs tukaria paikasta jossa vielä kuuluu että sain signaalin pysymään vakaana. Repeaterit ei koskaan se paras ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 749
Kävin äsken Telian myyntipisteessä sulkemassa kaksi liittymää ja päivittämässä yhden. Kotiin tultuani tajusin, että eivät varmistaneet millään tavalla mun henkilöllisyyttä asioidessani heillä. Kysyi vain puhelinnumeron ja hommat hoitui sillä. Onkohan tuo ihan yleinen käytäntö? Jos on, niin liian helpoksi tehty.
Ei kyllä pitäisi noin helposti onnistua, ainakin jokunen vuosi sitten vaativat vainajillekkin kuolinlappuista lähtien että sai liittymän kiinni :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 087
Viestejä
4 207 920
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom