Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 368
No nyt tietäjille kysymys! :) Mites kun on tuollainen MSI:n emo mihin olin laittamassa toista m.2 -asemaa kiinni. Tai katsomassa missä kohden sen paikka onkaan niin siinähän on prkl näyttis tiellä. No, sen saa toki räpellettyä pois tieltä ( Palitin GTX 1060 6GB) mutta ongelma tuleekin siinä että jo ostettu 10mm paksuinen Axagonin m.2 jäähy ei millään mahdu tuonne väliin levyä jäähyttämään. Eli jätänkö sen alumiinijäähyn vaan sit suosiolla pois ja toivon ettei se ylikuumene? Ei ole varmaan just millekään jäähylle tuolla välissä kyllä tilaa, ehkä just sen m.2 saa mahtumaan ja siinä se. :D Onko tää yleinenkin ongelma?
Vaihda päittäin niiden paikat jos toiseen mahtuu jäähy?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Vaihda päittäin niiden paikat jos toiseen mahtuu jäähy?
Tämä kävi itselläkin mielessä mutta tuossa "ykkös-m.2:ssa" on jo jäähy, tosin emon oma ja tosi matala, ja se näköjään just mahtuu tuon näyttiksen alle. Näköjään näyttis on osin molempien "päällä" kun 2,5 slotin kortti.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
704
Saako maallikko irroittaa valaisinpistorasian "koukkukannen", jotta saa asennettua rasiaan kytkettävän valaisimen?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Saako maallikko irroittaa valaisinpistorasian "koukkukannen", jotta saa asennettua rasiaan kytkettävän valaisimen?
Ei, pistoriasian / sokeripalan irroittaminen ei kuulu maallikon oikeuksiin. Ei ole juuri tarjota finlexistä oikeaa kohtaa mutta tuossa ylen uutinen

 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 776
Ei, pistoriasian / sokeripalan irroittaminen ei kuulu maallikon oikeuksiin. Ei ole juuri tarjota finlexistä oikeaa kohtaa mutta tuossa ylen uutinen

Tämä uutinen on vanha ja pelisäännöt ovat sen jälkeen muuttuneet. Sokeripalan saa asentaa/vaihtaa/korvata.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Tämä uutinen on vanha ja pelisäännöt ovat sen jälkeen muuttuneet. Sokeripalan saa asentaa/vaihtaa/korvata.
Hienoa, aina olen niitä valojen kytkentöjä sovitellut vaikka koulutus on alle 50V ja sähköasennuksia tehny työkseni alle puolivuotta parikymppisenä ( lupia ei tartte jos koku tarkistaa mitä teet )
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 087
Mistähän tunnistaa, onko nämä oikeita Artekin jakkaroita (ei ole tarroja tms enään pohjassa)? Tulivat talokaupan mukana, kun ostin talon vanhalta pariskunnalta muutama vuosi sitten.. vanhoja nuo ainakin ovat kuin mitkäkin.

Huomasin torissa vuan tuosta vasemmanpuoleisesta jonkun myynti ilmoituksen, niin ajattelin onkohan nämä muuta kuin perus 10€ jakkaroita?

IMG_20230419_085310.jpg


IMG_20230419_085324.jpg


IMG_20230419_085416.jpg


IMG_20230419_084920.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 154
iOS:llä näen kuvat erittäin huonosti. Vasemmanpuoleisesta ei mitään hajua.

Nuo kaksi muuta. Onko jalat/istuin umpipuuta?

Jos on, niin sitten tarkempaa tutkimusta, mutta jos vaneria (istuin tai jalat), niin varmuudella kopioita.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 621
Mistähän tunnistaa, onko nämä oikeita Artekin jakkaroita (ei ole tarroja tms enään pohjassa)? Tulivat talokaupan mukana, kun ostin talon vanhalta pariskunnalta muutama vuosi sitten.. vanhoja nuo ainakin ovat kuin mitkäkin.

Huomasin torissa vuan tuosta vasemmanpuoleisesta jonkun myynti ilmoituksen, niin ajattelin onkohan nämä muuta kuin perus 10€ jakkaroita?







Ruuvit / ruuvien asettelu ainakin poikkeaa aidoista.

Mites nuo jalan sahausaukot, näyttääkö samalta?" Aidon Aalto-jakkaran tunnistaa helpoiten jalan taivutuskohdan sahausaukoista. Kuvan jakkarassa näitä on viisi.".

Tuolla on jotain ohjeita, mutta vain tilaajille: Näin erotat aidon Aalto-jakkaran jäljitelmästä, neuvovat ammattilaiset

 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
841
Vieläkö suomalaisilla lentoasemilla tarkistetaan hammastahnaputkilon kokoja vai voiko sinne ottaa mukaan ihan ison tuubin?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 772
Vieläkö suomalaisilla lentoasemilla tarkistetaan hammastahnaputkilon kokoja vai voiko sinne ottaa mukaan ihan ison tuubin?
Tyydy siihen normaalikokoiseen hammastahnaan eli 50ml tai 75ml niin ei tule ongelmia millään lentokentällä.

Edit. Ja lisätään vielä, että tuo koskee siis käsimatkatavaroita. Sinne hihnalle menevään matkalaukkuun voit sen ekstrajättikokoisen hammastahnatuubin kyllä pakata, jos sellainen pitää saada mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
841
Viime kesänä Helsinki-Vantaalla aloin kaivamaan laukusta jotain ja olin että kas vain kaljaa ja naksautin auki.
 
Liittynyt
04.06.2022
Viestejä
15
Vähän heikko ymmärrys tietokoneista ja pitäisi vanhaan HP läppäriin (Elitebook 820 G1) ostaa lisää keskusmuistia ennenkuin annan sen eteenpäin. Latasin HWInfon ja siellä tiedot seuraavat:
DD3 SDRAM SO-DIMM
800mhz DDR3-1600/PC3-12800

Osaako joku linkata mahd halvan tuohon sopivan muistin, joko 4 tai 8gb. Koitin yhden jo ostaa, mutta ei se ollutkaan oikeanlainen kun kone ei sitä tunnistanut. Käykö esim tämä:
 
Viimeksi muokattu:

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 014
Vähän heikko ymmärrys tietokoneista ja pitäisi vanhaan HP läppäriin (Elitebook 820 G1) ostaa lisää keskusmuistia ennenkuin annan sen eteenpäin. Latasin HWInfon ja siellä tiedot seuraavat:
DD3 SDRAM SO-DIMM
800mhz DDR3-1600/PC3-12800

Osaako joku linkata mahd halvan tuohon sopivan muistin, joko 4 tai 8gb. Koitin yhden jo ostaa, mutta ei se ollutkaan oikeanlainen kun kone ei sitä tunnistanut. Käykö esim tämä:
siis tuossahan on juuri ongelma että pitää tietää aika tarkasti mitä muisteja se kone / bios / emolevy tukee että niitä voidaan lisätä. myöskin sitten jos lisäät hitaampaa muistia rinnalle niin se yhdistelmä toimii hitaamman ehdoilla ja pitää toivoa että se hyväksyy ne asetukset. Voi olla että esimerkiksi pelkästään yksi/kaksipuoleiset tuettuna, tai jotain muuta esim jännitevaatimukset.

Itse hakisin koneen mallilla varaosanumeron ja sillä sit yhteensopivia

sillä löytää tämmöisiä sivuja joissa mainitaan tuo yhteensopivuus varaosanumeron perusteella

1682003252877.png
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 181
Finnairin lentopisteitä menossa pian vanhaksi. Mikä on edullisin tapa pitää ne voimassa? (=tapahtuma pistetilille)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 154

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 405
Asus USB-BT400, Bluetooth 4.0 USB-adapteri (Tarjous! Norm. 17,90€) - 12,90€ Saako tämmöisellä vanhaan 2016 Telkkariin siten, että saa kuulokkeet yhdistettyä ja kuunneltua tv:n ääniä tuota kautta?
Ei. Ennemminki tällaisen tarvit:

korjaus:

tai vastaavan, joka ottaa äänen rca tai kuulokeliitännästä. usb:lla et telkusta ääniä saa ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 429
Ei. Ennemminki tällaisen tarvit:

tai vastaavan, joka ottaa äänen rca tai kuulokeliitännästä. usb:lla et telkusta ääniä saa ulos.
Ja tuokin palikka taitaa olla väärään suuntaan eli tuo vastaanottaa ääntä BT:llä ja työntää RCA:sta ulos.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 151
Pitäis huippuimuriin (vilpe) saada tänää pk seudulta kondensaattori.. partko on kii.. mistä sen sais?

Edit. purkasin sen ja se ois 2uf konkka johdoilla.. mut mistä sen sais tänään.... akseli nurmijärvi espoo
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Tiedän, että Fortum tällä hetkellä huonossa valossa, mutta se ei nyt auta. Eli, Fortumilta tuli lasku, ja tässä kuussa paljon yllättäviä menoja joten päätin jakaa laskun kahdelle kuulle, tämä onnistui aspachatissa helposti mutta tästä ei tullut mitään 'mustaa valkoiselle' Oma Fortumiin tai muualle, joten mietityttää onko asia OK, kysäisin uusiksi toiselta aspalta ja asia oli näkyvissä heille ja kuulemma käytäntö on, ettei siitä tule tietoa mihinkään, mutta mietityttää voiko tuosta tulla ongelmia kun sivulla näkyy edelleen alkuperäinen summa ja eräpäivä.

Onko kokemuksia?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 259
Tiedän, että Fortum tällä hetkellä huonossa valossa, mutta se ei nyt auta. Eli, Fortumilta tuli lasku, ja tässä kuussa paljon yllättäviä menoja joten päätin jakaa laskun kahdelle kuulle, tämä onnistui aspachatissa helposti mutta tästä ei tullut mitään 'mustaa valkoiselle' Oma Fortumiin tai muualle, joten mietityttää onko asia OK, kysäisin uusiksi toiselta aspalta ja asia oli näkyvissä heille ja kuulemma käytäntö on, ettei siitä tule tietoa mihinkään, mutta mietityttää voiko tuosta tulla ongelmia kun sivulla näkyy edelleen alkuperäinen summa ja eräpäivä.

Onko kokemuksia?
Ei tule uutta laskua korjatulla summalla. Maksat vanhan laskun tiedoilla. Muutama euro voi tulla korkoa seuraavaan laskuun.
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 442
Tiedän, että Fortum tällä hetkellä huonossa valossa, mutta se ei nyt auta. Eli, Fortumilta tuli lasku, ja tässä kuussa paljon yllättäviä menoja joten päätin jakaa laskun kahdelle kuulle, tämä onnistui aspachatissa helposti mutta tästä ei tullut mitään 'mustaa valkoiselle'
Siitähän saa "mustaa valkoiselle" ottamalla ruutukaappauksen chatista.
 
Liittynyt
10.05.2018
Viestejä
87
Minulle on kertynyt kaappiin muutama vanha kovalevy. Joskus oli epäily, että joku näistä levyistä saattaisi olla elinkaarensa lopussa. Mikä olisi järkevä ohjelma, jolla voisi testata nämä levyt?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
704
Minulle on kertynyt kaappiin muutama vanha kovalevy. Joskus oli epäily, että joku näistä levyistä saattaisi olla elinkaarensa lopussa. Mikä olisi järkevä ohjelma, jolla voisi testata nämä levyt?
CrystalDiskInfo nyt alkuun. Mitään kovin arvokasta en silti säilöis noihin
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
425
Kuinka pääsee eroon Suomen Puhelinluettelo oy laskusta. Laitoin viestiä sinne etten ole kirjallisesti mitään sopimusta hyväksynyt, luulisin että ehkä vastaavat, mutta onko kokemuksia miten edetä ?
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 442
Kirjallinen sopimus ei sinänsä ole mikään edellytys laskutukselle, joten sikäli reklamaatiosi on vähän hassusti muotoiltu. Toki jos kyseessä kuluttaja niin silloin myyjän tulee toimittaa etämyynnissä tilausvahvistus.

Onko tuo siis yritykselle/elinkeinonharjoittajalle tullut lasku, vai sinulle kuluttajana henkilökohtaisesti? Jos yritykselle/elinkeinonharjoittajalle niin silloin kuluttajansuojalakia ei sovelleta.

Tuollaista yritystä kuin Suomen Puhelinluettelo Oy ei näytä olevan olemassa. Onko laskulla myyjän Y-tunnus?
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
425
Kirjallinen sopimus ei sinänsä ole mikään edellytys laskutukselle, joten sikäli reklamaatiosi on vähän hassusti muotoiltu. Toki jos kyseessä kuluttaja niin silloin myyjän tulee toimittaa etämyynnissä tilausvahvistus.

Onko tuo siis yritykselle/elinkeinonharjoittajalle tullut lasku, vai sinulle kuluttajana henkilökohtaisesti? Jos yritykselle/elinkeinonharjoittajalle niin silloin kuluttajansuojalakia ei sovelleta.

Tuollaista yritystä kuin Suomen Puhelinluettelo Oy ei näytä olevan olemassa. Onko laskulla myyjän Y-tunnus?
Suomen puhelinluettelot - Suomen Numerokeskus Oy [23.04.2023]

Y-tunnus 2382309-3

Minulla on kevytyritys, eli y-tunnus. Lasku on 156e sis alv.

Sen verran noobie olen tässä yritystouhussa että onko minun mahdollisuutta saada laskua mitätöityä. Olen laittanut spostia kyseisen paikan laskutukseen ja sanonut riitauttavani laskun ja irtisanovani kaikki sopimukset 23.4.2023.
Laskuhan tuli 21.4.2023 eräpäivällä 21.4.2023.

Googleen kun syöttää kyseisen firman, niin löytyy huijaamisesta aika paljon tekstiä.

Puhelulla he ottivat yhteyttä, epäselvästi puhuivat, enkä tiennyt aluksi mitä tämä koko touhu maksaa, aluksi kielsin kaiken, lopuksi kuulin sanan 10e ja ajattelin että olkoot, pääsen eroon. Mutten missään vaiheessa ole sanonut "kyllä, minä tilaan tälläisen palvelun". Koko palvelustahan ei ole mitään hyötyä, hakukonehan ei sitä löydä, eli täydellinen rahastus/huijaus.

2. Sopimuksen synty
Sopimus syntyy, kun asiakkaan tiedot on rekisteröity tietokantaan, joko asiakkaan omasta toimesta tarkoitukseen tehdyn rekisteröitymislomakkeen kautta, tai tekemällä tilauksen yhtiön asiakaspalveluun soittamalla tai kirjallisesti. Yhtiön tekemän puhelinmarkkinoinnin kautta tilaussopimus syntyy suullisesti. Jokaisesta tilauksesta asiakkaalle lähetetään oikovedos numeropalveluun tulevista tiedoista sekä lasku. Asiakkaan on tarkastettava tietojensa oikeellisuus oikovedoksesta ilmoitettava mahdolliset virheet.

Kaikki reklamaatiot, koskien tietoja ja laskua, on tehtävä mahdollisimman pian.
Sopimus on voimassa toistaiseksi kuusi (6) tai kaksitoista (12) kuukautta sen syntymisestä lukien. Sopimus jatkuu sen jälkeen kuuden (6) tai kahdentoista (12) kuukauden pituisissa jaksoissa, ellei sitä irtisanota vähintään 45 päivää ennen sopimusjakson päättymistä. Asiakkaalla ei ole oikeutta valtuuttaa kolmatta osapuolta hoitamaan puolestaan sopimuksen irtisanomista. Asiakas ei voi siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle eikä sanoa sopimusta irti kolmannen osapuolen toimesta eikä valtuuttaa kolmatta osapuolta irtisanojaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 442
Okei joo eli yritys on Suomen Numerokeskus Oy.

Ei kai siinä auta muuta kun reklamoida että ei ole tilannut palvelua.

En tiedä oliko sama firma, mutta itselle joskus joku teki niin että tarjoavat ensin "vuodeksi tutustumistarjouksena ilmaiseksi" ja sitten vuoden päästä soittelivat että "teillä on vuoden ollut nämä tiedot, voidaan varmaan pistää toiseksikin vuodeksi." Totesin siihen että samaan nollan euron hintaan voi toki laittaa. Mutta yleisesti helpoimmalla varmaan pääsee kun sanoo vaan jokaiselle joka ehdottaa ilmaista tai maksullista tietojen laittamista tai "tarkistaa että tiedot on oikein" niin saman tien, että ei halua mitään tietojaan mihinkään.
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 405
Suomen puhelinluettelot - Suomen Numerokeskus Oy [23.04.2023]

Y-tunnus 2382309-3

Minulla on kevytyritys, eli y-tunnus. Lasku on 156e sis alv.

Sen verran noobie olen tässä yritystouhussa että onko minun mahdollisuutta saada laskua mitätöityä. Olen laittanut spostia kyseisen paikan laskutukseen ja sanonut riitauttavani laskun ja irtisanovani kaikki sopimukset 23.4.2023.
Laskuhan tuli 21.4.2023 eräpäivällä 21.4.2023.

Googleen kun syöttää kyseisen firman, niin löytyy huijaamisesta aika paljon tekstiä.

Puhelulla he ottivat yhteyttä, epäselvästi puhuivat, enkä tiennyt aluksi mitä tämä koko touhu maksaa, aluksi kielsin kaiken, lopuksi kuulin sanan 10e ja ajattelin että olkoot, pääsen eroon. Mutten missään vaiheessa ole sanonut "kyllä, minä tilaan tälläisen palvelun". Koko palvelustahan ei ole mitään hyötyä, hakukonehan ei sitä löydä, eli täydellinen rahastus/huijaus.

2. Sopimuksen synty
Sopimus syntyy, kun asiakkaan tiedot on rekisteröity tietokantaan, joko asiakkaan omasta toimesta tarkoitukseen tehdyn rekisteröitymislomakkeen kautta, tai tekemällä tilauksen yhtiön asiakaspalveluun soittamalla tai kirjallisesti. Yhtiön tekemän puhelinmarkkinoinnin kautta tilaussopimus syntyy suullisesti. Jokaisesta tilauksesta asiakkaalle lähetetään oikovedos numeropalveluun tulevista tiedoista sekä lasku. Asiakkaan on tarkastettava tietojensa oikeellisuus oikovedoksesta ilmoitettava mahdolliset virheet.

Kaikki reklamaatiot, koskien tietoja ja laskua, on tehtävä mahdollisimman pian.
Sopimus on voimassa toistaiseksi kuusi (6) tai kaksitoista (12) kuukautta sen syntymisestä lukien. Sopimus jatkuu sen jälkeen kuuden (6) tai kahdentoista (12) kuukauden pituisissa jaksoissa, ellei sitä irtisanota vähintään 45 päivää ennen sopimusjakson päättymistä. Asiakkaalla ei ole oikeutta valtuuttaa kolmatta osapuolta hoitamaan puolestaan sopimuksen irtisanomista. Asiakas ei voi siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle eikä sanoa sopimusta irti kolmannen osapuolen toimesta eikä valtuuttaa kolmatta osapuolta irtisanojaksi.
Koita vielä soittaa ja sanot vieväsi asian käräjille. Sitä ennen reklamaatio vaikka paperisena, jos sähköpostilla ei ole vaikutusta.
Teille jää vielä mahdollisuus vedota siihen, että käsititte sopimuksen astuvan voimaan vasta ehtojen allekirjoittamisella ja käsititte puhelinkeskustelun vasta sopimusneuvotteluina, ettekä tienneet sitoutuneenne mihinkään. Toki tämän onnistuminen riippuu siitä, mitä olette puhelinkeskustelun aikana sanonut. Näitä kannattaa yrittää ja jos muu ei auta, niin tinkimällä saanette ainakin hintaa alas. Näillä yrityksillä ei ol erityistä hinkua lähteä oikeuteen riitelemään.

e: ja suomi24:ssä oli ans iha hyviä neuvoja, esim:
Reklamoi sähköpostitse aiheettomasta laskusta äläkä missään nimessä maksa sitä. He saattavat uhata perinnällä, mutta yksikään perintätoimisto ei ota juttua, jos lasku on riitautettu reklamoinnilla. Tuo toimintapa on tälle firmalle tyypillistä ja käsittämätöntä, että se vaan sitä jatkaa ja jatkaa. Itselleni tulleessa "laskussa" ei ollut edes tämän firman sähköpostiosoitetta mihin reklamoida, mutta onneksi onnistuin sen kuitenkin saamaan reklamaatiota varten. Älkää yrittäjät antautuko tämän firman edessä!

Tuonne pistin reklamoinnin: laskutus@suomenpuhelinluettelot.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 442
Ja siis tosiaan lisään vielä että vaikea sanoa varmaksi että mitä kannattaa tehdä, kun ei tiedä mitä olet puhelimessa(?) jutellut. Oletan kuitenkin että oman käsityksesi mukaan et ole tilannut.

Itse olen jo useamman vuoden ajan sanonut ihan jokaiselle puhelinmyyjälle että en tilaa mitään puhelinmyyjiltä. Jos joku sattuu tarjoamaan jotain oikeasti kiinnostavaa niin pyydän lähettämään tarjouksen sähköpostilla, jotta saan harkita omassa rauhassa. Eipähän tarvitse miettiä mitä niillä ehkä on nauhoitteella. Tietysti toinen vaihtoehto olisi nauhoittaa kaikki omat puhelut, niin voisi tarkistaa.
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
425
Koita vielä soittaa ja sanot vieväsi asian käräjille. Sitä ennen reklamaatio vaikka paperisena, jos sähköpostilla ei ole vaikutusta.


e: ja suomi24:ssä oli ans iha hyviä neuvoja, esim:

Laitoin spostia tänään kyseisen laskutukseen :

Olette laittaneet minulle laskun ( xxxxx ), jonka vastaanotin 21.4.2023 xxxxtie 1 , xxxxxxki. Laskussa xxxxxx oli eräpäivä 21.4.2023 eli sama päivä kun vastaanotin sen, 21.4.2023

En hyväksy tätä laskua, koska en ole tehnyt kirjallisesti teidän kanssanne minkäänlaista sopimusta ja täten minä xxxxxxxx RIITAUTAN laskun xxxxxxx ja irtisanon kaikki sopimukset Suomen Puhelinluettelot OY kanssa xxxxxx 23.4.2023.

Jos lasku lähtee perintään, olen antanut teille 23.4.2023 tiedon riitauttavani laskun, jolloin lasku palautuu teille takaisin.

Teidän toiminnastanne on monta ennakkotapausta, joten oikeusteitse tämä asia kääntyy teitä vastaan.
Toimin kevytyrittäjänä OP-palvelussa ja vakuutukseni on IF vakuutusyhtiössä ja olen valmis käyttämään heidän lakimies palveluja tämän asian hoidossa.

E: Laitoin myös palaute boksin kautta laskusta reklamaation aiheettomana ja vääränä.

E2: Tänään 24.4 soitin aamulla aspaan ja siirsivät eräpäivää ja lupasivat olla yhteydessä. Pyysin että ovat sähköpostitse yhteydessä ja sen jälkeen teen rikosilmoituksen. Väitti naisääni siellä samaa mitä vuositolkulla on väitetty "ettei mikään kuluttusuoja päde tässä."

E3: 26.4 tuli vastaus :
Hei,

Laskunne xxxxxxxx on peruttu, voitte hävittää oman kappaleenne.

Jatkossa vastaavissa tilanteissa kertokaa myyjälle selkeästi ellette halua lähteä mukaan palveluun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
841
Uskomatonta mutta näin mulle vain kerrottiin. Siis tilaisin pari kuukautta sitten lennot Finnarin lennoille edes takaisin. Menomatka meni kuin pitkin mutta kun aloin tekemään lähtöselvitystä paluumatkalle niin sanottiin ota yhteyttä Finnairin deskiin. Ja tosiaan tuo applikaatio ei näyttänyt enää ollenkaan istuinpaikkaa.

Ja sit tää asiakaspalvelija sanoi vain että joo näin lentoyhtiöillä vain voi käydä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 259
Uskomatonta mutta näin mulle vain kerrottiin. Siis tilaisin pari kuukautta sitten lennot Finnarin lennoille edes takaisin. Menomatka meni kuin pitkin mutta kun aloin tekemään lähtöselvitystä paluumatkalle niin sanottiin ota yhteyttä Finnairin deskiin. Ja tosiaan tuo applikaatio ei näyttänyt enää ollenkaan istuinpaikkaa.

Ja sit tää asiakaspalvelija sanoi vain että joo näin lentoyhtiöillä vain voi käydä.
Mikä se kysymys oli?

Mobiilisovellus ei näyttänyt lippua? Lippu oli kuitenkin olemassa Finnairin deskin kautta?
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
841
Mikä se kysymys oli?

Mobiilisovellus ei näyttänyt lippua? Lippu oli kuitenkin olemassa Finnairin deskin kautta?
Kaikki liput kyllä tuli sähköpostiin kun maksoin liput meno-paluu.siis 2 kuukatutta etukätenen.. Mutta yhtäkkiä se paluu just kun olin menossa kentälle!! olikin että mene ja selvitä liput deskin kautta.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Kaikki liput kyllä tuli sähköpostiin kun maksoin liput meno-paluu.siis 2 kuukatutta etukätenen.. Mutta yhtäkkiä se paluu just kun olin menossa kentälle!! olikin että mene ja selvitä liput deskin kautta.
On kyllä hankalasti artikuloitua tekstiä. Niin oliko se sitten ongelma sinänsä, että piti käydä siellä deskillä, vai etkö päässyt varaamallesi paikalle istumaan? Oliko tuo lisämaksullinen istuinpaikka?
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
841
On kyllä hankalasti artikuloitua tekstiä. Niin oliko se sitten ongelma sinänsä, että piti käydä siellä deskillä, vai etkö päässyt varaamallesi paikalle istumaan? Oliko tuo lisämaksullinen istuinpaikka?
Kun olin tekemässä paluumatkan boardingia kännykällä sanottiin että ei minulla mitään paikkaa olekaan. Vaikka alun perin tietysti kaikki oli kunnossa. Sit tää akka vain tiskillä sanoi että näin nää lentoyhtiöt toimii. :sgottarun:
 

Shiraus

Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
454
Ilmeisesti kyseessä oli ylibuukkaus, joka on lennoilla varsin tavallista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 042
Viestejä
4 210 885
Jäsenet
71 006
Uusin jäsen
Eip

Hinta.fi

Ylös Bottom