Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Ei 0,5/5Mbps liittymällä tee normaalikäytössä yhtään mitään, nuo on tarkoitettu johonkin laitteisiin jotka lähettää pientä määrää dataa, tyyliin joku sääasema.
En ihan ymmärrä mitä tarkoitat "käytän ilmaispuheluita ja viestejä, niin paketit on turhia" mitkä paketit, mitä ilmaispuheluja?

Tuohon käyttöön laittaisin Moin 9e/kk liittymän Moi 4G! Moi myös 5G!
Jostakin _saattaa_ saada vastaavan euron tai pari halvemmalla, mutta Moin liittymissä on se hyvä puoli että se hinta on se oikea hinta eikä mikään haistapaska tarjous joka nousee 100% vuoden päästä ja taas saa pelleillä liittymän vaihdon kanssa.
Nykyiseen 50 megan liittymään kuuluu rajattomasti puhetta ja viestejä.

En tarvitse niitä vaan hoidan kaiken Whatsappilla. Siksi harkitsen vakavasti latausliittymän kylkeen tuota laitenettiä.

En siis tarvitse nettiä juuri muuhun kuin Whatsapp, aikataulut, joskus uutistenlukua/email ja ajoittain Spotify (useimmiten kuuntelen Offline-listaa).

Käsitin että 0.5 megan netti pitäisi riittää kyseiseen käyttöön kun vaihtoehtona on mahdollisimman halpa käyttökustannus puhelimelle jota en juuri käytä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Itsellä on vähän sama juttu mietinnässä, suurin osa datakäytöstä on kotiwifissä (tai harvoin firman wifissä) (vähintään 90%) mutta itse mietin 10M liittymää (nykyään 50M). Kuitenkin joskus tarvitsee nettiä reissun päälläkin että miten 10M yhteyden kanssa pärjää? Kuukausimaksu kuitenkin about puolittuisi ja nykyisessä liittymässä puheluista ja tekstareista (jota on todella vähän) maksan erikseen ja tuossa olisi nuo leivottu hintaan.

Taoriassa jos 10M satunnainen netti riittää (navigaattori / satunnaiset nettisurffaukset reissun päällä) niin tuosta kuitenkin tulisi puolet säästöä. Toisaalta, firman kännykän nettiä voisi käyttää reissussakin mutta vaatisi toisen laitteen mukana pitämistä. Kovasti alan kyllä kallistumaan edullisempaan liittymään...

Operattorien pakettiliittymät alkavat olla kyllä aika älyttömiä, selkeästi ovat suunniteltu himopuhujille tai himotekstaajille ja mitään järkevää "nopea netti ja vähän puheluita" -versioita ei ole olemassakaan.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Nykyiseen 50 megan liittymään kuuluu rajattomasti puhetta ja viestejä.

En tarvitse niitä vaan hoidan kaiken Whatsappilla. Siksi harkitsen vakavasti latausliittymän kylkeen tuota laitenettiä.

En siis tarvitse nettiä juuri muuhun kuin Whatsapp, aikataulut, joskus uutistenlukua/email ja ajoittain Spotify (useimmiten kuuntelen Offline-listaa).

Käsitin että 0.5 megan netti pitäisi riittää kyseiseen käyttöön kun vaihtoehtona on mahdollisimman halpa käyttökustannus puhelimelle jota en juuri käytä.
Laiteneteillä ei voi yleensä soitaa puheluita, eli tarvisit lisäksi toisen liittymän puheluita varten vaikka se 0,5 netti riittäisikin. En usko että löydät sellaista komboa halvemmalla kuin 9e/kk, ja vaikka löytyisi niin voit käyttää pelkästään puhelimia missä on kaks SIM-paikkaa. Eli hankaloittaa puhelimen päivitystä joskus kun sille tulee tarvetta.

Itsellä on vähän sama juttu mietinnässä, suurin osa datakäytöstä on kotiwifissä (tai harvoin firman wifissä) (vähintään 90%) mutta itse mietin 10M liittymää (nykyään 50M). Kuitenkin joskus tarvitsee nettiä reissun päälläkin että miten 10M yhteyden kanssa pärjää? Kuukausimaksu kuitenkin about puolittuisi ja nykyisessä liittymässä puheluista ja tekstareista (jota on todella vähän) maksan erikseen ja tuossa olisi nuo leivottu hintaan.

Taoriassa jos 10M satunnainen netti riittää (navigaattori / satunnaiset nettisurffaukset reissun päällä) niin tuosta kuitenkin tulisi puolet säästöä. Toisaalta, firman kännykän nettiä voisi käyttää reissussakin mutta vaatisi toisen laitteen mukana pitämistä. Kovasti alan kyllä kallistumaan edullisempaan liittymään...

Operattorien pakettiliittymät alkavat olla kyllä aika älyttömiä, selkeästi ovat suunniteltu himopuhujille tai himotekstaajille ja mitään järkevää "nopea netti ja vähän puheluita" -versioita ei ole olemassakaan.
Tarkoitatko jotain tämmöstä? DNA Rajaton 4G 10M: Tarjous lapselle liittymä - Netinnopeustesti.com
Tuohan on about saman hintainen kuin 100-200M liittymä kaikilta operaattoreilta, kunhan sen ottaa liittymänvaihtoperseilyn kautta (ota joku liittymä, vaihda liittymä kilpailijalle, edellinen operaattori laittaa paremman tarjouksen). Ja niissäkin on hinta vaan 12 tai 24kk voimassa. Mistään netistä tai tarjouspyynnöllä ei saa tuota hintaa vaan pitää tehdä tuo liittymänvaihtoperseily.
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Ite just kans tiputin pois 50M -tuplalaajakaista paketin (10€/kk) kun luurin kautta tarvin nettiä seurannan mukaan noin 200-600Mt/kk, niin ajattelin kokeilla kuinka pärjään Elisan Tarkka -liittymällä, jossa on vain 1M-netti. Vähän mietyttää toi alhainen nopeus, mutta seuraava nopeusluokka oli 10M (tosin sisältää puhelut ja tekstarit) ja hintaa 12kk tarjouksen jälkeen 2x vs. Tarkka. Siihen päälle, että en soittele/tekstaa paljoa, niin toi Tarkka pitää pintansa omassa käytössä. Jos nopeus alkaa ketuttamaan, niin pitää tilata toi tuplalaajakaista paketti uudestaa (jos se on vielä tarjolla
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Ite just kans tiputin pois 50M -tuplalaajakaista paketin (10€/kk) kun luurin kautta tarvin nettiä seurannan mukaan noin 200-600Mt/kk, niin ajattelin kokeilla kuinka pärjään Elisan Tarkka -liittymällä, jossa on vain 1M-netti. Vähän mietyttää toi alhainen nopeus, mutta seuraava nopeusluokka oli 10M (tosin sisältää puhelut ja tekstarit) ja hintaa 12kk tarjouksen jälkeen 2x vs. Tarkka. Siihen päälle, että en soittele/tekstaa paljoa, niin toi Tarkka pitää pintansa omassa käytössä. Jos nopeus alkaa ketuttamaan, niin pitää tilata toi tuplalaajakaista paketti uudestaa (jos se on vielä tarjolla
1M tarkka näyttää maksavan 13e/kk. Moilla 100M 9e/kk, sis 6Gt dataa. Ja tuo on normaali hinta eikä mikään tarjoushinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
506
Pitäisi siirtää kuolinpesän omistama auto omiin nimiini. Olen yksi osallinen kuolinpesässä ja siirrosta päästään kyllä sopuun. Trafin tiedoissa isäni on 1. omistaja ja olen itse 1. haltija.

Mitä kaikkea tuohon vaaditaan? Perunkirja? Isäni mukana, kun asioidaan Ajovarmassa?
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Ainakin alumiinista ja sileästä muovista toi no more nailsin punanen lähtee nätisti irti ilman mitään liimajälkiä ja suht helposti.
En tosin mikään ammattitestaaja ole, mutta kun näytti hieman mattopuukkoa teipin keskikohtaan paksuudessa ja viilsi niin se parin sentin pala oli sekunnissa irti.
Ne liimattaviin paloihin jääneet lähtee ihan samanlailla kun muutkin teipit.

E: toi ei siis ihan samanlailla vittumaisesti jää kiinni kun joku kerabit tai pikaliima.
E2: pikaliima tosin helppo rapsuttaa pois kun jähmettyy niin kovaks.
Mites maalattu betoni seinä? Lähteekö maalit mukana? Pitäisi kiinnittää akustiikka levyä seinään ja mietin teippiä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Mites maalattu betoni seinä? Lähteekö maalit mukana? Pitäisi kiinnittää akustiikka levyä seinään ja mietin teippiä.
Tohon tarkotukseen mulla osittain onkin noi teipit. Vielä sitä on ole kyl kokeillu, mutta tällä forumilla toinen nimimerkki oli konton levyjä tolla samasella teipillä laittanu seinään, niin mä en todellakaan näe mitään ongelmaa ton teipin käytössä.
Ite vaan vitun laiska näissä käytännön asioissa useesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Itselläni on vielä liittymässä "vaatimus" että en halua DNA:n liittymää (eräistä työhön liittyvistä syistä) eli vaihtoehdot itselleni ovat elisa tai Telia (ja teliassakin on SYV:n takia omat huonot puolensa). Joten mieluiten pitäisin liittymän elisalla. Eli kai sitä on pakko ottaa "koululaisliittymä" että saa edes vähän kuukausihintaa alas. Itselläkin mobiilin kautta tosiaan dataa ehkä maksimissaan 300M luokkaa per kk nykyisellään ja suurin osa taitaa olla navin dataa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Mites maalattu betoni seinä? Lähteekö maalit mukana? Pitäisi kiinnittää akustiikka levyä seinään ja mietin teippiä.
Varmuudella voin sanoa että 3M VHB ei ota maaleja ja rappauksia mukana jos rauhallisesti kiskoo irti, on omaa kokemusta. Toki itse olen maalatusta betonista onnistunut irroittamaan kovempakin liimoja ilman seinän mukana tulemista mutta... Valitettavasti monet kaksipuoliset teipit kyllä pysyvät niin että tulee puoli seinää mukana, tuli todettua kun teki aikanaan remppaa. Tuli teipin mukana maali, tapetti ja jopa pahimmillaan tasoitettakin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
456
Mitäs operaattoria kannattais kokeilla kun dna:an kuuluvuus on niin susipaska..? Näkeekös jostain noita karttoja tms. missä peittävyys?
Jos Cellmapper on liian hankala (tai muutenkin), niin seuraavat auttanevat eteenpäin:
1. Jos olet yhteisverkon alueella (Itä-/Pohjois-Suomi), niin radioverkkoja on vain kaksi Elisa ja DNA/Telia. Eli ainoa vaihtoehto on silloin Elisa (toki sekin voi olla huono).
2. Katsoa operaattorien kuuluvuuskartoista (löytyy nettisivuilta), missä kuuluvuus näyttää olevan hyvä. Yleensä tummempi väri = parempi kuuluvuus.
3. Kokeile jollain kaverin tai prepaid -liittymällä itsellesi tärkeissä paikoissa (kotona?)
 
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
Jos Cellmapper on liian hankala (tai muutenkin), niin seuraavat auttanevat eteenpäin:
1. Jos olet yhteisverkon alueella (Itä-/Pohjois-Suomi), niin radioverkkoja on vain kaksi Elisa ja DNA/Telia. Eli ainoa vaihtoehto on silloin Elisa (toki sekin voi olla huono).
2. Katsoa operaattorien kuuluvuuskartoista (löytyy nettisivuilta), missä kuuluvuus näyttää olevan hyvä. Yleensä tummempi väri = parempi kuuluvuus.
3. Kokeile jollain kaverin tai prepaid -liittymällä itsellesi tärkeissä paikoissa (kotona?)
Kiitos, laitetaan elisa testiin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Mun vanha motorola edge kysyi aina kun jaoin bluetoothin yli pc:lle kuvia että lähetetäänkö ne kuvat alkuperäisellä laadulla vai pakataanko pienemmäksi.

Nyt kun on samsung S22+ niin moista ei kysytä, menee ikuisuus lähettää noita kuvia ja useimmin haluaisin juuri sen pakatun version kuvista koneelle, niin onko jotain softaa tai asetusta millä moisen pystyisin tekemään siinä lähettämisen yhteydessä?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Mun vanha motorola edge kysyi aina kun jaoin bluetoothin yli pc:lle kuvia että lähetetäänkö ne kuvat alkuperäisellä laadulla vai pakataanko pienemmäksi.

Nyt kun on samsung S22+ niin moista ei kysytä, menee ikuisuus lähettää noita kuvia ja useimmin haluaisin juuri sen pakatun version kuvista koneelle, niin onko jotain softaa tai asetusta millä moisen pystyisin tekemään siinä lähettämisen yhteydessä?
Itse kysymykseen en tiedä vastausta, mutta eikö johdolla olisi joka tapauksessa nopeampi siirtää kuvia? Tai käyttää esim. Google Kuvat palvelua ja laittaa puhelin varmuuskopioimaan kuvat sinne, jolloin ne on käytettävissä millä tahansa laitteella.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Itse kysymykseen en tiedä vastausta, mutta eikö johdolla olisi joka tapauksessa nopeampi siirtää kuvia? Tai käyttää esim. Google Kuvat palvelua ja laittaa puhelin varmuuskopioimaan kuvat sinne, jolloin ne on käytettävissä millä tahansa laitteella.
Ei kun ostin just bt vastaanottimen sitä varten etten halua säätää johdoilla, haluan vaan painaa nappia ja lähettää kuvat.

Toki jos koko puhelimen varmuuskopioin niin sen johdolla teen, mutta sillon kun haluan vaan muutaman kuvan, esim tori.fi uppaamista varten...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
En tiedä onko liian monivaiheinen siirtotapa mutta Outlook kysyy lähetettäessä että mikä koko laitetaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 880
Olen siirtämässä liittymää 50 megan nopeudesta paketeilla latausliittymään. Tarjous 9,90 päättyy sis. kaiken.

Uusi tarjous huono, käytän ilmaispuheluita ja viestejä, niin paketit on turhia.

Latausliittymä vaikuttaisi olevan käypää valuuttaa. Toiseen simmiin hankin 0.5/5 Mbps prepaid netin €5 kk.

Käyttöni on seuraavaa:

Spotify 320K -laadulla, mahdollisuudella Offline-tilaan
Muutamia kertoja vuodessa katson puhelimella YouTubea
Välillä surffailua ja aikatauluja julkisiin
Mahdollisuus käyttää kotona 10 megan kiinteää Wifillä (ja Wifiä julkisissa tiloissa)
Olen enemmän kotona kuin ulkona, eli en paljoakaan käytä mobiilidataa, kulutus 5-10 Gt/kk

Riittääkö minulle 0.5 Mbps netti kyseiseen käyttöön? Toimiiko Spotify esim. suoratoistolla nikottelematta.
Siitä on aikaa kun viimeksi oli 0.5 Mbps Saunalahden Mini-laajakaista 3G.
Rajoita nykyinen netti 0,5 megaan jollain ladattavalla kikkareella ja kokeile?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Ei kun ostin just bt vastaanottimen sitä varten etten halua säätää johdoilla, haluan vaan painaa nappia ja lähettää kuvat.

Toki jos koko puhelimen varmuuskopioin niin sen johdolla teen, mutta sillon kun haluan vaan muutaman kuvan, esim tori.fi uppaamista varten...
No jos esim. Google kuvat ei kelpaa, niin esimerkiksi Pushbullet sovelluksella voit lähettää mitä tahansa tiedostoja tai tekstiä mille tahansa laitteelle. Ei siinä tarvitse kuin pushbulletin sivuille mennä sitten ja ladata se kuva tietokoneelle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
No jos esim. Google kuvat ei kelpaa, niin esimerkiksi Pushbullet sovelluksella voit lähettää mitä tahansa tiedostoja tai tekstiä mille tahansa laitteelle. Ei siinä tarvitse kuin pushbulletin sivuille mennä sitten ja ladata se kuva tietokoneelle.
Ei ongelma ole tiedoston lähetys, vaan se että halusin että se lähettää pakatun version kuvasta, kuten motorolan puhelimet.
Vituttaa jotain 6mb tiedostoja ottaa vastaan ja uppia toriin kun jpg muodossa se olis se 0.3mb ja kävis samantien.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Kuvien siirtoon kätevin on jokin pilvipalvelu, johon kuvat siirtyvät automaattisesti ja jonka vastaava ohjelma on tietokoneen puolella. Kun kaikki tapahtuu automaattisesti, niin asiasta ei tarvitse stressata. Samalla tapahtuu automaattinen varmuuskopiointi
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Kuvien siirtoon kätevin on jokin pilvipalvelu, johon kuvat siirtyvät automaattisesti ja jonka vastaava ohjelma on tietokoneen puolella. Kun kaikki tapahtuu automaattisesti, niin asiasta ei tarvitse stressata. Samalla tapahtuu automaattinen varmuuskopiointi
Varmaan joo jos noin yleisesti puhutaan mutta mä en nyt ole vailla pilvipalvelua, vaan keinoa millä saisi puhelimen pakkaamaan kuvat jpg muotoon samalla kun lähettää.

Kun mä haluan saada kuvia varmuuskopioitua, hoidan se piuhalla koneelle, en siihen mitään pilvipalveluita halua.

Nyt etsin keinoa saada randomi kuvia koneelle nopeammin ja pienemmällä koolla jotta ne on siitä nopea uppia esim toriin, tänne, sähköpostin liitteiksi yms.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Ei ongelma ole tiedoston lähetys, vaan se että halusin että se lähettää pakatun version kuvasta, kuten motorolan puhelimet.
Vituttaa jotain 6mb tiedostoja ottaa vastaan ja uppia toriin kun jpg muodossa se olis se 0.3mb ja kävis samantien.
Toimii hyvin. Valitse kuva, share ja valitse kyseinen ohjelma.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
413
Mä käytän WhatsAppia satunnaisten kuvien siirtoon puhelimesta tietokoneelle. Mulla on WhatsAppissa oma ryhmä jossa olen yksin (pitää luoda jonkun kaverin kanssa ja sitten kaveri vaan poistuu ryhmästä) ja WhatsApp on siis tietty sekä puhelimessa että tietokoneella.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Mä käytän WhatsAppia satunnaisten kuvien siirtoon puhelimesta tietokoneelle. Mulla on WhatsAppissa oma ryhmä jossa olen yksin (pitää luoda jonkun kaverin kanssa ja sitten kaveri vaan poistuu ryhmästä) ja WhatsApp on siis tietty sekä puhelimessa että tietokoneella.
Tuo pienentää merkittävästi kuvien kokoa alkuperäisestä.

Suosittelen Google Drive -palvelua.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Tuo pienentää merkittävästi kuvien kokoa alkuperäisestä.

Suosittelen Google Drive -palvelua.
Sehän se oli puolet jutun koko pointista, pienentää kuvia ilman ylimääräistä vaivaa. Kuvat voi myös lähettää tiedostona, jolloin pakkausta ei tapahdu. Itse käytän satunnaisiin kuviin Telegramia, siinä on natiivina "Saved Messages" -kohta, yhtä hyvin se varmasti Whatsapillakin toimii kun vain kikkailemaan tuon ryhmän itselle.

Mutta ei Drivekään ole huono vaihtoehto, varsinkin kun ottaa huomioon että kysyjällä on Android eli tunnukset ja softa löytyy puhelimesta valmiiksi. Valitsee vain kuvat ja share -> Drive, sen jälkeen se nyt on ihan sama vaiva lataako sen kuvan koneelle WA, TG, Drive vai jostain bluetooth hässäkästä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 198
Toimii hyvin. Valitse kuva, share ja valitse kyseinen ohjelma.
Kiitos, tä näyttäis olevan just mitä hain, sen jälkeen kun valkkasin reson niin se vielä kysy mihin se jaetaan seuraavaksi ja sai suoraan siitä valittua BT.

Sellanen kyssäri että toi lista kun tohon tulee kun tolle jakaa kuvan niin osaako se softa itse ehdottaa niin että kuvasuhde pysyy oikeassa vai voiko tossa valita väärin?
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Vaikka ei kysymykseen vastaakkaan mutta tuolla kun mainittiin Google Drive niin myös OneDrive toimii hyvin. Itse synkkaan Onesync-ohjelmalla puhelimen kamera- ja kokoelmahakemistot, sekä muutaman muun dokumenttihakemiston OneDriveen.
Tällä tavalla on tullut siirrettyä kaikki puhelimen ja koneen välillä viimiset 3-4 vuotta.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Kiitos, tä näyttäis olevan just mitä hain, sen jälkeen kun valkkasin reson niin se vielä kysy mihin se jaetaan seuraavaksi ja sai suoraan siitä valittua BT.

Sellanen kyssäri että toi lista kun tohon tulee kun tolle jakaa kuvan niin osaako se softa itse ehdottaa niin että kuvasuhde pysyy oikeassa vai voiko tossa valita väärin?
Joo se kuvasuhde pysyy aina oikeana. Valinta määrittää kuvan x tai y sivun maksimin. Sinne saa kanssa custom maksimin, jos valinnoissa ei ole just sopivaa sinulle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Porukoilla on pellettipoltin, jonka ongelma on sähkökatkon aikaan (jos sähköt menee kun ei ole kotona tms), että palava pelletti valuu ns. takaisin ja rikkoo anturin, kun ruuvi ei ole liikuttamassa pellettiä. Olisiko jotain "varavirtalähdettä", joka menisi päälle sähkökatkon sattuessa? Ruuvin virrankulutus on luokkaa 0,2A, eli ei tarvitsisi olla edes iso, että riittäisi vaikka vuorokaudeksi. Toki jos on kotona, niin pystyy käsin käydä tuon hoitamassa, mutta ongelma on, jos ei ole kotona sähkökatkon aikaan (tai sähköt menee yöllä), niin parin tunnin sähkökatkokin on liian pitkä ja tuollainen 100e anturi hajoaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
515
Porukoilla on pellettipoltin, jonka ongelma on sähkökatkon aikaan (jos sähköt menee kun ei ole kotona tms), että palava pelletti valuu ns. takaisin ja rikkoo anturin, kun ruuvi ei ole liikuttamassa pellettiä. Olisiko jotain "varavirtalähdettä", joka menisi päälle sähkökatkon sattuessa? Ruuvin virrankulutus on luokkaa 0,2A, eli ei tarvitsisi olla edes iso, että riittäisi vaikka vuorokaudeksi. Toki jos on kotona, niin pystyy käsin käydä tuon hoitamassa, mutta ongelma on, jos ei ole kotona sähkökatkon aikaan (tai sähköt menee yöllä), niin parin tunnin sähkökatkokin on liian pitkä ja tuollainen 100e anturi hajoaa.
Onko UPS liian heikko tuohon tarkoitukseen? Ainakin tietokoneet sillä parisen tuntia pysyy päällä joten luulisi yhden pellettiruuvinkin.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 481
Onko UPS liian heikko tuohon tarkoitukseen? Ainakin tietokoneet sillä parisen tuntia pysyy päällä joten luulisi yhden pellettiruuvinkin.
Periaatteessa UPS kyllä riittäisi, maksimitehoa tarvitsee vain joku 55W (25W ja 30W niiden tarvittavien tehot), mutta pitkäkestoisuutta sitten senkin edestä. Eli jos kulutus olisi vaikka 0,2A, niin joku 10A UPS olisi näppärä, niin pysyisi parikin vuorokautta sähköt sen avulla. En tiedä olinko vain sokea, kun en tuollaista bongannut.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Mitä vaihtoehtoja on jos haluaa porakaivon toimivan myös sähkökatkon ajan? Aggregaatti tuntuu vähän overkillilta.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Esimerkiksi UPS, invertteri, pumppu joka toimii 12V tai 24V akulla, varmaan jotain muitakin keinoja olisi.
UPS:iä kun katsoin niin tuntuu olevan melko tehottomia hintaansa nähden. Jollei laita paljon rahaa niin toimii vain jotain hassuja minuutteja täydellä tehollaan, ainakin ne mitä verkkokaupassa on. Pitääkin tutkia tuota akku+invertteri vaihtoehtoa että olisiko siinä järkeä. Akulle tietty joku ylläpitolaturi myös.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
716
Ottaakohan nuo vesipumput itseensä kanttiaallosta, eli pitääkö invertterin työntää aitoa siniä?
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Joku päivitys jäänyt tekemättä puhelimesta tai kellosta
No ei pitäis.. kelloon latasin jusbuusimman 4.5 käyttiksen ja sit yritin etsiä assitanttia.. ei löydy.. ei ees puhelimel jossa se on ja toimii.. sit jostain netistä löysin play kaupan linkin ja se sanoo että ei saatavilla maassasi?? Suomes ollaa... löytyykö se teil normisti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Puhelimista tuli mieleen, yks Word dokumentti pitäis saada luuriin siirrettyä bt:lla, ja siirtyyhän se mutta näkyy pelkkää valkoista. Joku samsungin erikoisuus? Huaweissa ja honorissa kyllä onnistui.

Edit: joku bugi, tänään toimi kuten pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 853
Lähteekö tämä pyörimään kellään? Minulle sanoo että tulee katsottavaksi 17.9.2021.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
707
Lähteekö tämä pyörimään kellään? Minulle sanoo että tulee katsottavaksi 17.9.2021.

Samaa sanoo täälläkin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
Lähteekö tämä pyörimään kellään? Minulle sanoo että tulee katsottavaksi 17.9.2021.

Komppaan @PekoniMuuri a. Sama täällä, alla Kubuntu ja Firefox viimeisimmillä päivityksillä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 009
No kysympä sitten kuitenkin..... :sori:
Tarve olisi skanneri/tulostimelle jota käytetään silloin tällöin..
Probleemanahan on värien kuivuminen laitteessa jolloin on ostettava uusi väripatruuna tms....
Onko olemassa laitetta jossa väripatruunat/-kasetit eivät kuivu pilalle vähästä käytöstä ja olisi tulostus yhteydessä Windows11 kanssa....? :zoom:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
No kysympä sitten kuitenkin..... :sori:
Tarve olisi skanneri/tulostimelle jota käytetään silloin tällöin..
Probleemanahan on värien kuivuminen laitteessa jolloin on ostettava uusi väripatruuna tms....
Onko olemassa laitetta jossa väripatruunat/-kasetit eivät kuivu pilalle vähästä käytöstä ja olisi tulostus yhteydessä Windows11 kanssa....? :zoom:
Itse ostin kauan sitten halvimman mahdollisen laaseri tulostimen, vissiin Canon. Taitaa olla alkuperäinen musta kasetti vieläkin sisällä ja toimii täydellisesti silloin harvoin kun tarvii, vain usb ja tosiaan mustavalko. Edellinen väripatruunahelvetti toimii sitten scannerina, ja siitä on patruunat kuivuneet aikoja sitten. Tälleen edullinen ratkaisu, kaksi laitetta tosin tarvii.

Ei tietoa toimiiko win 11 kanssa.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
No kysympä sitten kuitenkin..... :sori:
Tarve olisi skanneri/tulostimelle jota käytetään silloin tällöin..
Probleemanahan on värien kuivuminen laitteessa jolloin on ostettava uusi väripatruuna tms....
Onko olemassa laitetta jossa väripatruunat/-kasetit eivät kuivu pilalle vähästä käytöstä ja olisi tulostus yhteydessä Windows11 kanssa....? :zoom:
Eikö laseri ole vaihtoehto? Niissä ei kuivu "musteet". Minulla on jeesuksen vanha A3 mustetulostin ja säilytän värikasettia pienessä ilmatiiviissä eväsrasiassa jonka pohjalla on märkä talouspaperi. Ei ole tuolla säilytyksellä vielä kuivunut, koneen sisälle se alkaa kuivumaan 1-2 viikossa. Musta kasetti on vuodelta 2007 ja sitä säilytän tulostimessa ihan normaalisti.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
No kysympä sitten kuitenkin..... :sori:
Tarve olisi skanneri/tulostimelle jota käytetään silloin tällöin..
Probleemanahan on värien kuivuminen laitteessa jolloin on ostettava uusi väripatruuna tms....
Onko olemassa laitetta jossa väripatruunat/-kasetit eivät kuivu pilalle vähästä käytöstä ja olisi tulostus yhteydessä Windows11 kanssa....? :zoom:
Laaseri, tai sitten halvin mahdollinen mustesuihku ja tilaa musteet vaikka saksan amazonista, maksaa ehkä euron tai kaksi per kasetti, niin ei harmita niin paljoa jos kuivuu. Mutta Laaseri tosiaan parempi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 373
Viestejä
4 158 941
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom