Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Ostin kotelo missä USB 3.1 Gen2 headeri, kotelossa USB 3.1 Gen1 paikka, ja sehän onkin ihan erilainen. Onko jotain palikkaa olemassa että saisi tuon USB-liittimen nyt kuitenkin jollain vauhilla toimimaan?
Tällaistako haet vai mikä homma?

 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 112
Ehdottomasti kannattaa ostaa mahdollisimman paskat kuulokkeet YouTube-kluunteluun.

?? Mikä helvetin kysymys tuo on?
Tarkotin lähinnä, et jossain menee raja, et kuuloke ei paranna enää ääntä, ku itse äänilähde on niin paska. Missä lie kyseinen raja...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Tarkotin lähinnä, et jossain menee raja, et kuuloke ei paranna enää ääntä, ku itse äänilähde on niin paska. Missä lie kyseinen raja...
Kuuloke ei koskaan varsinaisesti paranna ääntä, vaan vain huonontaa. Kuuloke toistaa äänen joko mahdollisimman muuttumattomana tai sitten muuttaa sitä enemmän ja enemmän mitä huonompi kuuloke. Hyvistä kuulokkeista on hyötyä myös YouTuben kohdalla.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 112
Kuuloke ei koskaan varsinaisesti paranna ääntä, vaan vain huonontaa. Kuuloke toistaa äänen joko mahdollisimman muuttumattomana tai sitten muuttaa sitä enemmän ja enemmän mitä huonompi kuuloke. Hyvistä kuulokkeista on hyötyä myös YouTuben kohdalla.
Nii, no huomaapahan sit, miten paska äänenlaatu siel on, verrattuna vaik CD:hen, jos on hyvät kuulokkeet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
515
Tampereella oli joskus grilli, josta sai grillimättöä seisova-pöytä -periaatteella jollain reilun kympin hinnalla. En muista paikan nimeä, mutta onko tällainen vielä olemassa.
Löysin tämän lopulta - Pizpala. Ja hintakin on 8,90...

--

Seuraava kyssäri. Vetäisin vahingossa suihkuverhon kiskon irti seinästä ja sen molemmista päistä singahti irti metallikiinnikkeet. En googlella löytänyt kasausohjetta tuollaiselle kiskolle, eikä oma pää tajua mihin noi pitäis laittaa. Näiden ymmärtääkseni pitäisi lukita nuo kiskon päät tuonne seinäkappaleisiin, koska tällä hetkellä ne saa vain kevyesti vetämällä sieltä ulos. Osaisiko joku auttaa?

01-kilke.jpg02-kisko-01.jpg02-kisko-02.jpg02-kisko-03.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Löysin tämän lopulta - Pizpala. Ja hintakin on 8,90...

--

Seuraava kyssäri. Vetäisin vahingossa suihkuverhon kiskon irti seinästä ja sen molemmista päistä singahti irti metallikiinnikkeet. En googlella löytänyt kasausohjetta tuollaiselle kiskolle, eikä oma pää tajua mihin noi pitäis laittaa. Näiden ymmärtääkseni pitäisi lukita nuo kiskon päät tuonne seinäkappaleisiin, koska tällä hetkellä ne saa vain kevyesti vetämällä sieltä ulos. Osaisiko joku auttaa?

Oma veikkaus olisi että tuossa verhokiskossa on sekä ylä- että alapuolella samanlainen ura. Nuo irralliset kiinnikkeet varmaankin tulevat siihen ylempään uraan ja sitten kun tuo kisko on paikallaan, kiinityspalan ruuvilla kiristetään tuo paikalleen. Tuo on siis täysin veikkaus mutta palikat näyttävät siltä että noin tuo voisi toimia.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Niin, voi ne palikat toki käydä tohon sivussa olevaan uraankin, puhelimella tihruuttaessa ei oikein käy tuo nappuloiden koko ilmi mut johonkin uraan ne sopii ja kiristetään, ei siinä muuta vaihtoehtoa ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
515
Oma veikkaus olisi että tuossa verhokiskossa on sekä ylä- että alapuolella samanlainen ura. Nuo irralliset kiinnikkeet varmaankin tulevat siihen ylempään uraan ja sitten kun tuo kisko on paikallaan, kiinityspalan ruuvilla kiristetään tuo paikalleen. Tuo on siis täysin veikkaus mutta palikat näyttävät siltä että noin tuo voisi toimia.
Niin, voi ne palikat toki käydä tohon sivussa olevaan uraankin, puhelimella tihruuttaessa ei oikein käy tuo nappuloiden koko ilmi mut johonkin uraan ne sopii ja kiristetään, ei siinä muuta vaihtoehtoa ole.
Kiitoksia näistä vinkeistä - ratkesi. Kun kehtasi ajatella vähän laatikon ulkopuolelta, aukesi tuo homma ihan eri lailla. Tuo ruuvisysteemi piti laittaa tuohon kiskon alauran päähän ja sitten koko kisko yläkautta pakottaa "napsauttamalla" paikalleen, jotta ruuvin kanta sitten estää kiskon ulosvetämisen (seinäkiinnikkeessä on vetämisen estävä muotoilu).
 

Liitteet

Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 853
Kyseleekö autoliikkeet kalliimpien mallien koeajoa varten onko hankinta realistisesti mahdollista vai riittääkö että vaikuttaa suurinpiirtein normaalilta ihmiseltä? Ei, en ole itse lähdössä ajelemaan, mutta katsoin tuossa kun naapurintytön toi kotiin pe-iltana EQS 580 kun yleensä hänen parkkipaikallaan käy yökylässä ihan tavallinen n. 5-10 tonnin auto.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Onko nuo kaikki Epsonin dokumentinsyöttäjät yhtä paskoja kuin omassa wf-4725ssa? Onhan tuo pari vuotta vanha mutta eilen kun tuli skannailtua dokumentteja talteen niin alkoi vanne kiristämään päätä.
Joko imaisee paperin tai sitten ei, varsinkin jos yhtään kulmassa on vekkiä alkaa tokkimään.
Jos nyt sattuukin imaisemaan paperin niin sitten jännitetään vähän vajaata puoltaväliä, koska se on toinen kohta milloin paperi saattaa jäädä paikalleen jumiin.
Ihan törkeen hintaset mustekasetitkin, jos löytää. 2 kertaa ostanut tarvikevärit, molemmilla kerroilla jotain ongelmia niiden kanssa. Nyt muistaakseni tulee mukava sininen vana paperiin pystysuunnassa.
Canon laaserin "hajoitti" tarvikekasetti, punaista ei sen jälkeen pystynyt tulostamaan, aina alkoi herjaamaan muistaakseni tulostuslaadusta ja lopetti tulostuksen.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
Kyseleekö autoliikkeet kalliimpien mallien koeajoa varten onko hankinta realistisesti mahdollista vai riittääkö että vaikuttaa suurinpiirtein normaalilta ihmiseltä? Ei, en ole itse lähdössä ajelemaan, mutta katsoin tuossa kun naapurintytön toi kotiin pe-iltana EQS 580 kun yleensä hänen parkkipaikallaan käy yökylässä ihan tavallinen n. 5-10 tonnin auto.
Mikäli kyse on auton ensiesittely tilaisuus, niin silloin ei pahemmin kysellä, sen mitä ite oon niitä käyny kokeilemassa. Kallein taitaa olla Range Rover Sport, jota oon käyny testaamassa ja ikää oli silloin 18-20v.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
413
Luottokortille on tänään ilmestynyt yhden punnan arvoinen katevaraus. Nimenä www.blueweblondon.co.u. Mitään en ole briteistä tilannut eikä google löydä nimellä juuri mitään. Paitsi että sijatsee samassa osoitteessa kun muslimikeskus... Kiireesti sulkemaan kortti?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Luottokortille on tänään ilmestynyt yhden punnan arvoinen katevaraus. Nimenä www.blueweblondon.co.u. Mitään en ole briteistä tilannut eikä google löydä nimellä juuri mitään. Paitsi että sijatsee samassa osoitteessa kun muslimikeskus... Kiireesti sulkemaan kortti?
Googlen kysymyksiä&vastauksia kohdassa kysellään samaa ko firman googlaamalla. Verkkopankeissa saa laitettu kortille maksurajat verkko-ostoksille samantien. Se ekaks (kantsii muutki rajat asettaa, oletussummat on tuhansia) ja huomenna pankkiin yhteys. Toki kortin voi lopettaakin, mut maksurajat lievempi pikaturva, jos korttia kuite esim. kassalla tarvii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
413
Luottokortille on tänään ilmestynyt yhden punnan arvoinen katevaraus. Nimenä www.blueweblondon.co.u. Mitään en ole briteistä tilannut eikä google löydä nimellä juuri mitään. Paitsi että sijatsee samassa osoitteessa kun muslimikeskus... Kiireesti sulkemaan kortti?
Eilisen ongelmaan päivitys. Merkkasin illalla turvarajat nollaan ja olin äsken pankkiin yhteydessä. Heidän järjestelmässään näkevät, että kyseessä on ns. subscription-tyyppinen huijaus, jolloin eka veloitus on euron luokkaa ja jatkossa 40-80 e/kk. Kortti on nyt suljettu. Melko ärsyttävää, mutta minkäs teet.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Eilisen ongelmaan päivitys. Merkkasin illalla turvarajat nollaan ja olin äsken pankkiin yhteydessä. Heidän järjestelmässään näkevät, että kyseessä on ns. subscription-tyyppinen huijaus, jolloin eka veloitus on euron luokkaa ja jatkossa 40-80 e/kk. Kortti on nyt suljettu. Melko ärsyttävää, mutta minkäs teet.
Miten tuommonen huijaus toimii, ymmärrän että jotenkin voi yhden maksun vetää läpi jos vaikka käyttäjä laitellut korttitietoja hämärille sivuille, mutta miten voi kuukausittain repiä omin luvin tililtä rahaa eikä sitä voi estää muuten kuin sulkemalla kortin?
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
314
Tavallisille korteille saa asetettua maarajoitukset mihin maahan niillä pytyy maksamaan. Kai nyt luottokorteilla on vastaavat asetukset olemassa. Jos ei reissaa tai osta ulkomailta niin estää ulkomaan maksut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Tavallisille korteille saa asetettua maarajoitukset mihin maahan niillä pytyy maksamaan. Kai nyt luottokorteilla on vastaavat asetukset olemassa. Jos ei reissaa tai osta ulkomailta niin estää ulkomaan maksut.
Hankala ostaa nettikaupoista sitten.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Itsehän voin tehdä pankin sivuilla ns. virtuaalikortin johon voin laitella että se toimii esim. yhden kerran tai halutun ajan, samoin sille kortille ihan oman luottorajan sun muut, eikös moista ole suåmaaliassa käytössä?
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 212
Mistähän löytyis verkkovirtaan ajastin jonka saa asetettua vaikkapa 1min päällä, 10min pois päältä, 1min päällä, joko loputon looppi tai sillekkin ajastus? Tuntuvat kaikki ajastimet olevan sellaisia että se on vaan kerran päälle ja pois. Tällä pitäisi ohjata tietokoneen virtalähdettä jonka perässä on 12V vesipumppu. Periaatteessa siis 12V ajastinkin käy, jos semmoinen jostain syystä löytyy helpommin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
Mistähän löytyis verkkovirtaan ajastin jonka saa asetettua vaikkapa 1min päällä, 10min pois päältä, 1min päällä, joko loputon looppi tai sillekkin ajastus? Tuntuvat kaikki ajastimet olevan sellaisia että se on vaan kerran päälle ja pois. Tällä pitäisi ohjata tietokoneen virtalähdettä jonka perässä on 12V vesipumppu. Periaatteessa siis 12V ajastinkin käy, jos semmoinen jostain syystä löytyy helpommin.
En oo ihan satavarma vastaako tää sun tarpeita kuin tuohon saa "vain" 20 ajastusta ohjelmoitua ja lyhin ohjelman kesto on 1min: Brennenstuhl 1507500 -elektroninen viikkoajastin sisäkäyttöön 14,99

Manuaali: Brennenstuhl BN-DT02 1507500 User Manual - Page 1 of 112
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Mistähän löytyis verkkovirtaan ajastin jonka saa asetettua vaikkapa 1min päällä, 10min pois päältä, 1min päällä, joko loputon looppi tai sillekkin ajastus? Tuntuvat kaikki ajastimet olevan sellaisia että se on vaan kerran päälle ja pois. Tällä pitäisi ohjata tietokoneen virtalähdettä jonka perässä on 12V vesipumppu. Periaatteessa siis 12V ajastinkin käy, jos semmoinen jostain syystä löytyy helpommin.
Mulla on tollasia Deltaco älypistorasia 349072 - Gigantti verkkokauppa

En oo kyllä varma ett taipuuko noin nerokkaaseen aikatauluun, enkä kyllä edes kokeile mut puhelinappilla noille saa kaikenmoista aikataulua tehtyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Mistähän löytyis verkkovirtaan ajastin jonka saa asetettua vaikkapa 1min päällä, 10min pois päältä, 1min päällä, joko loputon looppi tai sillekkin ajastus? Tuntuvat kaikki ajastimet olevan sellaisia että se on vaan kerran päälle ja pois. Tällä pitäisi ohjata tietokoneen virtalähdettä jonka perässä on 12V vesipumppu. Periaatteessa siis 12V ajastinkin käy, jos semmoinen jostain syystä löytyy helpommin.
Onhan noita DIN-kiskoon asennettavia monitoimireleitä ja ajastimia vaikka millaisia. Ainakin jossain Thebenin kellossa saattaisi olla mahdollista ohjelmoida noin. Tai olisikohan Entes MCB-15 tuollainen? Varmaan hakusanalla monitoimirele saattaisi löytyä sopivia.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
615
Mistähän löytyis verkkovirtaan ajastin jonka saa asetettua vaikkapa 1min päällä, 10min pois päältä, 1min päällä, joko loputon looppi tai sillekkin ajastus? Tuntuvat kaikki ajastimet olevan sellaisia että se on vaan kerran päälle ja pois. Tällä pitäisi ohjata tietokoneen virtalähdettä jonka perässä on 12V vesipumppu. Periaatteessa siis 12V ajastinkin käy, jos semmoinen jostain syystä löytyy helpommin.
olisko sonoffin tms laitteet tarkoitukseen sopivia, löytyy pistorasioita niinkuin muitakin lämpö/kosteus/yms reagoivia rasioita. kiinasta halvemmalla. itsellä ollut esim. varaston lämmityksessä kytkettynä lämmittimeen. voi. määritellä halutut päälle pois rajat jne.



 

Liitteet

Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
135
Työ-tauko rele olisi sellainen joka tuohon taipuisi -monitoimireleistä ei yleensä tuohon taida olla.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Kuinka paljon kanan koipireidessä on lihaa?

1660078426918.png


Jos ottaa luut pois, niin paljonkohan itse lihalle jää kilohinta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Oman täysin epätieteellisen kerta tutkimuksen perusteella tulos on noin 1/3 hukkaa, suuriinpiirtein sama tulos, kuin kokonaisessa kalassa

Nämä tulokset eivät sisällä puhdistamista imemällä/nuolemalla/kaluamalla, vaan sen mitä niistä helposti irtoaa ruokailuvälineillä, myöskään raakapainoa vs. kypsänä oloa ei ole huomioitu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 230
Kuinka paljon kanan koipireidessä on lihaa?



Jos ottaa luut pois, niin paljonkohan itse lihalle jää kilohinta?
Miten monta vuotta olet viettänyt kellarissa ja kenen toimesta, että tämä tulee yllätyksenä?
Vastaa kysymyksiin ja toivottavasti apu saavuttaa pian.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 263
Kuinka paljon kanan koipireidessä on lihaa?



Jos ottaa luut pois, niin paljonkohan itse lihalle jää kilohinta?
Oli oikea vastaus mikä tahansa, niin ne on aina hirveä pettymys, jos saa syödä vain yhden. Se luiden, rustojen ja jänteiden määrä on tuskallisen korkea vs. se liha mitä niistä saa helpolla irti ilman varttitunnin kaivamista, nuolemista ja osittain luiden, rustojen ja jänteiden syöntiä.

Ei silti, kele ku pistit kuvan, niin nyt alko tekeen pirusti mieli kanankoipea kun viime kerrasta on oikeasti vuosia :drool:... Mä oon niiiinn heikko!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Veikkaisin että noin puolet on luuta / jänteitä painosta.
Joskus vuosia sitten tuo kävi itseänikin mietityttämään ja tuli katsottua kahden marinoimattoman koipireiden paino raakana ja syönnin jälkeen kerättyä roippeet kasaan ja punnittua ne. Ihan tarkkaan en muista mikä oli lopputulos mutta muistelisin että luut, rustot sun muut syömäkelvottomat olivat tosiaan karvan vajaa puolet painosta. Toki tuossa ei tullut otettua huomioon ihan kaikkia pikkuasioita mutta tulos oli ainakin silloin itselleni riittävän tarkka.

Eli kilohinnan voi aikalailla kertoa kahdella (ja marinoiduissa vähän isommallakin luvulla) niin saa sen oikean syötävän osuuden kilohinnan.

Itse en liiemmin noita koipireisiä tykkää syödä juuri tuosta syystä että ovat työläitä syödä.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 763
Tuokin Kotimaista on pumpattu 12% suolavedellä, jolla saadaan hintaa alhaiseksi ja liha maistumaan aivan kuin keitetyltä. Kun vesi ei mene luuhun, rustoihin ja muihin kovempiin osiin, niin itse lihaosassa on neljännes vettä. Itse lihan kilohinnaksi jää siis n. 5.85€.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Tuokin Kotimaista on pumpattu 12% suolavedellä, jolla saadaan hintaa alhaiseksi ja liha maistumaan aivan kuin keitetyltä. Kun vesi ei mene luuhun, rustoihin ja muihin kovempiin osiin, niin itse lihaosassa on neljännes vettä. Itse lihan kilohinnaksi jää siis n. 5.85€.
Silti melko halpaa proteiinia.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Itse ostan vain lihaa jos saan sitä alle 5e/kg hinnalla. Koitan etsiä niitä -60% lisäalennuksella s-marketeista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Tuokin Kotimaista on pumpattu 12% suolavedellä, jolla saadaan hintaa alhaiseksi ja liha maistumaan aivan kuin keitetyltä. Kun vesi ei mene luuhun, rustoihin ja muihin kovempiin osiin, niin itse lihaosassa on neljännes vettä. Itse lihan kilohinnaksi jää siis n. 5.85€.
Se on marinoitu, paketissa näkyy nestettä, ei se kaikki (e. tuskin kovin paljoa on) ole siinä lihassa.

E2. Aihetta sivuten en ostaisi mitään 'miedosti suolattu' tuotetta, kun ne taitaa (erityisesti?) olla niitä 'pumpattuja' .
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Ehkä vähän typerä kysymys: Roundup, nyt kun olen voittanut nähtävästi taistelun jättipalsamia vastaan. Nokkosia olisi sitten niin pirusti mistä haluaisin eroon. Ongelmana on että siinä on vaikka minkälaista marjapensasta ym samoilla paikoilla.

Jos oikein ymmärsin niin rounduppia kun ruiskauttaa edes vähän nokkoseen, niin se kuolee siihen. Tapanko vahingossa viereisetkin kasvit vai miten tää oikein toimii:confused:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Menossa neuropsykiatrille.
Jotain asiapapereita/ lausuntoja aikasemmista tutkimuksista pitää ottaa mukaan.
Mä käsitin että siel nähään koneelta mitä terveysasemalla yms tutkittu.
Pitääks mun omakannasta printtaa jotain mukaan tms?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 055
Menossa neuropsykiatrille.
Jotain asiapapereita/ lausuntoja aikasemmista tutkimuksista pitää ottaa mukaan.
Mä käsitin että siel nähään koneelta mitä terveysasemalla yms tutkittu.
Pitääks mun omakannasta printtaa jotain mukaan tms?
Jos olet aiemmin antanut luvan että kaikki terveydenhuoltoon kuuluvat tahot saavat oikeuden tietoihisi niin ei tarvitse muuta kuin mennä itse paikalle. Voit tarkistaa sen muistaakseni Oma Kanta- sivustolta ja muuttaa sen tarvittaessa.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Jos olet aiemmin antanut luvan että kaikki terveydenhuoltoon kuuluvat tahot saavat oikeuden tietoihisi niin ei tarvitse muuta kuin mennä itse paikalle. Voit tarkistaa sen muistaakseni Oma Kanta- sivustolta ja muuttaa sen tarvittaessa.
Jees. Pitäs olla siis kaikki kunnossa.
Toi ajanvarauksen tekstiviestissä olevat taitaa olla sit vaan muistutus jos on jotain muualla olevaa hoitosuhdetta tms ja niistä sit paperia näyttää.
Tämä selvensi asiaa. Kiitos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Jees. Pitäs olla siis kaikki kunnossa.
Toi ajanvarauksen tekstiviestissä olevat taitaa olla sit vaan muistutus jos on jotain muualla olevaa hoitosuhdetta tms ja niistä sit paperia näyttää.
Tämä selvensi asiaa. Kiitos.
Kannattaa varmistaa että omakannassa näkyy haluamasi dokumentit, noissa on ollut esim apotin takia kaikenlaisia puutteita. Ne mitä omakannassa näkyy on kyllä näkyvissä jos olet niihin luvan antanut mutta tosiaan osa tiedoista saattaa puuttua tuolta. On se kyllä kumma kun noissakin on kaiken maailman ihmeellisyyksiä että välillä kaikki ei näy tms... Hyvä keksintö tuo apotti kun moninkertaistaa työmäärän :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 055
Kannattaa varmistaa että omakannassa näkyy haluamasi dokumentit, noissa on ollut esim apotin takia kaikenlaisia puutteita. Ne mitä omakannassa näkyy on kyllä näkyvissä jos olet niihin luvan antanut mutta tosiaan osa tiedoista saattaa puuttua tuolta. On se kyllä kumma kun noissakin on kaiken maailman ihmeellisyyksiä että välillä kaikki ei näy tms... Hyvä keksintö tuo apotti kun moninkertaistaa työmäärän :D
Se mitä apotissa ei näy, ei ole asiakkaan ongelma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Se mitä apotissa ei näy, ei ole asiakkaan ongelma.
Ei se suoraan olekaan asiakkaan ongelma mutta jos menee johonkin hoitoon tai tutkimukseen niin olisihan se kiva että olisi ajantasaiset dokumentit käytettävissä ettei anneta saatavien dokumenttien perusteella väärää hoitoa tms. En välttämättä haluaisi onnettomuuteen ja kun tieto ei ole kulkenut niin antaisivat minulle jotain allergisoivaa antibioottia tms. Ja tuo kun on nykypäivänä ihan mahdollinen skenaario kun on seurannut esim noita Apotti-sekoiluja. Tuon takia itselläni onkin itse tehty "ICE-tietokortti" jossa on tärkeimmät yhteyshenkilöt, allergiat sun muut oleelliset tiedot. On edes joku mahdollisuus että joku erehtyy sen verran lompakkoa kurkkaamaan että nuo tiedot löytää.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Vieläkö Yle Areenasta saa jollain tallennettua omalle koneelle videota?

Yhden uutispätkän olisin halunnut talteen, mutta mikähän se jo Muron aikainen softa oli??
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Vieläkö Yle Areenasta saa jollain tallennettua omalle koneelle videota?

Yhden uutispätkän olisin halunnut talteen, mutta mikähän se jo Muron aikainen softa oli??
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Ei nyt ihan heti tule mieleen yhtään jatkuvasti kahdella jalalla kävelevää ihmisapinaa ihmisten lisäksi. Simpansseilla ja orangeilla on kiipeilyyn soveltuvat jalat, aivan erilaiset kuin ihmisillä. Jalat myös taipuvat eri tavalla, ne eivät mahdollista mm. suoraa viivaa pitkin kävelemistä. Joka tapauksessa lähinnä hassuttelu-tarkoituksessa kuvatuissa "katsokaa, kahdella jalalla kävelevä apina!" -videoissa kaikki näyttivät kävelevän päkiävoittoisesti siten, että koko jalka tulee kerralla maahan.
Mikä ihmisen jalan rakenteessa tekee kantapäälle astumisesta ihmiselle luonnotonta? Ja mitä se luonnottomuus tarkoittaa tässä tapauksessa, jos kantapäältä varpaille rullaava kävely on kuitenkin huomattavasti energiatehokkaampaa? Perustuuko nämä väitteet kantapääkävelyn luonnottomuudesta johonkin muuhun kuin siihen, että naapurin pauke ärsyttää ja Adidas on big evil corp?
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 067
Miksiköhän joissain kananmunissa keittämisen jälkeen kuorimisen aikana lähtee helposti isoja palasia ite kananmunasta myös? Tuntuu että kuori ois "liimautunut" kiinni..

Joillain kertoja taas ihan normaalisti nätisti lähtee. Joka kerralla samallailla keitän ja jäähdytän, ettei ole siinä eroa..
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Mikä ihmisen jalan rakenteessa tekee kantapäälle astumisesta ihmiselle luonnotonta? Ja mitä se luonnottomuus tarkoittaa tässä tapauksessa, jos kantapäältä varpaille rullaava kävely on kuitenkin huomattavasti energiatehokkaampaa? Perustuuko nämä väitteet kantapääkävelyn luonnottomuudesta johonkin muuhun kuin siihen, että naapurin pauke ärsyttää ja Adidas on big evil corp?
Epäilen, että puhumme eri asioista. Ainakin itse miellän luonnolliseksi kävelytyyliksi sellaisen, että jalkaterä on suurinpiirtein kävelyalustan suuntainen kosketuksen hetkellä. Kantapää saattaa tulla silmänräpäyksen aiemmin tai samaan aikaan. Linkkaamassasi tutkimuksessa tuota verrattiin kävelyyn, jossa vain päkiä koskettaa maata. Sellainen tyyli on tietysti ihmisjaloilla tehotonta.

Kanta-astujat taas kävelevät ilman kenkiäkin samoin kuin pyöreäpohjaisilla kengillä: varpaat osoittavat askeleen alussa ylöspäin ja kantapää jysähtää maahan jarruttaen askelta, ennen kuin muu jalka ehtii perään ja rullaus voi alkaa. Sellaista tyyliä pidän luonnottamana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 384
Viestejä
4 159 285
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom