Kysymyksiä & Vastauksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w!rd
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolla saat tarkasti, jos oikeasti haluat!

nojoo elikkäis aika iso heitto antureiden ja mittarin välillä koska juuri tuollaisella mittarilla jouduin laskemaan 2.2 että auto näytti 2.5
pitääpä vielä ottaa uusi tarkistus jossain
 
Teinin mopossa on rosterista/ruostumattomasta teräksestä valmistettu lämpösuoja pakoputkessa reiden/pohkeen kohdalla. Tuunausmielessä se pitäisi kuulemma värjätä muuhun teemaan sopivasti. Mikä olisi paras tapa maalata se niin että väri pysyy, eikä muuta säävyä saman tien? Väriksi pitäisi löytää joku punaisen sävy.

Miellä aikoinaan maalasivat tiettyjä osia tällä ja jurikin punaisella. Tuli ihan nättiä jälkeä kun se lopputulos jäljittelee anodisoitua alumiinia, jota oli pyörässä muutenkin vakiona.

Maston Candy Effect spraymaali on nopeasti kuivuva läpikuultava anodisoitua alumiinia muistuttava akryylimaali sisä- ja ulkokäyttöön. Kertakäsittelyllä valmis ja näyttävä läpikuultava pinta metalli-, lasi- ja useimmille muovipinnoille. Läpikuultavana maalina efektin syvyyttä voidaan lisätä maalaamalla useampia kerroksia.

 
nojoo elikkäis aika iso heitto antureiden ja mittarin välillä koska juuri tuollaisella mittarilla jouduin laskemaan 2.2 että auto näytti 2.5
Ei laadukkaaseen mittariinkaan voi luottaa jos se on joku huoltoaseman yhteiskäyttöinen kapula mitä pyöritellään ja paiskotaan pitkin asfalttia. Kun tuollaisen hakee itse kaupasta ja käsittelee asiallisesti niin on luotettava mutta sinun tapauksessasi pitäisin edelleen auton paineantureita luotettavimpana mittalaitteena.
 
Ei laadukkaaseen mittariinkaan voi luottaa jos se on joku huoltoaseman yhteiskäyttöinen kapula mitä pyöritellään ja paiskotaan pitkin asfalttia. Kun tuollaisen hakee itse kaupasta ja käsittelee asiallisesti niin on luotettava mutta sinun tapauksessasi pitäisin edelleen auton paineantureita luotettavimpana mittalaitteena.
Joo, ne kyllä saa runtua aika rajusti varmaan..
Tällä kertaa kuitenkin näytti toimivan huoltiksen mittari ja olikin antureissa vaan viivettä (hassu sinänsä koska viimeksi toimi ihan niin että pystyi melkeen reaaliajassa seuraamaan paineita kun muuttui)
nyt yön jälkeen anturit näytti juurikin samaa kun tuo huoltoaseman michelin mittari eli 2.2 ja 2.5 nyt sain paineet sinne mihin pitikin.
Ei sais hosua :cautious:
 
Miellä aikoinaan maalasivat tiettyjä osia tällä ja jurikin punaisella. Tuli ihan nättiä jälkeä kun se lopputulos jäljittelee anodisoitua alumiinia, jota oli pyörässä muutenkin vakiona.



Ok, kiitos vinkistä. Tässä tosin tuo ruostumaton teräs ja kuuma pakoputki voivat aiheuttaa haasteita, mutta sen näkee sitten.
 
Ei kannata sitten maalata sen suojan sisäpuolta. Se että se on kiiltävä rosteri toimii heijastaen lämpösäteitä takaisin eikä ime lämpöä siihen suojaan.
 
Onko jengillä heittää jotain toimivia konsteja auton ilmastoinnin raikastukseen? Tulee sellainen ummehtunut/homeinen haju kun kytkee ilmastoinnin päälle ja silloin kun kytkee sen pois päältä.
 
Onko jengillä heittää jotain toimivia konsteja auton ilmastoinnin raikastukseen? Tulee sellainen ummehtunut/homeinen haju kun kytkee ilmastoinnin päälle ja silloin kun kytkee sen pois päältä.
Haju tulee siitä, että kenno jää kosteaksi. Tuota voi ehkäistä niin, että sammuttaa ilmastoinnin hieman ennen autolla perille saapumista niin kenno pääsee kuivumaan eikä rupea haisemaan. Kosteana se toimii hyvänä kasvualustana. Jossain hienommista autoissa löytyy kuivatusominaisuus mikä sammuttamisen jälkeen kuivaa kennon.

Tarkista raitisilmansuodattimen kunto. Tämmöistä voi käyttää Motox ilmastoinninpuhdistusaine 150 ml | Motonet Oy tai jos haluaa kunnolla puhdistaa niin käyttää vaahtoa CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy



Varsinaisesti tuo tuoksuminen ei ole vika vaan omalla käytöllä voi siihen vaikuttaa.
 
Suodatin hiljattain vaihdettu ja olen tuota ilmastoinnin sammuttelua ennen saapumista kyllä harrastellutkin mutta en tiiä, jotain sielä tosiaan muhii. Täytyy ehkä kokeilla tuota Motoxin suihketta ensin, se on ainakin se halvin kokeilu.
 
Haju tulee siitä, että kenno jää kosteaksi. Tuota voi ehkäistä niin, että sammuttaa ilmastoinnin hieman ennen autolla perille saapumista niin kenno pääsee kuivumaan eikä rupea haisemaan. Kosteana se toimii hyvänä kasvualustana. Jossain hienommista autoissa löytyy kuivatusominaisuus mikä sammuttamisen jälkeen kuivaa kennon.

Tarkista raitisilmansuodattimen kunto. Tämmöistä voi käyttää Motox ilmastoinninpuhdistusaine 150 ml | Motonet Oy tai jos haluaa kunnolla puhdistaa niin käyttää vaahtoa CRC Airco Cleaner PRO Ilmastoinnin puhdistusvaahto | Motonet Oy



Varsinaisesti tuo tuoksuminen ei ole vika vaan omalla käytöllä voi siihen vaikuttaa.

Uutta tietoa mulle, kuinka kauan ennen auton sammuttamista pitäisi ilmastointi sammuttaa? Minuutti, viisi..?
 
Uutta tietoa mulle, kuinka kauan ennen auton sammuttamista pitäisi ilmastointi sammuttaa? Minuutti, viisi..?
Ei sitä siis ole pakko sammuttaa, mutta ideana tuossa on se, että kenno pääsee kuivumaan jolloin se ei rupea haisemaan. Se kenno jää kosteaksi käytännössä aina jos ilmastointi on päällä auton sammuttamiseen asti ja sitten seuraavalla kerralla voi tulla se haju hetken aikaa. Ja tarkoitus vain ilmastointi pois ja puhallus päälle Kaupallinen yhteistyö Fixus: Osaatko käyttää autosi ilmastointia oikein? Näillä vinkeillä kaikilla matkustajilla on miellyttävämpi automatka

En osaa mitään tarkkaa aikaa sanoa, mutta vaikka max 5min.
 
Uutta tietoa mulle, kuinka kauan ennen auton sammuttamista pitäisi ilmastointi sammuttaa? Minuutti, viisi..?
En ole ikinä sammuttanut ilmastointia ennen pysäköintiä ja autot ei ole koskaan haissut pahalle, ellei sitä vettä ole päässyt jonnekin väärään paikkaan, tai kennon kondensio vesiletku ole tukossa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
274 974
Viestejä
4 738 350
Jäsenet
77 255
Uusin jäsen
Karppisen hankain

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom