Noissa silmälasikaupoiissa on tosi usein lappu ikkunassa että ilmainen näöntarkastus.
Itse pari vuotta sitten käväsin sellasessa ja sanottiin että lukulasit tarttis.
Hyllystä olis saanut ihan tosi montaa mallia ihan 10-30e hinnalla mutta itse otin sillon tosi kalliit sellaset Converse merkkiset, maksoivat vähän yli satasen, jotka on tosiaan vähän överit lukulaseiksi mut ompahan nätit ja ärsyttävästi kaikki aina sanoo miten fiksun näköinen oon ne päässä

(Ja koska mä pistän noi päähän muiden ihmisten edessä vain muutaman kerran vuodessa niin senhän voi tulkita että muuten näytän idiootilta

).
Sillon kyllä oli isot alennukset noista kaikista laseista, mutta useinhan niitä on.
Mulla on noita tokmannin ja lidlin lukulaseja kans ympäri kämppää mutta ihan rehellisesti ne on aika perseestä.
Yks juttu on se et silmälasikaupasta saat sellasen mikä on optimoitu just sun silmille, eli vasen ja oikee linssi on eri vahvuudella ja se toinen on sit se linssin laatu, halvoista näkee huonosti ja ottaa ihan hulluna heijastuksia, eli esim ulkona tosi huono käyttää.
Oonkin aatellut että kun seuraavaksi näen tollaset alennukset niin käyn ostamassa muutamat vähän laadukkaammat ja korvaan nillä noi halpikset.
Yks autotalliin remppoihin, yks autoon kun tarvii lukee jotain, yks yöpöydälle ja sit yks peruskäyttöön, ton verran mielestäni niitä kannattaisi olla jos ei halua aina olla etsimässä ja raahailemassa mukana.