näyttää tee-se-itse viritelmältä, oisko joltain rasialta vedetty katon sisällä "jatkojohto" valaisimelle vai mitähän 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilman maadoitusta nuo ovat kumpikin yhtälailla väärin ulkovarastossa, mutta musta valaisin näyttäisi olevan enemmän väärin.
Näin tuo muuten taitaakin olla, edellinen omistaja ollut melkoinen asentaja..näyttää tee-se-itse viritelmältä, oisko joltain rasialta vedetty katon sisällä "jatkojohto" valaisimelle vai mitähän![]()
Kandee pyytää vaan sähkäri laittaa homma kuntoon eikä jatkaa huonosti tehdyllä.Saako suojamaadoitettua valaisinta (kuten kummatkin tuossa annetussa esimerkissä) kytkeä kattorasiaan missä on vain vaihe ja nolla?
Vai saako siinä tapauksessa kattorasiaan kytkeä ainoastaan suojaeristetyn valaisimen, missä siis ei ole maajohdinta ollenkaan?
Olen antanut itseni ymmärtää että saisi kytkeä, mutta silloin maadoitusjohdin jätetään vain kytkemättä kun sellaista ei ole.
Vai oliko tässä ongelmana se että tässä oli kyseessä ulkovarasto eikä sisätila?
Tuossa annetussa esimerkissä tosin näyttää katosta tuleva johto olevan tuollaista litteää (2x0.75mm2?)kalustejohtoa, joka ei varmaankaan täytä speksejä jos se tulee kattorasiasta...
Joo, siis kylmä ulkovarasto on kostea tila, jossa ei päde samat pykälät kuin asunnossa sisällä.Saako suojamaadoitettua valaisinta (kuten kummatkin tuossa annetussa esimerkissä) kytkeä kattorasiaan missä on vain vaihe ja nolla?
Vai saako siinä tapauksessa kattorasiaan kytkeä ainoastaan suojaeristetyn valaisimen, missä siis ei ole maajohdinta ollenkaan?
Olen antanut itseni ymmärtää että saisi kytkeä, mutta silloin maadoitusjohdin jätetään vain kytkemättä kun sellaista ei ole.
Vai oliko tässä ongelmana se että tässä oli kyseessä ulkovarasto eikä sisätila?
Tuossa annetussa esimerkissä tosin näyttää katosta tuleva johto olevan tuollaista litteää (2x0.75mm2?)kalustejohtoa, joka ei varmaankaan täytä speksejä jos se tulee kattorasiasta...