Kuvankaappaustyökalu?

Liittynyt
14.12.2017
Viestejä
239
Moro. Mikäs tää ominaisuus on kun välillä näyttöön pystyy piirtämään jolla voi sitten rajata ja ottaa kuvankaappauksen tms. Välillä myös ottaa kokonaisen kuvankaappauksen näytöstä. Puhelimena siis Huawei P10 Lite
 

Liitteet

Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
782
Minulla on vastaavanlainen tabletti kuin säikeen aloittajalla. Sain eräältä henkilöltä kuvan, että Drop box ohjelmassa olisi kuvakaappaus, jolla voisi vyöryttää kuvakaappausta suuremmalle alueelle kuin mitä itse tabletin näyttö on. Asensin ohjelman, mutta en mistään löytänyt tällaista vyöryttävää kuvakaappausta. Olisi kiva, jos joku osaisi vähän neuvoa.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
782
Yritän kertoa nyt, mitä tarkoitan. Minulla on 1280x800 pikselin näytön omaava Huawei-tabletti, jolla haluan saumattoman, yhtenäisen kuvakaappauksen, jonka koko on esim. 2000x1500 pikseliä. Tällaisen saan Windows 10:llä helposti tavanomaisista nettisivuista Firefoxin avulla, mutta PDF-dokumenteista vain Adobe Acrobat DC-ohjelmalla. Ärsyttävää on se, että Adobe Acrobat DC kuvakaappaus ei tee automaatiisesti tiedostoa laitteelle kuten Android-tablettini tavallisen kuvakaappauksen kanssa. Windows Firefox tallentaa tosin automaattisesti kuvakaappauksen Firefoxin pilvipalveluun, joten sitä käyttäen saa kuvat Androidille. Androidilla joutuisin hakemaan kuvat paikallisesti laitteeseen, joten mutkia matkaan tulee, tosin minulle niitä tulee aina, koska haluan kuvat pilvipalveluun, mutta piirrosohjelmani tuntee vain Google Drive -pilvipalvelun. Automaattinen tiedostonluonti on todella kiva ominaisuus, minkä vuosi olisi kiva, jos haluaamani kuvakaappaukset saisi ainakin joskus Windows 10 -koneen sijasta Android-tabletillani. Yritin Androidin FlashFoxille asentaa sopivan lisäohjelman, mutten osannut käyttää ohjelmaa. Kyseessä oli Nimbus Screen Capture.

PDF-dokumentista aika harvoin tarvitsisin vyöryvää kuvakaappausta, joten sen mahdollinen puute ei ole merkittävä asia. PDF-dokumentin saan tarvittaessa nettipalvelulla PNG-kuviksi. Mutta aina en tuota palvelua haluaisi käyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Testostenori

Filter Coffee, Not People
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
Minulla on vastaavanlainen tabletti kuin säikeen aloittajalla. Sain eräältä henkilöltä kuvan, että Drop box ohjelmassa olisi kuvakaappaus, jolla voisi vyöryttää kuvakaappausta suuremmalle alueelle kuin mitä itse tabletin näyttö on. Asensin ohjelman, mutta en mistään löytänyt tällaista vyöryttävää kuvakaappausta. Olisi kiva, jos joku osaisi vähän neuvoa.
Ainakin Huawein P9 puhelimesta löytyy ns. vierityskuva-kuvankaappaus. Eli kun ottaa kuvankaappauksen normaalisti, niin kuva pomppaa ikkunaan, jonka alareunassa oikealla "vierityskuva"-painike. Sitä klikkaamalla alkaa puhelin skrollaamaan sivua alaspäin ja tekee yhden pitkän kuvan, kunnes haluaa lopettaa sen itse.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
782
Minulla tuollaista toimintoa valitettavasti ei ole eikä sekään ratkaisisi ongelmaa, sillä tarvitsen vyörytystä sekä vaaka- että pystysuunnassa. Olisi joo kiva, jos itse laitteessa olisi tuo ominaisuus. Kun vaihtaa laitetta, täytyy pitää tuo mielessä. Android-tablettiin ei siis toistaiseksi löytynyt kunnon ratkaisua, mutta Windows-koneella kuvakaappausten teko onnistuu.

Joudun toteamaan, että kunnon ratkaisua ei ole olemassa. Vyöryttävä kuvakaappaus nimittäin pysähtyy vasempaan alakulmaan lisäosia tarvitsevilla sivuilla. Ei toimi PDF, Flash eikä Flashin korvaavalla lisäosalla/htmlsovelluksella.
Tutkin lähdekoodia ja lähdekoodin perusteella ymmärsin, että oli käytetty maggioHtml5App-sovellusta. Ilman vyörytystä vain osa kuvakaappauksista on käyttökelpoisia. IrfanView avulla tosin voi kasata useasta kuvakaappauksesta yhden kuvan, mutta kuvia on käytännössä mahdoton yhdistää saumattomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
782
Voisinko saada tässä säikeessä vastauksen, joka sivuaa kuvakaappauksia.

Saisiko lataushakemiston Android-selaimissa välilehteen? Tästä olisi hyöty tilanteissa, joissa on ottanut sivusta kuvakaappauksen, jonka selain automaattisesti lataa laitteen lataushakemistoon. Jos lataushakemiston saisi välilehteen, voisi välittömästi selaimella tulostaa sivun joko suoraan tai tiedostona.

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, miten onnistuu iPadilla.

Vastaavaa menettelyä olen käyttänyt Windows 10:ssä joillakin muilla hakemistoilla.

Kuvakaappauksia sivuaa myös se, että Firefoxilla rajaavan kuvaruutukaappauksen käynnistämiseen voisi löytyä näppäinkomento, jolloin toiminnon voisi käynnistää kokoruututilassa. En Firefoxin tukisivuilta löytänyt kuitenkaan ohjetta näppäistön käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 439
Viestejä
4 199 515
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom