Tarkennetaanpa sen verran, ettei se kehon rasva lämmitä, vaan eristää. Ja eläimille sen rasvan kerääminen on myös vararavintoa vähän ravinnon talvikautta varten.Hassua tappelua ketjun alussa. Onhan se nyt fakta, että rasva lämmittää enemmän kuin mikään muu. Siksi eläimetkin tankkaavat ennen talvea. Ja kyllä pelkkä se keskivartalo-rasvakin kyllä auttaa tuottamaan lämpöä vaikka olisi kuinka tikut kädet. Mutta se tästä asiasta.
Itse en tunnista olevani oikein kumpaakaan. Talvellakaan en aina käytä sukkia kotona, ja voin mennä takki+t-paita setillä pakkaseen ilman pipoa. Kesällä ei haittaa vaikka olisi 30+ ja mielellään saa ollakin. Ehkä kuitenkin kylmyys on enemmän akilleen kantapääni, sillä kylmä ja kostea tuuli on se mikä tuo ikävimmän olon. Kova pakkanenkin -30 menee helposti, mutta lyhyessä takissa joku syksyinen märkä tuuli saa selän jännittymään. (Bmi 22-luokkaa)
Itse olen pudottanut painoa aika reilusti tänä vuonna, viime talven jälkeen ja voin kertoa että se kylmä tuntuu nyt aivan eri tavalla kuin aiemmin. Vaikken koskaan ole mikään vilukissa ollut muuten.