Kuulokojeet ja huonokuuloisuus

Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
41
Moikka
Ajattelin hieman herättää keskustelua ja kokemuksia elämää kuulokojeiden sekä huonokuuloisuuden kanssa. Itselle työterveys tarkastuksen kautta lääkäri totesi minun tarvitsevan kuulokojetta alentuneen kuulon takia ja se oli ihan fine, olen todenut sen itsekin. Hieman sukuvikaa tässä kuulon alentumassa jonka totesi myös lääkäri.. Mutta anyways...

Nykyään kuulo toimii kojeen avulla paljon tarkemmin. Kuulen kyllä ilman kojettakin mutta kojeen kanssa paremmin. Itsellä kuulokojeen signian joku korvantaus malli (RIC) aika pieni, joka toimii pattereilla ja kesto noin 4 pv.
Ääni kuulokojeen kautta on hieman kovempi joten jouduin hieman tiputtaa ns. tehoja kuulolaittesta, nämä ovat jokaisen itse säädettävissä oman maun mukaan. Näitä nykypäivän vermeitä säädetään äpin kautta kännykällä suoraan, signaalin voimakkuus, terävyys ja suunta, toki manuaalinen säätö onnistuu suoraan kojeelta.

Huoltohommelit:
putsaus joka ilta ja kojeiden ns. patteriluukut kannattaa avata aina kun otat kuulokkeet pois korvista ettei turhaan kuluta pattereita.
Kerran kuussa filtterit pitänee vaihtaa.
Hieman heikot oli huoltoohjeet paikassa mistä kuulokkeet sain mutta googlella löytyy ohjeita ja kuuloliiton sivuilta lisää ohjeita.
Tarkemmat speksit omiin laitteisiin kannattaa tiedustella keltä kojeet sait.. esim tipit, filtterit jne Niitä on erilaisia ja ne on hyvä tietää kun tilaat tarvikkeita.

Ajatuksia, kommentteja , feel free?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 587
Viestejä
4 266 331
Jäsenet
71 535
Uusin jäsen
Zukab

Hinta.fi

Ylös Bottom