Jos nyt yhtään tavasin ketjua oikein, niin Microsoftin Allegiance puuttui kokonaan. Aivan helvetin hyvä peli. Pelasin itse vanhan quake-porukan kanssa beta-aikaan ja jonkin aikaa julkaisun jälkeen. Pelin ongelma vaan oli aina helvetillinen oppimiskäyrä ja siten uusien pelaajien saaminen ja toki sen MS kauden parhaan ajanjakson oli kuukausimaksukin. Peliähän kehitettiin MS:n hylkäämisen jälkeen jotenkin haksailemalla erittäin hitaasti. Sitten taas joskus hieman liian myöhään MS vapautti lähdekoodin ja kesti helvetin kauan saada siitä uusi versio Freeallegiance. Siinä kohtaa vissiin vielä peli heräsi joksikin aikaa henkiin, mutta alkoi taas hitaasti kuolla. Nyt kun katsoin niin peli on saatu 2017 steamiin ilmeisesti sinnekin aivan liian myöhään. Aika kuolleelta näyttää. Vanhat foorumit ihan kuolleet. Aika pitkään nuo aktiivit jaksoi pyörittä kadettiohjelmaa, jossa saatiin uusia pelaajia oikeasti oppimaan ja suoraan mukaan tiimeihin. Se vaan vaati jonkinlaista sitoutumistakin.
Peli itsehän oli kahden (muistaakseni noin 10 pelaajan) tiimin avaruuslentelyä, jossa molemmissa tiimeissä oli komentaja, joka vaan puljasi komentoruudussa koko pelin ajan. Muut sitten lenteli ja suojasi oman tiimin minereita yms. Silloin aikanaan mun mielestä suuri osa pelasi joystickilla, mutta uudempana aikana kaikki tuntui pelaavan hiirellä.
Itse yritin varmaan 2 kertaa palata pelin pariin, mutta jotenkin se kiinnostus hiipui molemmilla kerroilla. Ensin oli varmaan noita suljetun koodin häxipäivityksiä ja toinen oli sitten freeallegiancen ensimmäisen kunnon julkaisun jälkeen.
Peli itsehän oli kahden (muistaakseni noin 10 pelaajan) tiimin avaruuslentelyä, jossa molemmissa tiimeissä oli komentaja, joka vaan puljasi komentoruudussa koko pelin ajan. Muut sitten lenteli ja suojasi oman tiimin minereita yms. Silloin aikanaan mun mielestä suuri osa pelasi joystickilla, mutta uudempana aikana kaikki tuntui pelaavan hiirellä.
Itse yritin varmaan 2 kertaa palata pelin pariin, mutta jotenkin se kiinnostus hiipui molemmilla kerroilla. Ensin oli varmaan noita suljetun koodin häxipäivityksiä ja toinen oli sitten freeallegiancen ensimmäisen kunnon julkaisun jälkeen.