Kuo: Kaikki ensi vuoden iPhonet saavat USB-C-liitännän, mutta vain Pro-mallit saavat USB 2.0:aa nopeammat yhteydet

Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 026
Siinä lajittelussa menee niin kauan, että millään siirtonopeudella ei ole enää merkitystä koko asiassa. Henk. koht. lajittelen ne mieluusti koneella, jolloin batch dumppi toimii erittäin hyvin.

Kyllähän sen piuhankin halutessaan saa kiinni. Tulevaisuudessa siirtyy kamat niin hemmetin nopeasti, että kaikki android -käyttäjät siirtyy iphoneisteiksi 100% varmuudella, koska eihän kukaan voi alle thunderbolt 4 nopeuksien dataa siirtää piuhalla. /s


40>5. Palataan asiaan ens vuonna. :kahvi:
Katsotaan sit silloin että kuinka tärkeä tämä speksi sinulle on, ja tuleeko pakollinen tarve vaihtaa nopeampaan.
Kuten aiemmin mainitsin, niin oma kolmensadanviidenkympin Android luuri tukee jo USB 3.2 nopeutta, niin miksipä tästä vaihtaisin. Puhelimen ostovaiheessa tämä toki oli yksi valintakriteeri muiden joukossa ja yksi syy miksi tähän puhelimeen päädyin.

En silti koe tarvetta teeskennellä, että omat valintakriteerini olisivat jotenkin sinun kriteerejäsi paremmat. Mutta hyvä homma, että sinä ainakin toisena meistä et ole tällainen menneisyydessä elävä kivikauden ihminen, joka ei ymmärrä paremmasta :thumbsup:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
Ei tulisi mieleenkään alkaa milään kaapeleilla ja tietokoneilla pelleilemään tuossa operaatiossa. Kuvat minulla siirtyy pilveen automaattisesti ja ovat sitten myös windows-koneella käytettävissä.
Lähinnä tarkoitin että kytkee puhelimet toisiinsa sillä kaapelilla ja sitten suorittaa sen siirron(esim käyttämällä valmistajan siirtosovellusta, jolloin myös sovellukset siirtyy) . Paljon nopeampaa, kuin wifin yli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 360
Kyllä se langaton tiedonsiirto on nykypäivää ja eipä tuota piuhaa tule ikinä käytettyä, ainoastaan lataukseen.
Lähinnä tarkoitin että kytkee puhelimet toisiinsa sillä kaapelilla ja sitten suorittaa sen siirron(esim käyttämällä valmistajan siirtosovellusta, jolloin myös sovellukset siirtyy) . Paljon nopeampaa, kuin wifin yli.
Applella kun noita luureja hieroo yhteen kun ottaa uutta käyttöön niin ne siirtää langattomasti nätisti kaiken datan. En tiedä enkä suoraan sanottuna välitä mitä kautta se menee kun se vain toimii. Samaten airdrop.

E: samaten myös mainitaan et nextcloudilla tulee ite napattua kuvat talteen. Hakemisto senkus kasvaa ja on tallessa omassa privapilvenreunassa. Ilman piuhaa.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
Applella kun noita luureja hieroo yhteen kun ottaa uutta käyttöön niin ne siirtää langattomasti nätisti kaiken datan. En tiedä enkä suoraan sanottuna välitä mitä kautta se menee kun se vain toimii. Samaten airdrop.
5gb Usb 3.0 yli kävisi nopeammin, etenkin jos on paljon dataa. Langaton on lähtökohtaisesti aina hitaampi, kuin langallinen. Toki jos epäreilusti vertaa tämän päivän langatonta tekniikkaa 20 vuotta vanhaan langalliseen tekniikkaan, niin kyllähän se langaton näyttää nopeammalta.

Usb 3.0 tuli jo 2008, niin on se kumma, jos sitä ei löydy tonnin puhelimesta.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
5gb Usb 3.0 yli kävisi nopeammin, etenkin jos on paljon dataa. Langaton on lähtökohtaisesti aina hitaampi, kuin langallinen. Toki jos epäreilusti vertaa tämän päivän langatonta tekniikkaa 20 vuotta vanhaan langalliseen tekniikkaan, niin kyllähän se langaton näyttää nopeammalta.

Usb 3.0 tuli jo 2008, niin on se kumma, jos sitä ei löydy tonnin puhelimesta.
Tuntuu, että teet sellaisesta asiasta ongelman missä ei ongelmaa ole. Tuo puhelimen vaihto on ihan pirun helppo, eikä siinä kaivata mitään piuhoja.

mutta olen samaa mieltä, että kyllä tonnin+ puhelimessa saisi olla nopea tiedostonsiirto piuhallakin niille jotka sitä tarvitsee. Vaikka en itse siitä haluaisi maksaa enempää niin on käyttäjiä, jotka siitä voisi maksaa.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Tuntuu, että teet sellaisesta asiasta ongelman missä ei ongelmaa ole. Tuo puhelimen vaihto on ihan pirun helppo, eikä siinä kaivata mitään piuhoja.

mutta olen samaa mieltä, että kyllä tonnin+ puhelimessa saisi olla nopea tiedostonsiirto piuhallakin niille jotka sitä tarvitsee. Vaikka en itse siitä haluaisi maksaa enempää niin on käyttäjiä, jotka siitä voisi maksaa.
240 miljoonaa myytyä iPhonea 2021, jos jokaisessa näissä olisi ollt USB 3, olisi kustannuksia tullut varmaan eurosta viiteen lisää per puhelin, joka olisi tarkoittanut pahimmillaan miljardin lisälaskua. Olisiko puhelimien myyntimäärä kasvanut niin paljon sen päivityksen ansiosta, että se olisi kattanut kustannukset? Epäilen vahvasti.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 026
Usb 3.0 tuli jo 2008, niin on se kumma jos sitä ei löydy tonnin puhelimesta.
Jäisi hyvät rahat saamatta, kun ihmiset voisivat helpommin ottaa tiedostot talteen ilman kuukausimaksullisia pilvipalveluita.

Olisi voinut EU lykätä samaan USB C -vaatimukseen myös vaatimuksen tiedonsiirron nopeudesta.
240 miljoonaa myytyä iPhonea 2021, jos jokaisessa näissä olisi ollt USB 3, olisi kustannuksia tullut varmaan eurosta viiteen lisää per puhelin, joka olisi tarkoittanut pahimmillaan miljardin lisälaskua. Olisiko puhelimien myyntimäärä kasvanut niin paljon sen päivityksen ansiosta, että se olisi kattanut kustannukset? Epäilen vahvasti.
Olen koittanut kaivaa mutten löydä: mihin perustuu tuo lisähinta, joka koituisi kun puhelimeen lykätään 14 vuotta vanha USB standardi 22 vuotta vanhan standardin sijaan?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 641
Kuten aiemmin mainitsin, niin oma kolmensadanviidenkympin Android luuri tukee jo USB 3.2 nopeutta, niin miksipä tästä vaihtaisin. Puhelimen ostovaiheessa tämä toki oli yksi valintakriteeri muiden joukossa ja yksi syy miksi tähän puhelimeen päädyin.

En silti koe tarvetta teeskennellä, että omat valintakriteerini olisivat jotenkin sinun kriteerejäsi paremmat. Mutta hyvä homma, että sinä ainakin toisena meistä et ole tällainen menneisyydessä elävä kivikauden ihminen, joka ei ymmärrä paremmasta :thumbsup:
5gb Usb 3.0 yli kävisi nopeammin, etenkin jos on paljon dataa. Langaton on lähtökohtaisesti aina hitaampi, kuin langallinen. Toki jos epäreilusti vertaa tämän päivän langatonta tekniikkaa 20 vuotta vanhaan langalliseen tekniikkaan, niin kyllähän se langaton näyttää nopeammalta.

Usb 3.0 tuli jo 2008, niin on se kumma, jos sitä ei löydy tonnin puhelimesta.
Ensi syyskuussa sitten huolestutaan toivottavasti siitä kuinka monta sekuntia kauemmin em. operaatioissa menee nopeimmilla android luureilla vs. applen tuotteet. Vai onko 5gbps joku limitti minkä jälkeen asialla ei ole merkitystä?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
Ensi syyskuussa sitten huolestutaan toivottavasti siitä kuinka monta sekuntia kauemmin em. operaatioissa menee nopeimmilla android luureilla vs. applen tuotteet. Vai onko 5gbps joku limitti minkä jälkeen asialla ei ole merkitystä?
5gb on mitä useimmat laitteet tukee ja jonka uusimmat puhelinten tallennustilat vain saa saturoitua ja sitäkään ei vielä ymmärtääkseni isolla marginaalilla. 10gb alkaa löytyä monesta laitteesta ja sen soisi olevan kärkipään malleissa.

20 ja 40 gb liitännät on loppujen lopuksi aika harvassa ja niiden puuttumista en näe ongelmama etenkin kun puhelinten tallennustila ei saa 10 gb saturoitua.

Itse olen sitä mieltä että tuon usb:n nopeus pitäisi nousta puhelimen sisäisen tallennustilan nopeuden kanssa, niin, ettei usb muodosta pullonkaulaa.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 849
Tuli jo tämän vuoden 14 mallit skipattua ja mentyä vanhalla puhelimella, saa nähdä jääkö ensi vuodenkin malli hankkimatta jos aletaan säästämään nopeuksissa, mutta hintaa taas maksimit. Itse olen tykännyt johtoa käyttää datan siirrossa/varmuuskopioinnissa.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 641
Itse olen sitä mieltä että tuon usb:n nopeus pitäisi nousta puhelimen sisäisen tallennustilan nopeuden kanssa, niin, ettei usb muodosta pullonkaulaa.
Eli jos sampan s23:ssa on alle 40gbps liityntä, niin petyt? Siinä on kuitenkin todennäköisesti ufs4 levy sisässä ja tuota hitaammat usb:t luovat pullonkaulan.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Tuli jo tämän vuoden 14 mallit skipattua ja mentyä vanhalla puhelimella, saa nähdä jääkö ensi vuodenkin malli hankkimatta jos aletaan säästämään nopeuksissa, mutta hintaa taas maksimit. Itse olen tykännyt johtoa käyttää datan siirrossa/varmuuskopioinnissa.
Itse taas ostin tän vuoden pro-mallin, kun edellinen oli 11 pro. En edes tiennyt mitä nopeuksia kaapeli tarjoaa ostaessani. Sen tiesin, että lightning kyseessä ja mieluummin otan sen nyt kuin usb-c:n kun kaikki laturit on lightningiä(tai langattomia).
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
Eli jos sampan s23:ssa on alle 40gbps liityntä, niin petyt? Siinä on kuitenkin todennäköisesti ufs4 levy sisässä ja tuota hitaammat usb:t luovat pullonkaulan.
Ufs 4 on 23,2 gbps

Tuolle 20 gbps on riittävä. Pullonkaula on kuitenkin sen verran pieni. Sitten jos nopeus on päälle 30 gbps niin 40 olisi paikallaan.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 849
Itse taas ostin tän vuoden pro-mallin, kun edellinen oli 11 pro. En edes tiennyt mitä nopeuksia kaapeli tarjoaa ostaessani. Sen tiesin, että lightning kyseessä ja mieluummin otan sen nyt kuin usb-c:n kun kaikki laturit on lightningiä(tai langattomia).
Ihan oli hinta päättävä tekijä omalla kohdalla, kun ei ollut pakko vaihtaa. 11 Pro myöskin. Omassa taloudessa yksi laturi, niin selviää sillä johdon vaihdolla joka todennäköisesti tulee siinä puhelimen mukana.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Ihan oli hinta päättävä tekijä omalla kohdalla, kun ei ollut pakko vaihtaa. 11 Pro myöskin. Omassa taloudessa yksi laturi, niin selviää sillä johdon vaihdolla joka todennäköisesti tulee siinä puhelimen mukana.
Kyllähän tuo 11 pro on edelleen hiton toimiva, 3 vuotta vanha mutta ei mitää ongelmia ollu. Isukki tarvis uuden luurin niin sai minun vanhan. Jossain vaiheessa kun akun vaihtaa niin seuraavat 3-4v menee helposti jos ei tiputtele. Itsellä on 2 iphonea (oma ja työ) ja puolisolla 1, molemmilla airpodit ja appletv. Kaikki käyttää lightningia ja esim autossa on carplay lightningilla. Eli meille tämä sopi ettei ollut usb-c.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
155
Onhan sekin mahdollista, mutta huomioon kannattaa ottaa että nykyisellään Lightningin yli kaikki kaikki iPhonet ovat USB 2.0 -nopeuksilla. Lisäksi ns. edullisemmat Android-lippulaivat ja jopa Samsungin Galaxy Z Flip4 käyttävät edelleen usein USB 2.0 -nopeuksia, eli ei se mitenkään poikkeuksellista olisi, vaikkakin ehdottomasti harmillista.
En mitenkään jaksa uskoa, että Samsungin toteutus tuossa laitteessa olisi USB 2.0 tiedonsiirto USB-C liitännällä
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 026
En mitenkään jaksa uskoa, että Samsungin toteutus tuossa laitteessa olisi USB 2.0 tiedonsiirto USB-C liitännällä
Niin typerää kuin se onkin, niin ainakin GSM Arenan mukaan pitää paikkansa.

Mikä tekee tuosta vielä typerämpää on se, että saman valmistajan halvemmissa S-sarjan puhelimissa on USB 3.2.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
186
Pakko kyllä itsekkin kommentoida tähän ketjuun nyt oma Apple "kanta" ku kaikki muutkin :geek: . Eli mun mielestäni Applella on ehkä nerokkain brändäys ja selvästi paremmin toteutettu tuoteperhe vs esimerkiksi windows, joka lähti tätä samaan aikaan tavoittelemaan kun Apple, eli pisteet siitä:thumbsup:.
Olen aina, siis kertakaikkisen aina ennen tätä vuotta ollut sitä mieltä, että ei ne Applen puhelimet ole hintansa värttejä. Nyt kuitenkin alan tänä päivänä kallistumaan siihen, että jos joskus olisi tapana laittaa puhelimeen reilu 1000e niin voisin sen Applen puhelimeen laittaa. Ihan siitä syystä että Applen puhelimissa on yksinkertaisesti ja ylivoimaisesti paras kamera mitä yhdessäkään kamerapuhelimessa. Tämä on mielestäni väärin ja toivon, että se muuttuu tulevana vuonna. Jos haluaa markkinoiden parasta niin ei siinä paljoa muutama satanen paina jos rinnakkainen puhelin valmistaja tarjoaa sen mitä mikään muu ei tarjoa.

Apple
+ Puhelinmarkkinoiden paras brändi (jos omistat Applen puhelimen se nostaa statustasi ihan erillä lailla kun yksikään markkinoilla olevista puhelimista, paitsi joku samsungin flip tai fold, mutta menee ohi aiheen...)
+Puhelimissa käytetään ylivoimaisesti parasta kamera teknologiaa.
- Kalliita puhelimia
Muu maailma
- Kalliita puhelimia

Apple vs Muu maailma
2 - 0

Jos vähän aiheestakin puhuttaisiin, niin tarinan opetus oli se, että kun isin pikku prinsessa menee ostamaan kaupasta sitä iphonea iskän kans ja iskä ehdottaa sitä halvempaa niin myyjä sanoo, että siinä on hitaampi usb. Jos se iskä on rahamiehiä niin sit se ostaa sille sen kalliimman version, mutta ostaa se kumman tahansa niin prinsessa ei huomaa mitään eroa. Eli otetaan raha oikeassa paikassa pois, niin ettei kennellekkään tule paha mieli:giggle:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 152
+Puhelimissa käytetään ylivoimaisesti parasta kamera teknologiaa.
Tämä nyt on pelkkää propagandaa. Ne saattaa olla tällä hetkellä parhaat, mutta ei missään tapauksessa ylivoimaisesti.

Samsungin puhelimissa on myös hyvät kamerat, jotka riippuen tilanteesta ymmärtääkseni voi olla jopa paremmat. Myös googlen pixelien kamrerat ovat laadukkaita. @Juha Kokkonen puhelimia testanneena voi antaa myös oman näkemyksensä. Ja miksei myös io-techin Apple mies @Diizzel
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
186
Tämä nyt on pelkkää propagandaa. Ne saattaa olla tällä hetkellä parhaat, mutta ei missään tapauksessa ylivoimaisesti.

Samsungin puhelimissa on myös hyvät kamerat, jotka riippuen tilanteesta ymmärtääkseni voi olla jopa paremmat. Myös googlen pixelien kamerat ovat laadukkaita. @Juha Kokkonen puhelimia testanneena voi antaa myös oman näkemyksensä. Ja miksei myös io-techin Apple mies @Diizzel
Kiitos kommentistasi:thumbsup:. Vähän menee saivarteluksi mielestäni jos aletaan puhumaan, että muissakin puhelimissa on hyviä kameroita. Joo, varmasti totta, mutta jos puhutaan selkeästi parhaasta ja erinomaisesta niin Apple kyllä vie sen korren mennen tullen ja palaten.

Jäädään odottelemaan vastauksia ammattilaisilta. Mitä ite oon seurannut puhelinmarkkinoita ja katellu läjäpäin testejä niin Applen puhelimen kamera on vaan paljon parempi ku muilla valmistajilla. Mulla on myös useampi kaveri joka tekee somea työkseen, niin ne on kirvannu sitä samaa, että ku on pakko olla Applen puhelin ku siinä on selkeästi paras kamera. Applessa on huonoa se ku sit joskus kun haluaa vaihtaa johonkin toiseen puhelimeen niin tietoja on vaikea siirtää:cautious:
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 782
Apple
+ Puhelinmarkkinoiden paras brändi (jos omistat Applen puhelimen se nostaa statustasi ihan erillä lailla kun yksikään markkinoilla olevista puhelimista, paitsi joku samsungin flip tai fold, mutta menee ohi aiheen...)
+Puhelimissa käytetään ylivoimaisesti parasta kamera teknologiaa.
- Kalliita puhelimia
- ei halpoja puhelimia
Muu maailma
- Kalliita puhelimia
+ halpoja puhelimia

Apple vs Muu maailma
0 - 0
Lista on aika epätäydellinen mutta lisäsin nyt ainakin yhden merkittävän puutteen ja päivitin pisteet laskemaan plussat ja miinukset yhteen lopputulokseksi.

Päivitetyt pisteet vastaavat ainakin minun käsitystä asiasta aika hyvin.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 641
Lista on aika epätäydellinen mutta lisäsin nyt ainakin yhden merkittävän puutteen ja päivitin pisteet laskemaan plussat ja miinukset yhteen lopputulokseksi.

Päivitetyt pisteet vastaavat ainakin minun käsitystä asiasta aika hyvin.
Aina voi ostaa käytetyn iLuurin. Onko muuten esim. 500 euron puhelimia vertailtaessa isojakin eroja uusien android luurien eduksi, jos vertaillaan huollettuun ja takuulla varustettuun applen tuotteeseen samassa hintaluokassa? Toki Jos hintaluokkaa säädetään riittävän alas, niin lopulta vertailu kaatuu auttamatta androidlaitteiden eduksi.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 782
Aina voi ostaa käytetyn iLuurin. Onko muuten esim. 500 euron puhelimia vertailtaessa isojakin eroja uusien android luurien eduksi, jos vertaillaan huollettuun ja takuulla varustettuun applen tuotteeseen samassa hintaluokassa? Toki Jos hintaluokkaa säädetään riittävän alas, niin lopulta vertailu kaatuu auttamatta androidlaitteiden eduksi.
Käytettyjen markkinat on mielestäni vähän kyseenalainen etu valmistajille kun eivät oikein mitenkään asiaan kontribuoi. Vanhojen mallien kanssa mennään vähän samaan kun hinnat putoaa eri tahtia jolloin vahvasta brandista on lähinnä haittaa.

Mutta jos minä ostin vuoden 2021 androidin alehintaan 130€ (199€ normi) niin ei Applen valikoimasta taida löytyä mitään uutena ostettavaa vaikka alennetun hinnan tuplaisi ja iphone-alennuksia odottaessa parta kasvaa polviin asti.

Eli applen puolella ei pääse edes valitsemaan halpaa kun sitä ei ole, vaan hintojen järkeistäminen pitää hakea esim. Telian recycled tyyppisistä ratkaisuista tai sitten suoraan käytettyjen markkinoilta. Androideissa hintahaarukkaa sitten riittää satasista tuhansiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 541
Kiitos kommentistasi:thumbsup:. Vähän menee saivarteluksi mielestäni jos aletaan puhumaan, että muissakin puhelimissa on hyviä kameroita. Joo, varmasti totta, mutta jos puhutaan selkeästi parhaasta ja erinomaisesta niin Apple kyllä vie sen korren mennen tullen ja palaten.

Jäädään odottelemaan vastauksia ammattilaisilta. Mitä ite oon seurannut puhelinmarkkinoita ja katellu läjäpäin testejä niin Applen puhelimen kamera on vaan paljon parempi ku muilla valmistajilla. Mulla on myös useampi kaveri joka tekee somea työkseen, niin ne on kirvannu sitä samaa, että ku on pakko olla Applen puhelin ku siinä on selkeästi paras kamera. Applessa on huonoa se ku sit joskus kun haluaa vaihtaa johonkin toiseen puhelimeen niin tietoja on vaikea siirtää:cautious:
Applen puhelimissa on kyllä hyvät kamerat ja ovat markkinoiden parhaimpien joukossa, mutta eivät ole parhaimpia kamerapuhelimia koska sellaista asiaa ei ole kuin paras kamerapuhelin.

Kaikki arvostavat eri asioita kuvanlaadussa jolloin on monia parhaita kamerapuhelimia.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 641
Käytettyjen markkinat on mielestäni vähän kyseenalainen etu valmistajille kun eivät oikein mitenkään asiaan kontribuoi. Vanhojen mallien kanssa mennään vähän samaan kun hinnat putoaa eri tahtia jolloin vahvasta brandista on lähinnä haittaa.

Mutta jos minä ostin vuoden 2021 androidin alehintaan 130€ (199€ normi) niin ei Applen valikoimasta taida löytyä mitään uutena ostettavaa vaikka alennetun hinnan tuplaisi ja iphone-alennuksia odottaessa parta kasvaa polviin asti.

Eli applen puolella ei pääse edes valitsemaan halpaa kun sitä ei ole, vaan hintojen järkeistäminen pitää hakea esim. Telian recycled tyyppisistä ratkaisuista tai sitten suoraan käytettyjen markkinoilta. Androideissa hintahaarukkaa sitten riittää satasista tuhansiin.
Tosin itse pidän arvon säilymistä hyvänä puolena, etenkin jos ostaa tuotteet uusina. Tuohon satasen hintaluokkaan ei tosiaan ole mitään tarjolla.
Vahvat käytettyjen markkinat kuitenkin laskisin applen eduksi. Muiden valmistajien tuotteita ei oikein saa ostettua käytettynä siten, että laitteilla on joku takuu, eikä laitteiden myyminen ole yhtä helppoa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 241
Kiitos kommentistasi:thumbsup:. Vähän menee saivarteluksi mielestäni jos aletaan puhumaan, että muissakin puhelimissa on hyviä kameroita. Joo, varmasti totta, mutta jos puhutaan selkeästi parhaasta ja erinomaisesta niin Apple kyllä vie sen korren mennen tullen ja palaten.

Jäädään odottelemaan vastauksia ammattilaisilta. Mitä ite oon seurannut puhelinmarkkinoita ja katellu läjäpäin testejä niin Applen puhelimen kamera on vaan paljon parempi ku muilla valmistajilla. Mulla on myös useampi kaveri joka tekee somea työkseen, niin ne on kirvannu sitä samaa, että ku on pakko olla Applen puhelin ku siinä on selkeästi paras kamera. Applessa on huonoa se ku sit joskus kun haluaa vaihtaa johonkin toiseen puhelimeen niin tietoja on vaikea siirtää:cautious:
Tuo on täysin subjektiivinen mielipiteesi.

 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
186
Lista on aika epätäydellinen mutta lisäsin nyt ainakin yhden merkittävän puutteen ja päivitin pisteet laskemaan plussat ja miinukset yhteen lopputulokseksi.

Päivitetyt pisteet vastaavat ainakin minun käsitystä asiasta aika hyvin.
Sulla menee nyt ohi aiheen, jos lähtökohtana on että ostetaan yli 1000e maksava puhelin niin, et sie sillon voi lisätä tuonne, että halpoja puhelimia toisella valmistajalla :cautious:
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 782
Sulla menee nyt ohi aiheen, jos lähtökohtana on että ostetaan yli 1000e maksava puhelin niin, et sie sillon voi lisätä tuonne, että halpoja puhelimia toisella valmistajalla :cautious:
No joo, kieltämättä skippasin vähän kontekstia jos se listakin koski vain 1000+ euron puhelimia. En kyllä silloin näe mitään järkeä listata sitä miinuksena (molemmille) jos se on jo baseline muutenkin että maksetaan paljon.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
186
Tuo on täysin subjektiivinen mielipiteesi.

Noissa laboratorio testeissä ei yleensä huomioida sitä, että jos otat kuvan normi elämässä niin harvoin sulla on se kamerapuhelin pultattuna kiinni johonkin alustaan. Noissa Applen puhelimissa on ollu parempi kuvanvakaustekniikka niin luulen, että siksi nuo youtube testit antaa eri tulosta mitä paperilla olevat. Mielummin luotan siihen mitä oma silmä näkee vs mitä paperilla lukee:D. Toisaalta jos puhun ihan puutaheinää niin, hyvä jos tilanne on nyt muuttumassa:giggle::thumbsup:
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 130
Noissa laboratorio testeissä ei yleensä huomioida sitä, että jos otat kuvan normi elämässä niin harvoin sulla on se kamerapuhelin pultattuna kiinni johonkin alustaan. Noissa Applen puhelimissa on ollu parempi kuvanvakaustekniikka niin luulen, että siksi nuo youtube testit antaa eri tulosta mitä paperilla olevat. Mielummin luotan siihen mitä oma silmä näkee vs mitä paperilla lukee:D. Toisaalta jos puhun ihan puutaheinää niin, hyvä jos tilanne on nyt muuttumassa:giggle::thumbsup:
DxOMark testaa siis sekä laboratoriossa että oikeissa käytännön tilanteissa. Tosin ei DxOMark mikään ainoa oikea "totuus" ole. Vakautus ja videokuvaus ovat perinteisesti olleet iPhonien vahvuus ja puhtaassa kuvanlaadussa still kuvissa jokin Android-lippulaiva on voinut viedä voiton. Jokaisella on sitten omia painotuksia mieltymyksien mukaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 628
Viestejä
4 206 895
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom