Kuntien yhteinen E-kirjasto on digiloikka muinaisuuteen.

E-kirjaston käytännön toteutus on suuri pettymys.

OLEN lukenut kaunokirjallisuutta pelkästään e-kirjoina toistakymmentä vuotta. Olen ostanut yli 150 kotimaista e-kirjaa ja lainannut kirjastojen kokoelmista todennäköisesti satoja e-kirjoja.
Vuosien varrella olen ladannut lukulaitteelleni valtavan määrän kirjallisuutta etenkin pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastosta. Uutuuksien varaaminen on sujunut kätevästi, eikä lukeminen ole päässyt koskaan loppumaan.
Kirjaston e-kirjoja ei voi lukea enää lukulaitteella, joka on suunniteltu kirjojen lukemiseen.
VALTAKUNNALLISEN E-kirjaston on määrä korvata nykyiset kirjastojen sähkökirjakokoelmat.
Valitettavasti uutta E-kirjastoa voi käyttää pelkästään sovelluksella, joka ladataan matkapuhelimeen tai tablettiin sovelluskaupasta. Kirjaston e-kirjoja ei siis pysty enää lukemaan tietokoneen näytöltä eikä lukulaitteilla, jotka tarjoavat lähes painotuotetta vastaavan lukukokemuksen.
Valtakunnallisen E-kirjaston käytännön toteutus on valtava pettymys nykyisen E-kirjaston käyttäjälle, digiloikka muinaisuuteen. Itse en voisi edes kuvitella lukevani sähkökirjoja muuten kuin laitteella, joka on tehty nimenomaan kirjojen lukemista varten.

E-kirjaston hyllyt ammottavat tyhjyyttään.
PETTYMYKSEKSENI totesin myös E-kirjaston kokoelman olevan niukkaakin niukempi.
Kaikki suuret kustantajat loistavat poissaolollaan. Ne eivät ole myyneet kirjojaan uuteen palveluun, ja niinpä E-kirjaston digihyllyt ammottavat tyhjyyttään.
Valtakunnallisen E-kirjaston piti antaa kaikille suomalaisille tasa-arvoinen mahdollisuus käyttää kirjastojen digitaalisia sisältöjä, mutta toisin kävi.
Sovellus floppaa, ja tyhjästä on paha nyhjäistä.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 491
Jäsenet
77 325
Uusin jäsen
akotsz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom