Joissakin tuotteissa tuo suola vaan parantaa säilyvyyttä joten ihan kaikkea suolaa ei kaikista tuotteista voi oikein helpolla poistaa. Muuten olen kyllä samaa mieltä, "kevyesti suolattu" liha kun on lähinnä "maksimaalisesti painoa lisätty suolaliuoksella" -lihaa ja monissa maustesekoituksissa tuota suolaa tosiaan on suurin osa.Onhan tuo suolan lisääminen elintarvikkeisiin aika syöpää. Ihan hyvin vois olla kaikki myytävät kamat ilman suolaa ja jokanen vois sit lisätä itse oman maun mukaan.
Itseasiassa sokerin kanssa voisi tehdä saman jutun, osa tuotteista on niin tolkuttomasti sokeroitu että ei mitään järkeä, esimerkkinä joku puolukkasurvos tms jossa sokeria oli niin paljon ettei se enää maistunut puolukkasurvokselle vaan pikemminkin hillolle. Onneksi sentään vielä saa sukulaisten kautta syksyisin puolukkaa kun käyvät itse poimimassa, itse kun ei tule kerättyä kuin pari litraa vuodessa.
Ja sittenhän näitä huijauksia kyllä riittää näissä "vähemmän rasvaa" -tuotteissa joissa sitten on sokeria tai muuta vastaavaa lisätty täytteeksi tai "ei lisättyä sokeria" mutta on sitten laitettu keinomakeutusaineita senkin edestä. Itse en onneksi ole mikään makeutusaineyliherkkä, mutta suurin osa niistä kyllä maistuu ainakin omasta mielestä todella karsealle, melkeinpä pahimpana aspartaami.