Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä sain ikivanhan Asuksen eee PC -netbookin yllättävän vikkeläksi, kun asensin siihen Tiny7 -käyttiksen (todella karsittu Windows 7). Tiny 7 Windows : eXPreience : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive
Vanhan SSD:n pistin samaan koneeseen jo aiemmin. Windows 10:kin pyörii tuolla kokoonpanolla joten kuten, mutta ei niin hyvin, että sitä oikeasti haluaisi käyttää muuta kuin äärimmäisessä hädässä. Toi Tiny7 on oikeasti ihan jo semi-siedettävän vikkelä, ja nopeutta rajoittaa enää vain rauta eikä niinkään softa. Prosessorihan tuossa koneessa on auttamattoman hidas, joten se on se pahin pullonkaula, mikä käytännössä rajoittaa pahasti esim. multimedian käyttöä. Youtubessa ei pyöri videot kunnolla edes 360p -tarkkuudella...
Joku Linux-distro voi ajaa saman asia, mutta kuka niiden kanssa jaksaa säätää. (Linuxin markkinaosuuksista päätellen aika harva.) On mulla niitäkin tossa koneessa ollut, mutta ei oikein kiinnosta Linuxin kanssa kikkailla kun Windowsia muutenkin käytän. Pitäisi olla vielä vanhempi kone että siinä olisi järkeä, mutta sitten toisaalta on vaihtoehtona joku tuunattu Windows XP -versio.
Pystyykö Chromium OS:lle asentamaan mitään sovelluksia esimerkiksi Spotifyn?Suosittelen nettikäyttöön ehdottomasti Chromium OS:n asentamista, sillä lähtee melkein mikä tahansa kannettava lentoon. CloudReady by Neverware
Pystyykö Chromium OS:lle asentamaan mitään sovelluksia esimerkiksi Spotifyn?
Toi on yksi mahdollisuus siinä missä Linux distrotkin, mutta itse jotenkin tykkään siitä että voin ajaa Windows-sovelluksia ja muutenkin systeemit toimii kuten työpöytäkoneessani.Suosittelen nettikäyttöön ehdottomasti Chromium OS:n asentamista, sillä lähtee melkein mikä tahansa kannettava lentoon. CloudReady by Neverware
Joo tiedän tämän, mut se selainversio käyttäminen ei ole jotenki yhtä sulavaa.P.S. Spotify toimii myös nettiselaimella.
Tätä kannattaa oikeasti harkita. Itse vaihdoin vanhassa läppärissä Vistan Ubuntuun ja käyttö nopeutui todella paljon.
- Käyttöjärjestelmän uudelleen asentaminen tai vaihtaminen kevyempään
Linux Mint fxce on myös ihan hyvä vaihtoehto varsinkin, jos kaipaa pehmeää pudotusta Linux maailmaan Windowsista.Tätä kannattaa oikeasti harkita. Itse vaihdoin vanhassa läppärissä Vistan Ubuntuun ja käyttö nopeutui todella paljon.