Kubuntu ei suostu käynnistymäään asennuksen jälkeen

Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 082
Tuli uusi versio Kubuntusta ja mun pöytäkone ei suostunut sitä jostain syystä päivittämään. "graaffinen" sanoi jotein failed with following error ja se ruutu, jossa yleensä on ne virheilmoitukset olivat tyhjiä. Sitten komentokehoite, do-release-upgrade / apt-get dist-upgrade valitti vaan että versioni ei ole uusin mahdollinen; mutta kuitenkin apt-get ilmoitti että kaikki mun sovellukset ovat ajantasalla.

Noh, koska mulla on kotihakemisto toisella kovolla käyttiksen kanssa, niin ajattelin et ei kovin iso rasti ole uudelleen asentaa. Kaikki meni hyvin, tuli "remove install media and press enter to boot", se boottasi ihan normaalisti ja käytin sitä normaalisti loppuillan. Noh seuraavana aamuna se ei suostukkaan käynnistymään, tulee vain musta ruutu; ei anna edes konsolilla kirjautua. No asensin sen vielä kertaalleen uudelleen; kaikki meni ok, eka boottauskin toimi, mut sit sen jälkeen taas ei toiminut, tulee vaan musta ruutu.

Onko kellään ideaa?
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
690
Taitaa vika olla useammassa distrossa... päivitystä kannattaa odotella.

Redditistä löytyi mahdollinen "work around"

AMD Ryzen™ 9 6900HS with a AMD Radeon™ RX 6800S. Black Screen after Reboot into a freshly installed Kubuntu 24.04...

EDIT: Same Problem with Ubuntu MATE and Xubuntu 24.04...

EDIT²: I was able to "solve" (sort-of) that Problem:

  • Open /etc/default/grub (as root or with sudo-Privileges)
  • search for the Line GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT='quiet splash'
  • Remove splash, so the Line looks like GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT='quiet'
  • Save the file
  • Run update-grub as root or with sudo-Privileges.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 170
Viestejä
4 328 971
Jäsenet
72 147
Uusin jäsen
Cas100

Hinta.fi

Ylös Bottom