Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
1000w Corsairissa tulee 1kpl Y haara 2x 6+2pin johto enempi, mutta maksaa 65e ja tehoakin vain se 150w lisää. Toki tohon mahtuu vaikka kolmaskin 3080 jos meinaa päivittää
Jep tuli viime marraskuussa tehdystä tilauksesta toi kortti nyt hintaan 850€. Tässä pyöritellyt vaihtoehtoja, että kannattaisiko tuo myydä n. 1500€ hintaan pois vai laittaa myös louhimaan ethereumia.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
116
Jep tuli viime marraskuussa tehdystä tilauksesta toi kortti nyt hintaan 850€. Tässä pyöritellyt vaihtoehtoja, että kannattaisiko tuo myydä n. 1500€ hintaan pois vai laittaa myös louhimaan ethereumia.
Louhit ja sitten myyt, kesällä eipin jälkeen 1500e :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
68
Jep tuli viime marraskuussa tehdystä tilauksesta toi kortti nyt hintaan 850€. Tässä pyöritellyt vaihtoehtoja, että kannattaisiko tuo myydä n. 1500€ hintaan pois vai laittaa myös louhimaan ethereumia.
Tällä hetkellä RTX 3080 ~100MH/s ETH louhintateholla tuottaa Minerstatin mukaan n. 260€/kk sähköjen jälkeen ja tuollasella 3x8pin kortilla (EVGA?, MSI Suprim X?) todennäköisesti pääsee myös siihen ~100MH/s tehoon.

Mutta mikä tahansa voi muuttua yössä ja BTC:n mukana sukeltaa myös muut kryptot. Myös ETH:n louhintaan ja sen kannattavuuteen on tulossa epävarmuustekijöitä esim. EIP 1559 muodossa.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Tällä hetkellä RTX 3080 ~100MH/s ETH louhintateholla tuottaa Minerstatin mukaan n. 260€/kk sähköjen jälkeen ja tuollasella 3x8pin kortilla (EVGA?, MSI Suprim X?) todennäköisesti pääsee myös siihen ~100MH/s tehoon.

Mutta mikä tahansa voi muuttua yössä ja BTC:n mukana sukeltaa myös muut kryptot. Myös ETH:n louhintaan ja sen kannattavuuteen on tulossa epävarmuustekijöitä esim. EIP 1559 muodossa.
Jep ja tästä 3080 luultavasti saa melko pitkään ylihintaa, kun saatavuus ei vissiin ole paranemaan päin NVIDIAn puolelta. 2.5kk louhimista nykyisellä hintatasolla, niin kurottu umpeen tuo hintaerotus, mitä tuosta kortista nyt saisi.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Esim. tuossa aiemmin linkkaamassasi Corsairissa, tosin 850W mallissa, on 4 paikkaa PCI-E 6+2 johdolle (jos vähennetään yksi CPU:n käyttöön) ja mukana tulee 3 kpl Y-kaapeleita mitkä haarautuvat kahdeksi 6+2 pin kaapelitki. 850W pitäisi riittää mainauskäyttöön kahdelle tuollaselle 3x8pin kortillekin.

Onko näillä RM850 ja RM850X malleilla mitään käytännön eroa? Kannattaako mennä vain tuolla halvemmalla RM850? Kolmantena vaihtoehtona olisi Asuksen 850W virtalähde, jossa olisi 10v takuu.

Arvostelua katsellessa tosin tuossa RM850 näyttäisi tulevan vain 3 pci-e johtoa mukana. Voiko tuota toista CPU johtoa käyttää sen sijasta?
1616591047009.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
271
Arvostelua katsellessa tosin tuossa RM850 näyttäisi tulevan vain 3 pci-e johtoa mukana. Voiko tuota toista CPU johtoa käyttää sen sijasta?
4+4 CPU piuha vaatii omanlaisensa splitterin, pinnijärjestys on eri kuin perus 8-pin. Onnea vaan metsästykseen, Aliexpressistä olisi varmaan saanut nopeammin kuin Jimmiä edelleen odottaessa..

 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
4+4 CPU piuha vaatii omanlaisensa splitterin, pinnijärjestys on eri kuin perus 8-pin. Onnea vaan metsästykseen, Aliexpressistä olisi varmaan saanut nopeammin kuin Jimmiä edelleen odottaessa..

PSU kanssa kannattaa huomioida etteivät piuhat käy ristiin välttämättä edes samalla valmistajalla. Esimerkiksi Corsair (jolla käy aika hyvin yhteen):
Mitä katselin noita kaikkia, niin ongelmana juuri tuo, että näyttäisi tulevan vain 3 noita pci-e kaapeleita, pitäisi olla vähintään tuo 4 että saisi haaroittamalla. Omasta vanhasta Seasonicin Focus + goldista tietenkin saisi muutaman pcie-kaapelin, mutta mietityttää juuri niiden toimivuus.
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
218
Max 215W yks 6pin liitin. Mutta jos powerilta tulee 1x8pin (max ~280W) joka haarottuu kahteen niin tietysti jakaantuu sitten niiden kesken. Mutta jos ajattelee että se on sen 280W niin se riittää niin riserille kuin gpu:lle varsin hyvin(poislukien nyt nämä suurimmat syöpöt tietenkin).
En ole nyt aivan varma mitä tarkoitat, mutta pcie 6pin on speksattu 75w ja 8pin 150w.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 435
No niitä 1kW corsaireja on vielä toistaiseksi, jos epäilyttää. Niissä 4 pci-e 2x 6+2pin kaapelia mukana :D
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Elikkäs, jos laittaisi 2 y-splitteriä yhden 8pin pci-e johdon perään, niin saisi tuon 288W ja voisi käyttää 3080 louhintakäytössä? Tuo Msi gaming x trio vie n. 210-220W louhintakäytössä ja siinä on 3x8pin liitäntää.

Eri valmistajan kaapelit eivät välttämättä toimi/toimivat hetken ja sitten alkaa ongelmat. Ei uskottu ennen kuin kokeiltiin :rofl:
=> Etkös voi ostaa Corsairia ja käyttää vanhemman 650W Corsairin PCI-E piuhoja tuossa 850W + sen omia jotta saa riittämään?

Edit. Toki voi myös ostaa tuollaisia Sprawlin ehdottamia splittereitä, oliko 196W mitä splitterille speksattu jos 18-stanu piuha. Delockilla varmaan parempi, aliexpressit tahtoo olla tuota 18:sta (jos on). RTX 3080 TPD=308W joten afterburnerin yllättävän resetin tapahtuessa on hyvä olla kunnon piuhat ja 2x kortin min PSU = 308*2+150W muu hässäkkä.
No niitä 1kW corsaireja on vielä toistaiseksi, jos epäilyttää. Niissä 4 pci-e 2x 6+2pin kaapelia mukana :D
Joo on tämä vaikeaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Saman valmistajan eri mallisten virtalähteiden välillä ja myös eri valmistajien välillä on omanlaisensa lovet virtalähteen puolen liittimissä. Valmistajan sivuilta kannattaa tarkistaa mitkä mallisarjat ovat yhteensopivia keskenään, Corsairilla on ainakin hyvä listaus. Äärimmäisen typerää että esim Seasonicin ja Corsairin virtalähteiden pinout on aivan täsmälleen identtinen mutta niiden kaapelien liittimet ovat tarkoituksella sellaisia ettei niitä voi kytkeä ristiin. Siis esimerkiksi yksi neliskanttinen tappi on vaihdettu pyöristettyyn.
 
Liittynyt
05.01.2019
Viestejä
162
Hei kaikki krypto-mainerit ja veijarit! Täältä ilmoittautuu uusi "Techmiäs" mukaan joukkoon.
Olen täysin aloittelija tässä hommassa ja myönnän heti, että mikään ei ole erityisen selvää, enkä ymmärrä koko hommasta käytännössä mitään!
Viime viikonloppuna olen rakentanut koneen, millä on tarkoitus mainailla, sekä pelailla.

Minulla olisi muutama kysymys, mihin en äkkiseltään löytänyt vastauksia, mitä en ymmärrä ja mitä en ehkä osaa edes etsiä.

Katsoin son of a techin - videon "How to mine cortex" ja toimin juuri sen mukaan. Tosin myöhemmin latasin Gminer ohjelman, ja se oli ilmeisen hyvä valinta (kun katsoo ruudulla pyöriviä käppyröitä). Mutta mitä nyt sit tehdään?
Tietokone on 2 päivää hurissut mainaamassa, tuo ohjelma päällä. Cortex labin sivuilta (videossa oli linkit siihen) olen asennellut ilmeisesti jonkinnäköisen lompakkohärdellisovelluksen ja saanut sellaisen helvetin pitkän numerosarjan, sekä jotain sanoja, mitkä piti painaa mieleen. Numerosarja piti myös syöttää mainerin tieodostoihin.
Mutta mistä ihmeestä mä pääsen katsomaan mun saldoa? Heromainer sivusto näyttää, että niin ja niin paljon mainattu ja maksettu, mutta mitäs nyt? Mulla on ladattuna tuollainen cortex wallet- tiedosto koneella, mutta en mää ymmärrä, ei siellä missään lue "Taituri, olet näin helvetin rikas jo".

Kysymys 2. Olen asentanut koneelle msi afterburner ohjelman ja minua kiinnostaisi tietää, millä spekseillä kannattaa näitä rtx3060 kortteja ajella ja mikä tässä kellottamisessa on se juttu, millä saa kortit rikki/pysymään ehjänä?

Ja kyllä mielelläni otan linkkejä ja vinkkejä vastaan! Lupaan sinulle, joka vaivaudut vähän jeesimään ja auttamaan mua ymmärtämään näitä juttuja, että kaataessani ensimmäistä kertaa kaljaa näppikselle, teen sen sinun kunniaksesi! Kiitos ja kumarrus etukäteen!

(myönnän myös, etten kahlannut koko ketjua läpi, eli siitä saa antaa minulle noottia ja vitsaa)
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Mitenkäs sellainen ratkaisu toimisi, että ostaisi jonkun halvan 400W virtalähteen ja laittaisi sen perään vain tuon toisen näyttiksen kiinni?
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
226
Ehkä tänne vois tehdä stickyksi jonkun FAQ:in tästä mainauksen aloittamisesta kun joka toisella sivulla threadissa ilmoittautuu "mistään mitään tietämättömiä mainauksen aloittajia" jotka kysyy samat kysymykset kerta toisensa jälkeen. Hieman rasittavaa lukea sama jauhantaa sivu toisensa jälkeen. Ymmärrettävästi tämä on eka paikka tulla kysymään toki kun ei tommosta infopakettia taida olla helposti löydettävissä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
68
Mitenkäs sellainen ratkaisu toimisi, että ostaisi jonkun halvan 400W virtalähteen ja laittaisi sen perään vain tuon toisen näyttiksen kiinni?
Vie enemmän tilaa, mutta käytännön vaikutusta tällä ei juurikaan ole käyttääkö erillistä PSU:ta vai samaa missä emolevy/CPU on kiinni, koska nuo kortit vetävät PCI-E -liitännästä vain hyvin marginaalisen osan virtaa.

E: Sanottakoon vielä, että todennäköisesti kustannustehokkaampaa olisi ostaa uusi tehokas PSU jolla voi ajaa kaikkia komponentteja (2 näyttistä + CPU/emo/yms.), varsinkin jos konetta käytetään myös muuhun kuin mainaukseen.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
Katsoin son of a techin - videon "How to mine cortex" ja toimin juuri sen mukaan. Tosin myöhemmin latasin Gminer ohjelman, ja se oli ilmeisen hyvä valinta (kun katsoo ruudulla pyöriviä käppyröitä). Mutta mitä nyt sit tehdään?
Miks just Cortex eikä joku mikä tuottaakin jotain?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Vie enemmän tilaa, mutta käytännön vaikutusta tällä ei juurikaan ole käyttääkö erillistä PSU:ta vai samaa missä emolevy/CPU on kiinni, koska nuo kortit vetävät PCI-E -liitännästä vain hyvin marginaalisen osan virtaa.

E: Sanottakoon vielä, että todennäköisesti kustannustehokkaampaa olisi ostaa uusi tehokas PSU jolla voi ajaa kaikkia komponentteja (2 näyttistä + CPU/emo/yms.), varsinkin jos konetta käytetään myös muuhun kuin mainaukseen.
Ainoa vaihtoehto taitaa olla tuollainen 1000W virtalähde n. 200e hintaan, jossa tulee tarpeeksi monta pci-e kaapelia mukana, jos menisi yhdellä. Pääkoneessa mainaus tulisi hoidettua.
 
Liittynyt
07.08.2019
Viestejä
195
Katsos joo enpäs huomannutkaan. Tuo 850W malli näyttäisi hyvältä, itsellä tällä hetkellä 650W virtalähteellä ajossa yksi, joka on 2 kaapelilla, joista toinen haaroitettu ja toiminut pelatessakin hyvin.
Kokeilin tänään omaan koneeseen missä on 3080 Ventus toista näyttistä (3060 ti) riserilla, niin ilmeni sellaista ongelmaa, että 3080 muistien lämmöt nousivat reippaasti yli 106 C kun virta tuli yhdeltä kaapelilta virtalähteeltä (joka haaroittuu kahdeksi). Lämmöt eivät laskeneet vaikka otti 3060 ti kokonaan pois pelistä. Mutta kun laitoin 3080 takaisin molemmat lisävirtajohdot erillisillä kaapeleilla virtalähteeltä niin lämmöt palautuivat normaaliksi.

E: kahdella erillisellä 6 + 2 kaapelilla 91mh/s 204W, muistien lämmöt 96-98. Virtalähde Seasonic 750W FOCUS.

E: sain kyllä muistien lämmöt tippumaan 98-100 C kun laskin kelloja ja power limittiä alemmas, jolloin 3080 raapi huimaavat 78mh/s.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
357
Hei kaikki krypto-mainerit ja veijarit! Täältä ilmoittautuu uusi "Techmiäs" mukaan joukkoon.
Olen täysin aloittelija tässä hommassa ja myönnän heti, että mikään ei ole erityisen selvää, enkä ymmärrä koko hommasta käytännössä mitään!
Viime viikonloppuna olen rakentanut koneen, millä on tarkoitus mainailla, sekä pelailla.

Minulla olisi muutama kysymys, mihin en äkkiseltään löytänyt vastauksia, mitä en ymmärrä ja mitä en ehkä osaa edes etsiä.

Katsoin son of a techin - videon "How to mine cortex" ja toimin juuri sen mukaan. Tosin myöhemmin latasin Gminer ohjelman, ja se oli ilmeisen hyvä valinta (kun katsoo ruudulla pyöriviä käppyröitä). Mutta mitä nyt sit tehdään?
Tietokone on 2 päivää hurissut mainaamassa, tuo ohjelma päällä. Cortex labin sivuilta (videossa oli linkit siihen) olen asennellut ilmeisesti jonkinnäköisen lompakkohärdellisovelluksen ja saanut sellaisen helvetin pitkän numerosarjan, sekä jotain sanoja, mitkä piti painaa mieleen. Numerosarja piti myös syöttää mainerin tieodostoihin.
Mutta mistä ihmeestä mä pääsen katsomaan mun saldoa? Heromainer sivusto näyttää, että niin ja niin paljon mainattu ja maksettu, mutta mitäs nyt? Mulla on ladattuna tuollainen cortex wallet- tiedosto koneella, mutta en mää ymmärrä, ei siellä missään lue "Taituri, olet näin helvetin rikas jo".

Kysymys 2. Olen asentanut koneelle msi afterburner ohjelman ja minua kiinnostaisi tietää, millä spekseillä kannattaa näitä rtx3060 kortteja ajella ja mikä tässä kellottamisessa on se juttu, millä saa kortit rikki/pysymään ehjänä?

Ja kyllä mielelläni otan linkkejä ja vinkkejä vastaan! Lupaan sinulle, joka vaivaudut vähän jeesimään ja auttamaan mua ymmärtämään näitä juttuja, että kaataessani ensimmäistä kertaa kaljaa näppikselle, teen sen sinun kunniaksesi! Kiitos ja kumarrus etukäteen!

(myönnän myös, etten kahlannut koko ketjua läpi, eli siitä saa antaa minulle noottia ja vitsaa)
Ihan hyvä kolikko mainata, otitko huomioon. Minimi maksu on 5 CTXC. Sen reilu pari päivää saa jyskyttää että toi minimi täyttyy. Siis hetkinen, kyseessä ei ollut rtx 3080. Vaan rtx 3060 non TI malli. Se tuottaa jonkun 3,60€/pv. Eli 1,20 CTXC päivässä, eli reilu neljä päivää saat mainailla.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 282
Onko näillä RM850 ja RM850X malleilla mitään käytännön eroa? Kannattaako mennä vain tuolla halvemmalla RM850? Kolmantena vaihtoehtona olisi Asuksen 850W virtalähde, jossa olisi 10v takuu.
Oleellinen ero RM850x:n ja RM850:n välillä on se, että x-mallissa on pykälää laadukkaammat komponentit erityisesti kondensaattorien ja tuulettimen osalta. Muuten perustuvat ihan samaan designiin. Asialla ei ole käytännön merkitystä lyhyellä aikavälillä, mutta esim. 10 vuoden kuluttua x-malli on todennäköisemmin vielä hengissä kuin ilman x:ää oleva malli. En tiedä onko johtosetissä mitään eroa, mutta sen tiedon löydät helposti Corsairin sivulta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 014
Ihan hyvä kolikko mainata, otitko huomioon. Minimi maksu on 5 CTXC. Sen reilu pari päivää saa jyskyttää että toi minimi täyttyy. Siis hetkinen, kyseessä ei ollut rtx 3080. Vaan rtx 3060 non TI malli. Se tuottaa jonkun 3,60€/pv. Eli 1,20 CTXC päivässä, eli reilu neljä päivää saat mainailla.
Mistä sait noin korkeita lukemia? Herominersin oma laskuri näyttäisi about kolmea dollaria ennen sähköjä, poolfeetä ja Gminerin 5% feetä.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
357
Mistä sait noin korkeita lukemia? Herominersin oma laskuri näyttäisi about kolmea dollaria ennen sähköjä, poolfeetä ja Gminerin 5% feetä.
Muistelin jotain tuohon suuntaa, täytyy lyödä kortti testipenkissä tulille CTXC;n kohdalla. Näkee ne lukemat.
 
Liittynyt
24.08.2018
Viestejä
186
Hei kaikki krypto-mainerit ja veijarit! Täältä ilmoittautuu uusi "Techmiäs" mukaan joukkoon.
Olen täysin aloittelija tässä hommassa ja myönnän heti, että mikään ei ole erityisen selvää, enkä ymmärrä koko hommasta käytännössä mitään!
Viime viikonloppuna olen rakentanut koneen, millä on tarkoitus mainailla, sekä pelailla.

Minulla olisi muutama kysymys, mihin en äkkiseltään löytänyt vastauksia, mitä en ymmärrä ja mitä en ehkä osaa edes etsiä.

Katsoin son of a techin - videon "How to mine cortex" ja toimin juuri sen mukaan. Tosin myöhemmin latasin Gminer ohjelman, ja se oli ilmeisen hyvä valinta (kun katsoo ruudulla pyöriviä käppyröitä). Mutta mitä nyt sit tehdään?
Tietokone on 2 päivää hurissut mainaamassa, tuo ohjelma päällä. Cortex labin sivuilta (videossa oli linkit siihen) olen asennellut ilmeisesti jonkinnäköisen lompakkohärdellisovelluksen ja saanut sellaisen helvetin pitkän numerosarjan, sekä jotain sanoja, mitkä piti painaa mieleen. Numerosarja piti myös syöttää mainerin tieodostoihin.
Mutta mistä ihmeestä mä pääsen katsomaan mun saldoa? Heromainer sivusto näyttää, että niin ja niin paljon mainattu ja maksettu, mutta mitäs nyt? Mulla on ladattuna tuollainen cortex wallet- tiedosto koneella, mutta en mää ymmärrä, ei siellä missään lue "Taituri, olet näin helvetin rikas jo".

Kysymys 2. Olen asentanut koneelle msi afterburner ohjelman ja minua kiinnostaisi tietää, millä spekseillä kannattaa näitä rtx3060 kortteja ajella ja mikä tässä kellottamisessa on se juttu, millä saa kortit rikki/pysymään ehjänä?

Ja kyllä mielelläni otan linkkejä ja vinkkejä vastaan! Lupaan sinulle, joka vaivaudut vähän jeesimään ja auttamaan mua ymmärtämään näitä juttuja, että kaataessani ensimmäistä kertaa kaljaa näppikselle, teen sen sinun kunniaksesi! Kiitos ja kumarrus etukäteen!

(myönnän myös, etten kahlannut koko ketjua läpi, eli siitä saa antaa minulle noottia ja vitsaa)
Mees kattoon viesti 1925, tai jos helpolla haluat päästä, niin sit nicehash.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
876
Saakos afterburnerin säädöt jotenkin säilymään windowsin uudelleenkäynnistyksen jälkeen? Tänään kone oli jostain syystä käynnistellyt itsensä uudelleen ja näyttikset huuti armoa perussäädöillä...
 
Liittynyt
03.01.2019
Viestejä
218
Saakos afterburnerin säädöt jotenkin säilymään windowsin uudelleenkäynnistyksen jälkeen? Tänään kone oli jostain syystä käynnistellyt itsensä uudelleen ja näyttikset huuti armoa perussäädöillä...
Siitä windows-kuvakkeesta kun painaa ni asetukset latautuu käynnistyksessä.
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
46
Kokeilin tänään omaan koneeseen missä on 3080 Ventus toista näyttistä (3060 ti) riserilla, niin ilmeni sellaista ongelmaa, että 3080 muistien lämmöt nousivat reippaasti yli 106 C kun virta tuli yhdeltä kaapelilta virtalähteeltä (joka haaroittuu kahdeksi). Lämmöt eivät laskeneet vaikka otti 3060 ti kokonaan pois pelistä. Mutta kun laitoin 3080 takaisin molemmat lisävirtajohdot erillisillä kaapeleilla virtalähteeltä niin lämmöt palautuivat normaaliksi.

E: kahdella erillisellä 6 + 2 kaapelilla 91mh/s 204W, muistien lämmöt 96-98. Virtalähde Seasonic 750W FOCUS.

E: sain kyllä muistien lämmöt tippumaan 98-100 C kun laskin kelloja ja power limittiä alemmas, jolloin 3080 raapi huimaavat 78mh/s.
Siis oletko nyt ihan varma ettei lämpöjä nostanut vaan se toinen näyttis koneessa? Pakko kysyä... tai oliko jotain muuta ilmankiertoon liittyvää muutosta?
 
Liittynyt
07.08.2019
Viestejä
195
Siis oletko nyt ihan varma ettei lämpöjä nostanut vaan se toinen näyttis koneessa? Pakko kysyä... tai oliko jotain muuta ilmankiertoon liittyvää muutosta?
Ei voinut, toinen näyttis oli riserissa kiinni, n. 60cm päässä koneesta (ja koko kone on n. +10 C asteisessa viileässä tilassa), enkä tehnyt mitään ilmarkiertoon liittyviä muutoksia. Muistien lämmöt pysyi korkeammalla vaikka otin toisen näyttiksen kokonaan pois, mutta kaapelointi oli em. tavalla.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Millaista kokoonpanoa muuten vaatii ympärille näytönohjain? Muistin vasta, että varastossa olisi kivikautinen e8400 prossulla kone, jos sen kanssa laittaisi Rtx 3080 pyörimään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
244
Millaista kokoonpanoa muuten vaatii ympärille näytönohjain? Muistin vasta, että varastossa olisi kivikautinen e8400 prossulla kone, jos sen kanssa laittaisi Rtx 3080 pyörimään.
En mene varmaksi sanomaan, kun ei noin uusista korteista ole kokemusta. Itsellä pyörii ihan nätisti RX560:t jonkun jeesuksen vanhan Athlon 64 X2:n kanssa. Mutulla sanoisin, että toimii mutta voin tosiaan olla väärässäkin.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
En mene varmaksi sanomaan, kun ei noin uusista korteista ole kokemusta. Itsellä pyörii ihan nätisti RX560:t jonkun jeesuksen vanhan Athlon 64 X2:n kanssa. Mutulla sanoisin, että toimii mutta voin tosiaan olla väärässäkin.
Eiköhän sitten tuolla onnistu myös, taitaa olla aikalailla halvin ratkaisu ottaa käyttöön toi vanha kone ja joku halpa 50e virtalähde hoitamaan hommaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 822
En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta mitä nicehashin excavatorissa meinaa se (clean) teksti aina siellä lopussa?
Ei mitään merkityksellistä, suurin osa riveistä on niitä. Katso ettei tule yhtään share over target, koska ne viittaavat muistivirheisiin.

Olenko ymmärtänyt nyt oikein, eli jos rtx 3070 on riserissä, niin riseriin menee se 6-pinninen virtajohto ja tuohon korttiin 2kpl 8-pinnistä. Ja noiden kaikkien on mentävä erillisillä piuhoilla eikä y-haaralla? Yksi korttihan veisi tuossa tilanteessa kolme pcie-paikkaa virtalähteestä.
3070:t vie noin : 14W pcie väylä, 82W lisävirta 1 ja 22W lisävirta 2. Noi on softan raportoimia mutta pitäisi olla tarpeeksi tarkkoja. Osassa näyttiksissä noi on jotenkuten merkattu, ei kaikissa.

Itse ainakin tulen laittamaan myöhemmin noi 3070 riserit sata johtoihin kiinni, koska niitähän virtalähteestä sitten piisaakin aivan hitosti ylimääräisiä. Harmi että tuo Radeon 6800 ei kerro mitä se ottaa mistäkin niin ei uskalla sen kanssa sata-kikkailla.

Noi virtalähteet ja niiden olemattomat pcie ulostulot on kyllä ihmetys. Todella suuriin tehoihin täytyy mennä ennenkuin irtoaa edes 6 liitintä, saati 8. Katselen just amazonista splittereita ja muutamia halvempia risereitä lisää.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 011
Ei mitään merkityksellistä, suurin osa riveistä on niitä. Katso ettei tule yhtään share over target, koska ne viittaavat muistivirheisiin.



3070:t vie noin : 14W pcie väylä, 82W lisävirta 1 ja 22W lisävirta 2. Noi on softan raportoimia mutta pitäisi olla tarpeeksi tarkkoja. Osassa näyttiksissä noi on jotenkuten merkattu, ei kaikissa.

Itse ainakin tulen laittamaan myöhemmin noi 3070 riserit sata johtoihin kiinni, koska niitähän virtalähteestä sitten piisaakin aivan hitosti ylimääräisiä. Harmi että tuo Radeon 6800 ei kerro mitä se ottaa mistäkin niin ei uskalla sen kanssa sata-kikkailla.

Noi virtalähteet ja niiden olemattomat pcie ulostulot on kyllä ihmetys. Todella suuriin tehoihin täytyy mennä ennenkuin irtoaa edes 6 liitintä, saati 8. Katselen just amazonista splittereita ja muutamia halvempia risereitä lisää.
Noita pcie virtajohtoja voi myös ostaa lisää poweriin, niin saa näyttiksiä kiinni enemmän. Kiinasta saa edullisesti, jos jaksaa odotella
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 822
3060ti/3070 vie noin 50W riserilta. Älä laita SATA piuhoilla niitä kiinni, on ihan limiiteillä kestävyyden osalta..
Mulla on kolme noita 3070:aa, ne vie kaikki jotain 12W väylästä, kuten hwinfo raportoi. (siis mainatessa, toki tehokkain pysyy väylässä kiinni kun mä pelaan sillä välillä) Yksilisävirtainen 3060 Ti olisi ihan eri juttu.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Ei mitään merkityksellistä, suurin osa riveistä on niitä. Katso ettei tule yhtään share over target, koska ne viittaavat muistivirheisiin.
Kiitos tiedosta. Ajattelin niiden viittaavan jotenkin mainauksen onnistumiseen ja sitä kautta tulokseen. Aina vähenivät kun tiukensin asetuksia, niin siksi rupesi epäilyttämään. Voin siis kiristää asetuksia lisää.
3060ti ja asetukset on pl:57%, core -502mhz, mem +1180mhz. Tuulettimet pyörii 77% eli 2213rpm
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 479
Tuolla y-haaralla ei mene yhtään kaapelia "hukkaan" riserien takia. Molexissakin tais joku suositus olla että alle 150W per johto jossa on esim. 3 molex liitintä, ei riitä kovin moneen näytönohjaimeen yksi kaapeli. Ja kaikissa ei ole molexia myöskään.
Saako y-haarojen avulla 2x220W 3x8pin näytönohjaimet kiinnitettyä kolmella pci-e kaapelilla?
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
174
Onkos porukalla millaisia kokemuksia tuosta ledgerin käytöstä? Itselläni yhdem illan säädöllä meinaa hermo hajota, USB yhteys toimii yllättävän pätkivästi.
 
Liittynyt
28.01.2018
Viestejä
57
3060ti/3070 vie noin 50W riserilta. Älä laita SATA piuhoilla niitä kiinni, on ihan limiiteillä kestävyyden osalta..
Tiedän kyllä, että nuo SATA-liittimet eivät välttämättä pidemmän päälle kestä, mutta oliko sinulla jotain mittaustuloksia noiden näyttiksien tehoista?

Aliexpressin splitteripakettia odotellessa oli pakko kytkeä riserien virrat SATAlla ja Molexeilla. HWinfo näyttää huippuarvoksi 25 W, normaalisti 15-20 W. Lämpökamera näytti kaapelien lämmöiksi 26 C, joten pihtivirtamittaria en jaksanut kaivella.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
174
Mulla Ledger Nano X ja ei ollu mitään ongelmia ku siirtelin kolikkoja. Oisko sulla jotaki häikkää siinä laitteessa tai puhelimen bluetoothissa?
Nano S, USB yhteys toimii varsin epäluotettavasti eli pätkii. Ihan perus käyttöönotto ei kestänyt minuutteja vaan tunteja tämän vuoksi. Saa irrottaa ja kytkeä johtoa jatkuvasti jne.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
Noita pcie virtajohtoja voi myös ostaa lisää poweriin, niin saa näyttiksiä kiinni enemmän. Kiinasta saa edullisesti, jos jaksaa odotella
Kannattaa sitten huomata, että pinnijärjestys powerin puoleisessa liittimessä vaihtelee eri powerivalmistajilla (ehkä jopa saman valmistajan eri powereissa). Eli kokonaisen johdon tilaamisen kanssa saa olla tarkkana.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
92
Yhden 1660 superin lämmöt ja virrankulutus huomattavasti isommat kuin muissa. Kyseinen näyttis on myös rigin ensimmäisenä eli mikään ei puhalla lämmintä ilmaa siihen. 80% faneillakaan ei meinaa pysyä alle 70 asteen.

Onkohan kyseessä nyt vaan ns. sunnuntaiyksilö? Mitään ei taida olla tehtävissä, tuskin tuota pystyy jimmsissä vaihtamaan toiseenkaan vaikka varastossa olisi? On ostettu alle 2 viikkoa sitten.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 548
Mites muilla crypto.com appi. Antaako myydä mitään alle 1 eth? Kun yritän naputtaa 0.1 se muuttuu 1 tai 0.6 se muuttu 6.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 231
Mites muilla crypto.com appi. Antaako myydä mitään alle 1 eth? Kun yritän naputtaa 0.1 se muuttuu 1 tai 0.6 se muuttu 6.
minimi määrä taitaa olla se 1eth. siinä myyntikohdassa kertoo kyllä kullekin kolikolle ja tokenille minimimyynti ja ostomäärät
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 548
minimi määrä taitaa olla se 1eth. siinä myyntikohdassa kertoo kyllä kullekin kolikolle ja tokenille minimimyynti ja ostomäärät
86€ eli joku 100usd on minimimäärä mitä voi muttaa eth -> €. Eihän tossa saitissa olisi mitään järkeä jos sieltä saisi euroja pihalle vasta kun 1eth kasassa.

e: Ja appi näyttää 0.0131 minimi myyntimääräksi mikä varmaan on atm toi 100usd mikä se raja on. Mutta mitään alle 1 lukemaa tuohon myynti tauluun ei tosiaan saa jäämään.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 995
Sehän lähti yllättäen hurjastelemaan.

Huomaa heti, kun lapset ovat omalla koneellaan eikä pääse mainaamaan sillä.

eth.PNG
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 232
Viestejä
4 303 747
Jäsenet
71 803
Uusin jäsen
Nikkerimmi

Hinta.fi

Ylös Bottom