Hei kaikki krypto-mainerit ja veijarit! Täältä ilmoittautuu uusi "Techmiäs" mukaan joukkoon.
Olen täysin aloittelija tässä hommassa ja myönnän heti, että mikään ei ole erityisen selvää, enkä ymmärrä koko hommasta käytännössä mitään!
Viime viikonloppuna olen rakentanut koneen, millä on tarkoitus mainailla, sekä pelailla.
Minulla olisi muutama kysymys, mihin en äkkiseltään löytänyt vastauksia, mitä en ymmärrä ja mitä en ehkä osaa edes etsiä.
Katsoin son of a techin - videon "How to mine cortex" ja toimin juuri sen mukaan. Tosin myöhemmin latasin Gminer ohjelman, ja se oli ilmeisen hyvä valinta (kun katsoo ruudulla pyöriviä käppyröitä). Mutta mitä nyt sit tehdään?
Tietokone on 2 päivää hurissut mainaamassa, tuo ohjelma päällä. Cortex labin sivuilta (videossa oli linkit siihen) olen asennellut ilmeisesti jonkinnäköisen lompakkohärdellisovelluksen ja saanut sellaisen helvetin pitkän numerosarjan, sekä jotain sanoja, mitkä piti painaa mieleen. Numerosarja piti myös syöttää mainerin tieodostoihin.
Mutta mistä ihmeestä mä pääsen katsomaan mun saldoa? Heromainer sivusto näyttää, että niin ja niin paljon mainattu ja maksettu, mutta mitäs nyt? Mulla on ladattuna tuollainen cortex wallet- tiedosto koneella, mutta en mää ymmärrä, ei siellä missään lue "Taituri, olet näin helvetin rikas jo".
Kysymys 2. Olen asentanut koneelle msi afterburner ohjelman ja minua kiinnostaisi tietää, millä spekseillä kannattaa näitä rtx3060 kortteja ajella ja mikä tässä kellottamisessa on se juttu, millä saa kortit rikki/pysymään ehjänä?
Ja kyllä mielelläni otan linkkejä ja vinkkejä vastaan! Lupaan sinulle, joka vaivaudut vähän jeesimään ja auttamaan mua ymmärtämään näitä juttuja, että kaataessani ensimmäistä kertaa kaljaa näppikselle, teen sen sinun kunniaksesi! Kiitos ja kumarrus etukäteen!
(myönnän myös, etten kahlannut koko ketjua läpi, eli siitä saa antaa minulle noottia ja vitsaa)