Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Tämä on hämärä juttu. Kenen rahoja tässä häshätään, huumekartellien?
En usko että muutaman cafélaten ostajan voimilla tämä pyörii. Missä on ne bitcoinkaupat? Vaate-, ruoka- sun muut autokaupat missä tämä käy valuuttana? Olen vaan tietämätön ja siksi kysyn.
Ei tässä kenenkään rahoja häshätä, ellet ole Nicehashissa häshäämässä. Lohkoketjusta ja proof of workista kannattaa lueskella, jos kiinnostaa. Oletan että kiinnostaa kun kysyit.
Bitcoin käy maksuvälineenä siellä missä Visa käy, eli käytännössä kaikkialla.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 227
Huhhuh näitä 600 radeoneita, vielä torissa sitten 800e kipale. Joku tekee kyl nyt rahaa.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Koskeeko tuo kaikkia rtx malleja ettei kannata rasittaa pitkään nuilla kelloilla?
Mullon pyöriny joulukuun alusta asti 3060Tit +1200 - +1500 mem kelloilla ja kerran on hashrate pudonnut syystä ? mutta muutaman restartin jälkeen jatkui normaalina. Lämmöt ei oo ollu hirveät missään vaiheessa.

Helppous tuossa nicehashissa kiinnostelee ainakin itseä. Tullut nyt sen kanssa testattua vähän miten laitteet pelaa jne.
Seuraavaks vois koittaa ihan kunnon louhimista, niin mitä kannattaa käyttää win/nvidia setupilla ethereumiin?
T-rex miner ehdottomasti suosituksena Nvidian ja windowsin kans. Phoenix minerillä DAG ongelma jota en ainakaan ite saanu ohitettua tai korjattua. Joka epochin myötä minerin restarttaaminen ilman OCta. Ei kiva.
Edit. Mun suositus toi trex.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Tuo yksi Gigabyten 3060 Ti on sellainen joka on jo kahdesti pudottanut hashraten 61 -> 52 ja samalla virrankulutuksen alas, siinä kellot +1250. Toimii aina n. viikon, sit restartin jälkeen toimii taas normaalisti.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 227
T-rex miner ehdottomasti suosituksena Nvidian ja windowsin kans. Phoenix minerillä DAG ongelma jota en ainakaan ite saanu ohitettua tai korjattua. Joka epochin myötä minerin restarttaaminen ilman OCta. Ei kiva.
Yhtälailla se pheonixminerkin toimii 3000 sarjan kanssa, mutta vaihtoehtoja on monia.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Mulla oli yhtälailla T-Rex minerin kanssa ongelmia DAGin suhteen. DAGin generoinnin ajaksi joutunu ottaa kellot pois niin on toiminut hyvin.
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
408
Onko lolminerissä jotain vikaa kun kukaan ei puhu siitä mitään. Mulla se on ainakin toiminut kuin junan vessa. RTX 3080 siis käytössä.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Kannattaa risereita kattella myös täältä:

Tai casekingiltä 7€/kpl viikon toimitusajalla.

Kerroppa muuten saatko toimimaan tolla emolla yli 4gputa. Itellä niitä muutamia käytössä ja yksikään ei toimi jos yli 4gpu:ta kiinni jostain syystä.
Prossu voi olla halvin mitä vaan löytyy.

Virtalähteen lisäys on helppoa joista halvin on laittaa hyppylanka kuvan keltaseen ja vihreeseen pinniin. Tällön se käynnistyy aina kun painaa virtanapista.
Itellä tuli lisäystä arsenaalin ja sitä myötä myöhässä tuli huomattua että virtalähde pula myös. Tähän hätään ois jäämässä 1kpl 3060Ti ja 1kpl 3070.
Kysymys; mulla olis ylimääräiset 660w Plat Fractal Design ja 430w Corsair(white), ja yksinään näissä ei riitä pcie johdot risereihin sekö gpuihin. Voinko käyttää tota 2 psu tekniikkaa, ja pyörittää tälleen: Fractalin kautta 3070(2x 8pin, vaatinee psusta 2 erillistä johtoa jos oikein oon lueskellu?) + järjestelmä + molexilla riseri kun molemmat pciet menee toho gpuhun(????) Ja sit erikseen hyppylanka ton 430w 24pinniseen, siihen psuhun kiinni pelkkä 3060Ti (1x8pin)ja sen riseri(molexilla). Toivottavasti tuli tarpeeksi epäselvästi :D
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Mulla oli yhtälailla T-Rex minerin kanssa ongelmia DAGin suhteen. DAGin generoinnin ajaksi joutunu ottaa kellot pois niin on toiminut hyvin.
Mulla veti Phoenix aina kun uus epoch tuli(yleensä aina sattu just yölle se) pelkkiä invalideja sit ~8h/kunnes huomasin. Todella ärsyttävää. T-rex ei oo tehnyt kertaakaan tähän mennessä :D
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 006
Itellä tuli lisäystä arsenaalin ja sitä myötä myöhässä tuli huomattua että virtalähde pula myös. Tähän hätään ois jäämässä 1kpl 3060Ti ja 1kpl 3070.
Kysymys; mulla olis ylimääräiset 660w Plat Fractal Design ja 430w Corsair(white), ja yksinään näissä ei riitä pcie johdot risereihin sekö gpuihin. Voinko käyttää tota 2 psu tekniikkaa, ja pyörittää tälleen: Fractalin kautta 3070(2x 8pin, vaatinee psusta 2 erillistä johtoa jos oikein oon lueskellu?) + järjestelmä + molexilla riseri kun molemmat pciet menee toho gpuhun(????) Ja sit erikseen hyppylanka ton 430w 24pinniseen, siihen psuhun kiinni pelkkä 3060Ti (1x8pin)ja sen riseri(molexilla). Toivottavasti tuli tarpeeksi epäselvästi :D
Jos useampaa poweria käyttää, niin voisin suositella ottamaan niihin sähkön vähintään samasta pistorasiasta (ja maadoitetusta sellaisesta). Muuten tulee potentiaalieroa ja saattaa jostain kuulua poks. Ja varmasti on sanomattakin selvää, että kytkennät kannattaa tehdä niin, ettei missään osissa ole sähköjohtoa kytkettynä
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 227
Mulla meni kädet taskunpohjasta läpi ja nilkkoihin asti. Vähä härnäsin näitä 800 euron myyjiä.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Just näin se menee. Ja jos ne liittää vielä sellaseen jatkojohtoon jossa katkasija niin helpompi käyttääkin.
Jos useampaa poweria käyttää, niin voisin suositella ottamaan niihin sähkön vähintään samasta pistorasiasta (ja maadoitetusta sellaisesta). Muuten tulee potentiaalieroa ja saattaa jostain kuulua poks. Ja varmasti on sanomattakin selvää, että kytkennät kannattaa tehdä niin, ettei missään osissa ole sähköjohtoa kytkettynä
Jes! Juuri näin oli tarkoitus tehdäkin. Varmistelin että onkohan turvallista toimia näin edes hetkellisesti.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Just näin se menee. Ja jos ne liittää vielä sellaseen jatkojohtoon jossa katkasija niin helpompi käyttääkin.
Osaatko tosta Risereiden virroittamisesta Molexilla sanoa mitään? Aiemmin aina käyttänyt 6pin.
Mites toi 3070sen 2x 8-pin, onko se käytettävä 2 erillistä johtoa psusta vai voiko 1llä johdolla, joka jakaantuu kahdeksi? (Ei splitteri) tästä löytyy paljon ristiriitaisia mielipiteitä...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 006
Osaatko tosta Risereiden virroittamisesta Molexilla sanoa mitään? Aiemmin aina käyttänyt 6pin.
Mites toi 3070sen 2x 8-pin, onko se käytettävä 2 erillistä johtoa psusta vai voiko 1llä johdolla, joka jakaantuu kahdeksi? (Ei splitteri) tästä löytyy paljon ristiriitaisia mielipiteitä...
Mainauksessa riittää varmasti haaroitettuna (tai jakautuvana), kunhan haaroja ei lähde haaroittamaan. Eihän kortti vie kuin n. 130w säädettynä ja 1 piuha antaa helposti kortille sen 200w
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Mulla oli hienot suunnitelmat kiristää mining-tahtia, mutta eihän nykytilanteessa tahdo oikein mitään järkevää kokoonpanoa saada millään kasaan. Niinpä olen jämähtänyt tähän n. 60 MH/s tasolle ja se tarkoittaa n. 0.024 ETH viikossa. Eli payoutit ei nyt sitten turhan usein tapahdu. Tiedossa on Etherminen payout-systeemi, eli 0,01/14 pv ja 0,05/viikko.

Mutta sitä ei ihan rautalangasta väännetä, koska se payout sitten noissa tapauksissa tapahtuu? Tai en vaan löytänyt. Eli kun saan esim. ton 0,05 ETH kasaan, niin milloin se payout sitten tapahtuu? Heti, vai alkaako siitä ikään kuin se viikon maksuväli? Eli maksu olisi vasta viikon päästä, kun saa tuon 0,05 ETH kasaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 697
Mulla oli hienot suunnitelmat kiristää mining-tahtia, mutta eihän nykytilanteessa tahdo oikein mitään järkevää kokoonpanoa saada millään kasaan. Niinpä olen jämähtänyt tähän n. 60 MH/s tasolle ja se tarkoittaa n. 0.024 ETH viikossa. Eli payoutit ei nyt sitten turhan usein tapahdu. Tiedossa on Etherminen payout-systeemi, eli 0,01/14 pv ja 0,05/viikko.

Mutta sitä ei ihan rautalangasta väännetä, koska se payout sitten noissa tapauksissa tapahtuu? Tai en vaan löytänyt. Eli kun saan esim. ton 0,05 ETH kasaan, niin milloin se payout sitten tapahtuu? Heti, vai alkaako siitä ikään kuin se viikon maksuväli? Eli maksu olisi vasta viikon päästä, kun saa tuon 0,05 ETH kasaan?
Eikös toi minimi payout nostettu 0.1 hiljattain. Toki väliä sillä ei ole, koska viikottain lähtee maksu jos 0.05 löytyy tililtä. Eli sulla käytännössä jokatapauksessa pitäs tulla noin kahen viikon välein nappulaa lompakkoon.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Ja toi korttien ostaminen nyt on vähän niin ja näin että mitä haluaa ja millä aikavälillä.
Jos miettii että 1080Ti makso hetki sitten sen 400€, ja nyt 500€ niin jos sellasen kortin välttämättä haluaa, ei kannata jäädä odottelemaan kolmeaviikkoa sitä oikean hintasta kun sinäaikana saa tehtyä enemmän sillä rahaa mitä se odotusajan tuoma säästö on.
Totta, mutta kun itse ajattelin ostaa jotain uudempaa kamaa, ei kuitenkaan ihan uunituoretta esim. 3000-sarjalaisia. Mutta tollaset välimallit on hävinneet, joko on paljon vaan mainauksessa ihan OK RX-kortteja, joista pyydetään sikamaisia, tai sitten noita uusia. Olen jotenkin taipuvainen ajattelemaan, että mieluummin laittaisin vaikka noihin 3000-sarjan kortteihin, saa niitä kuitenkin edullisemmin nyt sieltä täältä vrt. kaupasta.

Ongelma on myös siinä, että tarttisin jonkun semivalmiin kokoonpanon, kun millään ei riitä aika ruveta ihan alusta kokoonpanoja kasaamaan. Tääkin on tietenkin priorisointikysymys :D Ajattelin jo hetken, että käyn ostamassa Jimmsistä kaikkein halvimman paketin ja siihen lyön kunnon kortin/kortit sisään.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Eikös toi minimi payout nostettu 0.1 hiljattain. Toki väliä sillä ei ole, koska viikottain lähtee maksu jos 0.05 löytyy tililtä. Eli sulla käytännössä jokatapauksessa pitäs tulla noin kahen viikon välein nappulaa lompakkoon.
Se palautettiin takaisin, kun tuli pieni some-myrsky.

Mutta eihän se voi noissa 0,01/0,05 tasoilla lähteä heti, kun se varmaan odottaa suurempia kertymiä NIIN KAUAN, kunnes tulee ne viikon/kahden viikon maksuaikavälit vastaan. Eli epäilykseni mukaan sen pitäisi toimia niin, että mainataan, kunnes 0,05 ETH kasassa ja sitten jos ei viikkoon ole edelleenkään maksettu, siihen asti kertynyt balance maksetaan. Jos sitten sattuisikin saamaan lisää vauhtia masiinaan ja keräämään minimin 0,1 ETH, niin se lähtee sitten heti maksuun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Sillä yhdellä johdolla menee ja riserien kanssa oot turvassa kun käytät mitä vaan muuta paitsi SATA-.
Tai voi SATA:kin käyttää jos tietää paljon ko. kortti suunnilleen ottaa virtaa. Mutta esim. 5700XT haukkaa helposti >50W jollon alkaa olemaan rajat ylitetty sen liittimen osalta.
Mainauksessa riittää varmasti haaroitettuna (tai jakautuvana), kunhan haaroja ei lähde haaroittamaan. Eihän kortti vie kuin n. 130w säädettynä ja 1 piuha antaa helposti kortille sen 200w
Mahtavaa kiitoksia! Näin olin aiemmin lukemani perusteella myös ymmärtänyt, mutta ei huvita tän hinta tason korteilla 'kokeilla' ja rikkoa :D
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
408
Lolminerillä mulla 3080 +1100MHz staleja 0 kunhan ei räpellä koneella jotain samaan aikaan.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Lolminerillä mulla 3080 +1100MHz staleja 0 kunhan ei räpellä koneella jotain samaan aikaan.
Tällä 2080 Ti:llä sama juttu, kestää 1100 MHz ihan OK, jos koneella ei tee mitään. Mutta jos räpeltää jotain, tulee vaikka verkkosivu, on riski, että heittää kupit nurin. Tiputin suosiolla 1000 MHz, koska tätä konetta pitää voida käyttääkin.

Jos olisi folding rigissä, varmaan kestäisi ajaa tolla 1100 MHz. Muistaakseni 3000-sarjalaisten piti kestää enemmänkin?
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Lueskelin
Powereihin on muuten sellaisia muutamien eurojen adaptereita minkä voit tökätä psu:n ja emon virtapalikan väliin, jolloin se toinen poweri toimii yhtä aikaa emon virtanapista.
Juu tämä tiedossa mutta kun ei pysyvä ratkaisu kyseessä ja joutuis joka tapauksessa odottaan sen adapterin tuloa niin vedän tolla :geek:
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
408
Kyllä se kestää nostaa enemmänkin. Mulla vaan toi on periaatteessa pelikone joka jauhaa illat/yöt kun ei ole muussa käytössä. Rupee vaan lämmöt nousemaan memory junctionissa yli sadan jos tosta 1100MHz nostelee....ainakin mun kopassa. Oon kyllä tilaamassa siihen muutaman 140mm tuulettimen lisään niin saa kattoon poiston ja pohjalle puhaltamaan lisää ilmaa sisään... kattoo sit säätöjä uudestaan.

Sen verran vielä että 96 näyttää lolminer hashrateksi, mutta sivusto 105-110 toteutuneiden sharejen osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 697
Kyllä se kestää nostaa enemmänkin. Mulla vaan toi on periaatteessa pelikone joka jauhaa illat/yöt kun ei ole muussa käytössä. Rupee vaan lämmöt nousemaan memory junctionissa yli sadan jos tosta 1100MHz nostelee....ainakin mun kopassa. Oon kyllä tilaamassa siihen muutaman 140mm tuulettimen lisään niin saa kattoon poiston ja pohjalle puhaltamaan lisää ilmaa sisään... kattoo sit säätöjä uudestaan.

Sen verran vielä että 96 näyttää lolminer hashrateksi, mutta sivusto 105-110 toteutuneiden sharejen osalta.
Mikä kortti sulla on? Mulla 3080 TUF -150 corelle, 68% powerlimit ja +600 muisteille. 230w powerdraw ja 95mh/s. Memory junctionin lämmöt pysyy alle 80c koska kortti vesillä ja backplatelle puhaltamassa tuuletin, eli noi nyt sinänsä ei oo vertailukelposia mut kuulostaa vähän siltä et toi sun +1100mhz muisteille on epävakaa, näissähän on ECC muistit jotka korjaa virheet kaatumisen sijasta = hidastuu jos nostaa kelloja vakauden yli.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Lueskelin

Juu tämä tiedossa mutta kun ei pysyvä ratkaisu kyseessä ja joutuis joka tapauksessa odottaan sen adapterin tuloa niin vedän tolla :geek:

Löytyy kaupasta. Normaaleihin koppiin taitaa olla vaan hankala heittää 2 PSU:ta, ehkä jotain räkkikoppia on sellaisia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 697

Löytyy kaupasta. Normaaleihin koppiin taitaa olla vaan hankala heittää 2 PSU:ta, ehkä jotain räkkikoppia on sellaisia?
Riippunee vähän kopasta. Paljon on porukalla tätä Lian Lin O11 dynamicciä käytössä, XL malli mikä itellä on imasis jopa kolme poweria sisäänsä, normimalli vetää kaks :dead:
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
408
Mikä kortti sulla on? Mulla 3080 TUF -150 corelle, 68% powerlimit ja +600 muisteille. 230w powerdraw ja 95mh/s. Memory junctionin lämmöt pysyy alle 80c koska kortti vesillä ja backplatelle puhaltamassa tuuletin, eli noi nyt sinänsä ei oo vertailukelposia mut kuulostaa vähän siltä et toi sun +1100mhz muisteille on epävakaa, näissähän on ECC muistit jotka korjaa virheet kaatumisen sijasta = hidastuu jos nostaa kelloja vakauden yli.
Ventus 3X OC. Kelloja laskemalla hashrate laskee myös, nostamalla nousee mut samalla myös lämmöt. Staleja tosiaan 0. Powerlimit on 75% ja imasee 239W. Corea sain tiputettua 300 vaikuttamatta hashrateen... mutta jos powerlimittiä tiputtaa tosta 75% esim 70%niin tippuu myös hashrate 86 tienoille.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 006
Riippunee vähän kopasta. Paljon on porukalla tätä Lian Lin O11 dynamicciä käytössä, XL malli mikä itellä on imasis jopa kolme poweria sisäänsä, normimalli vetää kaks :dead:
Powereille näyttää olevan paikkoja, mutta näyttiksille ei sen enemää kuin muissakaan :confused: Vai saako tuonne mahtumaan 3x2,9 slotin kortteja?

Btw. Omassa Phanteksin p300a:ssa on tosiaan 2 näyttistä sisällä. Käänsin noctuan NH-D14:sen puhaltamaan kattoon (kuten alla olevassa kuvassa), niin ylemmän kortin lämmöt tippuivat 3-5 astetta. Aika merkittävä ero näin pienellä muutoksella. Prosessorin lämpöjä en seurannut (ne kun eivät tässä kohdassa ole kiinnostavia). 2 tuulettimen jouduin myös poistamaan tuosta coolerista.
1613464363521.png

(kuva netistä)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 033
Ventus 3X OC. Kelloja laskemalla hashrate laskee myös, nostamalla nousee mut samalla myös lämmöt. Staleja tosiaan 0. Powerlimit on 75% ja imasee 239W. Corea sain tiputettua 300 vaikuttamatta hashrateen... mutta jos powerlimittiä tiputtaa tosta 75% esim 70%niin tippuu myös hashrate 86 tienoille.
Mulla sama kortti. Powerlimit 68% (=217w), Core -150, Mem +900 ja Hashrate 95-96MHs
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Kyllä äkkiä säästää paljon rahaa yhellä johdonpätkällä versus nuo.
En kiellä, mutta amatööreille sopiva entry level -ratkaisu, jos kyseessä vaan 1 rig :) Tietenkin, jos noita rigejä rupeaa ilmaantumaan enemmän, niin sitten ei ole moiseen varaa.

Sinä olet tainnut harjoitella tätä hommaa jo jonkin aikaa, ymmärsin, että se 6 x 3060 Ti ei ole ainut rigi, mitä sulla on käytössä? Paljonko sulla mataa olla total hashrate, mitä kaikesta irtoaa? Youtubesta osui silmiin sellanen pätkä, kun kaveri menee putsailemaan 2500 GPU:n farmia. Ja pätkä alkaa biisillä, jossa lauletaan "I love my occupation, ehehehe, love my occupation". Voin kuvitella...
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
408
Mulla ei kotelon tuuletus tosiaan ole parhaalla mallilla. Fractal Design R6 type-C ja edessä vakiot 2x 140mm puhaltamassa ilmaa sisään ja takana yks poistamassa....saattaa johtua tästäkin. Kyljen avaamalla tippuu nimittäin junction tempitkin about 6 astetta.
 
Liittynyt
16.10.2020
Viestejä
45
Itellä tuf oc 3080 core -200, mem +1300 power limitiä en nyt äkkiseltään muista, mutta ottaa sen 227W. Muistin lämpö 92c kun kylki auki ja tuulettimet 80%. Vähän alkoi pelottaa tuo memory clock tämän päivän viestien perusteella, mutta eipä sitä tähän hätään töistä käsin pääse säätämään..
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Mulla ei kotelon tuuletus tosiaan ole parhaalla mallilla. Fractal Design R6 type-C ja edessä vakiot 2x 140mm puhaltamassa ilmaa sisään ja takana yks poistamassa....saattaa johtua tästäkin. Kyljen avaamalla tippuu nimittäin junction tempitkin about 6 astetta.
Fractalin vakiotuulettimet ovat täysin hengettömiä, ei ole juuri ilmavirtaa läpi suodattimen, kuin korkeintaan puhtaana. Hiljaisia ovat kyllä, mutta se on vähän sama kuin sanonta "tyhjän saa pyytämättäkin" :)

Noctualla saa ilmaa virtaamaan, mutta se maksaa. Varmaan on halvempiakin vaihtoehtoja, jotka toimii ainakin Fractalin vakioita paremmin. Arcticin P14-tuulettimia saa huomattavasti halvemmalla ja niissäkin pitäisi painetta olla, mutta myös kierrosluku on korkeampi. Yleensä se tarkoittaa myös melua.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Nyt äkkii ostamaan halvalla vaan 850€

 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
775
Hienosti menee sykleissä nämä louhintabuumit.
Siinä vaatii sitten hermoja, jos käy kuin viime kerralla muutama vuosi sitten. Laitteistossa useammalla kiinni tuhansia euroja ja päivittäinen tuotto muutama euro.

Kalliilla ostettuja ohjaimia sitten kilpaa porukka möi pois alehintaan.
Muistakaa, ettei hyvä louhintatuotto välttämättä jatku kauan.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Täällä aiemminkin muistuteltu ja hyvä muistutella uusiakin.

Louhinta ei eroa muusta sijoittamisesta juurikaan, jos osien hankinta aiheuttaa lompakkoon ison loven ja yhtään epäröit, niin älä tee sitä.
Edit: Tai ylipäätään jos yhtään stressaa ettet vaikkapa saa maksettua laitteita takaisin ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 476
Tulikin huomattua että kannattaa melkeinpä suoraan louhia coinbaseen eikä coinbase wallettiin noita kryptoja. N. 5e maksaa ethereumin siirto tällä hetkellä walletista coinbaseen tai muuhun pörssiin.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Tulikin huomattua että kannattaa melkeinpä suoraan louhia coinbaseen eikä coinbase wallettiin noita kryptoja. N. 5e maksaa ethereumin siirto tällä hetkellä walletista coinbaseen tai muuhun pörssiin.
Vaihda esim. Rippleksi tai Stellar Lumeniksi, tee siirto ja vaihda takaisin Etheriksi :)
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
77
Tehoraja vakio 130W eikä sitä edes pysty nostamaan, kellot GPU +150MHz ja muistit +1000 MHz (250MHz).
Asus ROG Strix G17 läppääri RTX 3070 louhii myös täälläkin. Noin 130W teholla, gpu core coltage 0.785v, lämpö 75 - 77c. gpu coreclock noin 1550Mhz ja memoryclock 1750Mhz. Näihin arvoihin ajattelin vaikuttaa koneen omalla tehdasennetulta Armory Cratella, ja pidän siis Turbo-modella niin tuulettimet pyörii noin 4600 rpm. Hashrate Etherminepoolin mukaan keskimäärin 54 MH/s Phionexminerillä. Ajattelin että onhan tämä peliläppäri eli rakennettu kestämään rasitusta, mutta pelottaa kyllä miten kauan tätä voi pitää 24/7 louhimassa, että hajoaako ennen kesää vai voisko louhia sinne ETH2.0 saakka. Eikös takuu kuitenkin toimi jos kone ei kestäkkään käyttöä? Läppärissä on se hyvä puoli, että tätä voi käyttää myös muuhunkin kuin louhimiseen. Lisäksi yksi 2060 läppäri louhii tuossa vieressä noin 25MH/s, 80W teholla, CC 1300MHz, Memoryclock 1700MHz ja lämmöt 62c. Hyvää: 210W teholla 75-80MH/s ja voi samalla surffaa/tehdä töitä. Huonoa: Helvetillinen kuumotus että kestääkö kalliit läppärit kuinka kauan ja toimiiko takuu.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
En nyt niin kauaa. Muutaman vuoden. Rigejä on kyllä, kahdessa eri paikassa. Nyt talvella rakentanu toisen josta otetaan n. 3kw lämmitystehoa asuntoon. Hashrate on kaikissa yhteensä siellä 3.5-4ghz.
Siinä rupeaa olemaan pääomaakin kiinni jonkin verran. Pitää miettiä tuo laitteiden arvo sitten myös, jos toiminta muuttuu kannattamattomaksi. Vai mietitkö tollasta ollenkaan, jauhetaan vaan koko ajan, tuottaa mitä tuottaa. Vaihdetaan laitteita sitä mukaa, kun tarve tulee eteen ja myydään pois markkinahintaan?
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
@sprawl Tämä jäi vahvasti mieltä ahdistamaan.
Kumpi on oikein? kun tarkoituksena oli nimenomaisesti laittaa 'Not correct' tavalla. Mutta vaihdankos sittenkin Järjestelmän ja riserit kiinni 430w poweriin ja sit molemmat kortit pelkästään kiinni 660w?
 

Liitteet

Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
328
Ei tässä kenenkään rahoja häshätä, ellet ole Nicehashissa häshäämässä. Lohkoketjusta ja proof of workista kannattaa lueskella, jos kiinnostaa. Oletan että kiinnostaa kun kysyit.
Bitcoin käy maksuvälineenä siellä missä Visa käy, eli käytännössä kaikkialla.
Kävin marketissa eilen ostamassa tuutin paskaa valion jäätelöä. Kassa ei sinänsä antanut bitcoin-vaihtoehtoa. Melkein lähti järki odotellessa norwegianin tunnistautumista. Olisinko voinut maksaa bitcoinilla?

Tottakai kiinnostaa. hässäyssivut mainostavat hurmoisia tuloja. Jos ne ottaisi tosissaan niin jokainen tietokone gigantista on tuottoisa ja vaikuttaa hölmöltä ettei sijoita penniäkään itse valuuttaan vaan kalustoon millä sitä pyöritetään.

Kuka nyt ei halua viittä euroa/vrk mokomasta näytönohjaimen työskentelystä? Sitä kun on miljoona näytönohjainta maksettavana niin ketkä sitä maksaa tuon rupeaman, kartellit?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Kävin marketissa eilen ostamassa tuutin paskaa valion jäätelöä. Kassa ei sinänsä antanut bitcoin-vaihtoehtoa. Melkein lähti järki odotellessa norwegianin tunnistautumista. Olisinko voinut maksaa bitcoinilla?

Tottakai kiinnostaa. hässäyssivut mainostavat hurmoisia tuloja. Jos ne ottaisi tosissaan niin jokainen tietokone gigantista on tuottoisa ja vaikuttaa hölmöltä ettei sijoita penniäkään itse valuuttaan vaan kalustoon millä sitä pyöritetään.
Olisin voinut olla selvempi ilmaisussa, pahoittelut. Tarvitset siis tottakai esimerkiksi crypto.comin visa-kortin.
Onhan se tuottoisaa juuri nyt, mutta se ei sitä välttämättä ole huomenna. Riskit on suuret yhtälailla kuin itse valuuttaan sijoittamisessa.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 705
Pitkälti usean vuoden louhinnan tuotot käytetty laitteiden hankintaan pikkuhiljaa ja nyt tämä uus farmi hinnan nousun myötä pitkälti niillä myös "riski sijotuksena" sinänsä kun ei tiedä mitä tulevaisuus tuo. Huonoin skenaario on toki se että gpu louhinta loppuu kokonaan ja eth hinta nousee bitcoinin tavoin jollon laitteiden hinta on ihan sairas ja tuotto 0. Mutta se nyt on sama kuin uutisoida siitä mitä 5v sitten bitcoinilla ostettu sämpylä maksais nyt tän hetken arvolla.
Enemmänkin harrastus joka nyt väliaikasesti myös elättää täyspäiväsesti. Alkuvuoden laiteostot n. 14000€. Mutta toisaalta tuottoakin kuukaudelle tulee ihan hyvin nyt.
Niin, kai tässä pitää olla vähän sama lähtökohta kuin sijoittamisessa yleensäkin, että jostain pitää lähteä liikkeelle ja pikku hiljaa lisää pääomaa kiinni. Samalla oppii lisää ja voi myös ottaa hallittuja riskejä

Minua on ainakin alkanut tosissaan kiinnostamaan tämä homma, ongelmana vain on juuri tämä laitteistoaspekti, mitä ja miten lähteä lyömään rahaa kiinni. Sijoittamisessa on helppojakin vaihtoehtoja, kuten indeksirahastot, joissa ei tarvitse tietää itse menetelmistä mitään :) Tässä tulee vaikeusmomenttia laitteiston osalta ja oikeastaan myös sijoitusinstrumentin osalta, kun se louhittava valuutta voi vaihtua myös.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 277
Viestejä
4 280 932
Jäsenet
71 637
Uusin jäsen
merwi

Hinta.fi

Ylös Bottom