Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Joo, piharakennusta lämmittää 2 x 3900x ja 2 x 1660ti, tehonkulutus 530w, tuotto 1,1-1,4€ /pv.
Ryzenit jauhaa moneroa ja Geforcet nexaa.
Nykyisellä sähkösopparilla 2/3 tulee tuottoa. Hodlaan kuitenkin tässä kohtaa.
Vois vielä säätää tehonkulutusta alemmas.
Mihin louhit noita kolikkoja ja paljonko 3900x karkeasti ottaa tehoa Monerolla? Otatko siis payoutit ihan Monerona ja Nexana?

Saisikos ihan maanläheiset tiedon ja infon mitä tämä tarkoittaa? Siis yksinkertaistettuna ilman mitään haltijakieltä.

Ymmärrän että kaivosmiehet tekee työtä ja saa palkkaa kun kuokka osuu kiveen -tyyliin.

Mitä tässä louhitaan? Ymmärrän että Bitcoiniin voi sijoittaa ja ostaa virtuaalirahaa. Niitäkö louhitte? Onko se jotain, niinkun että sulla on tietokone ja se ratkoo jotain koodinpätkiä ja siihen tarvitsee paljon tietokoneelta tehoa?

Silti jos se on jotain tuohon tyyliin, niin en ymmärrä kun se on ns ”tyhjää” bittejä vaan. On aika edennyt siitä kun raha oli vaihdantaväline. Toiset kasvattivat perunaa ja toiset viljelivät sokeria, naapurin Seppo piti sikalaa etc.

Nyt louhitaan bittejä.

Tämän ei ollut tarkoitus olla negatiivinen kirjoitus vaikka siltä saattoi kuulostaakin. Olen ihan pihalla kuitenkin, niin valaiskaahan minua. :tdown:
Oikeasti tämä "louhinta" on arpajaisia. Kuka ensimmäisenä löytää numeron joka laskutoimitusten jälkeen täyttää tietyn kirteerian saa palkinnon.

nicehashillä vedän ja bitcoinina tulee maksu koko ajan. Vakio 3900x ottaa seinästä 225w, siis koko mylly. pienellä säädöllä on nyt jotai 170-175w.

Voi olla, että tullut hidasteltua liikaa :D. No elämä on...

e: Olipa siellä ihan simppeli refund kohta niin sain aikaiseksi naputeltua sinne ja kun oli noita hiveos kuvia tullut napattua matkalla niin jotain lihaa luiden ympärille. Katotaan miten etenee.

Datatronicilta tuli viestiä, että 10kpl+ Powercolor 6600 arx 220€ ja 50kpl+ niin 210€. Jotta ei mitään mehukkaita aleja. Varsinkin kun takaraivossa on starfield kuponki jolloin kortit olisi saanut paljon halvemmalla :/

e2: Mä en kyllä ymmärrä noita kiinan kortteja. Nytkin sisällä 2 korttia mitkä kerran jo toimi yhdellä combolla (silloin kun taisin tännekin laittaa, että 4 toimii).

Mutta ei... toinen ei edes näy ja toinen 1k kilohässi...

hise.JPG

Nyt on tässä tovi tsättäilty kiinan tytön (Cloris) kanssa. Vastailin liian hitaasti alibaban sovelluksen kautta niin viksuna plikkana alko laittelemaan watsappiin viestiä... Enää hääpäivä puuttuu :love:

Screenshot_2023-10-31-16-16-17-09_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg

Oikeasti se on varmaan karvanen äijä kellarista. Mutta joo kyllä on taas leveetä ku pitkää. Lähinnä siellä on epäilty riittääkö kalustoni jäähdyttämään kyseisiä kortteja. Mutta nyt kun rautalangasta väänsi ja ilmaisi turhautumisen, että hakkaanko päätä nyt seinään vai miksei mene perille kun viidennen kerran toistan, että gb g431 on juuri kuin tarkoitettu näille korteille ja jäähdytys tehoa kuin virtaa on enemmän kuin tarpeeksi.

Nyt olemme päässyt yhteisymmärrykseen, että 2 korttia toimii :tup:. Cloris sanoi, että voisivat pistää 8 korttia tulemaan tänne ja palautan 8 korttia sitten Puolaan. Olin, että joo tämä sopii. Cloris: Kerro meille osoite puolasta niin laitamme uudet kortit sieltä kautta. Minä, että ei mulla olo osotetta Puolasta... te kysyitte, että voinko lähettää kortit puolaan ja se on ok, mutta en minä voi sinne vastaanottaa mitään. Cloris: Onko sinulla ystäviä Puolassa? Minä: Ei minulla ole ystäviä Puolassa. Ruotsissa on, mutta ei muualla euroopassa. Aikasemmin kysyi jo, että onko minulla ystäviä Venäjällä? En lähtenyt avautumaan Venäjästä sen enempää vaikka kovin teki mieli...

Tässä taas kun ei tiedä yhtään millä tietotaito tasolla oleva vastapeluri liikkuu niin keskustelu on vähän turhauttavaa. Olin kyllä ihan äimänä, että takertui tuohon serveri koteloon kun se nyt on juuri huonoin paikka takertua jos näistä mitään tajuaa. Kyseltiin kuvia missä näkyy, että siellä on tuulettimet sisällä ja, että joo ei noi tuulettimet riitä. Olisi edes valittanut, että en ole testannut kunnolla kun en nyt mitään maalista raporttia sinne laittanut vaan kuvia siitä kun hive kaatuu eri yhdistelmillä ja siitä kun 2 kortilla pyöri hienosti yön yli.

Onko taktiikkana väsytys taistelu mikä homman nimi. Cloris voi tienata jonkun pari dollaria tunnissa ja joku tulos tai ulos palkkio jotta hänen kanttaa puhua puuta heinää paskaa ja venyttää, että alibaba päättää jotain kun he kuitenkin tietää mitkä vaikuttaa alibaban päätöksen tekoon. No mikäs tässä chättäillessä vaikka on juuri sellasta suomalaista tori kaupankäyntiä mistä en itse perusta mitään

karavaani kulkee koirat haukkuu itse sain 20 kappaletta paketeissa kotiin 2500 euroon babasta kahdessa viikossa. Kaikki 10 kiloa ilman ongelmaa. en viitsi julkisesti mainostaa myyjää jos ostan vielä lisää mutta on hyviäki myyjiä kiinassa.

1698773337971.png 1698773363942.png

karavaani kulkee koirat haukkuu itse sain 20 kappaletta paketeissa kotiin 2500 euroon babasta kahdessa viikossa. Kaikki 10 kiloa ilman ongelmaa. en viitsi julkisesti mainostaa myyjää jos ostan vielä lisää mutta on hyviäki myyjiä kiinassa.

1698773337971.png 1698773363942.png

Onnea sinne suuntaan, että löytyi hyvä laitetoimittaja :tup:

Jotenkin tuli postaukesta kuitenkin mieleen tämä XD

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Onnea sinne suuntaan, että löytyi hyvä laitetoimittaja :tup:

Onhan näissä hankinnoissa riskiä. Maailmankauppa ei ole lintukoto.

Itse katsoin vielä vähän tarkemmin tuota Lokotechiä ja ASIC-korttia. Vaikuttaa aika riskialttiilta tuokin. USD $1999 hintaan saa siis tilata tuota korttia jonka toimitukset luvattu alkavan H2/2024. Mitä tuolta ymmärsin niin laite pitäisi kuitenkin maksaa heti?

Lokotech Group on listattu jossain Norjan pörssin kasvulistalla. Firmaa näkyy pyörittävän joku remmi paikallisia öljymiehiä, kiinteistösijoittajia ja yleisbisnesmiehiä. Vaikuttaa siltä että on haistettu helppoa rahaa. Jos tähän tuotteeseen uskoo ja haluaa ottaa riskiä niin osake voisi olla helpompi tapa. Ainakin jos potkaisee tyhjää niin tappiot voi vähentää verotuksessa.

nicehashillä vedän ja bitcoinina tulee maksu koko ajan. Vakio 3900x ottaa seinästä 225w, siis koko mylly. pienellä säädöllä on nyt jotai 170-175w.
Mielenkiintoista oli juuri se, mitä laskeskelin, että CPU-louhinta ainakin NiceHashin kautta on energiatehokkaampaa kuin 3070-louhinta. Hieman on tosiaan Moneron kurssi noussutkin, selittääkö se sitten paremman tuottavuuden? Toisaalta NiceHashissahan itse asiassa annetaan käyttöön louhintakapasiteettia, joten heidän järjestelmässään voi olla syystä tai toisesta hyvä kysyntä Moneron louhinnalle ja tuottavuus sitä varten erityisen hyvä.

Paljonko NiceHash näyttää päivätuotoksi 3900x:lle?

Onhan näissä hankinnoissa riskiä. Maailmankauppa ei ole lintukoto.

Joo ei riski ole ongelma ja tiedossa, että sieltä kuranttia tavaraa saa, enhän mä nyt muuten olisi tilannut.

Toi esitystyyli vaan, että täältä saisi, mutta en kerro jos itse tilaankin lisää... Sen mitä itse täällä -21 alkuvuodesta asti pyörinyt niin joo toki porukka on hiljaa hillopurkeistaan kunhan on tilauksen itse saanut sisään/maaliin, mutta aika hyvin on kaikkia näyttis, pakettikone yms. tarjouksia tänne sadellut ja autettu toinen toisiaan tarttumaan tarjouksiin. Sen verran pieni scene kuitenkin, että en mä näe nyt, että onko se minulta mitään pois jos vinkkaa tänne.

Teikäläiselle pitää vielä nostaa hattua kun noita GB:n serveri koteloita vinkkasit kun muuten mitään tietoa olisi ja miksei nyt mi50 kohdaltakin vaikkei nyt itsellä mennyt ihan maaliin :)

Ja ei en olisi pistämässä uutta mi50 tilausta sisään vaikka siinä nyt olisi linkki ollut perässä. Kunhan vaan pisti silmään esitystyyli...

Tää Cloriksen kanssa chättäily menee kyllä työstä. Kävi miten päin vaan niin ei tässä kyllä tuntipalkoille pääse.
:swhew:

Nyt on sitä mieltä, että jos kerran mulla ei ole osoitetta Puolassa (on vielä selvittämättä miten mun puolalainen osoite asiaa auttaa) niin voin postittaa omalla kustannuksella (150€) Kiinaan ja hän postittaaa ne uudelleen tänne (sanan tarkasti luki noin, mutta varmaan tarkoitti, että postittaa toimivat). Enpä ajatellut tuollaista hyväksyä kun ei ole kovin kovaa luottoa, että sieltä 100% toimivat tulisi kun ekalla kerralla prosentti oli 20%.

Tosin en tiedä onko mulla vaihtoehtoa... Ei ole kokemusta alibaban prosesseista... Ennemmin maksan 150€ lisää ja otan uuden arpa lipukkeen kuin jätän 2 toimivaa ja 8 turhaketta @ 1500€.

Itse katsoin vielä vähän tarkemmin tuota Lokotechiä ja ASIC-korttia. Vaikuttaa aika riskialttiilta tuokin. USD $1999 hintaan saa siis tilata tuota korttia jonka toimitukset luvattu alkavan H2/2024. Mitä tuolta ymmärsin niin laite pitäisi kuitenkin maksaa heti?

Lokotech Group on listattu jossain Norjan pörssin kasvulistalla. Firmaa näkyy pyörittävän joku remmi paikallisia öljymiehiä, kiinteistösijoittajia ja yleisbisnesmiehiä. Vaikuttaa siltä että on haistettu helppoa rahaa. Jos tähän tuotteeseen uskoo ja haluaa ottaa riskiä niin osake voisi olla helpompi tapa. Ainakin jos potkaisee tyhjää niin tappiot voi vähentää verotuksessa.

Nää on näitä high risk high reward. Kaspa asic ennakkotilaus olisi ollut kultakaivos. Antminer E9 ei oikein kuten moni muukin...

e; Jottei mene liian vakavaksi niin laitetaan kevennökseksi kissakuva:

IMG20231029191525.jpg

Tykkää makoilla tossa GB:n päällä kun on aika lämmin. 5x 3060ti omilla tuulettimilla ja serverin tuulettimet laskettu aika alas niin tuota pystyy pitämään sisällä. 10x ei mitään toivoa, meteli infernaalinen. Avorigi pelkillä näykesterin omilla tuulettimilla on kyllä paras äänen puolesta, mutta nää kotelot on kyllä niin houkuttelevia kokonaisuuksia että melkeen tekis mieli siirtää kaikki kortit noihin...

Viimeksi muokattu:
Tykkää makoilla tossa GB:n päällä kun on aika lämmin. 5x 3060ti omilla tuulettimilla ja serverin tuulettimet laskettu aika alas niin tuota pystyy pitämään sisällä. 10x ei mitään toivoa, meteli infernaalinen. Avorigi pelkillä näykesterin omilla tuulettimilla on kyllä paras äänen puolesta, mutta nää kotelot on kyllä niin houkuttelevia kokonaisuuksia että melkeen tekis mieli siirtää kaikki kortit noihin...

Mites noi 5 korttia jos otat ajat vaan yhdellä PSU:lla? Hävikki vois vähentyä ja luulis ettei vielä nouse virtalähteen tuuletin huutamaan.

e; Jottei mene liian vakavaksi niin laitetaan kevennökseksi kissakuva:

IMG20231029191525.jpg

Puutun tähän olennaisimpaan kohtaan, eli kissaan ja rigeihin :)

Eikö se käy muka sorkkimassa noita sisuskaluja, miten uskallat pitää avorigiä? Kun silloin aktiivisempaan aikaan olisin avorigiä haikaillut useammalla GPU:lla sisälle lämmittämään, niin mä en kyllä uskaltanut meidän kissan takia ottaa laittaa sellaista sisällä. Kyllä siellä olisi oltu tassuineen päivineen johdoissa ja tuulettimissa... Joskus kun kokosin tota pöytäkonetta, niin siinä oli turhan innokas apulainen, joten jouduin telkeämään oven taakse...

Mites noi 5 korttia jos otat ajat vaan yhdellä PSU:lla? Hävikki vois vähentyä ja luulis ettei vielä nouse virtalähteen tuuletin huutamaan.

Tää olikin 60W arvoinen vinkki. Tosiaan noi 5 vie niin vähän virtaa, että mitään järkeä ajaa kahdella. 10 kortin kanssa ei ollut mitään merkitystä oli 2 tai 1.

Hitusen nousee ääni ja toi muutenkin on vähän siinä epämiellyttävyyden rajamailla. Jos ei olisi oleskelutilassa (keittöön ja olkkaarin auki toi leivinuunin päälys) niin varmaan olis paree, mutta toi oli avorigille vaan niin loistava paikka, että vedin sinne alku syksystä sähköt, atk:n ja kuidun. Ettei tartte mitään jatkojohtoja. Ilpin saa vielä tohon puhaltamaan tuuletuksella ja levittämään lämpöä.

Puutun tähän olennaisimpaan kohtaan, eli kissaan ja rigeihin :)

Eikö se käy muka sorkkimassa noita sisuskaluja, miten uskallat pitää avorigiä? Kun silloin aktiivisempaan aikaan olisin avorigiä haikaillut useammalla GPU:lla sisälle lämmittämään, niin mä en kyllä uskaltanut meidän kissan takia ottaa laittaa sellaista sisällä. Kyllä siellä olisi oltu tassuineen päivineen johdoissa ja tuulettimissa... Joskus kun kokosin tota pöytäkonetta, niin siinä oli turhan innokas apulainen, joten jouduin telkeämään oven taakse...

Olisit nähnyt sen tossa päällä ekaa kertaa istumassa kun yritti pyörähtää ympäri, mutta persus otti aina avorigin näyttiksen tuulettimeen kiinni ja kääntyi katsomaan, että mitäs vittua. Varmaan 3x teki sen kunnes pyörähti toisen puolen kautta.

Nää on avovaimon kissoja ja hän piiloitti aina kaikki johdot yms. kun kissat kuulemma syö. Vuosi takaperin kun omistaja kissoineen siirsi kirjansa tänne niin sanoin, että mä en sitten jaksa piilotella johtoja (kämppä enempi tai vähempi täynnä niitä). Eivät ole ainuttakaan pureskelleet... Tollasia seniilejä 14v papparaisia jo, että ehkä se into syödä johtoja on laantunut.

Louhiiko kukaan Erg + Alph + Zil?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Voisi olla kannattavinta Nvidialla, liekkö tuo Alph pitkään ollut unmineablella.

ERG+ALPH+ZIL seinästä 519W, eli alle hiveOS ilmoitus Gigabyten serverikotelolla. Liekkö mittari viallinen.
1699027507444.png

E. @ja912 tai muut tietäjät: osaako kukaan sanoa, onko mitään estettä käyttää risereitä tuossa Gigabyten kotelossa? Saisi enemmän kortteja kiinni.

Viimeksi muokattu:
E. @ja912 tai muut tietäjät: osaako kukaan sanoa, onko mitään estettä käyttää risereitä tuossa Gigabyten kotelossa? Saisi enemmän kortteja kiinni.

Enpä osaa sanoa, mutta mutuna ei varmaan perus-risereiden kanssa pitäs olla ongelmaa. Nuohan tulee tuosta PCIe kytkimen läpi, joten jos siihen laittaa lisää splittereitä perään niin en osaa sanoa mitä käy.

Nyt on pari kuukautta tullut louhittua SMH (spacemesh) valuuttaa. Alku oli aikamoista säätöä toteuttajankin puolelta. Nyt kuitenkin porukkaa tullut mukavasti lisää. Alku haasteet voitettu ja matka jatkuu... H9pooli onnistui vielä rakentamaan tähänkin oman poolisoftansa. Pisteet heille. Heidän toteutuksesta en tosin tiedä, kun ei noita pooleja tämän osalta ole tarve käyttää. Mites muilla, onko lisäkseni muita vielä mukana? Hienosti pystyy aloittamaan vieläkin. Yksi taso tuottaa 8-14 SMH. Päivän kurssin löytää hakukoneella.

Nyt on pari kuukautta tullut louhittua SMH (spacemesh) valuuttaa. Alku oli aikamoista säätöä toteuttajankin puolelta. Nyt kuitenkin porukkaa tullut mukavasti lisää. Alku haasteet voitettu ja matka jatkuu... H9pooli onnistui vielä rakentamaan tähänkin oman poolisoftansa. Pisteet heille. Heidän toteutuksesta en tosin tiedä, kun ei noita pooleja tämän osalta ole tarve käyttää. Mites muilla, onko lisäkseni muita vielä mukana? Hienosti pystyy aloittamaan vieläkin. Yksi taso tuottaa 8-14 SMH. Päivän kurssin löytää hakukoneella.
Oma node pakko asentaa ja pitää päällä 24/7?

mitä lompakkoa käytät?

laitoin teran verran tulemaan näyttiksellä. jostain syystä prosessorikuorma meni 100% ja näyttis idlaa. Onko normaalia "plottaamisen" aluksi? Networkin alla näyttää sync olevan jumissa tuossa 24% kohdalla.

1699271119939.png

1699271186235.png

Viimeksi muokattu:
Tässä on tosiaan täysin uudenlainen protokolla ja oppimiskäyrää on jonkun verran, ei mahdottomasti. Alussa cpu täysillä, kunnes vaihtaa GPU:lle. Postdata luodaan aina GPU:lla jonka jälkeen käytetään vain cpu:tai. Se määrä mitä levyä valjastat käyttöön tulee keretä lukea 12h aikaikkunassa jos ei kerkee niin et ole mukana seuraavalla epoch:illa. Epoch kestää aina 14 päivää, jonka aika hyväksytyistä tasoista saa palkkiot. Erillistä lompakkoa ei ole vielä, vaan kaikki varat menee tuohon smapp ohjelmaan, jossa node ja wallet. Oma node pitää olla ja synkronointiin menee alussa aikaa, tosin mihinkään ei ole kiire. Toiset pitää päällä aina ja toiset käynnistää esim. vuorokautta ennen oman tason tuloa, jotta node kerkee synkronoitua.

Tässä on tosiaan täysin uudenlainen protokolla ja oppimiskäyrää on jonkun verran, ei mahdottomasti. Alussa cpu täysillä, kunnes vaihtaa GPU:lle. Postdata luodaan aina GPU:lla jonka jälkeen käytetään vain cpu:tai. Se määrä mitä levyä valjastat käyttöön tulee keretä lukea 12h aikaikkunassa jos ei kerkee niin et ole mukana seuraavalla epoch:illa. Epoch kestää aina 14 päivää, jonka aika hyväksytyistä tasoista saa palkkiot. Erillistä lompakkoa ei ole vielä, vaan kaikki varat menee tuohon smapp ohjelmaan, jossa node ja wallet. Oma node pitää olla ja synkronointiin menee alussa aikaa, tosin mihinkään ei ole kiire. Toiset pitää päällä aina ja toiset vuorokautta ennen oman tason tuloa, jotta node kerkee synkronoitua.
Onko tuo 12h aikaikkuna siis lähetystä verkon yli? Eli luokkaa 20Mt/s 900 gigan setillä? Sitten pitää pienentää reilusti, kun on uppikaista niin rupinen. 26mb/s eli joku alle 3Mt/s xD

Koko dataa ei lähetetä verkon yli, vaan jonkinlainen todiste, jolla katsotaan, että olet säilyttänyt tuota dataa sen 14 päivää. Discordista löytyy paljon aineistoa ja aktiivinen porukka. Tämä wiki kannattaa lukea läpi.

Laitetaan tähän tilannepäivitys omasta GB+50MI/VII satsista. Rullailee ilman mitään säätämistä tasaiseen tahtiin maltillisilla kelloilla.

Dynex hashratethan on seilannut ylös ja alas PoUW protokollan ja minerien päivitysten myötä. Hashrate.no:han ei näitä ole mitenkään noteerannut tahi päivittänyt, joten voi olla aika optimistisia arvoja siellä kun perustuvat vanhaan tietoon. Tuon kortin kohdalta nyt on palattu tuohon 10 kH/s kantaan ~140 wattiin kun säädin viikonloppuna kokeeksi jonkun kehoituksesta noita muistiasetuksia amdmemtweakilla seuraavalla loitsulla:

sudo ./amdmemtweak --RC 35 --RP 13 --RAS 22 --REF 65500 --RFC 148 --RRDL 4 --RRDS 4 --RCDRD 12 --RCDWR 4

Ilman tuota oltiin jossain 9.7 kH/s nurkilla, mutta tuo ei merkittävästi lisännyt kulutusta tahi vähentänyt vakautta niin jatketaan tuolla.

Koodi:
[2023-11-07 12:19:00] ================================================================
[2023-11-07 12:19:00] [0]    [dynex]
[2023-11-07 12:19:00] GPU0 : 10.29 kH/s        [     268|     1|    0|    108.36 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU1 : 10.32 kH/s        [     295|     2|    0|    111.01 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU2 : 10.30 kH/s        [     286|     1|    0|    105.07 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU3 : 10.29 kH/s        [     301|     1|    0|     88.67 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU4 : 10.25 kH/s        [     291|     2|    0|    106.79 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU5 : 10.31 kH/s        [     304|     0|    0|    108.54 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU6 : 10.30 kH/s        [     291|     0|    0|     86.51 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU7 : 10.29 kH/s        [     298|     0|    0|     86.49 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU8 : 10.30 kH/s        [     290|     1|    0|    108.39 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU9 : 10.29 kH/s        [     302|     0|    0|    108.32 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] Total: 102.94 kH/s       |    2926|     8|    0|
[2023-11-07 12:19:00] ================================================================
[2023-11-07 12:19:00] GPU0 : [T:  54c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU1 : [T:  51c CC:  1373MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   93W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU2 : [T:  48c CC:  1373MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   98W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU3 : [T:  52c CC:  1360MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:  116W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU4 : [T:  51c CC:  1373MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   96W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU5 : [T:  48c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU6 : [T:  53c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:  119W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU7 : [T:  53c CC:  1372MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:  119W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU8 : [T:  53c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU9 : [T:  54c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] Total:                                                   1021W

Screenshot 2023-11-07 at 14.19.57.png

Viimeksi muokattu:
@Obikenobi Nyt on plotti valmis. Mitäs sitten tapahtuu? Tuossa lukee jostain rekisteröitymisikkunasta? ja "started smeshing 6h ago".

1699453901045.png

Laitetaan tähän tilannepäivitys omasta GB+50MI/VII satsista. Rullailee ilman mitään säätämistä tasaiseen tahtiin maltillisilla kelloilla.

Dynex hashratethan on seilannut ylös ja alas PoUW protokollan ja minerien päivitysten myötä. Hashrate.no:han ei näitä ole mitenkään noteerannut tahi päivittänyt, joten voi olla aika optimistisia arvoja siellä kun perustuvat vanhaan tietoon. Tuon kortin kohdalta nyt on palattu tuohon 10 kH/s kantaan ~140 wattiin kun säädin viikonloppuna kokeeksi jonkun kehoituksesta noita muistiasetuksia amdmemtweakilla seuraavalla loitsulla:

sudo ./amdmemtweak --RC 35 --RP 13 --RAS 22 --REF 65500 --RFC 148 --RRDL 4 --RRDS 4 --RCDRD 12 --RCDWR 4

Ilman tuota oltiin jossain 9.7 kH/s nurkilla, mutta tuo ei merkittävästi lisännyt kulutusta tahi vähentänyt vakautta niin jatketaan tuolla.

Koodi:
[2023-11-07 12:19:00] [0]    [dynex]
[2023-11-07 12:19:00] GPU0 : 10.29 kH/s        [     268|     1|    0|    108.36 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU1 : 10.32 kH/s        [     295|     2|    0|    111.01 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU2 : 10.30 kH/s        [     286|     1|    0|    105.07 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU3 : 10.29 kH/s        [     301|     1|    0|     88.67 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU4 : 10.25 kH/s        [     291|     2|    0|    106.79 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU5 : 10.31 kH/s        [     304|     0|    0|    108.54 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU6 : 10.30 kH/s        [     291|     0|    0|     86.51 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU7 : 10.29 kH/s        [     298|     0|    0|     86.49 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU8 : 10.30 kH/s        [     290|     1|    0|    108.39 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU9 : 10.29 kH/s        [     302|     0|    0|    108.32 H/W]
[2023-11-07 12:19:00] Total: 102.94 kH/s       |    2926|     8|    0|
[2023-11-07 12:19:00] GPU0 : [T:  54c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU1 : [T:  51c CC:  1373MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   93W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU2 : [T:  48c CC:  1373MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   98W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU3 : [T:  52c CC:  1360MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:  116W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU4 : [T:  51c CC:  1373MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   96W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU5 : [T:  48c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU6 : [T:  53c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:  119W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU7 : [T:  53c CC:  1372MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:  119W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU8 : [T:  53c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] GPU9 : [T:  54c CC:  1371MHz MC:   1000MHz RPM:     - P:   95W]
[2023-11-07 12:19:00] Total:                                                   1021W

Screenshot 2023-11-07 at 14.19.57.png

Tää hyvä inffo.

Käytin itse tuossa viikonlopun tienoilla aika paljon aikaa kiinan setiä ja tätejä varten ja testasin kaikki mi50:t kunnolla. Yksitelleen ja yhdessä ja dokumentoin koko homman. Kyllä mä sieltä nyt 5 korttia saan toimimaan ainakin n.9kH/s. Kuudeskin tulee mukaan, mutta ei sen kanssa setti ei sammu (hive täyttyy jollain erroreilla sammuttaessa) eikä myöskään käynnisty jos yrittää 30min sisään sammutuksesta käynnistyä. Jotta ei tästä nyt varmaan tule kuin tuplahintaiset kortit, että ei täysi katastrofi, puolikas vaan :)

3 korttia on tyyliin 1,5kH/s ja yksi ei näy missään koskaan. Lämmöt ei ole hälyyttäviä, jotta tuskin tahnojen vaihto auttaa noissa kolmessakaan? Reklamaatio on vielä auki jotta en tiedä mihin päätyy...

Noin muuten kaspa ottanut taas +20% päivässä ollen yli 8c o_O

Eipä noita olisi mitään kannattanut myydä... Onneksi edes jätin viimisen erän Kaspaa holdiin niin on joku siivu sitäkin. Tää on tätä kun ei tiedä mikä on coini toimii ja mikä ei. Teoriassa voisi kyllä jättää kaikki jatkossa vaan bägiin jos jonkun 100-200€ polttaa lämmitykseen/sähköön. Todennäköisesti ne mihinkään nouse, mutta jos tässä tulossa uusi bull runni 1-2v sisään niin nyt olisi hyvä sauma kerätä laajaa bägiä niin ehkä sinne osuu joku sellanen coini mikä lähtee runissa ylöspäin. Toki varmin on se btc muutos ja holdaus, mutta sillä ei kertoimia oteta.

1,25Th/840W kellotettu KS1 kieltämättä vaikuttaa ihan kivalle. Tswifti myi vielä pari päivää sitten noin 3000usd:lla KS2:sta.. mikä lie nyt hinta.

Kävi onni onnettomuudessa kun jäi ostamatta Mi50:t ja ostettiin tuo KS1 tilalle :D

Kaspan jälkeen Ironfish on ollut ainut lupaava kolikko, siihen sitten olikin jo tunkua niin paljon että eihän siitä mitään tullut. Nyt (ehkä) kannattaa louhia kun vaihtavat algoa.

Millos Rautakalan algo vaihtuu? Siihen taisi olla jo alustavasti louhutintakin tarjolla?

Millos Rautakalan algo vaihtuu? Siihen taisi olla jo alustavasti louhutintakin tarjolla?
En kyllä muista, eiköhän isommat tubettajat tuosta huuda naama punaisena.

Jaa.. tuli louhittua X16-Q:lla Powblocksia yhden vuorokauden ajan heti kun ottivat sen safe.tradeen, suoraan pörssin lompakkoon. Näemmä joku meni ja osti ne kaikki 0,619usdt hintaan.. jonkun 400€ sai siitä "kokeilusta" :D

Osaisko joku neuvoa, miten saan Nicehashista muutettua bitcoinit pankkitilille euroiksi. Joskus pari vuotta sitten siellä oli joku helppo keino tuohon mutta nyt näyttäisi pystyvän siirtämään vain toiseen bitcoin lompakkoon. Mulla ei oo toista bitcoin tiliä missään.
Mikä olisi semmonen palvelu tai sovellus johon kannattaisi tehdä tili tarkoituksena vaan siirtää bitcoinit sinne nicehashista ja sitte heti nostaa ne pankkitilille? Ei oo mikään iso summa kyseessä mutta en halua enää makuuttaa sitä pikkustakaan summaa nicehashissa ettei pian aivan unohdu sinne.
Esimerkiksi KYCNOT.ME

Lisää: KYCNOT.ME

@Obikenobi Nyt on plotti valmis. Mitäs sitten tapahtuu? Tuossa lukee jostain rekisteröitymisikkunasta? ja "started smeshing 6h ago".

1699453901045.png

Tulevana sunnuntaina on seuraava "proof Window" jolloin sinulla oleva data varmistetaan ja rekisteröidään. Tästä alkaa "laskenta". Tässä kohtaa aikaikuna on 12h jonka aikana tuo data pitää kerätä lukemaan. Hdd kerkee lukemaan noin 5tb tuossa aikaikkunassa. Ensimmäisellä kerralla "todiste" toimitetaan viimeisen tunnin aikana.

Kaikki on automaattista, joten pidät huolen että kone on ja smapp on päällä. Tämän jälkeen menee kaksi viikkoa, jolloin avautuu uusi ikkuna jolloin automaattisesti toimitat tiedot, että sama paketti on ollut sulla kahden viikon ajan.

Kun epoch 10 alkaa saat listan kerroksista smapp ohjelmaan, jotka Postdatasi sisältää ja kun kerroksen vuoro tulee, saat palkkion. Pidä smapp päällä. Tämän jälkeen homma toimii samalla syklillä. Postdatasi säilyy ikuisesti. Huom. Jos teet samalla smapp asennuksella toisen Postdatan, on näiden id sama ja kummatkin diskataan. Näitä ei saa palautettua. Alku on hankalin kun joutuu odottamaan, mutta onneksi se tarvitsee tehdä vain kerran...

Tämän jälkeen vain uutta Post dataa ja palkkiot alkaa juosta. Vie vähän energiaa ja pyörii mummon vanhalla pc:llä kun tarvii vain cpu:ta ylläpitoon. Tulevaisuudessa voit jopa pitää koneen kiinni ja avata vain kun on vuorosi kerätä palkkiot.

Tulevana sunnuntaina on seuraava "proof Window" jolloin sinulla oleva data varmistetaan ja rekisteröidään. Tästä alkaa "laskenta". Tässä kohtaa aikaikuna on 12h jonka aikana tuo data pitää kerätä lukemaan. Hdd kerkee lukemaan noin 5tb tuossa aikaikkunassa. Ensimmäisellä kerralla "todiste" toimitetaan viimeisen tunnin aikana.

Kaikki on automaattista, joten pidät huolen että kone on ja smapp on päällä. Tämän jälkeen menee kaksi viikkoa, jolloin avautuu uusi ikkuna jolloin automaattisesti toimitat tiedot, että sama paketti on ollut sulla kahden viikon ajan.

Kun epoch 10 alkaa saat listan kerroksista smapp ohjelmaan, jotka Postdatasi sisältää ja kun kerroksen vuoro tulee, saat palkkion. Pidä smapp päällä. Tämän jälkeen homma toimii samalla syklillä. Postdatasi säilyy ikuisesti. Huom. Jos teet samalla smapp asennuksella toisen Postdatan, on näiden id sama ja kummatkin diskataan. Näitä ei saa palautettua. Alku on hankalin kun joutuu odottamaan, mutta onneksi se tarvitsee tehdä vain kerran...

Tämän jälkeen vain uutta Post dataa ja palkkiot alkaa juosta. Vie vähän energiaa ja pyörii mummon vanhalla pc:llä kun tarvii vain cpu:ta ylläpitoon. Tulevaisuudessa voit jopa pitää koneen kiinni ja avata vain kun on vuorosi kerätä palkkiot.
kurssi lähti taivaaseen. Saako tätä jostain ostettuakin :D

Saas nähdä millaisia lukemia tulee AMD kortille Dynexillä jatkossa kun SRB on jekuttanut lukuja korkeammalle:

Näemmä Dynex päätti kyykyttää SRB:tä niin että hashit oli 2k ja virtaa paloi reilusti. Kannattaa siirtää muualle AMD kortit.

Laitoin ajamaan Rethereumia bzminerillä (SRB:tä periaatteestakin boikotoin) ja ihan kelvolliseltahan nuo MI50/VII:t näyttää tähänkin.

Ping @elmo.

Koodi:
 [rethereum] GPU 19:0: Found a solution! ( 12ms )

---------------------------------------------- devices ----------------------------------------------
| #    | name                    | free    | total   | core    | mem     | fan  | pwr     | temp    |
| 10:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1370mhz | 1000mhz | 0%   | 125.0w  | 54C/65C |
| 13:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1348mhz | 1000mhz | 0%   | 121.0w  | 50C/60C |
| 16:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1371mhz | 1000mhz | 13%  | 128.0w  | 47C/61C |
| 19:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1368mhz | 1000mhz | 100% | 121.0w  | 52C/62C |
| 22:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1367mhz | 1000mhz | 14%  | 123.5w  | 51C/62C |
| 25:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1372mhz | 1000mhz | 1%   | 123.5w  | 48C/60C |
| 28:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1371mhz | 1000mhz | 15%  | 127.0w  | 52C/64C |
| 31:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1371mhz | 1000mhz | 5%   | 127.5w  | 52C/65C |
| 34:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1371mhz | 1000mhz | 0%   | 124.0w  | 52C/65C |
| 37:0 | AMD Radeon VII          | 14.47gb | 15.97gb | 1371mhz | 1000mhz | 0%   | 123.0w  | 53C/66C |
|      |                         |         |         |         |         |      | 1243.5w |         |
11-11 19:02:13:0254 ------------------------------------------------------------------------- v17.0.0

-------------------------------- rethereum - fi.vipor.net:5070 - rig --------------------------------
| #    | a/r/i  | cfg | tbs    | tsls  | eff       | pool hr  | miner hr | status                   |
| 10:0 | 2/-/-  | i55 | 2.29m  | 33.9s | 563.74khw | 57.11mh  | 70.47mh  | Mining                   |
| 13:0 | 3/-/-  | i54 | 1.24m  | 1.4m  | 572.81khw | 53.07mh  | 69.31mh  | Mining                   |
| 16:0 | 5/-/-  | i55 | 56.20s | 26.4s | 550.66khw | 132.19mh | 70.48mh  | Mining                   |
| 19:0 | 4/-/-  | i54 | 1.22m  | 15.4s | 581.50khw | 88.92mh  | 70.36mh  | Mining                   |
| 22:0 | 3/-/-  | i54 | 1.18m  | 1.6m  | 568.49khw | 99.24mh  | 70.21mh  | Mining                   |
| 25:0 | 5/-/-  | i55 | 26.60s | 2.9m  | 570.82khw | 110.83mh | 70.50mh  | Mining                   |
| 28:0 | 2/-/-  | i55 | 1.26m  | 2.6m  | 554.98khw | 47.69mh  | 70.48mh  | Mining                   |
| 31:0 | 5/-/-  | i55 | 33.00s | 2.4m  | 552.85khw | 108.85mh | 70.49mh  | Mining                   |
| 34:0 | 2/-/-  | i55 | 1.97m  | 1.2m  | 568.45khw | 39.42mh  | 70.49mh  | Mining                   |
| 37:0 | 4/-/-  | i55 | 1.12m  | 40.2s | 573.13khw | 88.21mh  | 70.50mh  | Mining                   |
|      |        |     |        |       |           |          |          |                          |
| smry | 35/-/- |     | 7.89s  | 15.4s | 565.56khw | 825.53mh | 703.28mh | diff:       10.59gh      |
|      |        |     |        |       |           | 117.38%  |          | latency:    9ms          |
|      |        |     |        |       |           |          |          | est. tbs:   15.06s       |
11-11 19:02:13:0260 -------------------- uptime: 0d 0h 5m 9s -------------------------------- v17.0.0

Viimeksi muokattu:

Eli jos tekisi vaikka 3-4 koneelle jokaiselle oman smappin ja sinne vaikka tuon 5tb postdatan? Näyttis jolla tuo generoidaan pitää käyttää vuorollaan joka koneessa generoimassa data? Vai ymmärsinkö jotain väärin. Postdataa ei tarvi kuitenkaan palkkio kierroksen jälkeen uudelleen luoda? Onks noi tarkistus ajat aina kaikilla samat vai meneekö limittäin? Jos postdata nassilla niin alkaako kaikki clientit lukea sitä yhtä aikaa?

Eli jos tekisi vaikka 3-4 koneelle jokaiselle oman smappin ja sinne vaikka tuon 5tb postdatan? Näyttis jolla tuo generoidaan pitää käyttää vuorollaan joka koneessa generoimassa data? Vai ymmärsinkö jotain väärin. Postdataa ei tarvi kuitenkaan palkkio kierroksen jälkeen uudelleen luoda? Onks noi tarkistus ajat aina kaikilla samat vai meneekö limittäin? Jos postdata nassilla niin alkaako kaikki clientit lukea sitä yhtä aikaa?

Mitäs toi nyt sitten on, sen reillu tuhat DVD:tä luettuna 12 tunnissa? Jos tuo raja ei ole mitenkään sidoksissa yksittäisiin clientteihin, niin silloinhan nassikalla on lukunopeus isompi yleensä. Ainakin jos on vaan sekventiaalista lukua ilman muuta toimintaa.

Viimeksi muokattu:
Jaahas, pitäsköhän sitä siirtää laittaa pari petatavua laittaa tähän jos jaksaa pidempään keulia. Vituttaa vaan toi softan käyttäminen.
Hyvä huomioida, että toisin kuin chiassa, sun pitää pystyä lukemaan kaikki se data 12h aikana joka toinen sunnuntai. Tila / tiedostot, jota et kerkeä lukea ja todistaa, ei anna mitään muuta kuin hermoromahduksen ;) 3060ti;llä menee noin kaksi viikkoa kasata 1.44tib. 256gib on minimi ja se antaa aina sen yhden kerroksen. Eli aina jokainen saa palkkion, booleja ei tässä tosiaan tarvita. Tätä kaivetaan rinta rinnan yhdessä. Huhu kertoo, että suurin yksittäinen "tila" on tällä hetkellä ~77tib, kun ei huomioida kiinalaisia, jotka ovat onnistuneet rakentamaan ohjelmiston, jolla pystytään lukemaan nodet ( smapp on go-spacemesh:in graafinen käyttöliittymä) peräkkäin, jolloin prosessorista saadaan kaikki hyöty irti.

Smapp ohjelmistoa en ole käyttänyt kuin aivan alussa ja nykyisin lompakkona. Cli;llä mennään..

Ne suurimmat valaat ovat vasta tulossa mukaan...

Jos postdataa ei bannata niin se on ikuinen. Sitä ei luoda koskaan uudelleen. Toiset ajaa montaa konetta. Toiset ajaa montaa nodea... On vaikka millaista ratkaisua olemassa. Jokainen tyylillään. Tulevaisuudessa tulee tuki ledgerille. Hyvä myös huomioida et smapp tulee synkronoida kokonaan, jonka jälkeen smh voi siirrellä miten haluaa.

Tuo proof ikkuna avautuu automaattisesti kaikille yhtä aikaa eli sunnuntaina klo 22.00 (Suomen talviaika). Kukaan ei etukäteen tiedä mitä noden täytyy todistaa. Tämän tiedon node saa kun ikkuna avautuu. Luonnollisesti isompi datan määrä kuormittaa prosessoria enemmän kun kaikki nodet alkaa lukemaan samaan aikaan omia tietoja läpi. Tosiaan ainoastaan ekalla kerralla node toimittaa todisteen viimeisen tunnin aikana. Seuraavassa ikkunassa todiste toimitetaan kun tieto on luettu.

Jos tekee smappilla toista postdataa niin suosittelen tarkistamaan node id;n pariin kertaan. Ei ole kiva huomata parin viikon odotuksen jälkeen, että kummatkin postdatat on hylätty.

4090 luo postdataa 600gib vuorokaudessa..

Viimeksi muokattu:
Hyvä huomioida, että toisin kuin chiassa, sun pitää pystyä lukemaan kaikki se data 12h aikana joka toinen sunnuntai. Tila / tiedostot, jota et kerkeä lukea ja todistaa, ei anna mitään muuta kuin hermoromahduksen ;) 3060ti;llä menee noin viikko kasata 1.44tib. 256gib on minimi ja se antaa aina sen yhden kerroksen. Eli aina jokainen saa palkkion, booleja ei tässä tosiaan tarvita. Tätä kaivetaan rinta rinnan yhdessä. Huhu kertoo, että suurin yksittäinen "tila" on tällä hetkellä ~77tib, kun ei huomioida kiinalaisia, jotka ovat onnistuneet rakentamaan ohjelmiston, jolla pystytään lukemaan nodet ( smapp on go-spacemesh:in graafinen käyttöliittymä) peräkkäin, jolloin prosessorista saadaan kaikki hyöty irti.

Mulla on se data linjoilla aina ja 5 sekunnin lukuajalla 6 Gb/s SASissa kiinni. Jos nyt vaikka 20TB levystä lohkaisee neljänneksen joka luetaan kerran pariin viikkoon niin ei mahdottomasti haittaa jos tulee stalea silloin jos sen itse tiedän. Saatan joka manuaalisesti sulkea Chia harvesterit tuolloin. Jos tästä tulee kannattavampaa kannattavaa kuin Chiasta.

Ajattelin ensialkuun vain laittaa jämätilat levyiltä yhteen jatkoon niin että tulee ne käyttöön.

Smapp ohjelmistoa en ole käyttänyt kuin aivan alussa ja nykyisin lompakkona. Cli;llä mennään..

Pitää varmaan lukea uudelleen cli-matskuja. Terminologia kaikkine jäniksine ja kilpikonnineen vaan oli niin hämärää että töräytin vaan tuon sovelluksen kokeeksi käyntiin.

Jos postdataa ei bannata niin se on ikuinen. Sitä ei luoda koskaan uudelleen. Toiset ajaa montaa konetta. Toiset ajaa montaa nodea... On vaikka millaista ratkaisua olemassa. Jokainen tyylillään.

Vaikuttaa tuon mukaan edelleen siltä että jollain ratkaisulla tuota voi pelata. Vai mikä tässä nyt on se ratkaiseva parametri? Lukunopeus+CPU per 12h? Tällöinhän ei ole mitään väliä kuinka monta yksittäistä vimpulaa ajaa. Voittaja on se joka pystyy edullisimpaan hintaan lukemaan ison dataköntsänsä 12 tuntiin. Pitkällä tähtäimellä siis isommat toimijat kuten kaikissa POW systeemeissä. Tämä on viittaus aiempaan viestiin jossa mainittiin SMH on maagisesti tasa-arvoinen ja että resursseista ei ole etua, vaikka yleensä on aina joku parametri josta saa etua skaalalla.

EDIT: Itseasiassa näiden speksien mukaan että tätä SMH:ta kannattaisi pelata nauha-asemalla, jos data luetaan putkeen 12 tunnissa. Pitää varmaan kääntymässä ebayn puolella tätä varten.

EDIT 2: Ei kellään olis asiaa Ateenaan kuorma- tahi pakettiautolla? Voisin maksaa pari sataa hakista jos tuotte tän takasin tullessanne: IBM Robotic System Storage LTO Tape Library Model L53 Machine Type 3584

Viimeksi muokattu:
Näemmä Dynex päätti kyykyttää SRB:tä niin että hashit oli 2k ja virtaa paloi reilusti. Kannattaa siirtää muualle AMD kortit.

Vastaavasti jos on Nvidian kortteja niin kannattaa harkita sijoitusta tähän ponziin OneZeroMinerilla nyt kun SRB:tä potkitaan munille. Käsittääkseni moni Nvidia minerikin käytti SRB:tä koska sillä pystyi dual-minettämään silliä. Maalaisjärjellä yks plus yks on:

1699737842618.png

Viimeksi muokattu:
Vastaavasti jos on Nvidian kortteja niin kannattaa harkita sijoitusta tähän ponziin OneZeroMinerilla nyt kun SRB:tä potkitaan munille. Käsittääkseni moni Nvidia minerikin käytti SRB:tä koska sillä pystyi dual-minettämään silliä. Maalaisjärjellä yks plus yks on:

1699737842618.png
Samaa katselin ja olin juuri kirjoittamassa jotta nyt farmi dynexiin onezerolla jos moinen kiinnostaa :)

Hyvä huomioida, että toisin kuin chiassa, sun pitää pystyä lukemaan kaikki se data 12h aikana joka toinen sunnuntai. Tila / tiedostot, jota et kerkeä lukea ja todistaa, ei anna mitään muuta kuin hermoromahduksen ;) 3060ti;llä menee noin kaksi viikkoa kasata 1.44tib. 256gib on minimi ja se antaa aina sen yhden kerroksen. Eli aina jokainen saa palkkion, booleja ei tässä tosiaan tarvita. Tätä kaivetaan rinta rinnan yhdessä. Huhu kertoo, että suurin yksittäinen "tila" on tällä hetkellä ~77tib, kun ei huomioida kiinalaisia, jotka ovat onnistuneet rakentamaan ohjelmiston, jolla pystytään lukemaan nodet ( smapp on go-spacemesh:in graafinen käyttöliittymä) peräkkäin, jolloin prosessorista saadaan kaikki hyöty irti.

Ne suurimmat valaat ovat vasta tulossa mukaan...

Jos postdataa ei bannata niin se on ikuinen. Sitä ei luoda koskaan uudelleen. Toiset ajaa montaa konetta. Toiset ajaa montaa nodea... On vaikka millaista ratkaisua olemassa. Jokainen tyylillään. Tulevaisuudessa tulee tuki ledgerille. Hyvä myös huomioida et smapp tulee synkronoida kokonaan, jonka jälkeen smh voi siirrellä miten haluaa.

Tuo proof ikkuna avautuu automaattisesti kaikille yhtä aikaa eli sunnuntaina klo 22.00 (Suomen talviaika). Kukaan ei etukäteen tiedä mitä noden täytyy todistaa. Tämän tiedon node saa kun ikkuna avautuu. Luonnollisesti isompi datan määrä kuormittaa prosessoria enemmän kun kaikki nodet alkaa lukemaan samaan aikaan omia tietoja läpi. Tosiaan ainoastaan ekalla kerralla node toimittaa todisteen viimeisen tunnin aikana. Seuraavassa ikkunassa todiste toimitetaan kun tieto on luettu.

Jos tekee smappilla toista postdataa niin suosittelen tarkistamaan node id;n pariin kertaan. Ei ole kiva huomata parin viikon odotuksen jälkeen, että kummatkin postdatat on hylätty.

4090 luo postdataa 600gib vuorokaudessa..

Piti oikein katsoa pari tutoriaali videota kun kiinnosti asia. Eli POS filet voi tehdä yhdellä koneella ja käyttää toisessa smasherissa sitten hyödyksi. Laskeskelin, että tuoll NASsilla pääseen gigan sisäverkolla tasaiseen reilu sata megaa per sekuntti vauhtiin. Eli 360gigaa tunti ja tällöin noin 4,3teraa 12h.

Eli voisin tehdä POS datan tällä pelikoneella, laittaa sen NASsille ja sitten jättää joku jämäPC sitä roikuttelemaan linjalla?

Juuri näin. Pidät vain huolen, että se kone pystyy sen tietomäärän lukemaan 12h aikaikkunassa ja jos ei kerkee niin ei muuta kuin hankkimaan parempaa rautaa. Älä siis koskaan poista luotua postdataa, vaan etsi laitteet, jolla sen saa luettua. Se on tämän tokenin työläinvaihe.. kaikki muu on sitten automaatiota.. Post datan kokoa (numunits) voi muuttaa Config filusta myöhemmin, aina siihen saakka kunnes proof Window avautuu ja datasi rekisteröidään. Tämän jälkeen jos kosket Postdatan kokoon, menee pieleen... Säikeitä ja nonces arvoja voit muutella miten haluat ja milloin haluat. 288 nonces on varmin (hitain koostaa), eli kerrokset löytyvät 99,x varmuudella ekalla lukukerralla, mutta jos käytät 64 niin voi olla sama tiedosto luetaan useampaan kertaan, jotta todisteet löytyvät ja jos aika loppuu, et saa mitään... Tämä taas vaikuttaa kokonaisuuteen.... Itse käytä vain 128 sillä sen todennäköisyys on yli 92% ja riittää minulle.

Viimeksi muokattu:
Moneron kannattavuus ainakin NiceHashilla paranee koko ajan, tällä hetkellä Ryzen 1700 tuottaa ylikin sen mitä 3070 eri parhaimmillaan. Mielenkiintoista sikäli, että keväällä, kun ensimmäistä kertaa NiceHashia kokeilin, Monero oli hädin tuskin kannattavaa ja mietin pidänkö CPU-louhinnan päällä ollenkaan...

Tällä hetkellä tuotot lienee ihan messevät, koska jopa tää 1700 tyrkkää paremmin kuin 3070 ja välillä tuotto huitelee jopa suorastaan "taivaissa". Katselin Moneron kurssia, että ei se ainakaan mitenkään ihmeemmin mielestäni keulu, en osaa sanoa, miksi tää NiceHashin Monero-louhinta tuottaa nyt näin hyvin. Parantunut viime päivinä koko ajan ja nyt se on hyvä. Varsinkin, kun huomioi R7 1700 TDP 65 W, ei pysty GPU:lla läheskään samaan tuottoon per kWh.

Lipes mokoma, menin ja ostin FOMOissani KS2:n Tswiftiltä, ihan sopu hintaan suhdanteisiin nähden mielestäni. Tähän saa softalla 2,7TH/1700W tjsp.

Viimeksi muokattu:
1,50-2,00€ on nyt päivätuotto 3900X:llä. 3,8Ghz , 1,15V
Tällä omalla systeemillä tulee noin 3,5€ päivässä. Sähkö maksaa 2,15€ / pv. Eli ihan tuottavaa hommaa vanhoilla romuilla. :)

BTC on noussu 25% kuukauden aikana, siinä taitaa olla syy.

1,50-2,00€ on nyt päivätuotto 3900X:llä. 3,8Ghz , 1,15V
Tällä omalla systeemillä tulee noin 3,5€ päivässä. Sähkö maksaa 2,15€ / pv. Eli ihan tuottavaa hommaa vanhoilla romuilla. :)

BTC on noussu 25% kuukauden aikana, siinä taitaa olla syy.
Ei ole BTC nousun takana ainakaan pelkästään, koska GPU-louhinta junnaa paikoillaan, kolikko vaan vaihtelee, joka 3070:lla parhaiten kannattaa. Mutta esim. viime keväänä mietin, kun NiceHashia ensimmäistä kertaa kokeilin suoraan pooliin louhinnan sijasta, että pidetään nyt muodon vuoksi toi CPU-louhinta päällä.

Tänään tilanne on jo Moneron kanssa se, että R7 1700 tuottaa yli 1,5-kertaisesti sen, mitä 3070! Ja tosiaan täydelläkin kuormalla 65 TDP, kun parhaillaankin 3070 ottaa 130...140 W. Ja tosiaan, kun tarkasin Moneron kehityksen, ei siinäkään mitään ihmeellistä ole, jotain erityistä kysyntää on Monerolla nyt NiceHashin systeemeissä. Hemmetin kannattavaa, tosin onhan tää 8-ytiminen prossu eikä sinällään ihan mopo kuitenkaan, single thread tässä kärsii ja pelit ei osaa kaikki hyödyntää kaikkia ytimiä. XMrig näemmä osaa :)

Ei ole BTC nousun takana ainakaan pelkästään, koska GPU-louhinta junnaa paikoillaan, kolikko vaan vaihtelee, joka 3070:lla parhaiten kannattaa. Mutta esim. viime keväänä mietin, kun NiceHashia ensimmäistä kertaa kokeilin suoraan pooliin louhinnan sijasta, että pidetään nyt muodon vuoksi toi CPU-louhinta päällä.

Ihan noin mutuna voisiko mennä sun RandomX arvat Zephyriin?

1700207933246.png

Ihan noin mutuna voisiko mennä sun RandomX arvat Zephyriin?

1700207933246.png
Kyllä ainakin NiceHashin algoritmissa lukee nimenomaan RandomXmonero. Sattumalta osui silmiin jonkun saksalaisen louhijan tekemä video kesäkuulta, jolloin Monero oli NiceHashissa myös muuttunut hyvin kannattavaksi. Nyt pitää muistaa tosiaan, mikä NiceHash on: louhintakapasiteetin vuokrauspaikka. Tällä hetkellä maksu Monerosta on 6,8 BTC/GH. Muutamia päiviä aikaisemmin se on ollut vain 1...1,5 tasolla, joka sekään ei ehkä ollut ihan pohjaa vielä. Saksalaisen videon aikoihin se oli reilut 4, mutta on tullut siitä myöhemmin alas. Muistaakseni vielä pari viikkoa sitten tämä R7 1700 Moneron louhinta tuotti jotain 200...300 satoshia päivässä, kun nyt se on tasolla 1500...1600. Aiemmin jo "hälyttelin" täällä, kun se nousi samalle tasolle 3070:n tuoton kanssa eli jonnekin 800...900 tasolle. Sittemmin 3070 tuotto nousikin maksimissaan ehkä johonkin 1000...1100 tasolle, kun BTC oikein keuli.

Mutta mikähän ihme siinä sitten on syynä, että joku haluaa maksaa Moneron louhinnasta näin hyvin? Haluaa siis mitä ilmeisimmin haalia Moneroa kasaan nyt vauhdilla? En tunne tota NiceHashin systeemiä tarkasti, mutta onko se sitten suoraan tosiaan käänteisesti niin, että jos haluat vuokrata louhintakapasiteettia, niin maksat siitä Bitcoineilla, käänteinen operaatio siis täysin, mitä minä teen hankkiakseni Bitcoinin roposia? Tuntuu jännältä, että joku haluaa mieluummin noin päin :)

Mielenkiintoinen heitto vielä, voisiko tässä olla joittenkin "Monero-valaitten" touhuja, haalivat Moneroa käsiinsä esim. pump & dump-toimintaan? Ja voisiko näistä NiceHashin vuokrahinnoista päätellä jotain tollasista yrityksistä?

Tiedän, että monilla on vastahankaista tämä NiceHash enkä oikein itsekään alkuun tykännyt siitä, aikanaan perustajilla oli jotain kusetustakin. Mutta olen kyllä sittemmin tullut siihen johtopäätökseen, että varsinkin tällaisia roposia louhimalla ja ehkä muutenkin, niin systeemi on kyllä aika hyvä, kun aina louhit sitä, mistä parhaiten maksetaan ja mihin laitteesi parhaiten pystyy. Ja vielä se, että vaikka NH vetää välistä, niin nuo hinnat voivat siltikin olla jotain ihan muuta kuin suhteessa "reaalimaailmaan" eli kuten juuri nyt Monero parhaillaan osoittaa, jostain syystä jotkut vaan haluavat nyt haalia Moneroa kaikin tavoin. Kenties he hyötyvät siitä tavallaan, mutta minä ainakin hyödyn siitä nyt jonkin aikaa, kun vajaalla 65 W tuotto 50 senttiä ja sähkö 23 senttiä! Itselläni ainakin on osoittautunut Bitcoineina mitatessa, että tuotot on ETH-louhinnan jälkeen olleet selvästi paremmat kuin mitä olisi saatavissa suoraan jotain kolikkoa jauhamalla johonkin pooliin. Eikä tartte tehdä osto/myynti-kirjanpitoa, kunhan kirjaa Bitcoinit vaan ylös.

Prossun tdp voi olla 65w.. seinästä mitaten sitten reippaasti enemmän. Ei pidä sekoittaa tdp:tä ja virrankulutusta keskenään.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 602
Jäsenet
81 671
Uusin jäsen
Voks

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom