Telaketju88
Tukijäsen
.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin itsekkin luulin, kunnes huomasin että hashrate on noin 60% normi korttiin verrattuna.
On ilmeisesti LHRn uudempaa versiota. Ykkösversio ei vaikuttanut ergoon.
Tuossa testiä.
Onko siis kyseessä toi evgan lhr kortti hintaan 669e?Paskat, laitoin itsekkin pari tulemaan Onhan tossa 50-päivää aikaa katua. Ainankin komea kortti, joo
Edelleen tuli dead gpu virhe vaikka vaihdoin B550 lankkuun (ja Factal Ion+ poweriin). Nyt vaihdoin kaikki väylät pcie gen kakkoseen, jos se vielä kaatuu niin riseri todennäköisesti risa.Jep. Mulla oli ongelmia kahden ohjaimen saamisessa toimintaan. Kolme alkaa olemaan jo mahdotonta.
Ja taas kaatui. TRM käyttöliittymän gpu ID-lista on vähän vaikealukuinen mutta ilmeisesti jo kahdesti kaatunut (dead) GPU 0 on 6800XT MB joka oli kiinni x1 riserissa. x16 riserissa kiinni oleva toinen 6800XT ja x1 riserissa kiinni oleva 6700XT toiminut ongelmitta.Edelleen tuli dead gpu virhe vaikka vaihdoin B550 lankkuun (ja Factal Ion+ poweriin). Nyt vaihdoin kaikki väylät pcie gen kakkoseen, jos se vielä kaatuu niin riseri todennäköisesti risa.
Boottaus sentään toimii normaalisti tällä lankulla, toisin kuin X570 tuffilla.
Juotokset voivat aikojen saatossa rikkoontua, mutta tämä yleensä näkyy toimimattomana korttina. Kova käyttö ja lämpö saattaa heikentää ylikellotuspotenttiaalia pitkässä juoksussa, mutta ei juurikaan vakiokorttiin vaikuta. Esimerkiksi vakiona toimii 1850 MHz ja uutena ylikellottuu 2150 Mhz. Nyt pitkä rasitus voi tiputtaa ylikellotuksen toimimaan enää 2050 Mhz vakaana. Käytännössä normaali pelisuorituskyky ei muutu.Kaverilta kuulin väitteen että oli tutkittu mainauskorttien menettävän pelisuorituskykyä noin 10% vuodessa jatkuvasta kovasta lämmöstä johtuvan juotosten hapettumisen takia. Lieneekö totta? Kaveri tietää aika paljon elektroniikasta, korjaa retrokoneita harrastuksekseen jne, joten en ihan suoralta kädeltä lähtisi tyrmäämään, mutta ainakin täällä puhutaan vain mainaussuorituskyvyn heikkenemisestä ja sekin ihan eri syystä. Mielipiteitä? Faktoja?
Riserin vaihdon jälkeen "kuollut" kortti tunnistautui välittömästi bootissa vaikka aikaisemmin ajurit piti asentaa uudestaan sen henkiin herättämiseksi.Ja taas kaatui. TRM käyttöliittymän gpu ID-lista on vähän vaikealukuinen mutta ilmeisesti jo kahdesti kaatunut (dead) GPU 0 on 6800XT MB joka oli kiinni x1 riserissa. x16 riserissa kiinni oleva toinen 6800XT ja x1 riserissa kiinni oleva 6700XT toiminut ongelmitta.
Riseri vaan vaihtoon ja katsotaan mitä tapahtuu.
et kai tosissassi meinaa etttä krp llä on resusseja louhijoiden tai yleensä kenenkään mikkihiiri summilla pelaavien peliliikkeeitä seurailla?Ei verottajalle, mutta krp:lle menee todennäköisesti aika pitkälle kaikki.
Rikokset | Krp: Virtuaalivaluuttoihin liittyviä rahanpesuilmoituksia alkuvuonna yli 3,4 miljoonaa kappaletta
”Kokonaiskuva ilmoitusmäärien osalta on selvästi nousujohteinen”www.hs.fi
Joten kannattaa varautua, että verottajallakin on kaikista siirroista tietoa jos ks. paikassa on käytetty oikeita henkilötietoja ja tunnistautumista.
et kai tosissassi meinaa etttä krp llä on resusseja louhijoiden tai yleensä kenenkään mikkihiiri summilla pelaavien peliliikkeeitä seurailla?
En kai mä niin sanonut?
Sitä vain, että todennäköisesti kaikkien crypto liikenne on jossain KRP:n rahanpesu rekisterissä. Se on sitten ihan eri asia miten sitä käytetään ja saako verottaja tuolta esim. virkaapua helposti.
Jos ilmoituksella on joku stanu pohja niin kyllähän tosta helposti summaa ne isoimmat kalat käytännössä juuri ilman mitään työtä.
3,5 miljoonaa ilmoitusta heinäkuuhun mennessä on sen verran iso määrä ja pelkästään Suomi, että kyllä siinä on pakko olla enemmän tai vähemmän kaikki.
Mahtaisiko tähän päteä GDPR, eli oikeus pyytää itseään koskevat tiedot? Olettaisin että tietojen luovutus on myös tietoa, joka olisi luovutettava tiedon kohteelle.Noi palvelut ei saa rahaa noista ilmoituksista, mutta ovat kuitenkin velvollisia niitä toimittamaan. Joten ainut järkevä konsti on suoraan välittää kaikki kuin käyttää aikaa ja rahaa selvitykseen. Ihan ymmärrettävää. Asiakas ei taas saa tietää mistään mitä välitetty.
Löytyykö jostain listaa mihin kortteihin nuo kaksi uutta 1660s biosia sopii?
Edit. Alan koota exceliä jossa kaikki omat 1660s hynixit ja sopiiko kumpikaan bios
Minulla myös 16kpl hynixeillä. Olikohan 6 MSI korttia, ja loput asusta.Asuksen 1660s tuf oc korttiin laitoin Palitin biossin, 35.6mh/s nyt. Toinen samanlainen kortti ei suostu biossia päivittämään vaan herjaa että on write protecti kortissa.
Tästähän tulee mukava boosti kun 1660skortteja on 13kpl.
Yllättävän paljon tulee 1060:llä, pariakymppiä jauhaa koko ajan.
Tuli mieleen verottajasta, miten te ilmoitatte ja maksatte verot louhinnasta? Siis ihan käytännössä miten se menee? Palkkatyössä ymmärtää että työnantaja tilittää ne verottajalle, mutta miten yksityinen tekee saman? Saako verokarhulta jonkun tilinumeron mihin rahat laitetaan? Ja kun lueskelin, niin ilmeisesti jokaisesta siirrosta pitäisi maksaa verot, vaikka valuutat jäisivät lompakkoon, koska louhinta on tuloveron alaista toimintaa, eli eri asia kuin sijoitusvoitot tms jotka taas on pääomatuloa. Tuntuuhan tuo ihan naurettavalta näiden muutamien kymppien takia, mutta pakkohan se on nämäkin ilmeisesti ilmoittaa.
Ihan tällä Releases · WyvernTKC/cpuminer-gr-avx2 virallisella. En löytänyt minkäänlaisia laskureita tms, muutenkin homma on erittäin kesken ja pientä toistaiseksi.
Mulla ei menny HiveOS:n kautta mikään bios sisään mutta winukan kautta onnistu.Löytyykö jostain listaa mihin kortteihin nuo kaksi uutta 1660s biosia sopii?
Edit. Alan koota exceliä jossa kaikki omat 1660s hynixit ja sopiiko kumpikaan bios
Onko tälle (2000 euron summalle) jotain lähdettä, en itse ainakaan ole törmännyt. Jos siis on muitakin ansiotuloja (yhteensä yli 10000€/vuosi) niin käsittääkseni vähäisestäkin louhimisesta pitää maksaa ansiotuloveroa. Stten jos louhiminen on ainut tulo niin ei tarvitse maksaa veroja itse louhimisesta jos se on vähäistä (yhteensä alle 10k€), mutta silti pitää pitää kirjaa vähintään kk-tasolla. Ja sitten kun muuttaa virtuaalivaluutan johonkin viralliseen valuuttaan niin on hyvä olla tiedossa niiden arvo louhintahetkellä että voi maksaa pääomatuloverot.Käsittääkseeni 2000€ saa louhia verovapaasti vuodessa, eli jos ei pauku tuosta yli loppuvuoden aikana, niin elä mieti edes veroja. Oletan siis että olet aloittelemassa hommaa, tai mainaat vain muutamalla kortilla.
Onko hajua mitä tarkottaa ja mikä aiheuttaa no algo supplied tuolla softalla? Vaikka mitenperi koodeja laittelis niin ei starttaa..
T: amatööri
puuttuunee "-a gr"
Edukasta työläistä tarjolla (3060 369)
Asus GeForce RTX 3060 PHOENIX (LHR) -näytönohjain, 12GB GDDR6 - 389,90€
GeForce RTX 30 -sarja - The Ultimate Play GeForce RTX™ 30 -sarjan grafiikkasuorittimet antavat äärimmäisen suorituskyvyn niin pelaajien kuiwww.jimms.fi
Otin tollasenhalvannormaalihintaisen kortin nyt testiin (maksutapa: nouto liikkeestä ). Pikaisesti googletettuna pitäisi ergoa kuitenkin vetää täpöllä jos tarpeeksi vanha driveri, tutkitaan ..
Ja ilmeisesti myös vaatii pcie3 x 8 nopeuksisen paikan tai nopeamman, jotta mainaa edes Ergoa melkein kunnolla.Ei välttämättä. Tästä oli tässä taaemmin juttua, että ergo on myös rajoituksen piirissä. RVN pitäisi toimia normaalisti.
Joo kyllähän se Ergokin on pääosin rajoituksen piirissä.Ei välttämättä. Tästä oli tässä taaemmin juttua, että ergo on myös rajoituksen piirissä. RVN pitäisi toimia normaalisti.
Joo kyllähän se Ergokin on pääosin rajoitetuksen piirissä.
Itse en ole jaksanut vielä tuon Ravencoinin kanssa alkaa vääntämään, niin täällä louhii tuollainen msrp hintaan ostettu louhintarajoitettu 3060 Phoenix toistaiseksi Ethereumia 22mh/s @ 68W.
Joo ei auta mitkään vippaskonstit näiden uusien LHR korttien kanssa. Ei suostunut kortti edes tunnistautumaan niillä kuuluisilla 470.05 ajureilla, uudet oli pakko pistää sisään.On kyllä totaalisen surkea tuotto. Siinä ei tosiaan dummy plugit ja pcie3 8x väylät auta?
Siis hetkinen, eihän nämä ravencoinissa vaadi mitään erikoisia väyliä tsi plugeja, vaan nimenomaan ethereumissa (joka ei sekään onnistu v2 lhr:llä). Eikös se noin ole?On kyllä totaalisen surkea tuotto. Siinä ei tosiaan dummy plugit ja pcie3 8x väylät auta?
Siis hetkinen, eihän nämä ravencoinissa vaadi mitään erikoisia väyliä tsi plugeja, vaan nimenomaan ethereumissa (joka ei sekään onnistu v2 lhr:llä). Eikös se noin ole?
Ethereumista oli puhe.Siis hetkinen, eihän nämä ravencoinissa vaadi mitään erikoisia väyliä tsi plugeja, vaan nimenomaan ethereumissa (joka ei sekään onnistu v2 lhr:llä). Eikös se noin ole?
Hyvä hyvä. Itse olen siirtynyt jo täysin altteihin eikä mistään tule enää itse louhittua ethereumiaEthereumista oli puhe.
Mutta, esim Ravencoin kyllä menee ongelmitta niin vanhoilla kuin uusillakin malleilla ilman mitään erikoisvirityksiä.
Oli tuolla puhetta myös muista. Itsekkin mutuilin ja nyt korjasin. Eli uudet lhr V2 kortit louhivat Ravenia normaalisti, mutta Ergo osittain rajoitettu ja Eth rajoitettu puoleen. Onko muilla kolikoilla rajoituksia? (Ja ei sillä varmaan väliä, vaikka olisi kun ei noiden kolmen ulkopuolella mitään kannata louhia.)Ethereumista oli puhe.
Mutta, esim Ravencoin kyllä menee ongelmitta niin vanhoilla kuin uusillakin malleilla ilman mitään erikoisvirityksiä.
Niin, ei kannata tällä hetkellä. Puolen vuoden päästä voi olla aivan eri tilanne, joten voisi olla mukava tietää mitä noilla yleensä on parasta louhiaOli tuolla puhetta myös muista. Itsekkin mutuilin ja nyt korjasin. Eli uudet lhr V2 kortit louhivat Ravenia normaalisti, mutta Ergo osittain rajoitettu ja Eth rajoitettu puoleen. Onko muilla kolikoilla rajoituksia? (Ja ei sillä varmaan väliä, vaikka olisi kun ei noiden kolmen ulkopuolella mitään kannata louhia.)
Jep, itsekin olen jauhanut yhtä aikaa Team Red Minerilla (AMD ja RVN) ja Phoenixilla (Nvidia ja ETH).Ja voihan sitä määrittää millä kortilla louhii mitäkin. Yleensä -d komennolla.
Löytyi näköjään yksi phoenix kortti jossa samsungin muistit. Luulin että ne on kaikki hynixiä. Heitin tuohon vahingossa palitin hynix biosin sisään, meni kyllä ilman herjoja, mutta en uskaltanut ajaa. Onneksi olen ottanut kaikista varmuuskopiot talteen.
Note to self: ASUS dual miniin sopii palitin bios. Ihan hyvältä näyttää ensimmäinen rigi
Olisi tuo hynixillinenkin kannattanut testata. Ei siitä mitään pahaa käy, mutta tuskin tulee vain hasrate etua. Tämän olisi saanut nyt vaan varmistettuaLöytyi näköjään yksi phoenix kortti jossa samsungin muistit. Luulin että ne on kaikki hynixiä. Heitin tuohon vahingossa palitin hynix biosin sisään, meni kyllä ilman herjoja, mutta en uskaltanut ajaa. Onneksi olen ottanut kaikista varmuuskopiot talteen.
Note to self: ASUS dual miniin sopii palitin bios. Ihan hyvältä näyttää ensimmäinen rigi
Tuossa oli siis samsungin muistit johon laitoin vahingossa hynix muistillisen biosin.Olisi tuo hynixillinenkin kannattanut testata. Ei siitä mitään pahaa käy, mutta tuskin tulee vain hasrate etua. Tämän olisi saanut nyt vaan varmistettua
Ethereum 2.0 oikeastaan tappaa mainaamisen, koska siirtyy proof-of-stakeen.Joo mut niitä ei saanut tilattua kuin 1kpl. Ja nekin meni sen verran nopeasti, että kun siirsin välissä crypto.com kortille ton verran rahaa ja maksoin sillä niin tilausvahvistuksessa lukee toimisajan kohdalla: Ei myynnissä. Varmaan saan kortin kyllä joskus, mutta en tosta erästä.
EIP1559 oli kyllä floppi siinä merkityksessä, että verrataan euromääräistä tuottoa edeltävään kuukauteen. Piti laskea 30%, mutta mulla ainakin nousi n.15-20%. Ehkä enemmänkin kun heinäkuussa oli enempi kortteja töissä. Toivottavasti eth 2.0 tarjoaa vastaavia karvaita pettymyksiä... . Mitä en kyllä usko, mutta toivossa on hyvä elää...
Onko tälle (2000 euron summalle) jotain lähdettä, en itse ainakaan ole törmännyt. Jos siis on muitakin ansiotuloja (yhteensä yli 10000€/vuosi) niin käsittääkseni vähäisestäkin louhimisesta pitää maksaa ansiotuloveroa. Stten jos louhiminen on ainut tulo niin ei tarvitse maksaa veroja itse louhimisesta jos se on vähäistä (yhteensä alle 10k€), mutta silti pitää pitää kirjaa vähintään kk-tasolla. Ja sitten kun muuttaa virtuaalivaluutan johonkin viralliseen valuuttaan niin on hyvä olla tiedossa niiden arvo louhintahetkellä että voi maksaa pääomatuloverot.
Tämä on minun käsitykseni asiasta.
Edit: kirjoitusvirheitä korjattu.
Ethereum 2.0 oikeastaan tappaa mainaamisen, koska siirtyy proof-of-stakeen.