Kotiverkon yhteys internettiin julkisen WiFin kautta?

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
316
Minulla on kämpässä ollut 4G-reititin, jonka kautta on saatu netti. Alun perin hankin tuon 4G-reitittimen, kun opiskelijakämpästä lähti kiinteä RJ45-netti pois ja sanottiin, että tilalle tulee julkinen WLAN. Ajattelin, että tuo julkinen WLAN olisi täysi susi. Hankin samantien 10Mbps kiinteännetin tilalle 4G-reitittimen ja unohdin kokonaan tuon julkisen WLANin.

Kuva tilanteesta

No meninpä eilen kokeilemaan sen nopeutta, niin kämpän sisällä sen nopeus oli joku 100Mbps. Menin seuraavaksi testaamaan nopeutta suoraan tukiaseman vierestä 5GHz taajuudella, niin nopeus pomppasi 400Mbps ja pingi oli 1-2ms. Elikkä tämä julkinen WiFi vetää minun 4G modeemia turpaa 6-0 (4G-yhteyden nopeus vaihtelee 15-120Mbps välillä 30ms pingillä) ja kaiken lisäksi WiFi kuuluu vuokraan.


Asunnon betoniseinät blokkaavat tehokkaasti tuota 5GHz verkkoa, niin täytyy saada jokin repeatteri mahdollisimman lähelle julkisen WiFin tukiasemaa.


Linkin takaa löytyy kuvaus minun nykyisestä verkosta ja uudesta verkosta mitä olen suunnitellut. Aluksi ajattelin, että käyttäisin tuossa uudessa verkossa Asuksen RT-AC56U reititintä yhteyspisteenä tuohon julkiseen WiFiin. Olisiko mahdollisesti jotain parempia laitteita tälläiseen keissiin? Eli: Mikä laite olisi paras julkisen WiFin ja oman verkon yhdistämiseen?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 383
Viestejä
4 196 817
Jäsenet
70 900
Uusin jäsen
daemon

Hinta.fi

Ylös Bottom