Kotimainen pelipalvelin (~15 Mbit/s upload)

Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
438
Hakusessa pelipalvelin 24 pelaajalle eli Wreckfestin tapauksessa 15 Mbit/s uploadille. Olisi hyvä mikäli pelipalvelin tukisi kivuttomasti Steamin päivitystä ja Workshopia (modit).

Mitä oma haku on tuottanut tulosta, niin GTXGamingiltä löytyy lähimmät masiinat Tukholmasta ja edellä mainituin herkuin. Suomesta ja tarkemmin Etelä-Suomesta kun löytyisi, niin pingit olisivat ihanteelliset.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Ei ole pahat pingit kyllä tukholmaan. Mites noissa peleissä toimis VPS, tuskin noi peliservutkaan on dedicoituja?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Mitäs noista maksetaan nykyään /kk. Jos laittais toisen buildin tuota varten...
Ja on kyllä vähän väärä alue tuollaiselle kysymykselle.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
11
Ei ole pahat pingit kyllä tukholmaan. Mites noissa peleissä toimis VPS, tuskin noi peliservutkaan on dedicoituja?
Oma kokemus on lähemmäs vuosikymmenen takaa ja kilpailullisista peleistä, mutta kyllä ainakin silloin kaikki* peliserverit pyörivät dedikoiduilla palvelimilla ihan suorituskykysyistä. Osassa pelejä käytettiin kustomoitua Linux-kerneliä, että saatiin raudasta kaikki irti. Toki yhdellä fyysisellä palvelimella saattoi pyöriä kymmeniä pelipalvelimia samaan aikaan.

Joskus muutama vuosi sitten kokeilin pyörittää VPS:llä, kyllähän se toimi, mutta ei kuitenkaan ihan niin hyvin kuin dedikoidulla. Kasuaalimmalle pelille varmasti ihan ok. Joidenkin pelien servut käyttää sen verran paljon prossua, että kaikki palveluntarjoajat eivät noiden pyörittämistä katso hyvällä, vaikka tilatun virtuaalipalvelimen speksit näennäisesti siihen riittäisivätkin.

* = puhun nyt siis laadukkaista, vuokrattavista pelipalvelimista. Toki siihenkin aikaan oli public-palvelimia joka lähtöön, osa varmasti pyöri virtuaalipalvelimilla ja osa kierrätysraudalla jonkun opiskelijaboksin vaatekaapissa.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 074
Jos nyt siis on kyse Wreckfestin servusta, niin itse olen käyttänyt Nitradoa ja Zap-Hostingia, molemmilla homma toimii.
Workshop modien tuesta en osaa tosin sanoa kummankaan kohdalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
GtxGamingillä ollut jokunen serveri vuosien mittaan. Ja kaikki toiminut kuin junan vessa. Jos jotakin ongelmaa on ollut, niin aspa auttaa vaikka keskellä yötä.
Myös workshop toiminut niin kuin pitää. Ainakin niillä peleillä mitä olen itse pelannut heidän kautta.

Ja tuolla Ruotsin servulla on ollut itselläni paremmat pingit kuin Suomessa. Joten ei voi huonoksi sanoa, vaikka on Ruotsissa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 664
Viestejä
4 221 035
Jäsenet
71 092
Uusin jäsen
Joose Roivas

Hinta.fi

Ylös Bottom