Mistään tarkoituksellisesta kusetuksesta ei ole mitään todisteita, ja viestini sisälsi perustelut.
Ethän perustellut, vaan se oli juuri sitä samaa paskaa jossa lähes ilakoitiin sille, että kusetus onnistui.
Totesit mm:
Faktoja on, että
1) Tuotekehitys maksaa
2) Hyvätkään projektit ei aina onnistu
Noillahan voi perustella mitä tahansa kusetusta. Onnistuneen ja epäonnistuneen kusetuksen ero on markkinoinnissa ja siinä että onnistuuko saamaan miljoonia resoluution muutokseen (yksinkertaistettuna).
Jolla yritti tosissaan tehdä sen tabletin, mutta homma kusi.
Sano nyt ihan vakavalla naamalla paljonko tarvitaan lisää miljoonia valmiin käyttöjärjestelmän skaalaamiseen uudelle resoluutiolle. Siis ihan vitun tosissaan yritettiin, mutta miljoonat ei vaan millään riitä resoluution muutokseen? Kuinka paska se niiden käyttis sitten tosiaan on, kun uusi resoluutio tarttee kolmatta miljoonaa edestä koodaamista ja silti ei vittu tampioilta onnistu.
Ja jos asia on tosiaan niinkuin väität, niin miksei Jolla voinut sanoa sitä rehellisesti? Miksi piti esittää ja valehdella ja jopa lavastaa "tuotekehitystä"?
Eli jos et ole yksi niistä Jollalle runkkailevista vitunaikaisista fanipojista, niin koita edes perustella äläkä heittele noita "no tuotekehitys maksaa" tyylisiä tyhjiä onlinereita. Tuo on Jollan uhrien vähättelyä.
Ja tabletin tuotekehityksessä ei ollut kyse pelkästään ajureista vaan mm. siitä että SaildfishOS:n käyttökliittymä tehtiin skaalautumaan isommille ruuduille jne.
Rahaa kerättiin tabletin tuotekehitykseen ja koska itse tablettiin sitä ei tarvittu vaan softaan ja senkin piti olla valmista jo muuten muttei tabletille skaalattuna. Miksi mitä kaikkea paskaa ja valhetta "finnish design" teemalla sitten puskea.?
Joo. Itse olin asiakas mutten fanipoika. Ostin ekan jollan, ja vaihdoin siitä pois vuosia sitten.
Se, että joku kerää ympärilleen fanipoikia ei tarkoita, että kaikki ketkä siitä sanoo jotain positiviista on sen fanipoikia.
Jos heittelee ilmoille tyhjiä fanipoikien vittuiluonlinereita joilla naureskellaan Jollan uhreille eikä edes vaivauduta perustelemaan niin silloin Jollan (ja Applen) tapauksessa hyvin todennäköistä, että kyseessä on fanipoika.
Siihen "tuotekehitys maksaa" naureskeluun kun kuuluu se äänetön "kiitos rahoista hölmöt" joka ei kirjoiteta / sanota ääneen.
Alkaa mennä jo melko törkeäksi, jos siitä, että kritisoi typerää syyttelyäsi joutuu itse syytösten kohteeksi.
Melkoista perusteetonta syyttelyä.
Mutta selvennetään vielä: En ole koskaan ollut Jollalla töissä, en kirjoittanut riviäkään koodia Meegoon, Maemoon enkä SaiflishOSään. Mutta Jollan johtoportaassa on yksi entinen työkaveri 17-16 vuoden takaa Nokialta, n. vuosi tehtiin siellä samoja hommia. En kuitenkaan ole vuosiin ollut missään yhteyksissä tämän entisen työkaverin kanssa.
Ok.
Ja Jolla on edelleen olemassa, se vaan ei tee mitään vaan ylläpitää yhtä käyttistä jota Jollan omien fanien mukaan on mahdotonta saada uusille laitteille portattua kun maksaa miljoonia tyhmien rahaa per laite.
Ja disclaimerina kaikille jotka ei ole fanipoikia: En yritä vähätellä softaprojektien haastavuutta, mutta jos "valmiin" käyttiksen porttaaminen yhdelle uudelle laitteelle ja resoluutiolle maksaa miljoonia niin ehkäpä koko projektia ei olisi pitänyt aloittaa varsinkin kun rahaa oletettiin tulevan vähemmän ja silti ei vaan piisannut.
Eri asiahan olisi jos suoraan myönnettäisiin, että itse käyttiksen kehityksen tuomaa alijäämää eli yrityksen pyörittämisen tappioita siinä kuitattiin uhrien rahoilla ja oikeasti miljoonat ei huvenneet pelkkään resoluutioon ja käyttöliittymälaajennukseen niinkuin nyt leikitään mm. hkultalan toimesta.