Koteloa etsimässä erittäin venyvällä budjetilla

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
GPU: Asus Strix 1070Ti
CPU: Intel 8400
PSU: Corsair AX760
Cooler: Noctua NH-D15
Kiintolevyt: 2x SSD + 2x 3.5" HDD WD green
Emolevy: MSI Z370-A PRO
Muistit: G.Skill 16GB (2 x 8GB) Ripjaws V, DDR4 3200 MHz, CL14, 1.35V, punainen

Olisin tuollaisen kokoonpanon ostamassa. Kotelo ja sen mahdolliset tuulettimet vaan on vielä mysteeri mihin tarvitsisin nopeasti vastauksen. Tähän mennessä olen omistanut Antec sonata plus 550, Fractal R3 ja nykyinen on Silverstone Raven Evolution RV02-EW. Kaikki kotelot ovat olleet omalla tavalla pettymyksiä minkä takia haluaisin tällä kertaa saada "unelmien" kotelon ja olen siitä kyllä valmis maksamaan. Olisi kiva kun ei tarvitsisi enää koteloa vaihtaa vaan pelkkiä komponentteja. Alunperin tavoite budjettini oli 1400€ koneelle ja noin 350€ on jäljellä mutta tarvittaessa budjetti joustaa joskin en pane pahakseni vaikka halvemmalla selviäisi.

Kotelo saisi olla väriltään kokonaan musta ja "mitään sanomattoman näköinen". Kotelo on noin 5m päässä siitä mistä istun ja peittää pistorasiat missä on paljon johtoja kiinni. En halua että koneesta loistaa mitään valoja ulos ja ikkunaa ei saa olla koska nykyisin noita ledejä tungetaan joka paikkaan eikä niitä saa kaikkia aina sammutettua helposti. Keskusyksikkö on kuitenkin olohuoneessani ja TV tason vieressä joten sivusilmällä sen erotan minkä takia olisi hyvä että se ei kiinnitä kummempaa huomiota. Nykyinen koteloni on iso ja ikkunallinen mutta ikkuna on seinänpuolella ja iso koko taas ei haittaa.

Tässä kuvia mitkä kertovat enemmän kuin kirjoitukseni: (Vanhoja kuvia kaikki, mutta melkolailla samalta näyttää nykyään kuin viimeisessä kuvassa)


Unelmieni kotelo olisi musta mötikkä mikä pitäisi osat viileänä ja päästäisi mahdollisimman vähän ääntä ulos. Kotelossa pitäisi olla otettu huomioon myös pienet asiat kuten 3.5" HDD levyjen resonointi ja tuulettimien äänet. Täältä luultavasti löytyy parhaat asiantuntijat ja näihin perehtyneiden mielipiteet kiinnostaisi.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
5
Itse ehdottaisin tuota uutta fractal design r6 koteloo Fractal Design Define R6 - Black, ATX-kotelo, musta - 134,90€
mielestäni siinä saa tuuletusta että myös hiljaisuutta, en itse tiedä miten toi r3 eroaa r5 kun itse olen alkanu vasta käyttämään näitä fractal tuotteitta ja ainakin r5 on ollu hyvä.
Tässä olisi lähiaikoina itse aikomus ostaa toi r6, tossa kuitenki olisi yksi vaihtoehto
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Vaikuttaa kyl erittäin hyvältä toi Define R6, itekkin ottaisin sen jos nyt olisin koteloo hankkimassa. Tosta saa siis ikkunallista ja ilman versioita.
Jayztwocentillä mielestäni hyvä review kotelosta:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
Minulle jo eilen tuota koteloa ehdotettiin, mutta nyt kun tuon videon katsoin ja IO techin arvostelun luin niin pitäisi olla melko loppuun asti mietitty kotelo ja vaatimani asiat on otettu huomioon. Toisaalta eipä hirveästi muita ole edes ehdotettu.

Fractal Design Define R6 - Black, ATX-kotelo, musta - 134,90€

Luultavasti tuon mallin tilaan kun Blackout yms. on vasta tulossa jossain vaiheessa niin saan nopeammin.

Raven Mitat: (PxLxK): 643 x 212 x 503
Fractal Mitat: (PxLxK): 543 x 233 x 465

Tuo näyttää yllättävän pieneltä videoissa mutta ei noilla loppujen lopuksi ihan hirveästi ole koossa eroa vaikka tämä raven on melko massiivinen.

Pakko vielä varmistaa että mahtuuhan CPU coolerini yms. ongelmitta tuohon? Jos oikein katsoin mitat niin pitäisi mahtua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
346
Mites olis Corsair air 740? Sisälle sopii hyvin niin puhaltimet kuin vesivermeetkin. Miinuksena toki tuo ikkuna, mutta se on nykyään muotia. Päälle auton laseihin tarkoitettu kalvo voisi korjata asian tai käännät seinää vasten niinkuin nytkin ja laitat vaikka anopinkielen kivassa ruukussa päälle ni kukaan ei edes huomaa, että siinä on tietokone ;)
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Kun muuten on niin kliinisen mietitty sisustus, niin pakko kysyä, että puuttuuko muovisuojat vesiputkien juuresta? ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
Mites olis Corsair air 740? Sisälle sopii hyvin niin puhaltimet kuin vesivermeetkin. Miinuksena toki tuo ikkuna, mutta se on nykyään muotia. Päälle auton laseihin tarkoitettu kalvo voisi korjata asian tai käännät seinää vasten niinkuin nytkin ja laitat vaikka anopinkielen kivassa ruukussa päälle ni kukaan ei edes huomaa, että siinä on tietokone ;)
Tilasin pari päivää sitten Fractal R6 vaikutti aika täydelliseltä kotelolta ja kaikki valot yms. saa pois päältä tai piiloon.

Kun muuten on niin kliinisen mietitty sisustus, niin pakko kysyä, että puuttuuko muovisuojat vesiputkien juuresta? ;)
Mulla on menny niin paljon aikaa tavaroiden hankintaan etten ole toistaiseksi valokytkimiä lukuunottamatta tehnyt asunnolle mitään. En ole itseasiassa koskaan aiemmin kiinnittänyt huomiota tuohon mutta nyt kun sanoit niin taitaahan ne puuttua. Olen vaan kiinnittänyt huomiota noihin edellisen omistajan rumasti laitetuihin laminaatteihin. Saakohan noita jostain hankittua jälkeenpäin ja mikä noiden tarkoitus tarkalleen on? En onnistunut google haulla keksimään noiden nimeä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Tilasin pari päivää sitten Fractal R6 vaikutti aika täydelliseltä kotelolta ja kaikki valot yms. saa pois päältä tai piiloon.



Mulla on menny niin paljon aikaa tavaroiden hankintaan etten ole toistaiseksi valokytkimiä lukuunottamatta tehnyt asunnolle mitään. En ole itseasiassa koskaan aiemmin kiinnittänyt huomiota tuohon mutta nyt kun sanoit niin taitaahan ne puuttua. Olen vaan kiinnittänyt huomiota noihin edellisen omistajan rumasti laitetuihin laminaatteihin. Saakohan noita jostain hankittua jälkeenpäin ja mikä noiden tarkoitus tarkalleen on? En onnistunut google haulla keksimään noiden nimeä.
Varmaan jotkut tämmöiset tuohon käy: PEITELEVY PROF 28MM VALK MUOVIA 2KPL | K-rauta.fi
Koko vaan noiden omien putkien mukaan. Eikai noilla ole sen kummempaa tarkoitusta kuin vähän piilottaa ja siistiä putkien läpivientiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 299
Varmaan jotkut tämmöiset tuohon käy: PEITELEVY PROF 28MM VALK MUOVIA 2KPL | K-rauta.fi
Koko vaan noiden omien putkien mukaan. Eikai noilla ole sen kummempaa tarkoitusta kuin vähän piilottaa ja siistiä putkien läpivientiä.
Kiitos. Vaikkei aiheeseen liity niin hyvä että kerroitte. Olen jotenkin aattellut että nuo olisi jotenkin asennus vaiheessa asennettavat enkä ole sen enempää miettinyt. Hieman rumaltahan nuo juuret näyttää ilman noita. Saapahan vielä vähän kliinisemmäksi ;)
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Juuri tuollaisia tarkoitin :tup:

Ja joissain muualla ihmetellyt, että tuollaiset jääneet/jätetty pois, vaikka vaikuttaa melko paljon lopputulokseen.
Mukava, jos ei ollut ihan tyhjää huutelua turhasta :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 764
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom