Koskeeko uuden tuotteen hinnan sääntö myös alennuksia?

Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
Tässä on nyt omaan ilmoitukseeni ja yhteen toiseenkin huomautettu Samsung 980 PRO 500GB -kiintolevyjen hinnoista.

Tuo Powerin halpa hinta näille on vain tämän viikon erikoistarjous joka loppuu huomenna sunnuntaina. Aivan älytöntä vaatia käytettyjen tuotteiden hintaa alemmaksi sen perusteella, että joku kauppa myy erikoiserän todella halpaan hintaan. Hinta.fi:ssä seuraavaksi halvin on Datatronicissa, jossa sielläkin on alennus käynnissä. Eli oikeasti halvin täysihintainen olisi tuo Proshopin 127€


Veljekset Keskinen myy Playstation 5:ttä 1 pennin hintaan joten pitäisikö niitä täällä foorumilla jaella ilmaiseksi?

Voin toki ottaa ilmoitukseni pois, jossa pyyntini neljästä kiintolevystä on kalliimpi kuin Powerin erikoisalennuksessa ja sitten postata sen maanantaina uudestaan kun Powerin hinta palaa normaaliksi. En vain näe siinä mitään järkeä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 135
En tiedä asiasta mitään, mutta miksi joku edes ostaisi käytetyn tuotteen, jos sen saa helposti uutena halvemmalla?
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
En tiedä asiasta mitään, mutta miksi joku edes ostaisi käytetyn tuotteen, jos sen saa helposti uutena halvemmalla?
Pointti ei ole siinä ostaako joku sen vai ei. Pointti on siinä, että jos joku liike laittaa alennukseen randomisti jonkun komponentin niin pitääkö täällä laskea käytettyjen hinnat myös sen perusteella? Jos tämän alennusviikon jälkeen hinta pomppaa takaisin normaaliin tuolla liikkeessä niin käytetyn myyjä jää siinä todella paljon häviölle.

Minulla on toiminimi ja sopimus Alson kanssa. Voisin siis laittaa nettikauppaani myyntiin esim. RTX 3090 näytönohjaimen hintaan 100€ päiväksi ja tulla sitten tänne ostamaan kaikkien näyttikset alle 100€:lla kun sen saisi uutena satasella?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 404
Pointti ei ole siinä ostaako joku sen vai ei. Pointti on siinä, että jos joku liike laittaa alennukseen randomisti jonkun komponentin niin pitääkö täällä laskea käytettyjen hinnat myös sen perusteella? Jos tämän alennusviikon jälkeen hinta pomppaa takaisin normaaliin tuolla liikkeessä niin käytetyn myyjä jää siinä todella paljon häviölle.

Minulla on toiminimi ja sopimus Alson kanssa. Voisin siis laittaa nettikauppaani myyntiin esim. RTX 3090 näytönohjaimen hintaan 100€ päiväksi ja tulla sitten tänne ostamaan kaikkien näyttikset alle 100€:lla kun sen saisi uutena satasella?
Voit kokeilla. Todennäköisesti kukaan ei myy sinulle käytettyä RTX 3090:aa 100 eurolla, vaikka sitä verkkokaupassasi siihen hintaan tarjoaisit.
Omassa verkkokaupassasi kauppa sen sijaan kävisi merkittävästi joutuisammin.

Käsittääkseni täällä ei ole mitään automaattialennusvelvoitetta. Jos kuitenkin myyt käytettyä tuotettasi korkeampaan hintaan kuin mitä uutena saa, voit valita joko oman ilmoituksesi hinnan laskemista, tuotteen poistamista myynnistä tai sitten pitkällistä odottelua.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
Ei tietenkään myy, mutta minulle on epäselvä tämä kauppapaikan sääntö. Jos jossain on hetkellisesti myynnissä uusi tuote todella halvalla, onko täältä otettava ilmoitus pois ja postattava takaisin kun alennus loppuu? Vai voiko ilmoituksen pitää täällä jos hp on alempi kuin uuden vastaavan hinta ilman alennusta?

Tosiaan yhteen ilmoitukseen tuli huomautus tuosta 980 Pron hintapyynnistä että pitää olla alempi kuin uuden vastaavan.

Powerilla on viikon kestävä ale, jossa levyn hinta tippui 70e eli melkein puolet (159,90 -> 89,90)

Mielestäni on kohtuutonta pyytää täällä myytäviä levyjä tiputtamaan hintapyyntö alle 89,90e esim. viikko sitten ostetusta levystä (jolloin hinta oli 159,90) kun tuo Powerin hinta palaa 159,90 euroon maanantaina.

Ymmärrän ettei niitä täältä kukaan osta jos saa jostain alennuksesta halvemmalla, mutta jos kyse on väliaikaisesta alennuksesta niin onko täällä pakko poistaa myynti-ilmoitus alennuksen ajaksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Helpointa lienee laittaa ilmoitukseen: "poissa myynnistä viikonlopun ajan" ja sitten Powerin tarjouksen loputtua editoida takaisin myyntiin. Vie minuutin ja on helpoin tapa hoitaa asia.

Itse editoin välillä omia myynti-ilmoituksia pois myynnistä ihan semmoisenkin asian takia, että on muita kiireitä ja ei ehdi kauppoja hoitamaan. Sitten takaisin, kun tilanne rauhoittuu.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
Tai sääntöön poikkeus, että ei koske väliaikaisia alennuksia? Tai sitten jos tuommoisesta saa huomautuksen niin sillä ei saisi olla mitään painoarvoa.

Jos mulla on 50 eri tavaraakin myynnissä, en voi mitenkään seurata päivittäin kaikkien kauppojen tarjouksia ja sitä mukaa väliaikaisesti muokkailla ilmotuksia tauolle.

Mielipiteitä asiaan varmasti löytyy monia, mutta mikä on ylläpidon linjaus?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 861
Jos mulla on 50 eri tavaraakin myynnissä, en voi mitenkään seurata päivittäin kaikkien kauppojen tarjouksia ja sitä mukaa väliaikaisesti muokkailla ilmotuksia tauolle.
Ole huoleti, kyllä täällä huolehditaan ettei missään ole halvemmalla tai saat kyllä siitä tiedon :D

Ylläpidon kanta taitaa olla juuri tuo mikä säännöissä on, eli hintapyynti alle uuden hinnan, joten ainoa järkevä tapa lienee toi hsalosen myynnistä poisto tai pyyntihinnan laskeminen
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
Joo selkee. Tää Powerin alennus tuli kyllä aika puskista ja näin isot alet on aika harvinaisia niin tuskin usein käy vastaavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Jos on 50 tavaraa myynnissä, ei taideta enää puhua harrastelijatoiminnasta, vaan ammattimaisesta myynnin harjoittamisesta.. Semmoinen normaali määrä on pari, mutta johtuen säännöistä, ne voi olla useassa paikassa (esim. konepaketin osat eri alueilla, konepaketissa ja vaihdetaan-osastolla).
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
Jos on 50 tavaraa myynnissä, ei taideta enää puhua harrastelijatoiminnasta, vaan ammattimaisesta myynnin harjoittamisesta..
Olen ostanut kiintolevyjä esim. noin 100 kappaletta viime kuussa. Jos päätän myydä ne niin onko se ammatinharjoittamista?

Jos myyn esim. sukulaisteni vanhoja tavaroita kun he eivät osaa itse laittaa niitä nettiin myyntiin, onko se ammatinharjoittamista?

Tuo 50 tavaraa oli vaan hatusta heitetty luku.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
Mulla on hyvä pokka. Liitteenä tänhetkinen chia-farmini.

Edit: onneks en pyöri täällä foorumilla muutakun kauppa-alueella. Tuntuu ettei täällä muuta tehdä kun vittuilla.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Mulla on hyvä pokka. Liitteenä tänhetkinen chia-farmini.

Edit: onneks en pyöri täällä foorumilla muutakun kauppa-alueella. Tuntuu ettei täällä muuta tehdä kun vittuilla.
Tämä ei ole kaupallista toimintaa? Mainaat levyillä kryptovaluuttaa, eli teet niillä rahaa.

Täällä on bannittu jo pari mainaajaa, ihan tästä syystä. Mainasivat vaan näytönohjaimilla. Ylläpito on kuitenkin fiksua porukkaa, niin varmaan chia-mainaamisestakin ja siihen liittyvästä massiivisesta kovalevyjen kauppatoiminnasta seuraa sanktioita tulevaisuudessa.

Ei se voi olla hyvä diili jollekin harrastelijalle ostaa loppuunmainattu levy, jonka käyttöikää on laskettu jatkuvalla mainaamisella.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
343
En nyt tiedä miksi perustelen sinulle yhtään mitään, mutta en yleensä tykkää siitä kun misinformaatiota levitetään.

Et siis tiedä miten chia-farmaus toimii, kun oletat, että se kuluttaa kiintolevyt loppuun (tästä on myös kirjoitettu artikkeleita kuinka chia-farmaus tuhoaa kiintolevyt. Mitä...?)

Chian farmauksessa on kaksi eri vaihetta.

Vaihe yksi on plottaus, jossa generoidaan (yleisin koko, k32) noin 108 GB:n kokoisia tiedostoja.
Näitä tiedostoja kutsutaan ploteiksi. Plotin generoimisessa voidaan käyttää nopeita NVME-levyjä toki, joka kyllä tuhoaa nämä NVME-levyt (yhden plotin luonti kirjoittaa noin 1.5 TB levyllä).
Jos käytät kuitenkin plottauksessa esim. madmaxin plotteria, voit käyttää ramdiskia plottauksessa, jolloin NVME:lle jää vain 25% kirjoituksista eli noin 380 GB kirjoitusta per plotti.
Monet ovat heittäneet NVME-levyt jo pois plottauksesta ja siirtyneet SAS-levyjen käyttämiseen tuossa lopun 25% kirjoittamisessa. SAS-levyillä pystyy luomaan plotteja lukemattomia määriä, koska SAS-asemat eivät kulu samalla lailla kun NVME-asemat.

Vaihe kaksi on farmaus. Tässä vaiheessa plotit siirretään lepäämään isokokoisille HDD-levyille, joista chia-ohjelmisto skannaa plotteja proofien löytämiseksi (Googlesta voi lukea tarkemmin mitä se tarkoittaa).
Farmauksessa siis HDD-levyjen annetaan vain olla, eikä niille kirjoiteta kuin yhden kerran plotit ja that's it.

Chian farmaus kuluttaa siis HDD-levyjä luultavasti vähemmän kuin jokapäiväinen tietokoneen käyttö.

edit: Lisätään nyt vielä, että jos ramia on tarpeeksi (512GB) niin koko plottauksen voi hoitaa ramdiskilla, joka ei tuhoudu samalla lailla kuin NVME-levyt.
edit2: Kiintolevyjä ostaessa myös kannattaa aina pyytää myyjältä CrystalDiskInfo tai muu vastaava. Sieltä näkee hyvin pitkälti kiintolevyn kunnon, paljonko sillä on kirjoitettu, luettu, montako kertaa on käynnistelty yms. Toisin kuin GPU-mainauksessa on vaikea tietää onko näyttiksellä mainattu, kiintolevyjen kanssa niistä saa hyvin tarkat tiedot ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 498
Mistä sait päähäsi, että ilmoitus olisi sääntöjen vastainen? Eihän tuo hinnasta narissut kaveri mistään säännöistä puhunut. Totta kai on tyhmää ostaa käytettynä uutta kalliimpaa. Jos verenpaine huitelee noin korkealla tarkentavasta kysymyksestä, voi miettiä, tarvitsiko ilmoituksessa edes puhua mistään TBW-arvoista.

Usein kuvankaappaus SMART-tiedoista esim. CDI:llä kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa. Ylipäätään myynti-ilmoituksissa turha satuilu on lähes poikkeuksetta puhtaasti haitallista.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Senkin voi vielä erikseen mainita, jos levyjä on rääkätty louhintakäytössä. Joutuneet laittamaan kaupoissa palautusehtoja jo uusiksi, kun porukka ostelee noita parin viikon sykleihin rääkkiin ja vie takaisin kauppaan sen jälkeen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Jos on 50 tavaraa myynnissä, ei taideta enää puhua harrastelijatoiminnasta, vaan ammattimaisesta myynnin harjoittamisesta.. Semmoinen normaali määrä on pari, mutta johtuen säännöistä, ne voi olla useassa paikassa (esim. konepaketin osat eri alueilla, konepaketissa ja vaihdetaan-osastolla).
Runsaamman komponenttimäärän myymiseen voi olla monia hyviä syitä. Esimerkiki oma tilanteeni. Jo muutaman päivän kuluttua edessäni on muutto. Olen intohimoinen ATK-harrastaja.
Muutamme suuremmasta huoneistosta pienempään. Menetän työhuoneeni. Vaikken halua, joudun tilanteesta johtuen myymään runsaan määrän kompponentteja ja valmiita retrokoneita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 107
Runsaamman komponenttimäärän myymiseen voi olla monia hyviä syitä. Esimerkiki oma tilanteeni. Jo muutaman päivän kuluttua edessäni on muutto. Olen intohimoinen ATK-harrastaja.
Muutamme suuremmasta huoneistosta pienempään. Menetän työhuoneeni. Vaikken halua, joudun tilanteesta johtuen myymään runsaan määrän kompponentteja ja valmiita retrokoneita.
Viesti, johon vastaat, on vuodelta 2021. Olen kyllä melkein samaa mieltä vieläkin..

Sinun tapauksessasi näyttää tosiaan olevan kyse ihan harrastuksesta ja voin kuvitella, että itse olisin samassa tilanteessa, jos myisin kaiken pikkurojun, mitä on kertynyt. Ja minullahan oli joku 5 Raspberry Pi:tä myynnissä kerralla.
Retrokoneita voisin muutaman koota varastossa olevista osista , mutta en ole jaksanut/kerinnyt ja ne odottaa vielä.

Lähinnä sitä , että tuohon aikaan oli 20 näytönohjainta kuukaudessa kiertämässä tietyillä henkilöillä, ja kun ne oli 500€-1500€/kpl, niin ei kukaan niitä omaan käyttöön ostanut.
..mutta sitten taas kryptoboomin lauhduttua viime vuonna, voi joku ihan hyvin myydä omassa käytössä olleet 20 näytönohjainta. Siellä ne oli rigissä mainaamassa.

Vähän vaatii pelisilmää, mikä on ok ja mikä ei. Lisäksi, en ole moderaattori, minulle ei tarvitse mitään perustella :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 498
Runsaamman komponenttimäärän myymiseen voi olla monia hyviä syitä. Esimerkiki oma tilanteeni. Jo muutaman päivän kuluttua edessäni on muutto. Olen intohimoinen ATK-harrastaja.
Muutamme suuremmasta huoneistosta pienempään. Menetän työhuoneeni. Vaikken halua, joudun tilanteesta johtuen myymään runsaan määrän kompponentteja ja valmiita retrokoneita.
Etkös sinä ole täällä kaupitellut jo vuosikausia tusinoittain koneita kuukausittain?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Etkös sinä ole täällä kaupitellut jo vuosikausia tusinoittain koneita kuukausittain?
"Tusinoittain" on kauniisti sanottuna ylimitoitettua liioittelua. Muutamia koneita olen myynyt kerralla. Harrastukseeni kuuluu käyttöjärjestelmän optimointi
ja erilaisten versioiden kasaaminen. Voittoa en ole harrastuksestani saanut, mutta runsaasti onnistumisen iloa. Tähän asti kaikki minulta keskusyksikön ostaneet
ovat olleet vähintäänkin tyytyväisiä ostokseensa.

Valitettavasti syövän tähden en ole jaksanut nyt hyödyntää vapaa-aikaani niin kuin olisin halunnut.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 292
Viestejä
4 196 844
Jäsenet
70 886
Uusin jäsen
aulaabe

Hinta.fi

Ylös Bottom