Konepaketti pelaamiseen

Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
4
Tarkoituksena olisi siis kasata uusi kone lähinnä pelaamiseen. Hetkeen ei ole tullut koneenosia katseltua, joten en enää ole ihan täysin perillä niistä. Prossun ja näyttiksen osalta kriteerit on intel + nvidia, mielestäni tässä ne on valittu ihan hyväksi. En kuitenkaan osaa sanoa muista osista. Plusaa olisi jos olisi esim kotelo jossa renkaat/rullat alla. Jäähdytys on myös itselle kysymysmerkki. Otetaan vastaan kommentteja buildista, myös intel + nvidia komboa saa kyseenalaistaa.

Kuvassa setup mitä Jimmssistä nopeasti katseltuna kasailin. Tarkoituksena siis saada kone joka on hyvä kokonaisuus jossa ei ole pullonkauloja. Ehdotuksia ja korjauksia tähän buildiin?
setup.PNG
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
212
Tarkoituksena olisi siis kasata uusi kone lähinnä pelaamiseen. Hetkeen ei ole tullut koneenosia katseltua, joten en enää ole ihan täysin perillä niistä. Prossun ja näyttiksen osalta kriteerit on intel + nvidia, mielestäni tässä ne on valittu ihan hyväksi. En kuitenkaan osaa sanoa muista osista. Plusaa olisi jos olisi esim kotelo jossa renkaat/rullat alla. Jäähdytys on myös itselle kysymysmerkki. Otetaan vastaan kommentteja buildista, myös intel + nvidia komboa saa kyseenalaistaa.

Kuvassa setup mitä Jimmssistä nopeasti katseltuna kasailin. Tarkoituksena siis saada kone joka on hyvä kokonaisuus jossa ei ole pullonkauloja. Ehdotuksia ja korjauksia tähän buildiin?
Toi emolevy ei ole yhteensopiva prosessorin kanssa, käyttää eri kantaa (prossussa LGA1700, emossa LGA1200) =>sopivampia löytynee hakusanalla Z690. Katso myös emolevyn tiedoista, että käyttävät yhteensopivia muisteja (osa Z690-levyistä käyttää DDR5-muistia eikä noita DDR4 jotka sulla on korissa.)
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
496
Tästä tulee varmasti sanomista, mutta tulkoon.

Itse en ottaisi tuota koteloa, sillä se on mielestäni liian restriktiivinen ilmavirtauksen suhteen. Ottaisin paljon mielummin Fractalin Meshify 2 tai Meshify 2 Compact -kotelon. Mutta näitäkin jo entuudestaan minulle tuttuja koteloita mielummin ottaisin Fractalin alkuperäisen Torrent tai juuri julkaistun Torrent Compactin.

Jos rakentaisin konetta itselleni, en huolisi ilmajäähdyttimeksi muuta kuin Noctua NH-D15. Kallis, mutta yksi markkinoiden parhaita jäähdyttimiä.

Muuten lista näyttä suht hyvältä, kunhan vaihdat tuon emon. Itse vielä tässä vaiheessa tyytyisin DDR4 muisteja käyttävään. Joku hyvä B660 tai Z690 piirisarjalainen emo koko buildin pohjaksi ja hyvä siitä tulee!
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
4
Toi emolevy ei ole yhteensopiva prosessorin kanssa, käyttää eri kantaa (prossussa LGA1700, emossa LGA1200) =>sopivampia löytynee hakusanalla Z690. Katso myös emolevyn tiedoista, että käyttävät yhteensopivia muisteja (osa Z690-levyistä käyttää DDR5-muistia eikä noita DDR4 jotka sulla on korissa.)

Joo katsos vain, sattunut pieni virhe kun ulkomuistista muistin että soketti olisi ollut tuo 1200 näille prossuille. Emolevyistä yleisesti en sitten taas hirveästi ymmärrä. Z690 ilmeisesti on kellotuksen osalta vapaampi kuin pykälää huonompi, ja usb paikkoja enemmän. Nopeus varmaan pelaamiseen riittää kyllä.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
4
Tästä tulee varmasti sanomista, mutta tulkoon.

Itse en ottaisi tuota koteloa, sillä se on mielestäni liian restriktiivinen ilmavirtauksen suhteen. Ottaisin paljon mielummin Fractalin Meshify 2 tai Meshify 2 Compact -kotelon. Mutta näitäkin jo entuudestaan minulle tuttuja koteloita mielummin ottaisin Fractalin alkuperäisen Torrent tai juuri julkaistun Torrent Compactin.

Jos rakentaisin konetta itselleni, en huolisi ilmajäähdyttimeksi muuta kuin Noctua NH-D15. Kallis, mutta yksi markkinoiden parhaita jäähdyttimiä.

Muuten lista näyttä suht hyvältä, kunhan vaihdat tuon emon. Itse vielä tässä vaiheessa tyytyisin DDR4 muisteja käyttävään. Joku hyvä B660 tai Z690 piirisarjalainen emo koko buildin pohjaksi ja hyvä siitä tulee!
Kotelo ei itsellä herätä oikein suuria tunteita, joten ei ole ongelmaa vaihtaa tuota. Jäähdytys on tärkeä ominaisuus joten tämä on hyvä neuvo. Voi ehdottaa myös muitakin merkkejä kuin fractal jos tulee mieleen hyviä.

Emojen osalta kysymys merkeistä, onko nykypäivänä suurta eroa ottaako MSI, ASUS vai esim GIGABYTEn? Monilla myös on eri malleja, mutta en itse muista mikä esim asuksen tai msi omista oli se ns kestävin. Nämä ROG jne strix lisänimet perässä, onko näihin mitään erityistä suositusta? MSI itsellä hyviä kokemuksia, joten sen perusteella tuli MSI tähän ehdotelmaan valittua.

DDR4 päädyin itsekkin kun nuo DDR5 on kaikki luokkaa CL40
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
4
Samaan budjettiin menee jopa Jimssillä i7 ja nopeammat muistit.
Kiitos tästä! Juuri tällaista neuvoa kaipasinkin kun en muisteista ja emoista hirveästi ymmärrä. Myös kotelo ja jäähdytys on mietityttänyt kun en niistä paljoa ymmärrä. Käsittääkseni monet strategiapelit esim ANNO1800 ja supreme ruler ovat nimenomaan prossulle raskaampia joten prossujäähy on tärkeä omassa setupissani.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 509
Kiitos tästä! Juuri tällaista neuvoa kaipasinkin kun en muisteista ja emoista hirveästi ymmärrä. Myös kotelo ja jäähdytys on mietityttänyt kun en niistä paljoa ymmärrä. Käsittääkseni monet strategiapelit esim ANNO1800 ja supreme ruler ovat nimenomaan prossulle raskaampia joten prossujäähy on tärkeä omassa setupissani.

Aiemmassa viestissäni oli sama kotelo, kuin sinulla aiemmin, mutta vain huomattavasti edullisemmin. Mikäli pidät Fractalin koteloista niin tässä taitaa olla parempi ilmankierto ja hinta lähelle samaa.

AK620 on mainio valinta prossujäähyksi, jos haluat vielä tehokkaamman, joudut laittamaan toisen 50e lisää (NH-D15/ASSASSIN III) eikä jäähdytysteho kasva kuin marginaalisesti.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
496
Suosittelemani kotelot omaavat paremman ilmankierron, jolloin lämmöt pysyvät helpommin kurissa vähemmillä tuulettimen kierroksilla: mitä vähemmän kierroksia, sitä vähemmän ääntä. Olen pari Meshify 2 -koteloa kasannut ja todennut ne hyviksi. Tästä huolimatta ottaisin itse Torrentin ilmajäähytteiseen systeemiin. Jos pienempi riittää, niin Torrent Compact voisi olla juuri passeli, vaikkakin varsin hintava.

Hardware Canucks - Torrent Compact and Mini

Itsellä kokemusta lähinnä MSI:n AMD emoista (X570 Ace ja Tomahawk), joista minulla ei ole oikein mitään pahaa sanottavaa. Valitettavasti en voi ottaa kantaa muihin merkkeihin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 392
Viestejä
4 235 723
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom