Konepaketti noin 2200€ budjetilla

Täällä näyttää olevan todella asiallista keskustelua niin uskaltauduin laittamaan tänne viestiä.
Olisi hakusessa tietokonepaketti siis pelkkä keskusyksikkö olisi tarpeen. Kone tulisi kuvankäsittelyyn sekä pelaamiseen. Kuvankäsittelyssä käytän Photoshoppia käytännössä pelkästään.
Olisi siis tarkoitus hankkia valmis paketti kun itse en lähden kasailemaan ja polttamaan hermojani tässä projektissa. Tärkeintä on toimivuus ja hyvin toimivat takuuasiat siitä syystä, että
teen sivutyönä valokuvaajan hommia ja tietokone on kameran lisäksi tärkeä työkalu itselleni.

Tässä nyt sitten joudun kyselemään tyhmiä kysymyksiä varmaan, mutta yrittäkää kestää :eek:
Ajattelin kahta paikkaa joko Jimms tai Datatronic. Onko vaihtoehtoina sopivia? Katselin valmiita paketteja, mutta jos joku voisi auttaa voisin itse valita tai siis paremminkin Teidän avustuksella
valita osat koneeseen. Mutta otan mielelläni ehdotuksia vastaan. Muuten ei vaatimuksia ole, mutta mietin kovalevyn koko ja määrää ja niitä voisi olla kaksi gigan levyä ihan syystä, että toista pitäisin
lähinnä kuvien säilytys levynä. Saako tästä edes mitään tolkkua saa sanoa ja pitää jos haluatte tarkennusta tähän. Ja ostopaikkojen suhteen jos muita ehdotuksia ehdottakaa ja mielellään perustelkaa.
On sitten Gigantit yms mutta onko ne järkeviä vaihtoehtoja?

Kiitän jo etukäteen vastauksista :)

Itse olen tälläistä setuppia pyöritellyt BF huumassa, tuon saa helposti tuohon 2200€ budjettiin, esimerkiksi näyttiksen vaihtaa 4070 Titaniumiin ja muistin 32GB (2x16GB). Datatronilta tilatessa saat kasauksen 0€, joten ei tarvitse itse opetella.
Screenshot 2024-11-19 at 21.22.08.png

Kori 9800X3D:llä ja 4070 Ti Superilla:
9800X3D on ylivoimaisesti paras peliprosessori mutta sitä saa sitten joskus kun saa, tällä hetkellä ei.
9700X häviää peleissä mutta sitä saa heti ja säästää 200e. Hyötyohjelmissa ero olematon.
Photoshop tykkää noista 9000 -sarjan Ryzeneistä.

Screenshot 2024-11-19 233118.png
Jos säästää prossussa ja ottaa 9700X, menee budjettiin melkein 4080 Super. Korin hinta noilla vaihdoilla 2240,68.
Tai AMD:n näyttiksistä helposti budjettiin 7900 XTX. Korin hinta 9700X kanssa 2109,78.
Onko pelaamiseen sitten järkevämpää panostaa prossuun vai näyttikseen riippuu paljon mitä pelaa, millä resoluutiolla ja millaisilla asetuksilla. Jos säteitä haluaa seurata, kannattaa unohtaa 7900 XTX ja mennä suosiolla Nvidialla. Muutoin rasteroinnissa keskimäärin vähän parempaa vastinetta rahalle kuin 4080 Super, kun on halvempi. Pelikohtaisia eroja on ja yhdessä pelissä parempi näyttis onkin toisessa huonompi. Kannattaa katsoa pelikohtaisia testejä itse pelaamistasi peleistä. Rasterointisuorituskyky keskimäärin Techpowerupin mukaan:
Screenshot 2024-11-19 234603.png

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 781
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom