Tuo ATX 3.0 ja PCIe tarkoittaa virtalähteissä lähinnä sitä, että siinä on 12VHPWR-liitäntä johtoineen. Ilman sitäkin toki saa sitä vaativan korttiin virrat tuotettua.
Toki itsekin ostin sellaisen, koska miksipä ei. Vaikka minulla ei edes ole 4-sarjan Nvidiaa. Virtalähteet on käytössä jopa 10 vuotta mikä on toteutunut myös itsellä. Ostin itse Corsair RMx SHIFTin, mutta sen kanssa on muutama loota jotka ei toimi (pitää olla 3cm vasemmasta kyljestä tilaa seinään kun ei liitännät perällä kuten muissa virtalähteissä).
Kallista emoahan olet jo katselemassa kun Strix on kuvassa.
PCIe 5.0 näyttökortteja ei ole vielä, ssd:eitä on vähän (liian kalliita). Eli sinänsä nistä huolehtimimen ei ole kovin ajankohtaista. Et kuitenkaan ole heti heittämässä kohta ostamiasi osia vaihtoon.
Suosittelen laittamaan ylimääräiset kunnon rottaan (esim. itse vaihdoin Mx Masterista G502X:ään). Sitä käytät kuitenkin eniten. Näppäimistöissä yleensä raha menee hukkaan, kahden kympin microsoft wired keyboard ajaa asian. Näyttö on sen sijaan toinen tärkeä 100% ajasta käytetty asia. Toki periaatteessa myös tuoli...