Koneen komponenttien tilaus Amazon.de:stä

Liittynyt
26.06.2019
Viestejä
163
Hei,

Olen tilaillut Amazon.de:stä useasti erilaisia komponentteja PC:hen. Kaikki on toiminut tähän asti hyvin mutta nyt huomasin että useat eri komponentit, kuten ne jotka minulla on jo tilauksessa niihin on tullut maininta "This item does not ship to Finland".
Onkohan tässä jokin uusi käytäntö? Onko muut huomanneet samaa? Toki aina on ollut niin että osaa tavaroista ei ole toimitettu suomeen, esim. kolmannen osapuolen myyjät tai vaikka varavirtalähteet. Mutta nyt ihan SSD asemia myöten tullut stoppi, myös kannettavissa sama homma jotka ovat aina olleet tähän asti saatavilla Suomeen.
Vai voisiko syy olla se että Amazon on avaamassa kauppaa Suomeen?
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Aiheesta on ollut täällä keskustelua aiemminkin, silloin ongelma liittyy muistaakseni rahdintoimittajiin, olikohan niin että Amazon tai myyjä ei kyennyt löytämään luotettavaa rahdin toimittaja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3
Dvdplazalla oli huomattu sama ilmiö elokuvien kohdalla. Joku olikin kysynyt syytä moiselle, mutta vastauksesta ei asia selvinnyt. Jotain erikoista tuolla näyttäisi tapahtuvan. Sama taisi koskea vielä muitakin EU-alueen Amazoneja.
 
Liittynyt
26.06.2019
Viestejä
163
Dvdplazalla oli huomattu sama ilmiö elokuvien kohdalla. Joku olikin kysynyt syytä moiselle, mutta vastauksesta ei asia selvinnyt. Jotain erikoista tuolla näyttäisi tapahtuvan. Sama taisi koskea vielä muitakin EU-alueen Amazoneja.
Juu, mä olen niin paljo sieltä tilaillut viimeisen 5 vuoden aikana että nyt on tosiaan jotain dramaattista tapahtunut. Toivotaan että olis ohimenevä oire. Tosiaan myös ES, CO.UK näyttäisi olevan samassa tilassa myös.
Ja se vielä lisäyksenä että viimeisin tilaus joka oli jo lähes tullut peri yhtäkkiä palautuikin Amazonille viestillä"

It can't be delivered
DHL couldn't deliver your package
Please contact DHL to get your package back on track.
Tarkemmin katson niin tracking infossa on "Parcel was damaged and returning to shipper."


Tämän jälkeen mitään ei ole voinut tilata, ja samaa puhutaan tosiaan dvdplazalla.

EDIT: okei näyttäis ehkä olevan bugi amazonin sivuilla, tilauksen pystyy silti viemään läpi vaikka siellä on toi teksti etteivät toimita suameen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Eiköhän tuosta kannattaisi laittaa kysely Amazonille. Voisi olla vaikka tyyppillinen arvonlisävero sotku, etteivät ole maksaneet veroa kyseisiin maihin.
Siksi kai Mindfactorykin lopetti suorat suomeen toimitukset. Uskomaton juttu jos Amazonin kohdalla on kyse tuosta.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Tuolla keskustelua asiasta: Amazon tilaaminen

Eli käyttöliittymän bugi kyseessä. Tilausvaiheessa järjestelmä vinkuu vastaan ja estää tilauksen jos toimitukset ei oikeasti onnistu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 162
Eiköhän tuosta kannattaisi laittaa kysely Amazonille. Voisi olla vaikka tyyppillinen arvonlisävero sotku, etteivät ole maksaneet veroa kyseisiin maihin.
Siksi kai Mindfactorykin lopetti suorat suomeen toimitukset. Uskomaton juttu jos Amazonin kohdalla on kyse tuosta.
Amazon.de:ssä menee suomi-alv. Hinta nousee 4,2% kassalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Itse tilaan Amazon.de:stä yrityksenä, jolloin kassalla lähtee pois Saksan ALV.
Ja tämä on sitten laitonta.

Amazon antoi minullekin mahdollisuuden muuttaa oma tili yritystiliksi, mutta ei se poista verovelvollisuuttasi, jos henkilökohtaiseen käyttöön tilailet.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 631
Viestejä
4 197 191
Jäsenet
70 758
Uusin jäsen
eesy

Hinta.fi

Ylös Bottom