Kone yhtäkkiä käynnistyy uudellen

Djo

Hei! Mulla on Lenovo Ideacentre G5 valmiskone ja se yhtäkkiä käynnistyy uudellen noin joka 30m, olen saanut sen ilman prossua, näyttöohjainta ja kovalevyä, mut siinä oli Ryzen 5 3600/GTX 1650 super, asensin Ryzen 7 3700X/ Asus GTX 1650 4G lisävirraton, ja oon vaihtanut prossun tuuletin.
En ole voinut loytää ongelma jo pari viikkoa, aattelin että ongelma voi olla virtalähdessä, mutta kun Kone on raskassa käytössä esim OCCT ohjelmalla kaikki toimii, se käynnistyy uudellen kun se on perus käytössä selaaminen, YouTube jne.
Olen testannut toisella RAM mustilla ja näyttöohjaimella ei auta.

IMG_20241229_165513.jpg

IMG_20250107_184706.jpg

Ilmeisesti myytiin ehjänä.
Oletko koittanut päivittää biossia ja piirisarjan ajureita?
Onko ongelma vaivannut alusta asti vai myöhemmin?
Jos myöhemmin muistatko olisitko tehnyt jotain esim näytönohjaimen kellotusta?
Hieman viittaisi vrm tai muuhun virranhallintaan kyseinen ongelma.

Ilmeisesti myytiin ehjänä.
Oletko koittanut päivittää biossia ja piirisarjan ajureita?
Onko ongelma vaivannut alusta asti vai myöhemmin?
Jos myöhemmin muistatko olisitko tehnyt jotain esim näytönohjaimen kellotusta?
Hieman viittaisi vrm tai muuhun virranhallintaan kyseinen ongelma.
Bios päivitetty. Oon asentanut edes Windows uudellen.
En voi sanoa oliko alusta ongelma tai ei, en käytänyt sitä kauan , vain tarkistin että lisätty osa toimii.
En tehnyt mitään kelotusta, käytän tätä konetta perus käytössä ( ei pelejä), mut kun lisätty osat ovat käytettyjä en tiedä mitä entesiä omistajia teki niillä.

Olen kullut jo muutama kerta tästä VRM:sta, mitä en ymmärrä miks kone toimii moitettomasti kun se on raskassa käytössä OCCT ohjelmalla 🤔

Bios päivitetty. Oon asentanut edes Windows uudellen.
En voi sanoa oliko alusta ongelma tai ei, en käytänyt sitä kauan , vain tarkistin että lisätty osa toimii.
En tehnyt mitään kelotusta, käytän tätä konetta perus käytössä ( ei pelejä), mut kun lisätty osat ovat käytettyjä en tiedä mitä entesiä omistajia teki niillä.

Olen kullut jo muutama kerta tästä VRM:sta, mitä en ymmärrä miks kone toimii moitettomasti kun se on raskassa käytössä OCCT ohjelmalla 🤔
Laita biosista C-states pois päältä. Tuo aiheuttaa kaatumista kevyessä rasituksessa tai idlessä.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 972
Jäsenet
75 338
Uusin jäsen
Aejoskk

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom