Kone sammuu heti käynnistyksen jälkeen

Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
1
Kasasin juuri vanhoista osistani koneen mutta kun käynnistän koneen jäähyn kohalle tulee punainen valo ja kone pysyy käynnissä noin pari sekuntia kunnes sammuu ja käynnistää itsensä taas muutamaksi sekunniksi. Koneen prossu, ramit ja jäähy ovat olleet monts vuotta käytössä ja toimineet moitteettomasti. Emolevyn ostin käytettynä mutta oli ollut vanhalla omistajalla toiminnassa ja kotelo sekä virtalähde ovat uusia. Olen katsonnut kaikki virtaliittimet moneen kertaan ja kaikki pitäisi olla oikein laitettu. Olen myös kokeillut toista virtalähdettä. Olen kokeillut vaihtaa ramin paikkoja. Olen myös yrittänyt käynnistää vanhan i5 prosuun kanssa ja myös kaverin asus z97 emon kanssa, mutta aina sama lopputulos. Mitä pitäisi tehdä??
Lista osista:
i7 4790k
Joku vanha jäähy tullu vissii prossun mukana
Windforce GTX970
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Corsair CX650M
Samsung 128gb ssd
2x 1tb kovalevy
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
805
Kokeile käynnistää yhdellä muistikammalla ja myös vanhalla prossujäähyllä, jos muistikammat ovat ok.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
219
Oletko kokeillut Clear CMOS, pinnit yhteen tai reset bios emolevyssä pitäisi olla nuo pinnit jossain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
490
"Virtapainike voi olla myös rikki." Kyllä. Itsellä on yksi vanha PC, jossa täytyi tehdä resetistä virtapainike.:

Ensin siellä sisällä oleva jousi, alkoi aina jumittamaan ja esti virtapainiketta menemästä pohjaan asti. Kun vapautui jumista - parin sekunnin <---> muutaman minuutin kuluttua - kone tietysti sammui. Otin nappulan & jousen pois ja toimi tietyn aikaan taas, niinkuin piti.

Lopulta koko virtapainike meni totaalijumiin.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
22
"Virtapainike voi olla myös rikki." Kyllä. Itsellä on yksi vanha PC, jossa täytyi tehdä resetistä virtapainike.:

Ensin siellä sisällä oleva jousi, alkoi aina jumittamaan ja esti virtapainiketta menemästä pohjaan asti. Kun vapautui jumista - parin sekunnin <---> muutaman minuutin kuluttua - kone tietysti sammui. Otin nappulan & jousen pois ja toimi tietyn aikaan taas, niinkuin piti.

Lopulta koko virtapainike meni totaalijumiin.
Näin juuri. Itselläni myös oli kone bootloopissa kun kone vaan käynnistyi ja sammui koko ajan. Taisin juuri kytkeä resetin virtapainikkeen pinneihin.
Tämähän voisi olla aloittajan tapauksessakin mahdollista, koska kerran kotelo on uusi joten jos painike on jo uutuuttaan rikki.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 334
Viestejä
4 335 060
Jäsenet
72 171
Uusin jäsen
Kimix

Hinta.fi

Ylös Bottom