Kone päällä mutta näytös ei kuvaa

Liittynyt
28.11.2023
Viestejä
4
Alko konees (i5-11400f, Rtx 3060 ti, 16GB ram) olemaan pölyä ja muuta sellaasta.
No sit aloon siivoomaa ja vaihdoin prossuun uuden lämpötahnan ja muutan en tehnykkää, laitoin kaikki kasaan ja käynnistin koneen kaikki meni niinku piti mutta näytös ei kuvaa ja oon kokeillut kaiken toista näyttöä on kokeiltu johtoja ja kaiken mitä netistä löytänyt. Jos joku voi auttaa olis jees en uskoisi että perus pölyn siivoominen ja lämpötahnan vaihtaminen vois rikkoa jotain
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
200
Ei emolevyllä pala dram tai vga valoa? Kävikö prossu irti emolevystä vanhan tahnan puhdistuksen aikana? Jos kävi, niin ottaisin prossun vielä uudestaan pois ja varmistaisin, ettei joku emolevyn pinneistä vääntynyt vahingossa operaation aikana ja samalla tulisi tehtyä jäähyn uudelleenasennus, ettei ole mahdollisesti kiristetty liikaa (joissain jäähyissä tämäkin on mahdollista). Samalla varmistaa, että jäähyä kiristäessä tekee sen tasaisesti. Toki jos kyseessä ihan intelin vakiopuhallin nastakiinnikkeillä, niin koittaa vaikka painaa vastakkaisten kulmien nastat samaan aikaan, jolloin välttyy prossua vääntävältä yksipuoleiselta kiristykseltä. Myös näytönohjain ja ramit voi käyttää vielä varoiksi pois ja pistää uudelleen paikalleen. Näin varmistuu, että ovat varmasti kunnolla paikallaan.
 
Liittynyt
28.11.2023
Viestejä
4
Ei emolevyllä pala dram tai vga valoa? Kävikö prossu irti emolevystä vanhan tahnan puhdistuksen aikana? Jos kävi, niin ottaisin prossun vielä uudestaan pois ja varmistaisin, ettei joku emolevyn pinneistä vääntynyt vahingossa operaation aikana ja samalla tulisi tehtyä jäähyn uudelleenasennus, ettei ole mahdollisesti kiristetty liikaa (joissain jäähyissä tämäkin on mahdollista). Samalla varmistaa, että jäähyä kiristäessä tekee sen tasaisesti. Toki jos kyseessä ihan intelin vakiopuhallin nastakiinnikkeillä, niin koittaa vaikka painaa vastakkaisten kulmien nastat samaan aikaan, jolloin välttyy prossua vääntävältä yksipuoleiselta kiristykseltä. Myös näytönohjain ja ramit voi käyttää vielä varoiksi pois ja pistää uudelleen paikalleen. Näin varmistuu, että ovat varmasti kunnolla paikallaan.
Joo otin kokonaan pois ja tahnan jälkeen siinä oli ongelmia löytää oikea asento sillepakko olla joku cpu homma koska muuhun en koskenut...olin aikasemmin tilannut uuden prossun et pelit kulkis paremmin (i5-13600kf) ja uutta emolevyä tarttis joka tukisi tätä ja ylikellottamista...mun mielestä paree et annan asian olla muutenkin olin uudistamas osia mutta hakuses on se oikea emolevy sille, rahaa mulla ei oo loputtomiin (18v opiskelija) jos tiiät sopivan emolevyn kerro vaa muutenkin nää vanhat osat alisuoriutui heti alusta lähtien. Voi johtua et on vaan 1 ram tikku en kyl tiiä
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
123
tahnan jälkeen siinä oli ongelmia löytää oikea asento
Kyllä tämä kuulostaa sille että siellä on pinnit vääntynyt, kun yritetty laittaa "oikeaan asentoon"

Eli prosessori irti, ja katsot sinne emolevyn paikkaan onko siellä niitä kultaisia pinnejä vinossa/katkennut. Katso samalla prosessorin pohja, onko siellä mitään jälkiä
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 583
Viestejä
4 205 139
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom