Kone jäätyilee muutaman minuutin käytön jälkeen?

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Eilen tuli komponentit uuteen koneeseen ja siitä asti on saannu painia. Aluksi ei meinannu kuvaa tulla näyttöön, se selvisi poistamalla sata-kovalevy pois kokonaan käytöstä, outoa.
Sitten jatkui ongelmat, kun tein ensiasennusta win10 prolle, jäätyili monesti kesken asennuksen.
Varmaan viidennen yrityksen jälkeen jaksoi windowsin asennuksen buuttiin asti.. jonka jälkeen "jäädyttyään" sai asennuksen kumminkin suoritettuun loppuun.

Nyt pääsee windowsiin muutamiksi minuuteiksi, mutta jos yrittää ladata vaikka ajureita tai päivittää windowssia on kaatuminen todellisuus. Ramit kokeiltu yksitellen läpi, ei vaikutusta nyt kummatkin kammat taas kiinni. kysymyks kuuluu; Missä vika?!

Setti sisältää:
i7-7700k, evo 212x
asus maximus ix hero,
asus gtx 1060 dual oc,
Intel 600p 256gb m.2 ssd
16gb g.skill ripjaws
Corsairin cx600w joka on muutaman vuoden kylläkin vanha, mutta poistettu toimivana perjantaina vanhasta tietokoneestani.

Help!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Käynnistä Windowsin Muistin Diagnostiikka vaikka kirjoittamalla "Muistin Diag.." Start-menussa. Se käynnistää koneen uudestaan ja testaa muistit kunnolla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 132
Sulla on sen verran uus porossu että suosittelisin biospäivitystä, uus emo ja vastikää julkastu prosessori niin luulis että vamistajan sivuilta oli jo pari crash fix bios updatee tullu. Yleensä toimii mutta osat on ollu jo ainakin vuode markkinoilla nyt kun 7700K ja uutta sarjaa emo niin itse pitäisin kaatumista todennäkösenvä vaihtoehtona ja ihmettelisin suunnattomasti jos se olis vakaa heti kättelyssä.

Edit. Ajaisin myös SSD:hen uuden FW:n
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Muistien diagnostiikkatyökalu oli farssi, anto raksuttaa loppuun asti ilman havaittuja ongelmia. Testin jälkeen jäin odottamaan yhteenvetoa testistä, kun työpöydälle taas pääsin jääty näyttö.

Bios on vakiona vielä ja sitä päivitystä sitten etsimään.

Mikä on FW? Ensimmäinen ssd itellä ja sekään ei oo vielä 24h ikäinen :)
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
692
SSD firmware-päivitys ja biossin päivitys uusimpaan.
Sitten yrittää uudestaan :)

Edit: Jos ei tuolla ala toimimaan niin ottaa c-state tilat pois käytöstä biossista ja säätä muisteille/cpu jne voltit kuntoon.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Jos linkeillä haluutte jeesaa, olisin enemmän kun kiitollinen! Mitkä ois niinku pakollisia, et sais ees futaamaan ton edes vähä vakaammin, jotta ehtis tehö jotakin!

En oo ees noita pakettien mukana tulleita ajureita pääsy asentaa kun ei oo cd-asemaa. Kyllä vanhassa vara oli parempi, oppiipahan arvostaa cd;it tälläsen hulabaloon keskellä.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
692
Jos mahdollista niin kokeile ensin saada tuolta biossista c-state asetukset pois päältä
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
jumakauta, sain biossin päivitettyä vissiinki, mutta ei muutosta. C-state lähetääs ettiin.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Ei anna edes asentaa sata-levylle, siin oli joku väärä laskutaulukko juttu ja alkaa kaatuilemaan jo windows asennuksessa.

Biossin sain päivitettyä, oisko toi ssd firmiksen update tie onneen? Miten se tehdöö toveri auttakaa! Että alkaa harmittamaan :(
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
692
Samaa mieltä @Copra kanssa.
Vasta oli itsellä samanlainen ongelma vanhemman Intellin prossun kanssa, piti ottaa c-statet pois päältä ja muistien xmpp-profiili päälle. Sen jälkeen säätää cpu ja muistien voltit kuntoon.
 

Steakki

tymä
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
310
Muistit ainakin aiheuttaa freezailuja, voithan kokeilla memtestillä ajoa?
Sillä pitäisi kyllä näkyä jos muisteissa vika.

E:Mutta toisaalta paha mennä sanomaan, en ole henk. kohtaisesti törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
692
Tuosta tulikin mieleen että missä sloteissa muistit ovat?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 132
Kaatuuko viansietotilassa ja onko biossissa lämmöt kunnossa?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 132
Itelle on tullu vähän aikaa sitten tän tyyppinen tapaus ja sen vika oli että nää 1 lukkoset muisti paikat, niihin saa asennettu väärin jos pujottaa ne sinne. Kannattaa katto ettei se nouse ylös sieltä alapäästä pikkasen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
93
Ja ovat varmasti kunnolla pohjassa? Asuksen käyttämä muistien kiinnitys on vähän kummallinen mutta jos ovat huonosti niin eivät välttämättä näy laisinkaan. Mites kun silti pikkaisen haiskahtaa yhteensopivuusongelmalta g.skillin suhteen, lieneekö siihen perusteita vai onko vain unia nähty? Voi olla että täytyy itse säätää asetukset kohdalleen, olikos fast boot pois päältä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 132
Jos otat muistit irti niin lueppa siitä millä jännitteelle ne on specsattu?
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
IMG_20170115_015321.jpg
IMG_20170115_012953.jpg


Löytykö sitten osasyyllinen, ei ihan mee 1:1,

edit. ja muistit on ns. 2 ja 4 sloteissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
@mElaC

Biosin etusivulla on se XMP-profiilin lataus. Kannattaa sieltä ladata joku, joka ainakin nostelee noita voltteja. Tämä ei ole ihan sama BIOS, mutta melkein:



Tosin kyllä se olisi muistitestissä kaatunut, jos siitä olisi täysin kiinni..
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Ai että, mä melkein innostuin jo.
Laitoin xmp ddr4-3200 16-18-18-38-1.35v ja bclk freq 100.0000 ja ei muutosta ;(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Ai että, mä melkein innostuin jo.
Laitoin xmp ddr4-3200 16-18-18-38-1.35v ja bclk freq 100.0000 ja ei muutosta ;(
Jos kone toimisi, muistit olisivat nyt nopeampia. Ei ole järkeä ostaa 3200MHz muisteja ja käyttää niitä 2133MHz.. Nyt autoin korjaamaan muistien hitauden, mutta muu kone on vielä rikki :(

Lämpötilat on kuvassa ok.
Muistin määrä on kuvassa ok. (eli kyllä ne on molemmat oikein asennettu fyysisesti)
Voltitkin on ok ja yksi tuuletin siellä näyttää pyörivän..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Tuolla on joku, jolla on ongelmia Asuksen Dualin kanssa:
AMD Radeon RX 470/480 -thread (Polaris 10)

Vaikka onkin Radeon, koetteleppa asennella ajureita ilman näytönohjainta.. Koneessasi on kuitenkin integroitu näytönohjain ja sillä voi tehdä asennukset, vaikka ei pelejä pelata voikkaan.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Eeii toimi. Hetken jo luulin että futaa, olin ennätykselliset ehkä 2-3minuuttia, sain ehkä asennettua ton intelin toolboxin (vaati enää buuttausta) ja olin jo kirjautunut jo io-techiin ja jotai voitonmerkkejä tulossa juhlistamaan.. mut sit taas todellisuus iski ja ruutu jääty.

Kiitti oikeesti vastauksista, mut nyt täytyy varmaa lopettaa tält illalta.
Meinaa taas alkaa harmittamaan tää tietokone.
Mikä maanantai malli mulla on, vai joudunko mä palauttamaan koko roskan? ramit? vai m.2? Vai lähtee ostaa uutta virtalähdettä?

Vikasieto tilassa saan idlailla työpöydäl eikä tunnu kaatuvan, mut sekää ei oikee tunnu mitää auttavan kun ei voi ees asennella mitii.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
nvme/ahci konflikti -setti, on nyt vissii ainut mitä en oo kokeillu. En myöskää oo hirveen perillä noista? Jos joku avaa tota vähän, niin vois sitäkin kokeilla.

ja sit toi yhteensopivuus g.skillien kanssa jos haiskahti, vai mites? Paha lähtee mitöö memtestejä kokeileen kun pari minuuttia kone pysyy päällä kaatumatta? Mut se windowsin Muistien diagnostiikkatyökalu ei ainakaa mitää osannu kertoo.
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
nvme/ahci konflikti -setti, on nyt vissii ainut mitä en oo kokeillu. En myöskää oo hirveen perillä noista? Jos joku avaa tota vähän, niin vois sitäkin kokeilla.

ja sit toi yhteensopivuus g.skillien kanssa jos haiskahti, vai mites? Paha lähtee mitöö memtestejä kokeileen kun pari minuuttia kone pysyy päällä kaatumatta? Mut se windowsin Muistien diagnostiikkatyökalu ei ainakaa mitää osannu kertoo.
Jos sulla on toinen kone, niin lataa live linux ja kato pysyykö sillä pystyssä.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Edelleen painitaan saman asian kanssa, kyselin jo ottaako kauppa prossun,emot,ssd:t takasin, kun vaikuttaa jo joltakin maanantai-mallilta, eikä tietoa missä ongelma voisi olla.. Ideat loppu, vaihteeksi tehty puhdas asennus win10, bios-päivitys ja jotakin ajureita asennettuna, ei muutosta.

Oli pitkä viikonloppu, kiitti vaan kaikille jotka yritti jeesiä!

E: Veikkauksia miten käy?
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Hei!

Palautin emolevyn kauppaan, totesivat "vian" ja lähetti uuden emon mulle.
Sama ongelma jatkuu, mutta voiko muka toisen kerran olla emolevyssä vika vaikka on pakasta vedetty?!

nvme/ahci konflikti, ei tietoo tästä - voisko joku valottaa?

Välillä meinaa myös näytöstä katoo kuvat, kun laittaa kaiken kiinni, riisuttuna; emo,prossu,m2 ja yks muistikampa tuntuis pelittävän pisimpään, eli ainakin sen 2minuuttia. Nyt hyvät, neuvot!

Vai onks mun ainut mahis nyt toi linux?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
111
Kyllä tuo nyt kuulostaa SSD vialta, jos se memtesti ei löytänyt mitään. Eli SSD irti ja vaikka live Linuxilla testaan pysyykö pystyssä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 132
Jos sulla on jotain ylimäärästä normi kovoa niin asenna käyttis sille ja kato että pelittääkö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 340
Tuo jahve3:n ja kihven ehdottoma livelinux-kikka kannattaa ainakin kokeilla. Ja jos pääset Windowsin Event vieweriin asti, niin sieltäkin voi vilasta, mitä System erroreita löytyy. Toista virtalähdettäkin kannattaa koneessa käyttää, jos sellainen on saatavilla (irroita vaikka naapurin koneesta). :p
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 132
Tuo jahve3:n ja kihven ehdottoma livelinux-kikka kannattaa ainakin kokeilla. Ja jos pääset Windowsin Event vieweriin asti, niin sieltäkin voi vilasta, mitä System erroreita löytyy. Toista virtalähdettäkin kannattaa koneessa käyttää, jos sellainen on saatavilla (irroita vaikka naapurin koneesta). :p
Jos toimii viansietotilassa niin veikkaan että livelinux toimii kans.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Noniin, terve toverit!

Nyt on semmonen juttu, että kävin hakemassa verkkokaupasta ihan uuden powerin, kokeilin vaihteeksi puhdasta asennusta ssd;lle, ei päästä loppuun asennusta.
Kokeilin myös sillein, että otin ssd:n pois ja yritin saada normi kovolle winukkaa, sama ongelma. Ei päästä edes asennusta enää loppuun, eli oon ilman käyttöjärjestelmää.. Oli kovo mikä tahansa.

Memtestin annoin juosta varmaa 4tuntia, 3kertaa meni pass, ilman erroreita. Alkaa olee taas neuvoton.

Onkse vaa kamat palautukseen ? tai ainakin emo,prossu ja ssd? Mitä se linuxi voi enää edes auttaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 340
Jos asennat USB-tikulta Windowssia, niin olethan koittanut toisella tikulla ja toisessa USB-portissa? Mulla ainakin joskus aikaisemmin asennus jämähti USB3-tikun (tai portin takia). Toisella tikulla USB2-portissa homma toimi ongelmitta. Tosin tuo ei asennuksen jälkeiseen jäätyilyyn auta kyllä yhtään. Ja tietty aika laiha lohtu tuo Linuxikin on, jos haluat Windowssia käytellä.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Joo, on tässä paria tikkua kokeiltu ja muutamat eri portitkin, ei oo väliä onko usb3 vai usb2. Mikäs linux olis sit semmonen mitä vois kokeilla? Kai kaikki kortit on pelattava, sit lähtee jimssille takasin tää paketti.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 132
Kävi sellanen mielessä että jos otat kuvan kokoonpanosta, jos joku tarkkasilmänen spottais jos siinä on jotain vikaa kytkennässä. Ootko varma että tietokonekopan ja emon välissä ei ole mitään korokepaloja väärässä kohtaa? Jos aikaisemmin sait windowssin asennettu niin joku siinä on muuttunu nyt huonompaan suuntaan. Pistä varmuuden vuoks bios resetti.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Voi tata ilon paivaa, linux toimii nahtavasti ihan kivasti. paas jopa foorumille kirjottelemaan!? mitas sitten?

e> oisko taa linux pitany asentaa, ma painon vaa enter ja olin niinku tyopoydalla :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 340
Voi tata ilon paivaa, linux toimii nahtavasti ihan kivasti. paas jopa foorumille kirjottelemaan!? mitas sitten?

e> oisko taa linux pitany asentaa, ma painon vaa enter ja olin niinku tyopoydalla :)
Haha, kyllä sitä siitä livetikulta voit käytellä koemielessä. Kato nyt hetki, kuinka kone pössöttelee. Pakko se on jossain asetuksissa tai sun Windows imagessa olla vikaa, jos Linux toimii normisti. Tuo Mintin livetikku ei kuitenkaan ole mikään VGA-ei ajureita-tila.:)
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Ai että, kyl täs jo jotai positiivist on, pääsee surffailee nettiin! :D Asensin nyt tän linuxin ihan tolle normi kovolle, pitäiskö seuraavaks kokeilla ssd:lle?
Eli nyt sit, voidaa varmaa yhteenääneen totee että syypää on windows, mitä mä voin tehä paremmin et toi winukka viel lähtis toimimaan?
Hommaanko jostai win7 ja kärvistelen sillä, vai lähenkö ostaa dvd-levyy mil sais buutitta ja asennettua win10? ja ennenkaikkiaan MIKÄ installeri ois nyt se toimiva sitten? :D
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
32
Täs mä nyt onnellisesti oon kattonu twitch.tv:stä cs:go major -turnausta, kun ei itte pääse oikee viel pelailee.
Vähän jo hymyilyttää, mut samalla kumminki vituttaa. Melkosta tunteiden vuoristorataa :D :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 858
Viestejä
4 291 389
Jäsenet
71 742
Uusin jäsen
AzzA

Hinta.fi

Ylös Bottom