Kone ei näytä mtn cpu vaihdoin myötä

Liittynyt
08.04.2020
Viestejä
9
Moi,

päivitin tietokoneeni prossua i5 4430 -> i5 4570. Päivityksen jälkeen näyttö ei näyttänyt mtn. Ilmoittaa vain, että ei ole singnaalia. Kokeillut eri näyttöjä, irrottanut cmos patterin muutamaksi minuutiksi ja laittanut takas, kokeilin vaihtaa takaisin vanhaan cpuhun. Kaikki pinnit, liittimet irrotettu ja laitettu takaisin.

Onko mtn ideoita?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Listaappas ne kaikki muutkin osat, etenkin emon tarkka malli, olisiko käynyt se perinteinen, että BIOS ei tue kyseistä prossua esimerkiksi, mutta ilman lisätietoja on mahdotonta auttaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 042
4430 on samaan aikaan julkaistu kuin 4570 ja ei oikeastaan mikään päivitys.
Todennäköisesti AP:lla oli se vanha, temppuileva kone ja siihen haettiin vakautta tällä "päivityksellä". Nyt taitaa olla emolevy lopullisesti rikki ja jos näin on, niin oikea ratkaisu ei ole ostaa enää LGA1150-osia.

Tuosta esim:

Ei ole oma lehmä ojassa, enkä yhtään tunne myyjää. Se on vaan rahan heittämistä kaivoon, jos tuota vielä koettaa pakolla elvyttää, kun se nyt kuukausia on reistaillut ja ongelmaa ei ole saatu ratkaistua.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Katos joo, tuli luettua ihan liian vikkelään nuo prossien mallit, katoin et ois ollu laitettu i7 ja mallinkin luin väärin, ei pitäs kiirehtiä lukemisen kanssa...
 
Liittynyt
08.04.2020
Viestejä
9
Kasasin tän koneen itelle veljen vanhoista osista, mutta tässä oli kuitenkin eri emo.

Osat mitä tässä oli:
asus b85m-g
i5 4430
gtx 660
8gb ddr ram
430w
Toimi ihan hyvin, ainoostaan prossussa oli joku ongelma, että raskaammat pelit (csgo) crashas välillä. Pelaan kuitenkin niin harvoin, että ei yleensä haitannut mua. En oikeen tarvi itse mtn tehokkaampaa myllyä, kun pelaan sitä cs ja minee ( :D ) muutaman kerran viikossa ja nyt pari vk päästä lähössä inttiin.

Ihmettelen vaan, että miten prossun vaihon jälkeen ei enää toimi. Tuuletin kuulostaa myös hiljasemmalta kuin ennen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Jos kone kaatuu pelatessa, niin itse en ensiksi epäilisi ylikellottamatonta prosessoria, vaan etsisin syyllistä pikemminkin näytönohjain-muistit akselilta.

Kun prosessorinvaihto lopetti toiminnan, niin ensiksi tulee mieleen kontaktivika prosessorikannassa. Ovathan kaikki pinnit varmasti linjassa?
 
Liittynyt
08.04.2020
Viestejä
9
Jos kone kaatuu pelatessa, niin itse en ensiksi epäilisi ylikellottamatonta prosessoria, vaan etsisin syyllistä pikemminkin näytönohjain-muistit akselilta.

Kun prosessorinvaihto lopetti toiminnan, niin ensiksi tulee mieleen kontaktivika prosessorikannassa. Ovathan kaikki pinnit varmasti linjassa?
Joo, nämä osat vaihdoin ekana veljen koneessa, mutta ongelma jatkui. Prosessorin vaihdon myötä alkoi vasta toimimaan. Ongelma tais olla jossain coressa muistaakseni.

Katson huomenna vielä prosessorinkantaa tarkemmin.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
516
Jos lyötäisiin vetoa mikä kyykkää niin mä laittaisin rahani powerille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 549
Viestejä
4 194 500
Jäsenet
70 749
Uusin jäsen
Amaattimies

Hinta.fi

Ylös Bottom