Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei, sillä prosessori on lukittu.Mites näissä AMD:n nykylaitteissa jos konetta kolhaisee kovasti (kuljetuksessa), eihän ptossu voi lähteä paikoiltaan?
Rikkinäinen jäähdytin ei kyllä aiheuta sitä, ettei kone käynnisty ollenkaan... Vaikuttaa vain jäähdytystehoon.Noniin. Kone kävi Tanskassa huollossa ja sieltä tuli ilmoitus, että jäähdytin oli rikki ja se on korjattu.
mulla on kait vieläkin jemmassa 4pin tuuletin joka oikosessa ja proccaa psu:n suojanRikkinäinen jäähdytin ei kyllä aiheuta sitä, ettei kone käynnisty ollenkaan... Vaikuttaa vain jäähdytystehoon.
Luultavasti tässä tarkoitetaan tuuletinta. Jotkut emot kieltäytyvät postaamasta, jos eivät havaitse CPU-headerissa tuulettimen liitintä.Rikkinäinen jäähdytin ei kyllä aiheuta sitä, ettei kone käynnisty ollenkaan... Vaikuttaa vain jäähdytystehoon.
Tässä oli ilmeisesti kysymys siitä, ettei koneeseen tule mitään eloa.Luultavasti tässä tarkoitetaan tuuletinta. Jotkut emot kieltäytyvät postaamasta, jos eivät havaitse CPU-headerissa tuulettimen liitintä.
Jep, juurikin näin. Aika erikoiselta syyltä kuulostaa, mutta ehkä se on jonkun oikarin sitten aiheuttanut.Tässä oli ilmeisesti kysymys siitä, ettei koneeseen tule mitään eloa.
Voi ei taasko,kyllä on huonoa tuuria et ei toimi.Noniin kone haettu postista. Johdot on kiinni, eikä mitään tapahdu. Kokeiltu kahdella virtapiuhalla (paketin omalla ja vanhan toimivan koneen). Ei pihahdustakaan.
Onhan tämä proshipin homma ihan helvetin iso vitsi. Jäähdytin oli vikana heidän mukaansa, mutta eipä toi nyt oikeen tunnu oikealta syyltä.
Mä en yhtään enää keksi mikä tossa voi olla syynä. Eikä jaksais palauttaa taas kerran ja purkaa kauppoja.
Voiko noissa olla joku kill switch sisällä?
Voisitko vähän tarkentaa, että mitä pitää käytännössä tsekata?Tarkistitko näytönohjaimen?
Tänä päivänä näytttiksen koukku PCB pitäisi estää sen, mutta ei maksa mitää tarkistaa.
Teikäläisen korjaus taitoihin pitäis luottaa? ..... Heheheeeee....Missähän mahdat vaikuttaa asutko lähellä pk seutua?Laita yv jos haluat et joku tulee katsomaan.
No miksi ei?Teikäläisen korjaus taitoihin pitäis luottaa? ..... Heheheeeee....
Kyllä ne oikeassa on noin 50% ajasta. Ei siinä mitään.No miksi ei?
Eikö ole hyvä jos joku tarjoutuu tulemaan.Luuletko että en osaisi?Kyllä ne oikeassa on noin 50% ajasta. Ei siinä mitään.
So on ihailtavaa auttaa kanssa ihmistä. Itse olen sen verran kyynikkö etten jaksa liikkua ellei laskussalue vähintään 1000€ ....Eikö ole hyvä jos joku tarjoutuu tulemaan.Luuletko että en osaisi?
Niinpä,mutta mulla on aikaa,opiskelutkaan ei ala vielä.Ilmaiseksi täälläkin neuvon.So on ihailtavaa auttaa kanssa ihmistä. Itse olen sen verran kyynikkö etten jaksa liikkua ellei laskussalue vähintään 1000€ ....
Noh, kun aikaa kuluu, ne ilmaiset neuvot muuttuu pikkuhiljaa ammattisalaisuudeksi.Niinpä,mutta mulla on aikaa,opiskelutkaan ei ala vielä.Ilmaiseksi täälläkin neuvon.
Niinpä onhan se noinkin.Noh, kun aikaa kuluu, ne ilmaiset neuvot muuttuu pikkuhiljaa ammattisalaisuudeksi.
Joskus silloin kun tuodaan 40 kone korjattavaksi ilmaiseksi.
Pyydäpä joku muu katsomaan, jottei tuossa ole joku juttu, jota et hahmota syystä tai toisesta..Noniin kone haettu postista. Johdot on kiinni, eikä mitään tapahdu. Kokeiltu kahdella virtapiuhalla (paketin omalla ja vanhan toimivan koneen). Ei pihahdustakaan.
Onhan tämä proshipin homma ihan helvetin iso vitsi. Jäähdytin oli vikana heidän mukaansa, mutta eipä toi nyt oikeen tunnu oikealta syyltä.
Mä en yhtään enää keksi mikä tossa voi olla syynä. Eikä jaksais palauttaa taas kerran ja purkaa kauppoja.
Voiko noissa olla joku kill switch sisällä?
Siis ei jumalauta, onko ne laittaneet virtalähteen ylösalaisin? Käynnistyykö kone, jos sitä kääntää 180 astetta?
![]()
Edit: Näköjään kotelossa on PSU:n ilmanotto sekä sisältä että ulkoa, joten asialla ei liene merkitystä.
Itekki oon oulusta otappa yhteyttä jos tarvii apuja tullu kuitenki tenavasta asti värkättyä raudan parissaKone on siis Oulusssa pojalla ja häntä yritän asiassa jeesata. Edellisen kerran hänellä sattui olemaan kaveri (kasannut useita koneita) siellä viettämässä uuttavuotta ja hänen kanssaan katsoivat, että no can do.
Katsoi koneeseen sisälle eilen ja oli myös vähän ihmeissään, että ei toi näytä, että mitään olisi vaihdettu, mutta ei voinut varmaksi mitään sanoa.
Tsekataan tänään vielä noita mainittuja juttuja hänen kanssaan. GPU pitää varmaan irrottaa ainakin nyt alkuun.
aika epäilyttävä tuo tuuletin vika että ei lähde käyntiin, yleensä pyörähtäs kuitenki käyntii mutta löis liinat kiinni ku bios huomaa että cpu tuulettimen rpm 0jos huollon mukaan vika oli on CPU tuulettimessa, niin kannattaa nyt ihan ekana kokeilla irroittaa se tuuletin ja kokeilla lähteekö sillon käyntiin?
Siis ei jumalauta, onko ne laittaneet virtalähteen ylösalaisin? Käynnistyykö kone, jos sitä kääntää 180 astetta?
![]()
Edit: Näköjään kotelossa on PSU:n ilmanotto sekä sisältä että ulkoa, joten asialla ei liene merkitystä.
Tuuletin alaspäin on ollut yleinen standardi virtalähteen asennustapa jo parisenkymmentä vuotta.Tuo on uudemman mallinen CX:
![]()
Ja kyllähän se tuuletin siellä virtalähteessä pyörii, vaikka olisi asennettu väärinpäin. Ei se tiedä, että on ahdasta, niin pitäisi toimia ja käynnistyä. Näkyy vaan siinä, että saa vähemmän ilmaa pienemmästä raosta ja lämpenee enemmän.
Tuuletin alaspäin on ollut yleinen standardi virtalähteen asennustapa jo parisenkymmentä vuotta.
Tuuletin alaspäin on ollut yleinen standardi virtalähteen asennustapa jo parisenkymmentä vuotta.
On asennettu noin jo pitkän aikaa, kymmeniä vuosia jo ollut virtalähde kotelon pohjassa imemässä raitista ilmaa pohjasta oman pöysuodattimensa kautta omassa kammiossaan. Kotelossa on jalat jotta pohja ei ole lattiaa/pöytää vasten.Minut yllätti se, että PSU asennettaisiin tuuletin alaspäin myös kotelon pohjalla. Kun välttämättä ei ole mitään korokkeita tms. siellä kotelon alla.
Minullakin on kyllä PSU tuuletin alaspäin, mutta kun se koko PSU on kotelon yläosassa, niin ei sitä voi toisinkaan päin laittaa.![]()
mielestäni pitäs kyllä koittaa ainaki käynnistyä vaikka ei olisi cpu fan kytkettyVoiko sillä olla vaikutusta, että CPU OPT ei ole kytketty? Gemini kertoo näin,
Ilmajäähy yhdellä tuulettimella Ei. Käytä vain CPU_FAN-liitintä.
Ilmajäähy kahdella tuulettimella Kyllä. Kytke toinen tuuletin CPU_FAN-liittimeen ja toinen CPU_OPT-liittimeen.
Jäähdytys on kahdella tuulettimella.
Voiko sillä olla vaikutusta, että CPU OPT ei ole kytketty? Gemini kertoo näin,
Ilmajäähy kahdella tuulettimella Kyllä. Kytke toinen tuuletin CPU_FAN-liittimeen ja toinen CPU_OPT-liittimeen.
Voiko sillä olla vaikutusta, että CPU OPT ei ole kytketty? Gemini kertoo näin,
OnSori, pakko laittaa tämä taas:
![]()
Kai tuo on päällä? Koneen takaa.
On on.
Näitä on kyllä aika moni tälle palstalle eksynyt viime aikoina tilannut, kun ovat olleet hinta-teho-suhteeltaan selvästi kotimaisia vaihtoehtoja edellä. Kai noista Dutzoista olisi joku muukin tullut valittamaan, jos järjestään kauheita pommeja olisivat.Otat nyt ainakin opiksesi ettei valmiiksi kasattuja koneita kannata tilata ainakaan Tanskasta asti.
Laita tulemaan takaisin, niin korjataan oli vastaus. Aspassa kyllä ihmettelivät, että miksi on korjattu, kun olisi pitänyt laittaa uusi kone tilalle, koska ostosta on niin lyhyt aika.Mitäs proshop on asiasta mieltä, kun jäähdytin vaihdettu (turhaan) ja ongelma pysyy? Liekö edes testanneet toimivuuden?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.