Ratkaistu Kone ei boottaa

Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
11
Tervehdys,

Tuli ongelmia kun yritin kellottaa Ryzen masterilla muisteja, kone ei käynnisty. Olen jo kokeillut biossin flashiä ja sen jälkeen antaa vain q-code 45. Myös clrtc jumpperista olen yrittänyt nollata. Näppäimistö ja hiiri ei herää eikä tietysti näyttö. Voisiko emolevy olla hajonnut vai prossu?
Tuulettimet ja rgbt lähtevät päälle, mutta ei muita elonmerkkejä.

Emo Asus rog strix x570-e
Ryzen 9 3900x
G skils 2x 16gb 3600
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
174
Kokeiles auttaako jos poistat emosta sen pariston kokonaan pois. Virtalähteen töpseli pois seinästä. Virtalähteetn kytkin off asentoon. Paristo pois vaikka puoleksitunniksi. Sen jälkeen paristo takaisin, virrat päälle, käynnistys, jos boottaa ja pääset biosiin, niin laitat default asetukset päälle.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
11
Tätä olen jo kokeillut, ei apua. Error code 45 tulee heti. Muistikampoja olen kokeillut vaihtaa eri paikkoihin, muttei ole auttanut.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 356
Josko se emo yrittää väkisin tuupata hdmi:llä kuvaa ulos? Laita telkkuun kiinni jos kuva löytyis sieltä. Ja tietty jos jättää koneen päälle niin se resetoi muistinopeuden automaattisesti kun ei pysty käynnistymään. Ja yks muistikampa vaan kiinni.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
11
Mistähän jatkaisi vian selvittämistä? Muistikampoja olisi helpoin testata jos olisi ylimääräisiä, mutta kun ei ole tähän hätään. Onko veikkauksia mikä on mennyt? Emolevy on jo hankalampi testata. Usb portit on ainakin alhaalla kun ei hiirelle ja näppäimistölle tule virtaa..
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
11
Vika selvisi. Tein uudestaan Bios flashin usb tikulta. Käsittääkseni edellellinen flashi jäi kesken, ilmeisesti otin muistitikun ennenaikojaan pois. Sen jälkeen ei tapahtunut enää mitään muuta kuin tuo yksi error code.
Kiitoksia apua tarjonneille!
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
174
Vika selvisi. Tein uudestaan Bios flashin usb tikulta. Käsittääkseni edellellinen flashi jäi kesken, ilmeisesti otin muistitikun ennenaikojaan pois. Sen jälkeen ei tapahtunut enää mitään muuta kuin tuo yksi error code.
Kiitoksia apua tarjonneille!
Hyvä että ongelma ratkesi.:thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 265
Viestejä
4 231 322
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom