Kone ei boottaa Biosiin

Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
6
Kasasin noin vuosi sitten uuden tietokoneen, jossa käytin vanhan tietokoneeni osista ainoastaan virtalähdettä ja ramia. Ajattelin "herättää henkiin" vanhan tietokoneen, ja kävin ostamassa uuden virtalähteen sekä ramin. Asensin ne kokoonpanoon, ja kone boottasi kahdesti biosiin. Kolmannella kerralla kone ei enää suostunut käynnistymään.

Kokeilin vaihtaa ramin paikkaa sekä itse ramia, ei auttanut. Lisäksi kokeilin toisella virtalähteellä, sekään ei auttanut. Irroitin myös näytönohjaimen ja laitoin takaisin, ei auttanut. Kokeilin asettaa myös uudestaan prosessorin, siitäkään ei ollut apua.

Emolevyssä (Asus B350-F) palaa kuitenkin staattinen oranssi valo, mikä ilmeisesti indikoi, että osat saavat virtaa?

Myöskään virtakytkimessä ei ole vikaa – olen kokeillut käynnistää myös ruuvimeisselillä koneen.

Ideat alkavat loppua kesken, mikä neuvoksi? Onko tilanne väistämättä se, että esimerkiksi emolevy olisi kärähtänyt?

Kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
491
Ota kaikki muut johdot irti samasta ryhmästä. Mulla uusi poweri ei suostu käynnistymään jos on VR lasien latauspiuha kiinni samassa ryhmässä. Ei siis vain jatkojohdosta vaan ihan koko ryhmästä eli pistorasiat saattaa olla ketjutettuja ym. kokeile konetta vaikka toisessa huoneessa tj yksin ilman muita lisälaitteita
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 301
Viestejä
4 219 200
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom