Ratkaistu Kone boottaa BIOSiin eikä windowsiin?

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
249
Tuli koneen purkamisen ja puhdistamisen jälkeen (näyttis ja prossu irti, kaikki muut jäi kiinni koneeseen puhdistuksen ajaksi) sellainen ongelma, että kone boottaa biosiin eikä windowsiin. Kuten näkyy, niin tuossa American Megatrends näkymässä kaikki levyt näkyvät kyllä oikein. Myös BIOSissa on määritetty oikeaan järjestykseen boot order. BIOSista pystyy boot overridella boottaamaan tällä Samsung 840 SSD:llä windowsiin normaalisti. Olen koittanut vähän kaikkea asetusten säätämisestä levyjen kaapeleiden irroittamiseen. Onko siis kellään parempaa neuvoa miksi kone ei boottaa suoraan windowsiin? Ennen purkamista homma toimi ihan normaalisti.

Speksit:
ASUS X570-F Gaming
32Gt RAM 3200Mhz Ballistix
AMD 5900X
RTX 3080
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
53
Ekassa kuvassa CPU fan error. Onko tuulettimen johto kunnolla kiinni?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
249
Ekassa kuvassa CPU fan error. Onko tuulettimen johto kunnolla kiinni?
Mulla on nestejäähy prossulla, joten CPU FANissa ei ole mitään kiinni.

Tietääkseni CPU fan error ei estä boottia. Mutta voisihan tuota tutkia estyykö se sen takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
53
Mulla on nestejäähy prossulla, joten CPU FANissa ei ole mitään kiinni.

Tietääkseni CPU fan error ei estä boottia. Mutta voisihan tuota tutkia estyykö se sen takia.
Jos CPU_FAN -paikassa ei ole mitään kiinni niin voi tuolta Monitor-välilehdeltä mennä Q-FAN Configurationiin ja Qfan Tuning alta asettaa CPU Fan Speed Lower Limit Optionin vaikka ignoreksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
249
Jos CPU_FAN -paikassa ei ole mitään kiinni niin voi tuolta Monitor-välilehdeltä mennä Q-FAN Configurationiin ja Qfan Tuning alta asettaa CPU Fan Speed Lower Limit Optionin vaikka ignoreksi.
Ei saatana täähän se oli. Laitoin kaiken CPU Faniin liittyvän ignoreen ja nyt boottasi kerrasta wintoosaan. Aika hidas olo kun monta päivää tätä pohtinut. Tarvis varmaan nukkua pidempi yöunia.. :rofl:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 444
Viestejä
4 218 789
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom