Kone ~1200e mielipiteitä?

Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
9
Moikka! Ideana olis hankkia noin otsikon mukaisella budjetilla kone jolla pelailis muutaman vuoden. Pitäis pyöriä RDR2 yms. uudet tarinapelit mielellään mahollisesti 1440p, mutta jos nyt ei sattuis jaksamaan niin ei ole maailmanloppu.

Tällästa settiä oon itekseen alustavasti katellut, mutta vähän oon tippunu kelkasta noitten komponenttien osalta, kun ei ole pariin vuoteen tullu seurailtua. Vaikuttaakos toi paketti järkevältä ja onko jotain parannusehdotuksia? Hintaa jos saa tiputettua niin pelkkää plussaa, mutta toisaalta jos jollain 50e lisäsijoituksella saakin 200% enemmän suoritustehoa niin toki se maksetaan.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 509
Ihan hyvä paketti

Muutama ehdotus:
Jollei näyttiksen tarvitse olla NVidia niin pienellä panoksella RX6800.
Ottamalla kevyemmän virtalähteen säästäisi muutaman kympin
Prosessorille riittänee kevyempikin jäähy, esim. DeepCool AG400/SPC Fera 5 yhdellä tuulettimella (n. 30e) Jälkimmäinen näistä tehokkaampi.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 509
Tietokoneen kasaus maksutta io-techilaisille
Koodi:
iotech-kasaus
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 298
Näyttää ihan hyvältä kokoonpanolta. Selvästi tehty kotiläksyt kattomalla muita suosituksia.

Näytönohjaimesa pystyy n.60 € säästämään ja saa saman rasterointitehon. Tosin säteenseurannan suorituskyky on paljon heikompi, mutta ei tuon 3070 ti:n suorituskyky sillä saralla ole superhyvää.

 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
9
Ihan hyvä paketti

Muutama ehdotus:
Jollei näyttiksen tarvitse olla NVidia niin pienellä panoksella RX6800.
Ottamalla kevyemmän virtalähteen säästäisi muutaman kympin
Prosessorille riittänee kevyempikin jäähy, esim. DeepCool AG400/SPC Fera 5 yhdellä tuulettimella (n. 30e) Jälkimmäinen näistä tehokkaampi.
Selvä, kiitokset! Mä ny vaihdoin ton näyttiksen ku ei tosiaan mitään tarvetta olla nvidia! Olisko sulla jotain poweria suositella tohon sitte?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 298
Ihan hyvä paketti

Muutama ehdotus:
Jollei näyttiksen tarvitse olla NVidia niin pienellä panoksella RX6800.
Ottamalla kevyemmän virtalähteen säästäisi muutaman kympin
Prosessorille riittänee kevyempikin jäähy, esim. DeepCool AG400/SPC Fera 5 yhdellä tuulettimella (n. 30e) Jälkimmäinen näistä tehokkaampi.
Ehdottomasti tuo fera yhdellä tuulettimella. Luulin että sen hinta on edellen 36 -37 € ja tällöin se on lähes sama kumman ottaa
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 298

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 509
Selvä, kiitokset! Mä ny vaihdoin ton näyttiksen ku ei tosiaan mitään tarvetta olla nvidia! Olisko sulla jotain poweria suositella tohon sitte?
Ei tuo 120e 850W kallis ole, mutta tässä muutama



ja Timo2 linkkaama SPC.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 994
Esim tämä

Ite laittaisin kympin lisää ja takuu tuplaantuisi 10 vuoteen tuolla toisella datatronicin singlesday-virtiksellä. Makuasioita
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 298

Ite laittaisin kympin lisää ja takuu tuplaantuisi 10 vuoteen tuolla toisella datatronicin singlesday-virtiksellä. Makuasioita
Itse harkitsin tuota, mutta päädyin silentiumiin, koska ilmeisesti on hiljaisempi ja molemmat a tieriä.

En jaksanut selvittää noiden eroja tarkemmin.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 994
Edit: Takuu näytti olevan malli 3+7 eli rekisteröinti ja onko koko evga:ta enää kymmenen vuoden päästä kun niiden liikevaihto tuli pitkälti näyttiksistä joiden valmistuksesta nyt ainakin toistaiseksi vetäytyivät.

Mut jo ketjun aloittajan ensimmäinen paketti oli varsin hyvä ja asiallinen, ei olisi tarvinnut edes neuvoja/vahvistuksia täältä hakea eikä olisi metsään mennyt.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 298
Takuu näytti olevan malli 3+7 eli rekisteröinti ja onko koko evga:ta enää kymmenen vuoden päästä kun niinden liikevaihto tuli pitkälti näyttiksistä joiden valmistuksesta nyt ainakin toistaiseksi vetäytyivät.
Datatronic lupaa koko valmistajan takuun tuotteelle. Eli joissain seasonicin virtalähteissä oli 3v jimsille ja loput 7v seasonicille. Datatronic sanoi että heillä on koko 10v takuu. Veikkaan tässäkin olevan sama juttu, mutta en tiedä.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
117
Moikka! Ideana olis hankkia noin otsikon mukaisella budjetilla kone jolla pelailis muutaman vuoden. Pitäis pyöriä RDR2 yms. uudet tarinapelit mielellään mahollisesti 1440p, mutta jos nyt ei sattuis jaksamaan niin ei ole maailmanloppu.

Tällästa settiä oon itekseen alustavasti katellut, mutta vähän oon tippunu kelkasta noitten komponenttien osalta, kun ei ole pariin vuoteen tullu seurailtua. Vaikuttaakos toi paketti järkevältä ja onko jotain parannusehdotuksia? Hintaa jos saa tiputettua niin pelkkää plussaa, mutta toisaalta jos jollain 50e lisäsijoituksella saakin 200% enemmän suoritustehoa niin toki se maksetaan.
Jos ei ole tarvetta (juurikaan 4K) pelaamiselle ja on halua säästää niin ostaisin käytetyn 1080ti näytönohjaimen (niitä myydään 230-250€ hintaan). Jos taas on tarvetta 4K:lle niin 3060 TI on ehkä hiukan parempi (varsinkin kun siinä on se raytracing/dlrs tuki) - mutta ei silläkään 4K pyöri yleisesti ottaen sulavasti ellei asetuksista karsi. Pelailen itse esim. pubg:ta 4K tarkkuudella ~60 fps suht low-med asetuksilla vain toki 1080ti kortilla.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 509
Jos ei ole tarvetta (juurikaan 4K) pelaamiselle ja on halua säästää niin ostaisin käytetyn 1080ti näytönohjaimen (niitä myydään 230-250€ hintaan). Jos taas on tarvetta 4K:lle niin 3060 TI on ehkä hiukan parempi (varsinkin kun siinä on se raytracing/dlrs tuki) - mutta ei silläkään 4K pyöri yleisesti ottaen sulavasti ellei asetuksista karsi.
Ei mitään vanhoja pötköjä uuteen koneeseen. IMO.
 
Liittynyt
24.07.2020
Viestejä
117
On siinä toki riskinsä mutta säästää kyllä sen ~200€ kortissa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 255
Viestejä
4 230 612
Jäsenet
71 185
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom