Nyt kun raudan päivitys himoissa olen selannut mm: techbbs, tori.fi, Facebook marketplace/pc ryhmistä komponentteja sekä tietokoneita, en ole voinut olla huomaamatta kuinka paljon ammattimaisia trokaajia on liikkeellä.
Pelkästään tästä keski-suomen alueelta olen tunnistanut kymmenkunta trokaajaa, jotka myös täällä foorumilla ovat tätä harjoittamassa.
Fiksuimmat sentään ovat tajunneet käyttää eri avataria ja nimimerkkiä täällä kuin tori.fi, mutta myyntikuvista ja komponenttilistasta nuo onkin sitten hyvin helppo identifoida samoiksi.
Lyhykäisyydessään:
-Ostavat halvalla komponentin/tietokoneen
-jälleemyyvät sen voitolla
-tietokoneiden kohdalla 10v vanha i5 ja gtx 970 kehutaan maasta taivaisiin tietämättömille ostajille.
Mikä mahtaa muiden mielipide olla tälläiseen toimintaan?
Entä foorumin ylläpitäjien @Sampsa sekä @Juha Kokkonen
Pelkästään tästä keski-suomen alueelta olen tunnistanut kymmenkunta trokaajaa, jotka myös täällä foorumilla ovat tätä harjoittamassa.
Fiksuimmat sentään ovat tajunneet käyttää eri avataria ja nimimerkkiä täällä kuin tori.fi, mutta myyntikuvista ja komponenttilistasta nuo onkin sitten hyvin helppo identifoida samoiksi.
Lyhykäisyydessään:
-Ostavat halvalla komponentin/tietokoneen
-jälleemyyvät sen voitolla
-tietokoneiden kohdalla 10v vanha i5 ja gtx 970 kehutaan maasta taivaisiin tietämättömille ostajille.
Mikä mahtaa muiden mielipide olla tälläiseen toimintaan?
Entä foorumin ylläpitäjien @Sampsa sekä @Juha Kokkonen