Kokemuksia Ubiquitin reitittimistä (ja muista verkkovermeistä).

JzC

Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
206
Pari kysymystä UniFi 7 Pro tukarista:
- Saako tuosta 5Ghz:llä tuon ~2Gb nopeutta WPA3:lla olettaen että on 2.5Gb PoE-injektori ja kytkinportti?
- Jos asennukseen käytää UISP niin pitääkö sen olla päällä asetusten laiton jälkeen? (Vai käykö tuo UISP tuohon?)

Nykyinen Asuksori RT-AX89X alkaa näyttämään ikääntymisen merkkejä ja sillä on 10G potin kautta tuo 2Gb+ tullut kivasti läppärille, korvaaj asiis hakusessa.
5GHz on oikeasti käyttökelpoinen normioloissa 80MHz taajuudella, joten nopeudet lienee jossain ~800Mbps.

Jos asut jossain ilman muita niin speksithän sanoo 4.3 Gbps @ 240MHz. MIMO on vain 2x2.

Itse saan 6E laitteella 6GHz @ 160Mhz noin 1500Mbps.

Jos tarkoitat UISP reititintä niin ei toimi ristiin, pitää olla Unifi controlleri.

IMG_1389.jpeg
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
145
Hei, mulla tuo Unifi pro7 ap ja kysynkin, että omasta mielestä tuo on aika kuuma varsinkin pohjasta. Onko siis ihan normaalia ja mites muilla kyseisen laitteen omistajilla?
 

JzC

Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
206
Hei, mulla tuo Unifi pro7 ap ja kysynkin, että omasta mielestä tuo on aika kuuma varsinkin pohjasta. Onko siis ihan normaalia ja mites muilla kyseisen laitteen omistajilla?
Kyllähän tuo todella kuumana käy. Sattumalta huomasin itsekin tuossa muutama viikko sitten.
Mutta onko sillä jotain merkitystä? En usko ja tuuletinhan siellä on joten eiköhän valmistaja tiedä mitkä on lämpötilat missä AP toimii oikein ja viilentää jos tarpeen.

PS. En ole edelleenkään ~6kk aikana kuullut tuulettimia kertaakaan omasta kahdesta U7 Pro:sta.
 
Liittynyt
28.01.2021
Viestejä
145
Ok, kiva tietää että on ihan normaalia. Itseasiassa en edes tiennyt, että sisällä on tuuletin mikä on hyvä asia tietysti.


Kyllähän tuo todella kuumana käy. Sattumalta huomasin itsekin tuossa muutama viikko sitten.
Mutta onko sillä jotain merkitystä? En usko ja tuuletinhan siellä on joten eiköhän valmistaja tiedä mitkä on lämpötilat missä AP toimii oikein ja viilentää jos tarpeen.

PS. En ole edelleenkään ~6kk aikana kuullut tuulettimia kertaakaan omasta kahdesta U7 Pro:sta.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
413
Tulipa ostettua heräostoksena ucg-ultra... Korvaisi sillä uxg-liten ja saisi muutaman lisäportin lisää ja helpottaisi infrasäätöä, kun controllerin ei tarvitse pyöriä proxmoxilla.

Proxmox controllerin kanssa on aikamoinen tuska pystyttää verkko totaalisen uusiksi, jos jostain syystä kotipalvelin lahoaa
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 287
Tulipa ostettua heräostoksena ucg-ultra... Korvaisi sillä uxg-liten ja saisi muutaman lisäportin lisää ja helpottaisi infrasäätöä, kun controllerin ei tarvitse pyöriä proxmoxilla.
Tuli ostettua sama tänään. Mulla NUC (OpenWRT) hoitaa nyt reitittimen virkaa, mutta kun LAN-bridgestä ei saa erotettua WAN porttia, niin nyt reitittimen hankinta.

En tiiä onko tuo nyt hintansa väärti, mutta 2.5G portit ja integroitu Cloud Key, jolloin saan mun Unifi AP:t saman hallintasivun alle. Kai siitä helppoudestakin voi vähän maksaa...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 205
Tuli ostettua sama tänään. Mulla NUC (OpenWRT) hoitaa nyt reitittimen virkaa, mutta kun LAN-bridgestä ei saa erotettua WAN porttia, niin nyt reitittimen hankinta.

En tiiä onko tuo nyt hintansa väärti, mutta 2.5G portit ja integroitu Cloud Key, jolloin saan mun Unifi AP:t saman hallintasivun alle. Kai siitä helppoudestakin voi vähän maksaa...
Ultrassa ei ole 2.5Gbps portteja, tuplasti kalliimmassa Maxissa on.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
35
Tyhmä kysymys mutta löytyykö noihin pöytämallin reitittimiin mistään räkkikiinnitys adaptereita (itsellä ei ole 3D-printtaus mahdollisuutta)?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 215
Viestejä
4 356 410
Jäsenet
72 603
Uusin jäsen
Poiesheitto

Hinta.fi

Ylös Bottom