Kodi

Liittynyt
31.01.2020
Viestejä
3
panostusta anteksi suomen kieli ei ole minun aidin kieli en oikein ymmarran mita tarkoitat sorry.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Täältähän löytyi oikein Kodille omistettu threadi.

Ongelma on se, että olen asentanut Kodin koneelle ja laittanut elokuvia kirjastoon. Olen tietokoneelta laittanut UPnP:n päälle ja hyväksynyt "share libraries", mutta silti en saa kirjastoa näkyviin TV:n puolelta. Myös siellä olen antanut luvan UPnP:lle.
Kun menee kohtaan "movies" ja sieltä add.. ja pitää valita UPnP devices, niin sitä klikkaamalla ei näy mitään. Tutorial-videoissa tuon klikkauksen jälkeen löytyy aina lähde ja loppu onkin helppoa.
Missä vika ja mitä tehdä?
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tietokoneesi käyttöjärjestelmä on ehkä Windows? Oletko enabloinut UPnP:n myös käyttöjärjestelmän tasolla? Tunnetaan nimellä "Network Discovery". Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing Center > Advanced...
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
558
Tietokoneesi käyttöjärjestelmä on ehkä Windows? Oletko enabloinut UPnP:n myös käyttöjärjestelmän tasolla? Tunnetaan nimellä "Network Discovery". Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing Center > Advanced...
Eipä tullut tuollainen mielenkään, heti onnistui. Kiitos!
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Jos ketään kiinnostaa Philips Hue -valaistuksen toimiminen Kodissa - erityisesti Ambilight, eli valaistuksen säätyminen audiovisuaalisen signaalin perusteella - niin tässä omat havaintoni aiheesta.
1) Kallein vaihtoehto: Philips Hue Play HDMI Sync Box Philips Hue Play HDMI Sync Box NAM | Hue Hintaluokka n. 250€. Kytketään AV-vahvistimen outputin tai toistolaitteen ja television väliin, jolloin toistolaitteesta riippumatta Ambilight on aina käytettävissä.
2) Ilmainen ja helposti asennettava vaihtoehto. Hue Sync (Windows). Toimii hienosti, mutta pitää muistaa aktivoida erikseen Kodia käytettäessä.
3) Automaattinen ja ilmainen vaihtoehto: KODI.HUE.AMBILIGHT plugin.

Tämä kohta 3 olikin sitten haasteellisempi tapaus. Jo ammoisina aikoina Kodille oli julkaistu Hue Ambilight plugin, mutta ilmeisesti addon ei ollut yhteensopiva Kodi 18:n kanssa. Tai ainakaan minä en saanut sitä toimimaan. Mutta sittemmin törmäsin tähän linkkiin, Download and Setup Philips Hue Lights for Kodi 18.5 - WORKING!! josta kävi ilmi että plugarista on sittemmin tehty 2.0 versio, joka on yhteensopiva ainakin testaamani 18.6:n kanssa. Sen käyttöönotto nyt vain ei ollutkaan ihan suoraviivaista, sillä em. linkin latauslinkki ei toimi enää, enkä muualtakaan tuota zippipakettia löytänyt. Onneksi tuossa tutoriaalissa oli kutenkin linkki repositoryyn, jonka kautta asennuksen sai tehtyä.


- Ensimmäisenä "Enable unknown sources" Enable Unknown Sources Kodi Help - Kodi Tips
- Lisää uusi repository Eli skrollaa 10 Best Kodi Repositories For 2020 To Download Popular Kodi Addons kohtaan How To Install A Kodi Repository?
- Uudesta repositorystä on valittavissa ainoastaan yksi zippipaketti Streamarmyjotakin, asenna se.
- Valitse Addons, klikkaa laatikkoa ylhäällä, ja valitse install from repository
- Valitse juuri lisäämäsi repository - services - Kodi Philips Hue
- Nyt sinulla pitäisi olla Hue addon asennettu, joten seuraavaksi sen asetuksiin: My Addons > Services > Kodi Philips Hue > Configure.
- Loput konffauksesta täältä: Download and Setup Philips Hue Lights for Kodi 18.5 - WORKING!! Kodi 18 Philips Hue addon Configuration. Ennen kuin paritat addonin Hue Bridgen kanssa, niin kannattaa sammuttaa VPN väliaikaisesti, jos sellaista käytät, muuten addon ei löydä bridgeä. VPN:n voit aktivoida myöhemmin ja sen jälkeen Hue toimii myös VPN päällä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Tähän Kodiin ei taida enää saada toimivaa lisäosaa Dropboxista katsomiseen? Se entinen ei toimi enää, joten älkää ehdotelko sitä, ellette ole varma, että toimii kanssa. ;-)
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Kodi ja HDR hämmästyttää.

Siirryin vihdoin nykyaikaan ja ostin modernin television, jossa mm. 4K, HDR10 ja Dolby Vision. Kodia käytän Windows 10:ssä ja nyt kun yritän katsoa jotain HDR-materiaalia Kodin versiolla 18.9. niin en vaan onnistu löytämään sopivaa asetuskomboa, jolla HDR-materiaali näyttäisi kunnolliselta. Joko
- kuva "palaa puhki", aivan kuten jos yrittää katsoa HDR materiaalia SDR-televisiolla, tai
- kuva on normaalin lattea. Eli aivan kun katsoisi SDR-materiaalia SDR-televisiolla.

Muilla toistolaitteilla, kuten Xbox One X ja AppleTV, ei ongelmia ole, vaan HDR ja jopa Dolby Vision matsku toistuu niin kuin pitää.

Mä en nyt tajua. Eikö Kodi 18.x:ssä olekaan tukea HDR:lle? Vai onko minulla vielä joku vipunen väärin?
Missä asennossa Windowsin HDR vipu pitää olla, päällä vai pois?
Mitä asetuksia Kodissa pitää vääntää päälle?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Tuli ostettua 4k telkkari suoratoistopalveluiden katsomiseen, ja nyt pitäisi ratkaista miten ihmeessä saada sitä videota sinne telkkarille saakka :D Yksi vaihtoehto on toki ostaa 4k chromecast tai joku Android-TV boxi, mutta tuli mieleeni, että voikohan tuon hoitaa KODIn ja raspberry pi:n avulla?

Käytössä olisi Raspberry Pi 3, jos siihen laittaa KODI:n niin saakohan siihen sitten plugareilla tms. apeilla laitettua suoratoistopalveluita?

Disney+, Netflix ja Prime Video varmaan pääasialliset. Tärkein varmaan saada ensin tuo Disney+ niin saa mandalorianin katsottua 4K tarkkuudella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Disney+, Netflix ja Prime Video varmaan pääasialliset. Tärkein varmaan saada ensin tuo Disney+ niin saa mandalorianin katsottua 4K tarkkuudella.
Amazon Primen pluginia joskus trial jakson aikana käytin ja siitä ei saanut ulos kuin SD-laatua, kiitos HDCP/DRM rajoitusten. Muissakin lienee sama asia jos toimivaa pluginia on ylipäänsä.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 730
Tuli ostettua 4k telkkari suoratoistopalveluiden katsomiseen, ja nyt pitäisi ratkaista miten ihmeessä saada sitä videota sinne telkkarille saakka :D Yksi vaihtoehto on toki ostaa 4k chromecast tai joku Android-TV boxi, mutta tuli mieleeni, että voikohan tuon hoitaa KODIn ja raspberry pi:n avulla?

Käytössä olisi Raspberry Pi 3, jos siihen laittaa KODI:n niin saakohan siihen sitten plugareilla tms. apeilla laitettua suoratoistopalveluita?

Disney+, Netflix ja Prime Video varmaan pääasialliset. Tärkein varmaan saada ensin tuo Disney+ niin saa mandalorianin katsottua 4K tarkkuudella.
Jos se uusi telkkari on sellainen, että sen "Smart TV"-toteutuksena on Android TV, niin mitään muuta ei tarvita. Asennat vain haluamiesi palveluiden asiakasohjelmat. Jos toteutuksena on joku muu, esim. Samsungilla Tizen-käyttöjärjestelmä, niin todennäköisesti ennen pitkää alat kaivata erillistä Android TV -boksia (esim. Nvidia Shield). Sensijaan että yrittäisit rakentaa Raspberryn ja Kodin varaan jotain vastaavaa.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Kodi 19 "Matrix" on edennyt betaan ja asennettavissa täältä:
(Tsekkaa pre-release välilehti)

Nopealla testillä tuntuu jo varsin vakaalta ainakin videontoiston osalta, ja itselleni tärkeimpänä fiitserinä HDR toimii oikein. :tup: Jes, vihdoin!
Sen verran kannattaa huomioida että koska Python on päivittynyt versioon 3, niin kaikki plugarit eivät välttämättä toimi enää, tai ainakin plugarin koodaajan tarvii julkaista 3:n kanssa yhteensopiva versio. Lisäksi lievää muistivuotoa havaittavissa, Win 64 bit exen muistinkulutus pahimmillaan 800 MB, joten kevyimpien kokoonpanojen omistajien kannattanee odotella vielä vakaampia julkaisuja.

Itselleni tämä jää kyllä jo HTPC:n käyttöön, jollei tuosta nyt paljastu myöhemmin jotain showstoppereita.
 

SRP

Liittynyt
31.10.2020
Viestejä
137
Pyöriikö Kodi kuinka sulavasti Raspi 4:lla, pitkässä juoksussa? Eli tökkiikö enemmän kuin työpöytäprosessoreilla?

Yritin Youtube-videoista katsella, mutta niissä käyttöä näkyy aina niin lyhyen aikaa, että mitään mielipidettä ei kannata muodostaa.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
14
Olen käyttänyt Kodia Raspi 1:sellä jo vuosia (openelec). Hyvin toimii videot rautapurulla mutta itse käyttöliittymä on hitaanpuoleinen. Raspi 4:lla ei varmaan ongelmia. Nuo add-onit on kyllä aika kälyisiä. Osa toki toimiikin, esim HBO Nordic. Yle Areena lakkasi toimimasta kesällä. Osta vaan suoraan joku Android mediaboxi jos streamauspalveluja käytät. Ja sellainen joka tukee myös Kodia (minulla AppleTV kun puhelinkin on sellainen).
 

SRP

Liittynyt
31.10.2020
Viestejä
137
Olen käyttänyt Kodia Raspi 1:sellä jo vuosia (openelec). Hyvin toimii videot rautapurulla mutta itse käyttöliittymä on hitaanpuoleinen. Raspi 4:lla ei varmaan ongelmia. Nuo add-onit on kyllä aika kälyisiä. Osa toki toimiikin, esim HBO Nordic. Yle Areena lakkasi toimimasta kesällä. Osta vaan suoraan joku Android mediaboxi jos streamauspalveluja käytät. Ja sellainen joka tukee myös Kodia (minulla AppleTV kun puhelinkin on sellainen).
Kiitos kattavasta vastauksesta. Taidan siis vihdoin ostaa Raspi 4:n ja kokeilla.
En varmasti osta mitään Google-, Apple-, tai Microsoft -etuliitteellä varustettua älylaitetta :D

Tosin tuo Areenan toimimattomuus pitänee selvittää ensin.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
8
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 986
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom