Tärkeä pointti. Säästämisellä pitää olla tarkoitus, ja se voi olla esimerkkinä jokin seuraavista:
Taloudellinen riippumattomuus, voi itse päättää mitä teet.
Itsekontrollin kehittäminen, mitä paremmin hallinnoit raha-asioitasi sitä paremmin hallitset elämääsi.
(raha on suurin yksittäinen ihmisen elämää määräävä tekijä.)
Päämäärä jonkin kalliin asian ostamiseen, toimii varsinkin sukanvarsitouhuna
hyvin jos luottotiedot on mennyt.
Raha-asiat kun ovat kunnossa niin se tuo mielenrauhaa.
Jos raha-asiansa luovuttaa ulkopuolisille tahoille, luovuttaa elämänhallintansa.
Tällä tarkoitan kokonaisvaltaista elämänhallintaa, sitä että saat itse päättää missä asut ja mitä teet,
jos olet pankille velkaa miljoonan ja muutat Goa:lle karkuun velkojasi, tai sinne bankokkiin.
Voit luulla että se on elämänhallintaa, mutta jos oikeasti hallitset raha-asiasi niin voit itse päättää
että majailetko ihan suomessa vaan. Tai sitten lähteä sinne Goa:lle jos huvittaa.
Vanha sanonta on että: kun köyhyys astuu ovesta sisään niin rakkaus lentää ikkunasta ulos.
Säästämisen ei tarvitse välttämättä olla sitä naurettavaa pennin venyttämistä.
Parisuhteessa voi ihan järjellä perustella että nyt ei tehdä ulkomaanmatkaa kun rahat ei riitä,
tai ei osteta uutta autoa vaikka kuinka hävettäisi ajaa vanhalla romulla.
Akkasi tosin voi lähteä menemään kun et ole sellainen rikas jäbä jonka kanssa voi hurvitella loputtomasti,
mutta velkasi jää siittä touhusta silti sinun maksettavaksi vaikka ero tulisikin.
Ja voihan muija vaihtaa ihan muuten vaan rikkaampaan ukkoon, ja velat jää sinulle.
Ja lopuksi kaikkien oottama kitupiikki neuvo: perusta raksa-alan firma, ja kun sinun tarvitsee leikata kyntesi. Ostat sivuleikkurit kynsisaksiksi, voit vähentää ne arvonlisäverotuksessa ja lopuksi merkata ne yrityksen tappioksi. Toimivatkin siinä hommassa paremmin kuin kynsisakset, et voi leikata niillä sormiasi
kynnen alta verille ikinä.