Kiinalaiset emolevyt, kllisre ja muut valmistajat.

Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 531
Terve
Ensimmäistä kertaa törmäsin kiinalaisten emolevyihin, olen näistä foorumeilta vuosikausia lukenut, mutta nyt tuli ensimmäistä kertaa itselleni vastaan. Ovatko ihan silkkaa paskaa, vaiko ihan laatumasiinoita. Tällainen emolevy olisi eräässä vanhemmassa työasemassa, jota itse tutkiskelin ja mietin hommaavani kolmanneksi koneeksi virtualisointiklusteriin. Miten nämä on yleensä rakennettu, ovatko kiinalaiset kehittäneet itse omia emolevyjä, vaiko kopioineet muiden valmistajien tuotoksia. Kaikki mahdolliset kokemukset vain kuuluville, vaikuttaa liian hyvältä. ELi kannattaako hommata foorumilta esim joku asuksen x79 lankku korvaajaksi vaiko antaa tämän olla kiinni työasemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Tuossa joku 5v sitten noita testailin:

Kai tuo asiansa ajaa, mutta Xeon E5-2650v2 saa noin kympillä + postikulut - niin eipä tuohon kannata mitään vanhaa i7 laittaa.

Myöskin virransyöttö on 6-7 powerstagella, niin enpä laittaisi siihen mitään 150W TDP prosessoreja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Jos X99-kamoja hankit, niin voit tehdä niistä omia testejä tänne :)

Aika hyvin noiden harmaiden kuutioiden määrä tuossa CPU-paikan yläpuolella korreloi virransyötön powerstagejen määrän kanssa. Enempi parempi.

Lisäksi, et varmaan tiedä, mutta Kiinassa säätävät nuo niin, että virransyöttö ei riitä -> throttlaa , vaikka lämpötilat olisi ok. Tämä ainakin X79-emolevyillä ja en löydä lähdettä enää 4-5v jälkeen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 353
Viestejä
4 158 155
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom