- Liittynyt
- 24.09.2020
- Viestejä
- 241
Liittymäni vanha prepaid numero on päätynyt uudelle omistajalle ja siitä aiheutuu jatkuvasti uusia ongelmia. Uusi käyttäjä on uhannut rikosilmoituksella väittäen, että kyse olisi tietojen kalastelusta. Tilannetta vaikeuttaa se, että S-pankissa numero on yhä käytössäni, vaikka sen piti olla vaihdettu uuteen. Käytännössä kaksi käyttäjää jakaa saman numeron järjestelmissä.
Numero meni uudelle omistajalle, koska DNA kierrätti sen, kun en ollut ladannut saldoa puoleen vuoteen. S-pankki puolestaan ei suostu vaihtamaan numeroani ilman uutta henkilökorttia, johon ei tällä hetkellä ole varaa. Olen kuitenkin vuoden aikana useita kertoja soittanut S-pankkiin omasta numerostani, päivittänyt tietoni ja saanut varmistuksen, että kaikki on kunnossa. Silti järjestelmä näyttää pitävän vanhan numeron aktiivisena. DNA taas sanoo, ettei asialle voi tehdä mitään. Vaikka prepaid liittymässä on saldoa, se kuitenkin vanhenee jos ei lataa ajoittain.
Tämmöinen tilanne tällä hetkellä. Ei ole ongelmani, että uudella omistajalla on vaikeuksia ja uusi omistaja ei halua antaa s-pankin nelinumeroista vahvistusta, että saan numeron uusittua ja pääsyn pankkiini. En tiedä, mimmoisen rikosilmoituksen voi sitten minusta tehdä, kun itse otti vanhan numeroni ja ei halunnut myydä sitä minulle alunalkaen "olisi vaatinut, että sanoo DNA:lle ei kiitos ja saanut uuden numeron tiskiltä".
Uuden omistajan kohtaamia ongelmia:
- Sovellukset ilmoittavat, että numero on jo käytössä.
- Ajanvaraukset (esim. Maisa/HUS eri kunnissa) menevät edelleen vanhaan numeroon, vaikka olen päivittänyt tiedot uuteen.
- Vanhoja tuttuja ja henkilöitä, joilla on mielenterveysongelmia, ottaa yhteyttä ja haukkuu tai uhkailee ja tämä kohdistuu nyt uuteen omistajaan.
- Vanhoja autokauppiaita ja muita satunnaisia tahoja soittelee välillä edelleen ja häiritsee uutta käyttäjää.
- Suurin osa ihmisistä (keillä ei ole uutta numeroani) luulee, että vanha numeroni on mennyt AI-pilapuhelu intialaiselle mikkisoftan vitsailijalle.
- Ex-nainen soittelee jatkuvasti vain haistattaakseen, kun ei usko uuden numeron hankintaan ja luulee tämä on uusi kepposeni...
Numero meni uudelle omistajalle, koska DNA kierrätti sen, kun en ollut ladannut saldoa puoleen vuoteen. S-pankki puolestaan ei suostu vaihtamaan numeroani ilman uutta henkilökorttia, johon ei tällä hetkellä ole varaa. Olen kuitenkin vuoden aikana useita kertoja soittanut S-pankkiin omasta numerostani, päivittänyt tietoni ja saanut varmistuksen, että kaikki on kunnossa. Silti järjestelmä näyttää pitävän vanhan numeron aktiivisena. DNA taas sanoo, ettei asialle voi tehdä mitään. Vaikka prepaid liittymässä on saldoa, se kuitenkin vanhenee jos ei lataa ajoittain.
Tämmöinen tilanne tällä hetkellä. Ei ole ongelmani, että uudella omistajalla on vaikeuksia ja uusi omistaja ei halua antaa s-pankin nelinumeroista vahvistusta, että saan numeron uusittua ja pääsyn pankkiini. En tiedä, mimmoisen rikosilmoituksen voi sitten minusta tehdä, kun itse otti vanhan numeroni ja ei halunnut myydä sitä minulle alunalkaen "olisi vaatinut, että sanoo DNA:lle ei kiitos ja saanut uuden numeron tiskiltä".