Kevytreissaajalle reppu

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Tervehys!

Osaako kukaan ohjata etsijää oikeille apajille? Hakusassa ois reppu, joka täyttäs mahollisimman paljon seuraavista vaatimuksista:

  • Koko ~40L, sellanen että saa ottaa lentokoneessa vielä käsimatkatavarana mukaan
  • Läppäritasku
  • Sisätila jaettu kahteen taikka useampaan osioon
  • Mahdollisesti oma osio läppärin laturille ja muille härpäkkeille
  • Hyvä pääsy eri osioihin sekä läppäritaskuun pakattunakin
  • Kestävä materiaali
  • Laadukas, kestää vähintään sen 10v. Ei jaksais enää hommata uusia reppuja joka toinen vuosi
  • Materiaali sais olla ainakin kevyesti vedenpitävää (Roisketiivis++)
  • Toimii tarvittaessa päivän taikka kahden vaelluksella
  • Rintaremmi
  • Lantioremmi
  • Ei liikaa roikkuvia tai joka paikkaan tarttuvia remmejä. Vähintään pitää tarvittaessa saada ne sidottua/piilotettua reppuun itseensä siististi
  • Muodoltaan sais olla mielellään tuollasta siistiä kuutiota muistuttava (kts. Fjellun kajka)
  • Ylipakkausvara sekä korkeussäädettävä sulkuläppä (Fjellun Kajkassa mm tuollainen)


Kiteytettynä vois siis sanoa, että hakusessa 40L Kajka, jossa otettu huomioon "cityvaeltajan" tarpeet.

PS. @Sampsa Tuli mieleen tuossa, kun Varustelekasta koitin tollasta ettiä, et oisko ideaa IO:lla yrittää viritellä jotain yhteistyötä Varustelekan kanssa?

PPS. Eikö tota kuvaa saa skaalattua mitenkään pienemmäksi? :confused2:
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Minulla on tällainen: Jääkäri-reppu | Savotta

Reppu on ehkä vähän liian pieni toivomuksiisi ja sisätilaa ei ole jaettu osioihin. Siihen saa kuitenkin todella helposti kiinnitettyä monenmoista lisätaskua ja läpän alla on vedenpitävä tasku 13,3" läppärille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
246
Mulla tuo Cabin Max Equator

Myynnissä nykyään 2.0 versio esim:
Reppu Cabin Max Equator, cabin sallittu koko, integroitu sadesuoja - Matkalaukut, lentolaukut ja muut laukut sekä matkavarusteet ja matkatarvikkeet meiltä | Triptek.eu

Tyytyväinen olen siihen ollut. Kriteereihin vastaten (HUOM! 2.0 eroaa hieman):

- Suunniteltu käsimatkatavarakokoon.
- Läppäritasku löytyy. Ohuesti pehmustettu molemmilta puolilta. Mahtuu isompikin läppäri.
- Sisätila jaettu kahteen osaan. Toimii kuten matkalaukku. Toisella puolella verkkopussi ja toisella kuminauhalla pysyvä isompi tila.
- Taskuja joka lähtöön. Helppo sijoittaa laturit ja härpäkkeet.
- Läppärin voi poistaa laukusta räjäyttämättä kaikkea. Erillinen osio sille.
- Vaikuttaa kestävältä. Omassa käytössä ei ole kärsinyt millään tavalla.
- Mukana oma tasku mukana tulevalle sadesuojalle. Itsessään kestää roiskevettä.
- Mielestäni toimii vaikka viikon reissulla.
- Rintaremmi löytyy
- Lantioremmi löytyy
- Muutama roikkuva remmi. Eivät kuitenkaan muualle takerru helposti.
- Kuutio tosiaan.
- Ei ylipakkausvaraa muuten kuin pinnassa olevat "kuminauhat" ja tiukattavan läpän alle sopivat tavarat. Ei tuollaista hattua kuten kajkassa.

Mielestäni halpa ja hyvä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Kylläpä on kaks kovaa vaihtoehtoa! Molemmissa paljon hyviä ominaisuuksia. Pitää tutustua molempiin tarkemmin tässä. Onneksi ei mikään hirveä kiire ole tuolla repun ostamisella niin saa rauhassa tutustua tarjontaan.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 298
Mammut Trio Pro 45+7. Kaikki edellä mainitut ominaisuudet paitsi sisällä on vain yksi osio, mutta repun saa selkäpuolelta kokonaan auki, vastaavasti kuten Kajkan sillä erotuksella, ettei Mammutissa tarvitse avata yläosaa että pääsee vetoketjuihin käsiksi. Itsellä käytössä kys. reppu ja erinomaisesti säätyvä koko (ali- ja ylipakkaus) ja menee heittämällä lentokoneessa edessä istuvan penkin alle muotonsa ja kokonsa ansiosta. Olen repulla heittänyt yön yli vaelluksia ja kantanut 3 tuntia kaatosateessa ilman sadesuojaa; yläosan pieneen taskuun pääsi vesi vetoketjun välistä, mutta repun iso sisätila oli kuiva.

Arvostan jos reppu ei tarvitse erillistä sadesuojaa ja tavaroihin pääsee käsiksi purkamatta koko reppua lentokentällä tai maastossa. Itse pidän läppäriä isossa taskussa johon pääsee käsiksi rinkan etupuolelta. Vanhempi 15" macbook sopii ainakin juuri ja juuri, uudempi mahtuu vielä paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 122
Minulla on tällainen: Jääkäri-reppu | Savotta

Reppu on ehkä vähän liian pieni toivomuksiisi ja sisätilaa ei ole jaettu osioihin. Siihen saa kuitenkin todella helposti kiinnitettyä monenmoista lisätaskua ja läpän alla on vedenpitävä tasku 13,3" läppärille.
Painava ja pieni.


Painava ja kallis.

Tämä vaikuttaa aika hyvältä.

Ospreystä on itselläni ainakin aika hyvä käsitys, minulla on tuosta farpoint-sarjasta vähän isompi malli joka ei ihan mene käsimatkatarvarasta, ja siihen olen hyvin tyytyväinen.

Muuten vaikuttaa oikein hyvältä, mutta epäilyttää että mahtuuko käsimatkatavaramittoihin, vaikuttaa aika korkealta.

Minulla on myös tuollainen:

FLIGHTCASE - Reppu - kauri carbon - Zalando.fi

Tuo on tehty mitoiltaan juuri käsimatkatavaran maksimimittaiseksi. Tuossa pääsy sisältöön käsiksi ei tosin ole kovin hyvä, ja sulkuläppää ei myöskään ole.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 298
Muuten vaikuttaa oikein hyvältä, mutta epäilyttää että mahtuuko käsimatkatavaramittoihin, vaikuttaa aika korkealta.
Menee jos ei ylipakkaa. Alumiinirunko on juuri oikean kokoinen että menee käsimatkatavaramittoihin. Viikko sitten tarkastettiin koko portilla ja mahtui mittakehikkoon. Painoa oli tosin 14kg mikä ratkaistiin laittamalla pari kirjaa ruumaan. Varmaan lähemmäs sata lentoa takana kys. repun kanssa ilman ongelmia. Taisi tosin olla eka kerta kun kokoa mitattiin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Source Patrollia oon päässy käpisteleen ja vähän jäi huono vaikutelma siitä jostain syystä. Saattaa kyllä olla sitäkin, että ei oikein ole päässyt muita vaihtoehtoja tsekkaamaan.

Jääkärireppu on laadukas ja painokaan ei niin haittaa. Pieni se on, mutta MOLLEn avulla sais laajennettua. Tuo toki hintaa lisää, mutta kestää tarvittaessa sitten rajummatkin vaellukset.

Osprey vaikuttaa erittäin mielenkiintoselta vaihtoeholta. Ollut aiemmin Ospreyn tuotteita ja toimii ainakin vaellus ja ulkoilukäytössä. Matkustusta ajatellen erittäin hyvä, että saa piiloon noita kantohihnoja sun muita. Ei oo sit joka liukuhihnalla tai tavaraluukussa solmussa.

Mammutti hieman jäi ittiäkin arveluttaan, että mahtuuko matkatavaroihin, mutta toisaalta eihän sitä aina ole koneeseen mennessä pakko pakata täyteen ja jos on vrdsillä paljon matkoja takana tolla niin miksipä ei siis mahtuis.

Ens viikonloppuna koitan saaha aikaseksi sellasen kierroksen et kävis nyt ainakin Scandinavian Outdoorsista tsekkaan paikan päällä tuota Ospreytä ja Jääkärireppua Varustelekasta. Oiskohan noita Mammutteja missään kivijalkamyymälässä myynnissä, että pääsis sitäkin tsekkaileen? Ping @vrds
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 298
En tiedä myykö kukaan Suomessa Mammutin reppuja laajemmin. Sääli, kun tekee laadukkaita ja toimivia reppuja yms. Vyöryreppuja on ollut myytävänä, mutta tuon oman ostin Keski-Euroopasta merkin omasta myymälästä. Päädyin merkkiin siksi, että olin niin tyytyväinen vyöryreppuun ja myös siinä olevaan kokonaan avattavaan selkäosaan. Rinkkana itsellä on Kajka ja yritin etsitä vastaavaa reppua ja omiin tarkoituksiin lähinnä oli tuo Mammut. Ylipakkausvaraa on sen verran, että mahtuu tarvittaessa teltta, makuualusta, makuupussi, tyyny, keitin, kameralaukku, juomarakko, päivän ruoat ja muu pikkuroina juuri reppuun sisään jos on tarve.

Repun minimikorkeus on kohta missä on kantokahva ja mistä olkaimet lähtee. Siinä kohdin kiertää myös alumiinikehikko. Kompressiohinnoilla voi säätää kokoa syvyyssuunnassa ja "päällysläppää" voi säätää tietenkin ihan minimikuormasta sitten ylipakkaukseen asti. En tuota nyt varmaan ostaisi jos tarkoituksena olisi pelkkä lento- tai matkailureppu, mutta jos käyttöä on toimivalla päivävaellusrepulle lisäksi, niin tuo on yksi hyvä valinta. Itsellä on myös Tenban kamerainsertti joka on kätevä repun avattavan takaosan kanssa, jolloin ei tarvitse erillistä kamerareppuakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Eipä sitten tullut ostettua vieläkään sitä reppua, kun ei vielä oo se viime hetken paniikki määräämässä, että täytyy ostaa joku vaikkei olekaan se täydellinen.

Uutena vaihtoehtona peliin astunut nyt myös Fjällrävenin Kaipak 38. Tuossa ei varsinaista läppäritaskua ole, mutta speksien mukaan juomarakolle joku tila. Täytyy käydä partioaitassa kurkkaamassa millanen tämä tila on ja voisko sitä hätätapauksessa käyttää läppäritaskuna kaupunkireissuilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 748
Nostetaas. Päivä/työreppua hakusessa. Spekseinä pitää mahtua tarvittaessa 15,6" paksuhko dellin työläppäri+laturi ja vielä tarvittaessa vaihtovaatteet päivän työmatkoille. Eli koko jotain 35l? Hintaluokka malliin 100e tai alle. Saisi olla ihan ok kantaa selässä kun tuo läppäri ja laturi painaa ihan helvetisti :p Värillä ei väliä, mielummin värikäs kun perus musta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 122
Nostetaas. Päivä/työreppua hakusessa. Spekseinä pitää mahtua tarvittaessa 15,6" paksuhko dellin työläppäri+laturi ja vielä tarvittaessa vaihtovaatteet päivän työmatkoille. Eli koko jotain 35-40l? Hintaluokka malliin 100e tai alle. Saisi olla ihan ok kantaa selässä kun tuo läppäri ja laturi painaa ihan helvetisti :p Värillä ei väliä, mielummin värikäs kun perus musta.
Itse olen ollut tyytyväinen Vauden Wizardiin, 30+4-litraiseen mahtuu kyllä kaikki tuollainen tarvittava.


Aiemmin käytin haglöfsin tight-sarjalaisia. jotka olivat parhaat reput 90-luvulla, mutta ne on vähän jämähtäneet siihen 90-lukuun, tai jopa kehittyneet huonompaan suuntaan, ja muut ovat IMHO saaneet ne kiinni ja menneet ohi.

Tuossa Wizrdin 30+4-mallissa on rinkka-tyylinen alalokero (jonka väliseinää pidän normaalisti auki) joten sieltä saa tarvittaessa kama ulos myös pohjalta helposti.

Tuo "kaksi eri kokoa" systeemi on kätevä, silloin kun reppu ei ole täysi, voi sulkea tuon koonmuuttamisvetoketjun ja se on napakampi, mutta jos tarvii täydet 34 litraa niin sitten se auki.


Ja tuosta on olemassa paria muutakin väriä, ei vain mustaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
799
Helppo vastata 2 vuoden kokemuksella. Et pety jos uhraat parisatkua.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Nostetaas. Päivä/työreppua hakusessa. Spekseinä pitää mahtua tarvittaessa 15,6" paksuhko dellin työläppäri+laturi ja vielä tarvittaessa vaihtovaatteet päivän työmatkoille. Eli koko jotain 35l? Hintaluokka malliin 100e tai alle. Saisi olla ihan ok kantaa selässä kun tuo läppäri ja laturi painaa ihan helvetisti :p Värillä ei väliä, mielummin värikäs kun perus musta.
Jos pääkaupunkiseudulla asustat, Partioaitta Outletissa Vantaalla saattaa olla vielä jäljellä Fjällrävenin Kiruna reppuja, josta kirjoitin mietteitä toiseen ketjuun. Kun helmikuun alussa kävin siellä hakemassa jo toisen reppuni, niitä oli saatavilla monen värisenä hintaan 39 €. Koko on vain 22 l, mutta 35 l tuntuu liioittelulta; uskoisin että tilavuus on riittävä, kun se on ollut sopiva kauppareissuillekin, joihin olen reppua pääasiassa käyttänyt.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 354
Viestejä
4 199 117
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom