Reppu kauppareissuille

Viestiketju alueella 'Ruoka & juoma' , aloittaja Later, 10.12.2017.

1. Later

Later

Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Millaista reppua kävellen tai pyörällä kaupassa käyvät tykkäävät täällä käyttää? Mulla on joku McKinleyn 28-litrainen vaellusreppu, jolla on kyllä hyvä kantaa, mutta isompaa tarvitsisi ruokaostoksille. Rinkat taas tuntuvat olevan monimutkaisia ja hankalasti pakattavia. Vaatimukset:

- suuri tilavuus yhdessä osassa
    - nopeasti pakattava
    - hyvä kantaa painavia kuormia
    - kestävä vetoketju

Amazonista oon kattellu paria alle listattua mallia:

https://www.amazon.de/KAKA-Schulter...rekkingrucksack-Wanderrucksack/dp/B00Y9WWSK0/
    https://www.amazon.de/Huntvp-Mehrfu...sserdicht-Bergsteigen/dp/B01KWNWQC4/RY80HCKYR

Vaikuttavat vaan aika laaduttomilta ja vetoketjujen kestävyys sekä olkahihnojen ja selkäosan pehmusteet arveluttavat. Tosin periaatteessa sivulta avattava malli voisi olla hyvä vetoketjun kestävyyden kannalta ja kätevä asettaa poikittain kassan liukuhihnan takana olevalle tasolle (miksikä sitä kutsutaan?). Mitenkähän onnistuu pakkaaminen...

Entä olisiko parempi, että repussa on vyötäröhihna tukemassa kantamista vai tarttuuko moinen helposti johonkin ruokia pakatessa tai muualla ja on siten enemmän haitaksi kuin hyödyksi?

2. kjns

kjns

Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Monenlaisien kantolaitteiden kanssa on tullut kaupassa käytyä silloin kun siellä piti käydä fillarilla.Matkaa ei tosin tullut kuin ~0.5 km suuntaansa, joten tuolla matkalle menee selässä melkein vaikka perunasäkki. Yleensä mulla oli selässä Dakinen valmistama isompi perusreppu, johon meni vissiin ~30 litraa tavaraa. Joskus jos piti hakea isompi kasa kerralla, pistin Haltin 65L vaellusrinkan selkään ja menin sen kanssa. Kävelyhommiinhan rinkka on ihan paras, fillarilla ei ihan niin hyvä kun nostaa painopistettä. Kamaa mahtuu paljon ja sitä on hyvä kantaa, toisin kuin tuollaista rangatonta perusreppua, joka sitten roikkuu selässä miten sattuu.

Ellet ihan susipaskaa reppua osta, niin vetoketjut tuskin antautuu ellet ylipakkaa reppua siten, että vetoketjuun tulee ylimääräistä rasitusta. Kunnon metalliset ketjut kestää aika hyvin sen tasaisesti jakautuvan rasituksen.

Nykyisin jos menee huvikseen fillarilla tai kävellen pari kilometriä kauppaan, niin selässä on yleensä joku-stadiumin-oma-merkki (rangallinen) retkeilyreppu tai Haglöfsin Corker. Corker on helppo pakata sivulta aukeavana, siinä veikkasit ihan oikein, mutta tuo kyseinen Medium-malli on kyllä niin pieni, ettei sinne mahdu kuin päivän sapuskat ja maidot kerralla. Isompaan malliin varmaan menee enemmänkin, mutta tuossakaan ei mitään tukirakenteita ole mitkä kyllä on ihan hyvät jos joutuu kävelemään pidempää matkaa/kantaa useamman litran maitoa kotiin. Samaten kunnon vyötäröremmi on kyllä etenkin kävellessä tosi jees silloin kun rojut painaa enemmän, en ole koskaan kokenut sen oleva mitenkään edessä pakkausvaiheessa.

3. Tilipitappitippitappi

Tilipitappitippitappi

Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itse ostin kirpputorilta pyörän tarakkaan kiinnitettävät sivulaukut. Rumat ku mitkä, mutta lähtee nopeasti irti ja saa kauppaan mukaan "kauppakasseiksi".

4. FiveBridges

FiveBridges

Rekisteröitynyt:
    12.01.2017
  5. qazserNOS

qazserNOS

Rekisteröitynyt:
    11.12.2016
    Savotta Jääkärireppu on ollut todella hyvä. Yksi kauppakorillinen mahtuu helposti sisään, remmejä löysäämällä enemmänkin. Kylkiremmeihin on kätevä ripustaa fillarin U-lukko. Repun pitäisi kestää kovaakin käsittelyä ja pitkään.

Tavarat olen pakannut ihan suuaukosta pudottaen, mutta saahan tuon kyljenkin tukevalla vetoketjulla auki.

Lisätietoa: Jääkäri-reppu | Savotta