Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä lukea ongelmista kuvanlaadussa. Ehkä olen sokea tai keskityn liikaa itse sisältöön, mutta melkein päivittäin tulee ihasteltua vajaa vuosi sitten hommatun 4k HDR töllön kuvanlaatua. Ja Atmos äänet kuullostavat omiin korviini kelvollisilta Samsungin HW-Q90R soundbarista.
Käytössä pääosin Netflix, Hulu ja Amazon Prime Video. Olen myös kokeillut Disney+ sekä HBO Max ja näistä kaikista Netflix on aivan selvästi sulavin. 4k kuvanlaadussa kaikki ovat luokkaa todella hyvä.
Bitrate tuijottelun ja kuraa puuroa -huutelun sijaan olisi ehkä hyödyllistä antaa niitä sisältövinkkejä tai kertoa tarkalleen missä kohtaa niitä ongelmia on. Ja lisätä oman fast.comin tuloksensa samasta päätelaitteesta mitattuna. Itselläni tv:n selaimen kautta fast.com näyttää 140Mbps.
Muistelin lukeneeni aiheesta jokin vuosi takaperin ja kappas vaan, viikko sitten
väittivät vähentäneensä vanhan h.264 codecin kaistantarvetta 20%. Joku asiasta oikeasti tietävä voisi varmaan kommentoida onko tuossa mitään perää.